Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 16 glasov Ocenite to novico!
false
Prometna kultura se izboljšuje, posledice prometnih nesreč tako v Evropi kot v Sloveniji pa se zmanjšujejo. Vendar pa v Zavodu Varna pot izpostavljajo, da je za ljudi in njihove bližnje, ki se jim je tako huda nesreča zgodila, že prepozno. "Zato obstajata toliko večja želja in apel, da naj jim bodo naše zgodbe v opomin in velika spodbuda, da do prometnih nesreč ne pride." Foto: EPA
Smrt ali poškodba v prometni nesreči je nenaden in travmatičen dogodek, ki ima dolgotrajen ali celo trajen vpliv na življenje celotne družine. Foto: EPA
VIDEO
Dan spomina na žrtve prom...

Dodaj v

Tragična prometna nesreča spremeni vse, tudi za najbližje. Vsak je odgovoren za varnost.

Nevidni svet žrtev prometnih nesreč
19. november 2017 ob 08:17
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Nesreča se je včeraj zgodila njim. Danes se je zgodila nam. Želimo, da se jutri ne bi zgodila vam," pravi eden izmed vpisov na spletni strani Zavoda Varna pot, v katerem se združujejo udeleženci prometnih nesreč in tisti, ki so izgubili bližnje.

19. november je svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč. Po svetu vsako leto več kot milijon ljudi na novo občuti posledice hude poškodbe v prometni nesreči ali izgube bližnjega. V Zavodu Varna pot izpostavljajo, da je tragična prometna nesreča nenaden dogodek, ki za vedno spremeni življenje udeleženih in njihove neposredne okolice.

Čeprav v Sloveniji zadnja leta vlada pozitiven trend upada prometnih nesreč s smrtnim izidom (od leta 2006 se je število prepolovilo), pa je še vedno pomembno, da se vsak posameznik, ki sede v vozilo, zaveda, da lahko za varnost največ naredi sam. Inštruktor varne vožnje Brane Legan je v MMC-jevem klepetu poudaril, da se mora voznik zavedati svojih sposobnosti - predvsem pa svojega psihofizičnega stanja, utrujenosti, morebitne bolezni, preobremenjenosti. Vse to namreč lahko v vožnji močno vpliva na njegove zmožnosti obvladovanja vozila in situacij. Prav tako je treba spremljati tehnično ustreznost svojega vozila, preveriti pnevmatike in zavore, si pripeti varnostni pas.

MMC klepet - Inštruktor varne vožnje Brane Legan: "Najslabša zimska pnevmatika je v snegu boljša od katere koli letne gume"


Kaj lahko vsak sam naredi za večjo varnost?
"Na cesti nikoli nismo sami, ne zavedamo se, kaj lahko eno samo napačno dejanje prinese. Vse se spremeni, nič ni več tako, kot je bilo, in starega življenja ni mogoče vrniti nazaj," vsem polaga na srce mama, ki je hčer izgubila kot sopotnico v ponesrečenem avtomobilu.

Kaj bi bilo torej treba spremeniti v zavedanju ljudi, da bi še zmanjšali statistiko hudih prometnih nesreč? "Zelo na kratko je najkrajša pot ta, da se vsi skupaj poistovetimo s filozofijo t. i. Vizije 0, to pa pomeni, da vsak izmed nas razmisli in nato udejanji, kaj je kot človek, posameznik ali pa delavec v katerikoli organizaciji pripravljen sam storiti za večjo prometno varnost," odgovarjajo v Zavodu Varna pot.

Ne prezrimo trpljenja bližnjih
Hkrati pa se je treba spopasti tudi s tem, da so se takšne hude nesreče že dogajale in da so med nami ljudje, ki so jih zelo zaznamovale. Odnos javnosti do smrti, poškodb in žrtev prometnih nesreč je namreč velikokrat nezadosten in neprimeren do izgube življenja ali kakovosti življenja in povečuje občutek nemoči.

Govorimo o t. i. nevidnem svetu žrtev prometnih nesreč, ki jih ne glede na to, da so lahko navzven videti dobro ali normalno, pesti veliko notranjih stisk. V Zavodu Varna pot jim ponujajo različne vrste strokovne pomoči. "V trenutkih, ko se zgodi tragična prometna nesreča, bližnje preplavijo različna čustva, občutki krivde, kaj vse bi lahko storili ali pa bi lahko storili drugače. Vendar poti nazaj ni več in pred njimi je težka, nemalokrat zelo trnova pot. Po naših izkušnjah pa jim je lahko v veliko pomoč bližina ljudi, ki so tovrstno izkušnjo v svojem življenju že imeli," pravi Anja Žurga iz zavoda.

Svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč je tako odgovor na potrebo žrtev prometnih nesreč po javnem priznanju njihovega trpljenja in izgube. Letošnje mednarodne dejavnosti potekajo v okviru poziva k zmanjšanju števila smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah za 50 odstotkov do leta 2020.

Število žrtev prometnih nesreč v Sloveniji po letih:


Uradni video svetovnega dneva spomina na žrtve prometnih nesreč 2017: "Ali potrebujemo prazen sedež, da se zvemo, koliko lahko izgubimo?"

Ana Svenšek
Prijavi napako
Komentarji
komplikator
# 19.11.2017 ob 09:03
Lani je bilo od vseh smrtnih žrtev 20 % motoristov, kar je obupno visok delež glede na število motoristov. To ni mišljeno kot kazanje s prstom ali kakršno koli obsojanje (smo se letos poslovili od prijatelja po nesreči z motorjem).
presenečen
# 19.11.2017 ob 09:21
Z uvedbo vinjet 2008 se je število smrtnih žrtev drastično zmanjšalo - vidno iz grafa. Se pravi da so regionalne ceste v zelo slabem stanju: viseči ovinki, udarne jame katerim se je potrebno nevarno izmikati, zlizan asfalt..
bonifika123
# 19.11.2017 ob 10:17
Ni problem samo smrt ki je vedno izpostavljena v prometu....
Nikoli na nobenem grafu ne vidimo tistih, ki so poskodovani za celo zivljenje.
Pri teh trpijo cele druzine saj morajo do konca zivljenja skrbeti za ponesrecenca.
Pomoje vcasih še huje kot takojsnja smrt....tako da graf smrtnih izidov ni ravno najboljsa primerjava....
presenečen
# 19.11.2017 ob 09:23
Zandje čase pogosto vidimo: tipkanje na pametne telefone kar med vožnjo, domišljavo sekanje ovinkov, prehitevanje cele kolone v škarje, hitrost 110 na omejitvi 70...
Kris
# 19.11.2017 ob 09:47
Poznam primer družine, kjer se je sin ubil z motorjem, hči pa kot sopotnica, ko je zaštopala avto, ki je bil potem udeležen v prometni nesreči. Materi se je skegljalo, tako da že leta vegetira na psihiatriji, oče pa je ostal sam. Promet je v teoriji nevaren vsem, a nekaterim se nikoli ne zgodi nič, nekateri pa imajo cele kartoteke. Opaziti je prepotenten in aroganten stil vožnje ''meni se ne more zgoditi nič.'' Daleč smo prišli od osemdesetih, ko so v stoenkah, jugecih in fičotih redno umirale cele družine. S številke 600 (+) mrtvih smo prišli pod 100 mrtvih letno, napredek je očiten. A statistika je slaba tolažba tistim ljudem, ki prižigajo sveče na pokopališču nenadno pretrganim življenjem.
presenečen
# 19.11.2017 ob 09:26
Motoristi so domišljavi, ko govorijo, da jih je v naselju nekdo izsilil z avtom, pripičil je pa čez 100 na uro v ovinek..

Ne razumem "dedcev" z družinami, ki izzivajo svojo smrt, doma pa zapustijo svojce, ki so prepuščeni sami sebi..
webman
# 19.11.2017 ob 08:39
Spremeni se vse. In odraža se za vedno.
Še danes me kdo vpraša, a bratrancev/sestričen pa nimaš? Ne, strica nisem nikoli poznal, Ko je mlad umrl v prometni nesreči je oče ostal "edinec". Njega pa poznam le po kakšni sliki in napisu na spomeniku...
black_barn
# 19.11.2017 ob 09:42
okram23
Od mene takšni dobite lepe pozdrave z dolgimi lučmi v zadnjem trenutku!

Potem si problem ti - a si ti postavljen iz strani države, da kaznuješ voznike? Tvoja naloga je, da zmanjšaš tveganje, če nekdo ne zna voziti, je aroganten, ga je strah itd.
mile952
# 19.11.2017 ob 10:46
@black_barn

# 19.11.2017 ob 09:20
Prijavi neprimerno vsebino Slovenci ne poznamo ne osebne ne družbene odgovornosti. Primer: če te nekdo izsili iz neprednostne, Slovenec ne bo zabremzal, pač pa bo usekal po plinu, češ 'bom že naučil barabo, da se ne izsiljuje'.


Tega še pa nisem slišal. Mislim da se motiš. Ravno včeraj je nekdo pred mano zapeljal na prednostno cesto točno pred mene, če ne bi zavrl, bi ga zadel v vrata. In človek je potem čez 100 metrov zavil na desno v trgovino. Ni mogel čakati in je tvegal vsaj težko poškodbo. Mislim, da to kar trdiš, da bi nekdo namerno povzročil nesrečo, nemogoče. V takšnem trenutku reagira voznik podzavestno in pritisne na zavoro. Če pa ne je pa psihopat, ki ga je treba zapreti.
okram23
# 19.11.2017 ob 09:29
Žal mi je vsakega življenja.
Pa vendar ko se vozim po slov. cestah se čudim da nesreč ni več. Ljudje arogantno vozijo čez sredinsko črto, že mnogokrat se ni zgodilo nič samo po moji zaslugi saj vedno vozim po sredini svojega voznega pasu... potem imaš pa pacijente, za katere ne vem kaj razmišljajo, ko za celo širino kolesa in še več vozijo po nasprotni strani, največkrat čez ovinek. In samo v zahvalo meni ne pride do trka.
Vedno si potem zamislim kako bi bilo če bi takšnim masproti pripeljal njim podoben ali pa tovornjak... Žal imamo mnogo id..tov na cestah. Pa to niso vedno stereotipni mladi fantje, ampak tudi osebe zrelih let!
mikic007
# 19.11.2017 ob 10:40
Službeno in zasebno sem v 15 letih prevozil praktično vse slovenske ceste, ki jih imata čez drsc in Dars. Kakšne so boljše, kakšne slabše, nobena pa ni bila nevarna sama po sebi. Nevarni so bili lokalci, ki ne da poznajo samo cesto, vedo tudi, kje bo kdaj kak avto.. Nevarni so bili tudi očitni nepoznavalci, ki vseeno niso prilagodili vožnje nepoznavanju ceste.

Veliko pove dejstvo, da ne glede na to, kako hitro voziš, vedno se bo našel nekdo, ki želi iti hitreje. Ljudje preprosto želijo biti prvi v koloni, me glede na ceno..
firtoh
# 19.11.2017 ob 10:20
Ko bi se še za preprečevanje samomorov tako trudili.
Aprila
# 19.11.2017 ob 10:26
Nazadnje ko sem vozila po avtocesti se mi je pred cestninsko postojo na odbijač nalepil arogantnež, ki je začel blendati da naj sem mu umaknjem, kljub temu da sem vozila 5 km več kot je predpisana hitrost, da je bil sosednji pas poln in polna črta.
Seveda sem zmanjšala hitrost na predpisano, mu parkrat pritisnila na zadnje meglenke ki se jih da zamenjati za zavorne luči, tako da ni bil več na mojem odbijaču, in se mu, kljub divjemu blendanju, umaknila šele ko ni bilo več polne črte in ko je bil na sosednjem pasu prostor da se mu varno umaknem, ter mu ko se je peljal mimo in mi kazal če sem nora, pokazala sredinec.
Ker pa je bila gužva ga je že čez dva metra zaustavil naslednji avto in spet je divje blendal, in ko se mu je ta umaknil, je postopek ponovil z nasljednjim avtom.
Taki prepotentneži lahko hitro povzročijo nesrečo, največji problem pa je da so sami v njej zelo redko udeleženi, in potem verjetno svojim v svojih krogih razlagao kako drugi ne znajo voziti.
Da bi jih bilo na cesti čim manj.
hepan
# 19.11.2017 ob 12:38
Najnevarnejsa kombinacija: pocasnega voznika prehiteva nervozni voznik zadaj
krypto
# 19.11.2017 ob 14:29
svyatoslaw a si znak za 60 na cestninski zgrešil? Tudi ti očitno izigravaš svoj prav, saj je omejitev tako na levi kot na desni ne glede na prometni tok 60. Očitno ti tudi prehitevanje po desni ni tuje.
okram23
# 19.11.2017 ob 15:22
ursus8

Glede meglenk si napisal da niso moteče saj svetijo v tla. Res je svetijo v tla in v temi in dežju močnobodsevajo od cestišča in s tem močno motijo nasproti vozeče voznike.

Meglenke se smejo uporabljati mislim da samo ob vidljivosti 50m in manj.

Pa še to tisti ki vozi z meglenkami v vremenu brez megle nima nikakršne boljše vidljivosti, sploh če vozi v koloni..
ronzi
# 19.11.2017 ob 11:29
Inštruktor varne vožnje Brane Legan je v MMC-jevem klepetu poudaril, da se mora voznik zavedati svojih sposobnosti - predvsem pa svojega psihofizičnega stanja, utrujenosti, morebitne bolezni, preobremenjenosti. Vse to namreč lahko v vožnji močno vpliva na njegove zmožnosti obvladovanja vozila in situacij. Prav tako je treba spremljati tehnično ustreznost svojega vozila, preveriti pnevmatike in zavore, si pripeti varnostni pas.

Če pa mediji nabijajo da je največ nesreč zarad alkohola ter prehitre vožnje......
70% nesreč se zgodi ravno iz razlogov,ki jih je navedel brane legan.....pa se v tej smeri kaj dogaja,se kaj izboljšuje???? Ne,policija še vedno največ preverja alkohol ter hitrost.....
Pa da ne bo pomote,ne zagovarjam alkohola za volanom,sam vseeno se daje preveč pozornosti alkoholu kot drugim dejavnikom,ki so krivi za prometne nesreče.....
Ampak tega slovenski narod ne vidi,vidi sam alhkohol in hitrost,za kar so zaslužni predvsem mediji....
jbzt
# 19.11.2017 ob 10:12
Vse lepo in prav,samo,če bi bilo državi v interesu za manj smrtnih prometnih nesreč...ne bi bile takšne ceste kot so !
Od zlizanega asfalta,lukenj,do neustreznih bankin...najlažje je vsem "pametnjakovičem" vso krivdo naprtiti na voznike,država se pa zbudi šele takrat,ko pride do hujše prometne nesreče,pa še to "samo" s pametovanjem po televiziji in policisti skritimi za grmovjem na ravnem,nenevarnem delu ceste.
krypto
# 19.11.2017 ob 14:36
ursus8 po CPP je uporaba meglenk dovoljena ko je vidljivost manjša od 50m in ne kadarkoli kot navajaš.
Murko
# 19.11.2017 ob 10:51
Ja, čedalje več "pacientov" je na cesti.
Lluka
# 19.11.2017 ob 21:22
Ja kaj naj rečem...... mimogrede bi rad omenil tistih 550 mrtvih na leto (samomor), kateri so imeli razne stiske.. itd... Pa prav tako zaznamuje vse... družino, sosede, prijatelje............
fiston
# 19.11.2017 ob 11:52
Sicer prav, da se piše o tem. Tragična nesreča res spremeni vse. No če bi gledal smrtne žrtve, je to še vedno zanemarljivo, toliko kot če en avion pade dol.
Samo ni tragična samo smrt, mogoče je še bolj tragično, ko nekdo ostane težek invalid, ampak tukaj so dali graf samo od smrtnih žrtev.
V končni fazi tudi bolezen spremeni vse in tega je mnogo več kot prometnih nesreč.
No če kadiš, je za bolezen vedno krivo to in nič drugega. Pač ne šteje se da je recimo zastrupljen zrak, tla...
Enako tudi pri nesrečah, če je alkohol je alkohol izključni krivec. Sicer je problem že v tem, če nekdo pijan vozi prehitro. Kaj je potem krivo ali alkohol, ali hitrost ?
Alkohol je problematičen še iz tega vidika, da bo recimo nekdo napihal, pa bo sposoben vozit. Drugi ne bo napihal dovolj, pa ne bo sposoben vozit.
Se spomnim recimo bivše šefice, ko je spila pol kozarca vina, pa bila vsa rdeča v glavo in tulila, da se ji vrti. Težko da bi taka lahko vozila normalno, ampak od pol kozarca vina pa ne bi napihala.
Zdaj ko je že taka skrb, bi recimo lahko poostrili zdravniške preglede. (Recimo bivši sosed nikoli ni imel problemov z izpitom, pa ga trikrat infarkt, sicer ga ni nikoli, ko je vozil, ampak tveganje obstaja). Potem je problem, da nekateri ne vozijo, ampak samo ko je sila. Pa ponavadi ko je sila se še mudi... Saj enako je, če je nekdo utrujen, pa mora vseeno voziti...
Tako da razlogov je malo morje, ponavadi niti ni samo eden, ampak kombinacija večih.
medic
# 19.11.2017 ob 11:47
Problem je, ko ljudje mislijo, da so neranljivi, da se njim ne more zgoditi tragična nesreča, za druge se pa ne zmenijo. Tako po defaultu sekajo ovinke, zavijajo kot če bi imeli prikolico, izsiljujejo, vozijo po nasprotnem pasu, nepravilno prehitevajo, se ne ustavljajo pred prehodi za pešce, namerno vozijo skozi rdečo (še pospeši), vozijo vinjeni, itn. Zakaj omenjam te stvari? Zato, ker jih videvam na cesti čisto vsaki dan in čudi me, da ni več tragedij.
svyatoslav
# 19.11.2017 ob 10:56
@mikic Nedeljski vozniki ne vozijo samo ob nedeljah. Jaz jih prepoznam že od daleč.
black_barn
# 19.11.2017 ob 10:10
okram23

Še enkrat: nihče te ni postavil, da kaznuješ ljudi.
Skippy
# 19.11.2017 ob 23:00
Še veliko več življenj v Sloveniji pa spremenijo samomori (4x več od prometnih), ampak iz tistega ni možnosti se iti populistične politike, zato nikogar ne brigajo.
los-t
# 19.11.2017 ob 20:46
Šel po opravkih skoraj iz enega konca Slovenije v drugega. Na avtocesti prlimani za rit ali pa mimo ko da vozim 30 in ne 130. Nikjer policaja. Peljem potem skozi nekaj krajev, ves čas na robu dovoljenega, 50 in še neki, samo da ne znerviram preveč lokalcev in poznavalcev hitrosti za sabo, se dvakrat celo umaknem na avtobusno postajo, da imam mir, ker iščem pravi odcep. Nikjer policajev. Peljem po široki in ko igla ravni dvopasovnici, rahel klanec navzdol, nikjer hiše, prehoda, križišča, seveda je tam radar. Nas je mel nanizane ko bisere, same nelokalne registracije itak, domačini vejo kje nabirajo dnar. Tri ure vse po omejitvah, še skoz CP pelem edini v Sloveniji 60 se mi zdi, pol me pa najde za 10 km na ravnem praznem klancu dol...popizdu sm...INKASANTI. Boli jih za folk na avtocesti in otroke v vasi, treba je dopoldansko normo narest...
Aprila
# 19.11.2017 ob 19:26
svyatoslav, s svojo vožnjo po predpisih nisem razen prepotentneža čisto nikogar ovirala in tudi več kot 5 km nad predpisano hitrosto zaradi gneče sploh ne bi mogla v tistem trenutku voziti, razen če bi tako kot prepotentnež za mano se vsedla tistem pred mano na blatnik in jih s svojo vožnjo poskušala prisilit da peljejo hitreje, a samo za tiste par metrov razdalje ki jih je ločila od avta pred njimi.

Po tem kako sam neupoštevaš omejitev, a tudi sam prakticiraš tako objestno vožnjo in z njo ogrožaš druge?
Zdrava pamet
# 19.11.2017 ob 18:15
Smrtnih žrtev je res manj, ker je napredek medicine viden tudi v tem, da zna rešiti vse več življenj. Vendar pa jim medicina ne zna dati kvalitete in n koncu ostaneš sam s poškodovancem, ki bi še pred 10 leti v nesreči umrl... Statistika smrti je boljša, kajj pa statistika siceršnjih posledic?

Včasih je smrt tudi prijazna odrešenica, pa kakor koli se že sliši. Govorim iz izkušenj v lastni družini; težke možganske poškodbe kot posledica prometne nesreče ... In ja, na koncu v takih primerih dvigne roke tako medicina kot družba, človek pa je živ, pa vendar izgubljen za
vedno.
Lešnik
# 19.11.2017 ob 17:11
]Tragična prometna nesreča spremeni vse, tudi za najbližje. Vsak je odgovoren za varnost.

Poklicno sem veliko na cesti in ugotavljam, da je situacija vsako leto slabša.
Držim se prometnih predpisov, upoštevam varnostno razdaljo, vozne razmere. V 25-letnem vozniškem staležu, ter cirka 2.5 mio prevoženimi nisem imel nobene nesreče in upam, da tako tudi ostane.

Ob današnjem tempu norenja in lepljena na zadek vozila pa lahko rečem, da sem s svojim upoštevanjem cestno prometnih predpisovo očitno ovira na cesti marsikaterega, ki si na vso moč želi priti na cilj, samo upam, da ni ta cilj zadnje počivališče.

Ljudje se preveč zanašajo na asistenčne sisteme, ki so v prvi vrsti le to in pri 50, 70, 90, 130 pač ne moreš voziti na 5 m razdalje, ker bo počilo pri prvi številki in naredilo delo pogrebni službi pri zadnji.

Že večkrat sem zapisal in bom še enkrat. Policija naj začne striktno kaznovat voznike, ki ne upoštevajo varnostne razdalje, ampak ne tiste z 1 metrom premalo, temveč ljubitelje avtomobilskih zadnjic, ki iščejo zavetrje.
februarska
# 19.11.2017 ob 15:34
a) Mene pa zanima, če obstaja kakšna stran, kjer bi lahko vozniki opozarjali npr. na nepregledna križišča. Če še ni, bi blo to fajn uvest. V našem kraju je namreč najmanj pet križišč, za katera se čudim, da še ni bilo nesreč. Očitno smo res eni srečkoti. Prehod za peščce npr. direkt za ostrim ovinkom, pešec pa oblečen v črno. Zmaga.

b) Včasih sem izredno rada vozila. Zdaj pa je postala že vsaka vožnja napor. Slovenski egoizem se čedalje bolj odraža tudi na cesti. Torej gre za širši družbeni problem, ne samo za nek ožji kontekst, ki bi bil vezan samo na dogajanje na cesti.
commodore
# 19.11.2017 ob 12:19
največji problem je objestnost- pejte en krog z mopedom in boste videli vse čare prometa- izsiljevanje, prehitevanje na vse mogoče načine,...
granadir
# 19.11.2017 ob 11:56
Trenutno, daleč največji problem je uporaba mobilnih telefonov med vožnjo... Vse drugo je trenutno v slovenskem prometu "drugorazredno"....
svyatoslav
# 19.11.2017 ob 10:47
Nesreče.
Veliko zaradi pijanih voznikov, nekaj zaradi objestnih voznikov, nekaj zaradi starejših, ki jim upadajo senzomotorične sposobnosti in precej zaradi takih, ki se sploh ne znajdejo v prometu (nedeljski vozniki): so prepočasni, popolnoma zakrčeni in v strahu. Slednji ne bi smeli dobiti vozniške.
Velika napaka naših veleumnih snovalcev prometne zakonodaje in lobija avtošol, ki delijo vozniške tudi takim (dame predjačijo), ki potrebujejo 35+ ur vožnje z inštruktorjem in naredijo izpit tam nekje v petem poskusu. Kdor ni sposoben spraviti društveni izpit do 35 ur, ni za na cesto.
mmeeddoo
# 20.11.2017 ob 12:59
Živim in delam v Lj. Z avtobusom porabim X €/mesec in 1h+ v eno smer. Z avtom porabim 20 €/mesec (plin) (seveda vključno z vožnjami v trgovino, šolo, itd.) in 10 - 15 min v eno smer.

S tem da z avtom imam časovno toleranco 5 min, z avtobusom pa tudi 20 min.
falco
# 20.11.2017 ob 08:40
@Hohštaplerija

Da sem doma v malo večjem mestu, se zagotovo odrečem avtomobilu.

No, jaz sem doma v Ljubljani in delam v Ljubljani, samo na drugem koncu.
Z LPP rabim do službe 45 minut in 2x presedat.
S kolesom rabim 30 minut.
Z avtom (po obvoznici) rabim 20 minut.

Kolo je zakon, razen ko je cesta ledena ali se zliva dež ko neumen. Takrat grem pa raje z avtom kot z busom. Če bi bil pa javni promet zrihtan tako kot se spodobi, pa itak, raje na bus kot v avto!!!
Hohštaplerija
# 19.11.2017 ob 23:54
@Lešnik: tvoja domneva ni iz trte zvita, ampak prej bi rekel, da lahko dozdevanje o vedno bolj nevarni vožnji bolj pripišemo skokovitemu porastu števila avtomobilov na cestah, kot pa povečani neprištevnosti.

Število cest se skoraj ne povečuje več, pločevine pa žal drastično.

Ravno zadnjič sem se sam pri sebi zasmejal kot norec, ko sem na semaforju opazoval vse te samotarje, vsak v svojem vozilu (vključno z mano).

Slovenija je žal tako napravljena, da si lahko že samo par kilometrov iz mesta, pa si že skoraj na pol hendikepiran brez lastnega prevoznega sredstva.

Da sem doma v malo večjem mestu, se zagotovo odrečem avtomobilu.
pošiljatelj
# 19.11.2017 ob 23:34
mlatenje prazne slame. Berite razprave iz sodišč koliko prometnih prekrškov si naberejo preden koga povozijo do smrti. Če bi se vsem tem "svetom" in "zavodom" in "agencijam" res šlo za kakšno spremembo na naših cestah, bi vztrajno zahtevali od sodstva da voznik za vsak nov prekršek dobi za plačat dvakrat več kot je dobil prejšnjič. Ne pa da ima 100 prijav sodniku za prekrške, od tega je 99-krat dobil opozorilo, 1-krat pa 50 evrov, potem pa nekoga povozi do smrti in vsi na debelo filozofirajo kako je možno da se je to zgodilo.
Skippy
# 19.11.2017 ob 23:08
In zakaj je zdaj toliko gonje naenkrat proti varnostni razdalji? Ker promet v Sloveniji poteka absurdno počasi, alkohola je le še za vzorec, več niso vedeli, kaj bi našli, da so vsega krivi grozni vozniki in kjer lahko kaznuješ množice ----> pa so našli spet nekaj, kjer lahko vsaki dan napolniš blagajno. Čeprav ne vozimo nič drugače kot v drugih zahodnih državah.
Skippy
# 19.11.2017 ob 23:05
Ne bluzite o slabem stanju pri nas in ne vem kaj še vse ... in kako je boljše v tujini.
Ja, v tujini vam je boljše, ker se tam vozite skoraj izključno po avtocestah in od izhoda z avtoceste do shopping centra. Isto poklicni vozniki ... po avtocesti, pa potem do fabrike.

V resnici pa v tujini promet izven avtocest poteka prav tako zelo hitro in dinamično, Slovenci smo zaradi balkanskih omejitev še najpočasnejši.
tilenko42
# 19.11.2017 ob 16:10
to pa ZATO ker se preveč španajo dober motor al avto pol pa še alkohol pa substance pa to je to JZ NIKOLI NEEE bi šel za volan pijan al pa pod drogami
svyatoslav
# 19.11.2017 ob 10:53
Ja, motoristi. Le redki so, ki se držijo omejitev. Nekaj jih strada, ker jih vozniki spregledajo.
Nekajurno spremljanje motorističnega foruma razkrije vso patologijo mentalnega sklopa motoristov.
Citiram Rugljev članek: " kako preprečiti samomorilsko drvenje na motorjih pobesnelih mladeničev?" "ki so se smrtno ponesrečili z divjo vožnjo na motorju, praviloma v pijanem stanju". V članku nadalje opisuje, da vsi odrasli ljudje natančno vemo, da mladeniči želijo svoje manjvrednostne komplekse nadkompenzirati s pobalinskim vedenjem, zlasti z divjanjem na motorjih, ... . Navaja primer iz prakse, s katerim kvalificira potencialnega samomorilca na motorju zaradi očeta alkoholika,predvsem pa mame alkoholičarke, versko blazne in spolno sestradane.
tzt
# 19.11.2017 ob 16:47
Skorumpirana levo usmerjena država zaščiti tudi "svoje" morilce na cestah.
interista93
# 19.11.2017 ob 14:20
Nekateri tu gor niste nič boljši od arogantnežev na cestah, kar verjetno tudi ste.
svyatoslav
# 19.11.2017 ob 13:40
@aprila Oba predstavljata nevarnost za promet, tako nestrpnež, kot ti, ki kažeš sredince, ovirš promet, izigravaš svoj prav in napihuješ ego.
Na cestninskih postajah se drži desnega pasu s svojimi 60 km/h, ker je običajen prometni tok med 70 in 80 km/h.
Običajno pridem hitreje mimo CP po desnem pasu, ki je popolnoma prazen, na desnem pa nikogar.
mikic007
# 19.11.2017 ob 10:53
@svytoslav

Pol prispevka si namenil udeležencem, ki statistično povzročijo najmanj težkih nesreč. Če bi veljalo tvoje, bi bilo največ nesreč v nedeljo...
black_barn
# 19.11.2017 ob 09:20
Slovenci ne poznamo ne osebne ne družbene odgovornosti. Primer: če te nekdo izsili iz neprednostne, Slovenec ne bo zabremzal, pač pa bo usekal po plinu, češ 'bom že naučil barabo, da se ne izsiljuje'.
a.orhidejca
# 19.11.2017 ob 14:17
Malo več Policije pa bo.
okram23
# 19.11.2017 ob 09:32
Pa še to meglenke se uporablja samo v gosti megli kjer je vidljivost max 50m. Ne pa, da nekateri ponoči v dežju vozijo z njimi in s tem slepijo nasproti vozeče voznike!! Od mene takšni dobite lepe pozdrave z dolgimi lučmi v zadnjem trenutku!
ursus8
# 19.11.2017 ob 13:53
Glede meglengk:

1. Meglenke izbolašjo vidnost vozila, ne vidljivost voznika
(prevo za nepismene: Meglenka te naredi bolj vidnega, ne da ti bolje vidiš)

2. S sprednjimi meglenkami ne boš nikogar zaslepil, in je uporaba dovoljena kadarkoli. Svetijo v tla, in niso izmejmno močne žarometne luči (kot npr "dolge").

3. Zadnja meglenka se uporablja samo, kadar za vami ni vozila v neposredni bližini. Če je vozilo za vami, se meglenka ugasne, ker močno sveti vozniku za vami v oči. Poleg tega ni več uporabna, ker vas voznik neposredno za vami vidi. Kdor ne ugaša zadnjih meglenk ko ga dohiti vozilo se obnaša povsem enako objestno kot če bi ves čas vozil z dolgimi.

Še ena na bledanje; vsi smo ljudje in vsi pozabimo kdaj pa kdaj kakšno stvar. Sigurno se je vsem že zgodilo, da ste pozabili ugasniti dolge luči, sploh če pred tem dalj časa ni bilo vozila nasproti. Takemu vozniku je pošteno in iz vozniške kolegialnosti primerno NA KRATKO, ENKRAT, poblendati da ga upozorimo, KO je DOVOLJ STRAN DA GA NE ZASLEPIMO. Enako za meglenke seveda.
Vsekakor se pa ne "Blenda" zadnji trenutek, da ga čim bolj zaslepimo, kot je napisal nek uporabnik pred mano.
Če bi nekdo namerno peljal z dolgimi lučmi, koliko si potem boljši od njega da mu zadnji trenutek posevetiš z dolgimi? Če je pozabil pa pričakujem, da se v življenju še nikoli pri ničemer nisi zmotil oz naredil napake in zato sploh ne veš da se to lahko zgodi drugim.
Kazalo