EP v odbojki 2009
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,7 od 15 glasov Ocenite to novico!
Andrej Flajs
Slovenski odbojkarji sodelujejo na tretjem evropskem prvenstvu. Do zdaj na osmih tekmah niso dosegli niti ene zmage. Foto: STA
Slovenija je po dveh porazih tako rekoč brez možnosti za drugi del EP-ja v Turčiji. Foto: EPA
VIDEO
Odbojkarje reši le še teorija
VIDEO
Še vedno brez zmage v Turčiji

Dodaj v

Odbojka: Večji igralski kot strokovni potencial

Jutranja športna zgodba Boštjana Reberšaka
5. september 2009 ob 09:04
Izmir - MMC RTV SLO

Slovenija ima ogromen potencial in igralce na najvišji ravni, to je reprezentanca za medalje ... In podobno. Se vam ne sliši nekam znano?

Slovenski kolektivni športniki so kot po pravilu vrhunski posamezniki, zaželeni v veliki klubih v svojih športih, in igralci z lepo prihodnostjo. Ko se zberejo v državni reprezentanci, so zbrani upi, želje in potencial, ki ga premore dvomilijonski narod. Željni dokazovanja odhajajo na velika tekmovanja in želijo Slovenijo vrisati v zemljevid tega ali onega športa ali pa poseči po najvišjih mestih. Skupna značilnost vseh je na koncu razočaranje.

Radi se spominjamo prve slovenske uvrstitve na svetovno prvenstvo, rokometašev na olimpijske igre, pa košarkarjev na svetovno prvenstvo - verjetno pa se vsi zelo dobro spominjate tudi razpleta slovenskih avantur.

Kaj manjka slovenskim odbojkarjem?
V podobnem položaju so se letos znašli odbojkarji. V Turčiji ne gre za njihovo premierno uvrstitev na evropsko prvenstvo. Gre za tretje, a prvo s ciljem po preboju v drugi del. Da ima slovenska odbojka kljub pregovorni majhnosti, ki tako ali tako velja za vse športe, velik potencial, ni dvoma. Nekateri igralci so že v evropskih velikanih, drugi na poti tja, žal pa so tudi z nastopom na prvenstvu zapravili pospešek k eliti. Brez pomena je iskati krivce za odbojkarski spodrsljaj, a samo od sebe se ob zgoraj navedenem poraja vprašanje: "Ali ima Slovenija res tako dobre odbojkarje in kaj jim manjka, da niso uspešni, kot bi si želeli?".

Odgovor v misli Marka Miliča
Če ti igralci niso vrhunski, jih bogati klubi z velikimi načrti ne bi kupovali. V letošnjem letu jim na pripravah na vrhunec sezone ni manjkalo ničesar, razen kakšne močne pripravljalne tekme, a stroka je bila zadovoljna tudi s pripravami na Kopaoniku. Je to slovenska miselnost, ko v klubih po Evropi, ne le v odbojki, lahko igrajo ob zvezdnikih drugih držav? Je premalo poguma in nacionalnega naboja, kot ga premorejo, denimo, naši južni sosedje?

Sam mislim, da je še najlaže odgovor poiskati v misli Marka Miliča, ki je pred leti dejal: "Če se lahko zberemo najboljši igralci v državi, zakaj se za naše nastope ne zbere najboljša stroka, družno v pomoč in ideje drug druge?"

Generacija prerasla Hribarja
Gregor Hribar je večletni selektor slovenske reprezentance in človek z veliko znanja, a če ga je generacija in selekcija prerasla, potrebuje pomoč, ne da bi se mu odrekli, vsak je lahko še kako pomemben kamenček v mozaiku. Morda potrebuje pomoč ali pa bi bil on še kako dobrodošla pomoč posamezniku, ki naših igralcev ne pozna. Preprosto, Slovenija na splošno premore večji igralski kot strokovni potencial in velikokrat se tekme odločajo s klopi.

Boštjan Reberšak, Jutranja športna zgodba, Val 202

R. K.
Prijavi napako
Komentarji
simon1
# 07.09.2009 ob 08:22
Po bitki smo generali vsi.........
manix
# 06.09.2009 ob 16:42
Strinjam se Bucom, Srbija je lahko zgled za strokovno in načrtno delo , ki že leta daje izjemne rezultate v svetovnem merilu in v vseh selekcijah, žal za Slovenijo so primitvni čefurji po katerih se ne bodo zgedovali, ali bog ne daj z njimi sodelovali.
perla
# 06.09.2009 ob 14:50
rea ....ooooo, ljpe reci slisem....lohko pa rjs pujdemo na kako kafe..
Buc
# 06.09.2009 ob 14:07
Je premalo poguma in nacionalnega naboja, kot ga premorejo, denimo, naši južni sosedje?

To ne verjamem, da je razlog ampak slab odnos selektorja z igralci in njihovo nespoštovanje do nejga, kar je lepo vidno v izjavah Čuturića. Sploh pa se Hrvati sploh iso uvrstili na EP, tako, da se nam z njimi ni treba primerjat. Iz bivšega skupnega prostora bi se alhko v prihodnosti hoteli priemrjati le z Srbi.
vikica
# 06.09.2009 ob 13:52
Imata oba (Driklc in Rea) kar prav! Je pa res, da glede na slovenske razmere zaenkrat imamokar imamo, zato bi bilpo moje Satler vsaj za naslednje kvalifikacije za EP dobra izbira, da vidimo,čebi bil še vedno uspešen z mladimi. Italijanska liga pa je na svetu najbolj cenjena in zato res vsak boljšiigralec želi tja. Kako bo v teh letih recesije še uspevala,pa se bo videlo kmalu.
Zdaj paše stava: Kdo bo v 1.postavi danes?Mislim,da bo postava (ne moj izbor): Urnaut, Čuturič, Šket,Pajenk, Vidič, Škorc, Vinčič.Takoj pa bomenjava Vidič-Čebron, Šket-Gasparini,če ne bo šlo...
rea
# 06.09.2009 ob 12:30
Spet dobra debata :D (bravo mi :D)

Seveda je v Italiji ogromno tujcev - kupujejo predvsem mlade igralce, ki v nekaj letih dozorijo v vrhunske (tudi zato gredo v Italijo). In seveda se dobro dela v marsikaterem klubu po svetu, tudi v Sloveniji. Po mojem mnenju pa je pika na i še vedno Italija. Gre se samo za to, da iz talenta, ki se v matičnem klubu nauči 95% tehnike in taktike, narediš igralca svetovnega formata. Če ne drugega, trenira z najboljšimi igralci in igra vsak teden 1-2 vrhunski tekmi (to žal v Sloveniji ni mogoče).

Pod ostalo razmišljanje pa se podpišem, Vikica!
Driklc
# 06.09.2009 ob 12:08
vikica, podpišem se pod vse, razen pod predlog za selektorja.
vikica
# 06.09.2009 ob 11:10
No,da še jaz dodam svoje mnenje. Komentar je kar dober. Čuturič je dalečod zrelega igralca, saj se res ne dajejo takšni komentarji med samim tekmovanjem. Poleg tega pa ne vem,kaj govori o neuigranosti on,ki naj bi bil pravi rutiner pri svojih letih, poleg tega pa je z večino soigralcev igral tudi zadnje 3 leta v klubu. Za slab servis pa tudi ni kriva neuigranost. Mislim, da ta mlada in stara generacija ne funkcionirajo skupaj. Razen Pleška so vsi stari "konfliktni" igralci. Ne strinjam se s teboj Rea, da je italijanska liga edina,ki poskrbi za dober razvoj igralca. Če bi bilo tako,italijani ne bi posegali po toliko tujcev, ki so se vendarle skalili v domačih klubih! Naš ACH nudikar dobre pogoje za razvoj mladih igralcev, edina napaka je, da vsako leto potem na tekme postavlja bolj alimanj kvalitetne tujce. Če bi v zadnjih 4 letih domači igralci resnično tudi igrali, bi si do sedaj nabrali že veliko izkušenj in bi to leto že pobirali sadove. A na žalost temu ni tako,pa tudi letos bo izgleda ista pesem. Razen izkušenega podajača Petkoviča so vsi ostali tujci v istem ali slabšem rangu od naših, in res me zanima,kdo bo igral. Bojim se, da bo ACH spet skrbel za promocijo tujcev, ne pa za slovenski mladi rod. Za selektorja pa tudi sama predlagam Satlerja. Na koncu koncev je on naredilnajbolj odmevne rezultate z mladci in jih tudi zelodobro pozna.
rea
# 06.09.2009 ob 01:16
Se strinjam z novinarjem in komentatorji pred mano. Pika na i pa so še izjave Čuturiča (glej npr. Sportal), ki odkrito kažejo nad nezadovoljstvom s potezami selektorja in strokovnega vodstva. Glede na to, da EP še poteka, mora biti stanje resno, saj nisem že kar nekaj časa doživela, da bi kdo tako odkrito dvomil v vodstvo med nekim tekmovanjem.

Pa še to: z vsem spoštovanjem do ach-ja - a vendar ima perla prav - če lahko uporabim njegove besede, taktično tehnični razvoj je trenutno možen le v eni ligi na svetu...
vanbasten
# 05.09.2009 ob 23:10
Amen
Partyboy
# 05.09.2009 ob 16:17
Se kar strinjam z novinarjem, razen tega, da igra dosti naših fantov v vrhunskih klubih, ker razen Urnavta, ki bo mogel še presneto delat, da bo igral v 1. postavi Piacenze, je tu še Šmuc, ki tik pred penzijo pobira žoge v Modeni. Ostali so večinoma v ACH-ju, ki vsekakor še ni vrhunski klub. Za kaj takega, bodo mogli kdaj, oz. večkrat v evropskih pokalih premagati kako vrhunsko ekipo - Izjema je Modena (največji uspeh slovenske odbojke), vendar je od takrat že kar nekaj časa. Strinjam pa se glede stroke, ki ni dorasla talentiranosti naših mladcev. Najbolje bi bilo skočiti po trenerja v tujino. Pa smo spet pri OZS in denarju...
Driklc
# 05.09.2009 ob 13:24
Žalostna zgodba O OZS, ki pa je žal resnična. Na vrhu so razni Mački, Marinkoti, Kšele, ki so takoimenovana elita, ki se noče in noče umakniti. Dokler se te elite ne bo popucalo, bomo zgodbo o nedoseganju zmožnega slišali še velikokrat.
perla
# 05.09.2009 ob 13:11
simon1 ....ta mlada generacija, bo mela letos priloznost pokazat u ach.....bomo vidli, glede na moje izkusnje sem pesimist......preskok iz mladinske v clansko na takem nivoju kot ti govoris, je mozen le v ENI ligi na svetu, na zalost se slovenci, nekaj jih je imelo moznost, za to ne odlocajo, ker jim ponujajo drobiz prvih par let....je pa ena stvar tam ki ti jo ne more noben kupit.....tehnicno takticni osebni razvoj, tudi ce si 14 igralec, ker trener tudi zate odgovarja.....fantje so se odlocli da grejo za 3 jurje u ach....dobro.vse bo vidno.

cestitam g.REBERSAKU za zorni kot videnja situacije. ni edini.
oko sokolovo
# 05.09.2009 ob 10:51
Hm, ne vem no .... Kaj pa, če je to skrajni domet teh fantov? Saj imajo tudi v drugih reprezentancah same ase, ki jih še več igra v tujini pri boljših klubih. Dobro, kakšna zmaga že, ampak kaj več je verjetno nedosegljivo.
sudija
# 05.09.2009 ob 10:39
bo kar držalo, očitno res gre OZS v maloro. Najbrž bi bil Satler kot selektor res še najboljša rešitev. Turčija pa velika zapravljena priložnost ... škoda. Res pa je, da imamo nadarjene mladce in upam, da se jih ne bo zafuralo.
alonsodeportes
# 05.09.2009 ob 10:17
Eden boljših člankov o odbojki. Stroka v Sloveniji je, a kaj ko pravi strokovnjaki zaradi igric v ozadju (pisarna, predsedstvo, strokovni svet, ...) ne dobijo priložnosti za vodenje reprezentanc. Za Hribarjevega pomočnika so postavili kar Gačiča, katerega Hoag v ACH-ju na tekmah sploh ni želel zraven sebe na klopi. Sicer ne vem, če še vedri ob Hribarju, ker ga niso omenili niti enkrat.
Pa res je, da naši najboljši trenerji zelo dobro poznajo stanje v OZS in se morda tudi zaradi tega izogibajo prevzemanju odgovornosti, saj se pričakuje zlom OZS (ki ga verjetno Kovačič uspeva odlagati z novimi krediti).
simon1
# 05.09.2009 ob 09:51
Pa še to bi dodal. Čuturič sedaj pravi, da niso vedeli,kdo je prva postava ipd. Ne vem,kaj bi dejal,če bi mu Hribar rekel, da je on 2. postava? Kot sem nekje prebral,je res vrag če je 12 "enakovrednih" igralcev. Ko je Satler z mladinsko dosegal takšne uspehe,je ves čas tarnal, da ima samo 7 igralcev. Izgleda, da se je to dobr obneslo. To so bili na sprejemu Urnaut in Savičič,na bloku Kamnik in takrat še Jakopin,na podaji ( ki je najbolj škripala) Krivec in Ropret,korektor Šket in Plot libera. Če bi teM igralcem dal na podajo namestoKriveca in Ropreta Satlerja in Vinčiča,pa na blok še Pajenka,dodatni korektor Gasparini,pa Plot namest Škorca,Jakopin na sprejem...bi imeli pravo generacijo. Čeprav starejše res spoštujem in bi bilo prav,da se jim to pove,je čas za mlado generacijo. Potem tudi trener ne bo imel tako težkega dela. Seveda,dokler še ti mladi v tujini niso veliki zvezdniki...Ko enkrat bodo, bo pa res čas za tujega trenerja...kakšnega Srba al Italijana....
simon1
# 05.09.2009 ob 09:33
Bo kar držalo napisano. Predvsem pa so manjkale močne pripravljalne tekme: Makedonija, Tunizija, Ural...preslabe ekipe, da bi videli,kje so naši.Poljska je že pokazala, da so letos slabi. Zakaj je tako...Morda pa le niso igrali vsi najboljši?!
Kazalo