Valtteri Bottas je po turbulentnem letu 2018 novo sezono začel na najboljši mogoč način – z zmago in 26 točkami. Njegova prednost dobrih 20 sekund je bila večja kot katera koli prednost zmagovalca v lanski sezoni. Ko so ga po dirki vprašali, kaj je pojedel za zajtrk, da je dirkal tako dobro, je odgovoril kratko in jedrnato:
Valtteri Bottas je po turbulentnem letu 2018 novo sezono začel na najboljši mogoč način – z zmago in 26 točkami. Njegova prednost dobrih 20 sekund je bila večja kot katera koli prednost zmagovalca v lanski sezoni. Ko so ga po dirki vprašali, kaj je pojedel za zajtrk, da je dirkal tako dobro, je odgovoril kratko in jedrnato: "Kašo." Foto: EPA

Dobro leto in štiri mesece je čakal na naslednjo zmago v formuli ena, potem ko je dobil sklepno dirko sezone 2017 v Abu Dabiju. Toda na novo slavje je bilo vredno počakati, tako dominantni predstavi Bottasa v kraljici motošporta še nismo bili priča.

Dirkalnik je bil naravnost izjemen. Zares sem užival. 26 točk je vsekakor bolje kot 25. Na koncu mi je uspelo dobiti še dodatno točko za najhitrejši krog. Malce sem tvegal z brezkompromisnim dirkanjem zaradi obrabljenih gum, toda izplačalo se je. Na koncu šteje vsaka točka in ne bi mogel biti bolj vesel zase in za svoje moštvo.

Valtteri Bottas

S popolnim štartom je dohitel in prehitel moštvenega kolega Lewisa Hamiltona, iz prvega zavoja zapeljal v vodstvo in ga tako rekoč obdržal vse do ciljne črte. Med dirko je odpeljal vrsto najhitrejših krogov, najboljši čas je postavil tik pred koncem in si za nameček prislužil še dodatno točko v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. Ni kaj, zvezde so bile v Melbournu na njegovi strani.

Ne bi mogel biti bolj vesel
Bottas je v nedeljo postal tretji finski dirkač z zmago na dirki za VN Avstralije. Pred njim je to uspelo Miki Häkkinenu (leta 1998) in Kimiju Räikkönenu (2007 in 2013). "To je bila moja najboljša dirka v karieri. Štart je bil ključni del dirke, razvil sem visoko hitrost, res bi bilo škoda, če bi obtičal za nasprotnikom," je po dirki za Sky Sports dejal 29-letnik, ki je v Melbournu dosegel četrto zmago v karieri. "Dirkalnik je bil naravnost izjemen. Zares sem užival. 26 točk je vsekakor bolje kot 25. Na koncu mi je uspelo dobiti še dodatno točko za najhitrejši krog. Malce sem tvegal z brezkompromisnim dirkanjem zaradi obrabljenih gum, toda izplačalo se je. Na koncu šteje vsaka točka in ne bi mogel biti bolj vesel zase in za svoje moštvo," je še dodal.

Lewis Hamilton še četrtič zapored v Melbournu najboljšega štartnega položaja ni uspel pretvoriti v zmago. Foto: EPA
Lewis Hamilton še četrtič zapored v Melbournu najboljšega štartnega položaja ni uspel pretvoriti v zmago. Foto: EPA

Hamilton se bo osredotočil na štart
Aktualni svetovni prvak Lewis Hamilton na uvodni dirki sezone ni imel niti najmanjših možnosti za zmago. Po sobotnih kvalifikacijah, na katerih si je priboril najboljši štartni položaj, si je od nedeljske dirke veliko obetal, a na koncu se je moral zadovoljiti z drugim mestom. "To je bil zelo dober dirkaški konec tedna za naše moštvo. Po štartu je bilo vse že tako rekoč odločeno in pomembno je bilo le to, da oba dirkalnika pripeljemo do cilja," je dejal Britanec, ki je večkrat med dirko po radijski zvezi potožil svojemu moštvu. Imel je nekaj težav z zadnjimi gumami, prav tako je menil, da je postanek opravil prehitro. Toda na koncu si je za izgubljeno priložnost kriv predvsem sam. "Malce bolj se moram osredotočiti na svoj štart. Nisem imel nobenih težav, le slabše sem začel dirko," je še povedal Hamilton, ki si je v Albert Parku do danes privozil osem 'polov', v zmago pa mu jih je uspelo pretopiti le dvakrat (v letih 2008 in 2015).

Glede morebitnega prehitrega postanka je svojih pet centov dodal tudi vodja moštva Mercedes Toto Wolff. "Mislim, da nismo storili napake. Če bi Lewis postanek opravil pozneje, bi iz boksov zapeljal za Vettla," je pojasnil.

Red Bullov Max Verstappen si je mesto na odru za zmagovalce zagotovil v 31. krogu dirke, ko je po zunanji strani zavoja Whiteford prehitel Sebastiana Vettla. To so bile njegove šeste zaporedne stopničke v formuli ena. Foto: EPA
Red Bullov Max Verstappen si je mesto na odru za zmagovalce zagotovil v 31. krogu dirke, ko je po zunanji strani zavoja Whiteford prehitel Sebastiana Vettla. To so bile njegove šeste zaporedne stopničke v formuli ena. Foto: EPA

Verstappen je moral prehiteti Vettla
Lepo zgodbo je spisal tudi tretjeuvrščeni Max Verstappen (Red Bull), ki je poskrbel, da se je Honda po dolgih letih veselila uvrstitve na oder za zmagovalce. Zadnji dirkač, ki je s Hondinim pogonskim sklopom stal na stopničkah, je bil Rubens Barrichello po dirki za VN Velike Britanije julija leta 2008. "Pozitivno je, da sezono začneš z uvrstitvijo na stopničke, obenem pa tudi izzoveš Mercedes. Vse zahvale gredo ekipi, za katero so bili težki dnevi," je povedal 21-letnik, ki je v Melbournu začel že svojo peto sezono v elitnem razredu motošporta. Stopničke si je zagotovil v 31. krogu, ko je Vettla prehitel v tretjem zavoju, zavoju Whiteford. "Moral sem ga prehiteti, če sem želel stopiti na stopničke. Na tistem delu proge je težko prehitevati, zato sem res vesel, da mi je uspelo," je še povedal Verstappen, ki je na odru za zmagovalce stal na zadnjih šestih dirkah.

Sebastian Vettel, ki je dobil prejšnji dve dirki v Albert Parku, je tokrat zasedel četrto mesto. Foto: EPA
Sebastian Vettel, ki je dobil prejšnji dve dirki v Albert Parku, je tokrat zasedel četrto mesto. Foto: EPA

Vettel prepočasen za boljši rezultat
Za največje razočaranje je poskrbel Ferrari. Moštvo iz Maranella je med zimskimi testiranji kazalo spodbudne rezultate. Številni poznavalci tega športa so bili prepričani, da so (končno) nadoknadili zaostanek za Mercedesom, a uvodna dirka sezone je poudarila stare težave. Dirkalnik preprosto ni bil dovolj hiter za boljšo uvrstitev, med dirko je četrtouvrščeni Sebastian Vettel svoje moštvo spraševal, zakaj njegov ferrari SF90 ne razvije višje hitrosti. Ni dobil odgovora. "Ne vem, najbrž smo bili samo počasni. Nisem imel pravih možnosti, na koncu je bilo pomembno le to, da varno pridem do cilja. Res ne vem, kje je bila težava," je bil začuden Vettel, ki je prepričan, da je Ferrarijev dirkalnik zmožen precej večjih hitrosti, ki pa jih iz neznanega razloga (še) ne dosega. "Imel sem tudi veliko težav z obrabljanjem gum. Zdi se, da so imeli vsi precej manj težav od mene," je še povedal štirikratni svetovni prvak, ki je avstralsko preizkušnjo sklenil debelih 57 sekund za zmagovalcem.

Bil sem dovolj hiter, da bi prehitel Sebastiana, toda moštvo se je odločilo, da bo ohranilo tedanji položaj. Na koncu tako ali tako nismo imeli možnosti za boljši izid, tako da moštveni ukaz razumem.

Charles Leclerc

Leclerca ni zmotil moštveni ukaz
Kaj kmalu bi se lahko tudi zgodilo, da bi dirko končal na petem mestu, saj ga je dohitel petouvrščeni moštveni kolega Charles Leclerc, ki pa se s prvim dirkačem poskočnega konjička ni (smel) spustil v boj. "Bil sem dovolj hiter, da bi prehitel Sebastiana, toda moštvo se je odločilo, da bo ohranilo tedanji položaj. Na koncu tako ali tako nismo imeli možnosti za boljši izid, tako da moštveni ukaz razumem," je pojasnil Leclerc, ki je v prvem zavoju želel švigniti mimo Vettla, a ga je ta zaprl, tako da je moral Monačan za trenutek zapeljati s steze. Trenutek, ki ga je pahnil nazaj na peto mesto. "Ne vem, ali me je sploh videl ... moral sem zapeljati na travo, saj mi je zmanjkalo prostora, tako pa sem tudi izgubil boj z Verstappnom," je še dodal 21-letnik.

Daniel Ricciardo je v 31. krogu v garaži končal domačo dirko, potem ko je že takoj po štartu uničil sprednji del svojega dirkalnika. Avstralec je v prejšnji sezoni predvsem zaradi težav z Renaultovim pogonskim sklopom odstopil kar osemkrat. Po sezoni se je preselil prav k Renaultu, ki naj bi bil po moči četrto najboljše moštvo med konstruktorji, a tega francoski kolektiv za zdaj še ni pokazal. Naslednjo priložnost bo imel čez 13 dni v Bahrajnu. Foto: EPA
Daniel Ricciardo je v 31. krogu v garaži končal domačo dirko, potem ko je že takoj po štartu uničil sprednji del svojega dirkalnika. Avstralec je v prejšnji sezoni predvsem zaradi težav z Renaultovim pogonskim sklopom odstopil kar osemkrat. Po sezoni se je preselil prav k Renaultu, ki naj bi bil po moči četrto najboljše moštvo med konstruktorji, a tega francoski kolektiv za zdaj še ni pokazal. Naslednjo priložnost bo imel čez 13 dni v Bahrajnu. Foto: EPA
Ricciardo je takole razbil sprednji del svojega dirkalnika le nekaj sekund po začetku avstralske preizkušnje. Foto: EPA
Ricciardo je takole razbil sprednji del svojega dirkalnika le nekaj sekund po začetku avstralske preizkušnje. Foto: EPA

Ricciardo ne ve, zakaj je moral v garažo
Največji osmoljenec dirke pa je bil zagotovo lokalni junak Daniel Ricciardo, ki vsako leto z nestrpnostjo pričakuje začetek nove sezone formule ena, s tem pa tudi domačo dirko v rodni Avstraliji. Toda te je bilo zanj tako rekoč konec že po nekaj metrih. V štartno-ciljni ravnini je za trenutek zapeljal s steze in zadel jarek, ki mu je popolnoma uničil sprednji del dirkalnika. Padel je na zadnje mesto, v 31. krogu je dokončno zapeljal v garažo. "Ko sem zapeljal na travo, me ni pretirano skrbelo. Prepričan sem bil, da bom normalno nadaljeval, imel sem dovolj veliko hitrost, da bi pridobil nekaj mest, a nato se je pred mano znašel jarek. Tu je bilo vsega konec," je povedal Ricciardo, ki je v prejšnji sezoni predvsem zaradi težav z Renaultovimi pogonskimi sklopi v dirkalniku Red Bulla odstopil kar osemkrat! "Ne vem sicer, zakaj sem moral dirkalnik pozneje zapeljati v garažo. Verjamem, da smo imeli kakšno težavo, in da nismo varčevali z materialom. Ob tem sem takoj pomislil, da je imel dirkalnik dejansko prevelike težave za nadaljevanje dirke," je še povedal 29-letnik iz Pertha, čigar najboljši izid na domači dirki je 4. mesto iz sezon 2016 in 2018. Leta 2014 je bil sicer drugi, a je bil pozneje za zeleno mizo diskvalificiran zaradi presežene dovoljene količine goriva in uporabe neuradne metode za merjenje porabe goriva.

Sezona formule ena se bo čez 13 dni nadaljevala v Manami, kjer je na sporedu dirka za VN Bahrajna. Lani je kvalifikacije in dirko dobil Vettel, drugi je bil Bottas, tretji Hamilton.

Bottas deklasiral tekmece v Albert Parku

Skupni vrstni red, dirkači (1/21):

#DirkačMoštvoTočke
1Valtteri BottasMercedes26
2Lewis HamiltonMercedes18
3Max VerstappenRed Bull15
4Sebastian VettelFerrari12
5Charles LeclercFerrari10
6Kevin MagnussenHaas8
7Nico HülkenbergRenault6
8Kimi RäikkönenAlfa Romeo4
9Lance StrollRacing Point2
10Daniil KvjatToro Rosso1
11Pierre GaslyRed Bull0
12Lando MorrisMcLaren0
13Sergio PerezRacing Point0
14Alexander AlbonToro Rosso0
15Antonio GiovinazziAlfa Romeo0
16George RussellWilliams0
17Robert Kubica Williams0
18Romain GrosjeanHaas0
19Daniel RicciardoRenault0
20Carlos Sainz ml. McLaren0

Skupni vrstni red, konstruktorji (1/21):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1MercedesHamilton, Bottas44
2FerrariVettel, Leclerc22
3Red BullVerstappen, Gasly15
4HaasGrosjean, Magnussen8
5RenaultRicciardo, Hülkenberg6
6Alfa RomeoRäikkönen, Giovinazzi4
7Racing PointPerez, Stroll2
8Toro RossoKvjat, Albon1
9McLarenSainz ml., Norris0
10WilliamsKubica, Russell0