"Resnost in odgovornost vladne strani na pogajanjih sicer odlično ilustrira ravnanje pristojnega ministra Žige Turka, ki je včerajšnji vladni predlog, da se normativ otrok v razredu vrne s predlaganih 30 na 28, danes zjutraj kar prek tweeta umaknil, še preden se je sindikalna stran do njega lahko formalno opredelila," pravijo v Svizu. Foto: MMC RTV SLO
Normativi v šolstvu

Predstavniki vlade in sindikatov javnega sektorja so v okviru podskupine v torek nadaljevali pogajanja o predlaganih spremembah standardov in normativov na področju šolstva, ki jih predvideva zakon o uravnoteženju javnih financ. Vlada je sicer predlagala, da bi iz predloga zakona umaknili predvideno spremembo normativa za število učencev v razredu osnovne šole, po kateri bi število učencev v razredih zvišali na 30 in bi torej normativ ostal pri 28 učencih na razred.

Vendar so sindikati ocenili, da gre za potezo, ki je bolj tolažilne oziroma simbolne narave, minister Turk pa se je na komentar sindikatov odzval z zapisom na spletnem omrežju Twitter, da vlada omenjeni približevalni predlog umika.

V Svizu so se zdaj odzvali na Turkov odziv in zapisali, da ministrovo ravnanje, ko kar v tvitu umakne predlog, do katerega se sindikati sploh še niso uradno opredelili, ilustrira resnost in odgovornost vladne strani na pogajanjih. "Sicer je Sviz že vajen, da minister Turk javnost obvešča preko svojega bloga in pri tem pozabi na formalne in zakonsko določene postopke usklajevanj s socialnimi partnerji, a takšen bizaren način socialnega dialoga, kot ga tokrat prakticira minister Turk, je Sviz doživel prvič," so zapisali.

Člani sindikata pogajalce obvezali, da pri kakovosti ne smejo popustiti
Pojasnili so, da je glavni stavkovni odbor Sviz pogajalcem sindikata podelil mandat, ki jim omogoča manevrski prostor pri vprašanju posegov v plače, katerih zniževanja morajo biti progresivna (torej večja znižanja pri višjih plačah in manjša ali ničelna pri nižjih plačah). Pogajalce pa je znova obvezal, da ne smejo popustiti pri standardih in normativih, ki bi zniževali kakovost javnih vrtcev in šol. "To preprosto pomeni, da so se izobraževalke in izobraževalci, od vrtcev do univerze, pripravljeni odreči delu lastnih plač, vztrajali pa bodo pri ohranitvi standardov, ki vsem otrokom in mladostnikom zagotavljajo kakovostno izobraževanje," so ponovili v Svizu, kjer upajo na podporo državljanov.

Normativi v šolstvu