Dolge kolone na primorski avtocesti te dni pošteno jezijo slovenske voznike. Foto: BoBo
Dolge kolone na primorski avtocesti te dni pošteno jezijo slovenske voznike. Foto: BoBo

Večkilometrske kolone na primorski avtocesti so se začele skrajševati šele v poznih večernih urah in tako bo še nekaj časa. Proti Ljubljani bodo obnovitvena dela potekala le še do prihodnjega petka, proti morju pa vse do konca oktobra.

Dela med drugim zaobjemajo obnovo 1,2 kilometra smernega vozišča trase avtoceste na odseku med Postojno in Uncem (Ivanjim selom) proti Ljubljani - preusmeritev prometa na drugo polovico avtoceste približno tri kilometre pred priključkom Unec proti Ljubljani -, sanacijo vozišča vseh štirih krakov priključka Unec ter podaljšanje zaviralnega in pospeševalnega pasu navedenega priključka, sanacijo dveh podvozov in viadukta Unec ter podaljšanje prehoda čez srednji ločevalni pas. Pogodbena vrednost del je 2,24 milijona evrov brez DDV-ja.


Zakaj dela ne potekajo tudi ponoči?

Toda nejevolja voznikov, predvsem tistih, ki se vsak dan vozijo po primorski avtocesti, narašča. Številni se sprašujejo, zakaj dela ne potekajo ponoči, a na Darsu odgovarjajo, da to ni mogoče. Zatrjujejo, da se gneči med obnovo ni mogoče izogniti, ker je cesta na tem odseku preozka - vzpostavitev vožnje po dveh zoženih pasovih v vsako smer tako ni mogoča.

Spomnili so tudi, da je promet na odseku med Uncem in Postojno tudi zelo gost - dnevno v obe smeri ta odsek prevozi skoraj 42.000 vozil, od tega skoraj 6.500 težkih tovornih vozil. Krivdo za zastoje pripisujejo tudi nepravilni uporabi avtoceste, pa tudi voznikom tovornjakov, češ da prehitevajo druga vozila in se za njimi nabirajo kolone vozil.

Na očitke, zakaj ne delajo tudi ponoči, pa Bojan Banfi z Darsa odgovarja: "Zavedati se je treba, da je sama tehnologija tista, ki diktira izvajanje posameznih faz, in te prilagajamo ustrezno usklajenemu terminskemu planu, ki pa je tak, da bo kakovost teh del dolgoročna. Predvsem si ne želimo, da bi se zaradi prehitrega in s tem po našem mnenju nekakovostnega izvajanja teh del srečali na teh istih odsekih čez dve ali tri leta zaradi tega, ker smo dela pospeševali hitreje, kot je to zahtevala tehnologija posameznih faz."

Na ministrstvu za infrastrukturo pa pravijo, da je novi minister Peter Gašperšič že pozval Dars, naj vsaj nekatera dela izvaja ponoči. "Omejitev iz pravilnika ni, dela bi se lahko opravljala tudi ponoči, je pa res, da mora izvajalec del oziroma investitor upoštevati tudi zakonodajo s področja hrupa, s področja varovanja pri delu, in zavedati se je treba, da bi bila takšna naložba tudi dražja," pa pojasnjuje Zvonko Zavasnik z infrastrukturnega ministrstva.

Dars: Zaradi narave del ta ponoči niso vedno mogoča
Na Darsu so sicer v novem sporočilu za javnost še dodatno poudarili, da so obnovitvena dela nujna za varne in pretočne ceste. Kot zagotavljajo, obnovo na vseh odsekih optimizirajo, voznike pa ob tem pozivajo k strpnosti in razumevanju.

Na očitke o času obnovitvenih del pri Uncu na Darsu pojasnjujejo, da pozimi del zaradi neugodnih vremenskih razmer ni mogoče izvajati, poletje, ko je promet zaradi dopustov povečan, pa tudi ni primerno za obnovitvena dela.

Po zagotovilih Darsa so pred začetkom del z izvajalcem uskladili terminski načrt izvedbe in tako dosegli optimizacijo dokončanja del - prizadevajo si, da bi bila dela končana še pred prazničnim koncem tedna ob koncu oktobra.

Pogodba z izvajalcem po njihovih navedbah vključuje zahtevo, da se dela izvajajo vse dni v tednu, potekajo pa med 7. in 19. uro. Ob tem na Darsu zavračajo očitke, da se na slovenskih cestah ne dela v nočnem času kot v tujini, saj so na več odsekih dela izvajali tudi ponoči. A to po njihovih pojasnilih zaradi narave del ni vedno mogoče.

Zakaj avtocest ne obnavljajo ponoči
DARS za nočno delo na AC noče slišati
Zakaj avtocest ne obnavljajo ponoči
DARS za nočno delo na AC noče slišati