Zimski športi

Poudarki

  • MMC-jev pogovor z Janezom Goriškom
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 43 glasov Ocenite to novico!
Janez Gorišek
Janez Gorišek je povedal, kaj Vikersund potrebuje za rekordno dolge polete in vse njegove predloge so upoštevali. Foto: MMC RTV SLO/Toni Gruden
Planica
Planica je zibelka smučarskih poletov. Tam je prvi človek preletel mejo 100 in 200 metrov, toda ali bo prav v Planici tudi prvič padla meja 250 metrov? Foto: Iztok Novak
V Vikersundu bo varno leteti več kot 240 metrov. Foto: vikersund.no

Dodaj v

Rekord Romörena ogrožen: 230 v Planici = 240 v Vikersundu

Gorišek ni zahteval nobenega plačila za svojo storitev
4. februar 2011 ob 12:01
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ste presenečeni, morda celo ljubosumni, ker utegne v Vikersundu pasti nov svetovni rekord v poletih? Ni potrebe, tudi Janez Gorišek pravi, da ne gre za nikakršno konkurenco.

Še več, Gorišek, ki je konstruiral tako planiško velikanko kot novo letalnico v Vikersundu, je prepričan, da bi morebiten rekord na norveški napravi le spodbudil razvoj in bi s tem tudi v Planici lahko kmalu varno leteli dlje od 250 metrov. V Vikersundu bodo na prenovljeni letalnici tekme svetovnega pokala od 11. do 13. februarja, prvi preizkus naprave pa bo v sredo, 9. februarja. Možnost, da bo rekord Björna Einarja Romörena postal del zgodovine, je kar precejšnja, seveda pa morajo biti za to tudi prave vremenske razmere.

Kako ste začeli sodelovati z Norvežani?
Želeli so prenoviti, rekonstruirati letalnico, ker je bila manjša kot planiška. Višinska razlika od tal do odskočne mize je bila 125 metrov in so želeli to popraviti. Prosili so me, naj naredim projekt, in sicer tako, da ga bo mogoče naprej razvijati. Podobno kot v Planici. Nori so na Planico, na naš razvoj, in jim ni šlo v račun, kakšen profil letalnice smo naredili, da Planica igra vodilno vlogo v poletih že od leta 1969.

Zrisal sem načrt, vmes pa smo pri Fisu začeli akcijo, da se skakalnica poglobi. Predlagal sem dva metra in pol, vendar so sprejeli, da se poglobi za pet metrov. Poklicali so me na sestanek v Zürich in upoštevali moje predloge. Sprejeli so še naslednje elemente: višinska razlika 135 metrov, hitrost na mizi 30 m/s (namesto 29) in da mora biti iztek širok 40 metrov. Potem so imeli Norvežani odprto pot za uresničitev svoje ideje.

Torej so pri Mednarodni smučarski zvezi zdaj postali veliko bolj naklonjeni lovom na rekorde?
Deset do petnajst let je bilo vse ustavljeno. Niso dovolili rekordov. V Planici smo najprej poskrbeli za rekorde, ki so jih šele kasneje priznali. Osnova je varnost. V Planici nikoli ni bilo večjih nesreč. Zato nam je uspelo in peljali razvoj naprej. To možnost imajo vsi. Tudi Planica lahko spet poveča letalnico. Ali pa Kulm, Harrachow. Vsak jo bo slej ko prej. Naslednji bo Kulm. Želi jo povečati, ker je premajhna, ima le 125 metrov višinske razlike.

Vikersund je torej pripravljen, da "premaga" Planico. Kako dolge polete lahko pričakujemo?

Tako je, zdaj so Norvežani zelo zagreti. Meni so verjeli zaradi Planice, prosili so me, naj pomagam, in rekel sem, da bo to tudi osnova za Planica, ko jo bomo spet prenavljali. Vedno je treba nekaj novega poskusiti. 240 metrov pomeni v Vikersundu toliko, kot v Planici 230. Letalnica je pet metrov višja in je večja od naše.

Pričakujete, da bo padel svetovni rekord?
Samo če bodo ugodni pogoji. Tudi v Planici težko letiš prek 230 metrov, če ni pravega vetra. 240 je tista točka, tista meja, kamor se bo v Vikersundu letelo. Če bo veter, bodo to mejo preskočili. Vendar tudi v Planici so letalci sposobni leteti 240 ali 241 metrov, profil je tak, da lahko skakalec ob doskoku obstane.

In kako bo Planica potem spet dobila rekord nazaj? Kakšne so vaše ideje pri prenovi?

Mi lahko dvignemo odskočno mizo za pet metrov. Če jo pomaknemo še za 9-10 metrov nazaj, bomo imeli 250-metrsko letalnico. To je mogoče, Planica je bila tako projektirana, te mere so izvedljive. Le mizo moramo premakniti in morda bomo delali nov nalet, da bo mogoč nadaljnji razvoj.

Kdaj se bo to zgodilo?

Nočemo improvizirati. Do leta 2013 se bo v okviru izgradnje nordijskega centra vložilo tudi nekaj v letalnico. Predvidena je rekonstrukcija naleta. Vikersund bo poskusni zajček. Lahko, da bo padel rekord. To moramo sprejeti kot del razvoja.

Ste veliko zaslužili, ker ste pomagali Vikersundu?

Nikdar jim nisem nič računal. Sem v pokoju, vesel sem, da imam še toliko slovesa, da so se spomnili name. Sodeluje pa moj sin in drugi arhitekti, ki dobijo plačilo. Zaračuna se cel projekt, ki ga prevzame biro, jaz naredim le konstrukcijo. Gre za "gentlemen agreement".

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
Pa3cija
# 04.02.2011 ob 18:52
? s tem da mogoče ni najboljši skok sem mislila glede na druge ki v poletih tekmujejo že 2-3 leti! in oprostim ampak tudi če se ti tukaj na glavo postaviš trdim isto: Ni najboljši skok, vendar za 1. je zelo dober!
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:50
To mu tud jaz hočem dopovedat! Vsekakor sanja o 200tici sam 180m za začetek je zanj lep polet...
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:50
In 180m ni dober skok? mogoče res ni najboljši skok

No vidiš sej si že samemu sebi odgovoru, saj gre, samo možgane je treba vklopit.
Pa3cija
# 04.02.2011 ob 18:48
@ponudnik
In 180m ni dober skok? mogoče res ni najboljši skok, je pa vsekakor dober glede na to da so to njegovi prvi poleti !
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:45
nisi resn...
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:45
Tud poznam ga dobr

To pa verjamem, ker je povsem očitno da si v svojih pogledih povsem nerealen in boš kmal že 160 metrov razglasil za nov svetovni rekord.
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:44
ponudnik je tok nor da o neki drži skos govori, ki je še vido ni pri njem na letalnici... Tud poznam ga dobr in ne delaj se pametnega z izjavami ponudnik... Ti in strokonub1 sta iz iste filozofske šole...
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:44
@syd_barrett: če bi prebral moje poste bi videl da nikjer ne pravim da bo vedno slab na letalnicah, sicer imam na sumu da je to možno, vsekakor pa upam da temu ne bo tako.

Je pa res da je žalostno gledati, kako nam iz tekme v tekmo izpred oči počasi izginja tisti veliki talent o kateremu smo upravičeno sanjali v zaključku zadnje sezone.
Pa3cija
# 04.02.2011 ob 18:42
@g33ky_fr34k
bolj se ne bi mogla strinjat!
syd_barrett
# 04.02.2011 ob 18:42
ponudnik noben ne prav da je bil dober nastop prevca, ne morš pa na podlagi teh treh poletov zaključiti da bo prevc slab na letalnicah - sploh ker je razlog za polomljen skok na kvalifikacijah v odskoku - to ti hoče g33ky_fr34k povedat
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:41
Ne Prevc se je do tega trenutka uvrščal okoli 20. mesta, tokrat pa v treh serijah ni bil sposoben priti niti med 30, to je moja poanta.

@Pa3cija: ni problem da je bil ponesrečen ta skok, problem je ker ni naredil niti enega dobrega skoka v treh poizkusih.
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:39
Res je da Prevc logično ni zadovoljen ker se ni uspel prebiti na tekmo, je pa po mojem zadovoljen z daljavo 180m in novim osebnim rekordom iz 2. trening serije!
In ne primerjaj zaj s Schlierenzauerjem, ker do prvih poletov je redno zmagoval na skakalnicah, in v tisti sezoni je osvojil vlki globus... Prevc pa do tega trenutka ni serijsko zmagoval in ni prava primerjava z njim...
Pa3cija
# 04.02.2011 ob 18:39
@Ponudnik
Sploh se ne strinjam s tabo! Če si gledal kvalifikacije bi točno vedu kaj je bilo narobe..
Kot so povedali že predhodniki, skok je bil slabši samo zaradi poznega odskoka!
In zagotovo bo v poletih že veliko boljši, mislim da bo bolj realno če ga bomo ocenjevali drug teden v Vikersundu ko bo že malo bolj upeljan v polete.

Če pa se vrnemu članku:
Planica je in bo kraljica! Ne glede na to ali nam rekord uzamejo to ne bo za dolgo!
In ko bodo mizo potegnili bolj nazaj kot je rekle Gorišek mislim da se nam ni potrebno bati za rekord! Le letalnico bi bilo potrebno zelo prenovit, glede na to da je večinoma lesena!
Upam da se to zgodi čimprej!

Glede tega rekorda pa se strinjam: Če ga je tukaj dosegu norvežan, ga bo tam slovenec! :-)
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:36
Očitno si res tok butast da nisi sposoben dojet da ne blatim skakalcev, ampak da se je Prevcu pač prvi nastop na letalnici v celoti ponesrečil. To vem jaz in to ve on, ti pa še kar lepo naprej klamfaj po svoje.

Tule si pa poglej, kako je svoje prve polete preživel nekdo, ki je bil takrat isto star kot Prevc.
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:33
Najbolj smešno pa je to da začneš blatit njegovo držo v zraku! 2 trening poleta tak in tak nisi vido da bi ocenjeval držo, tretji je pa bil zgrešen odskok in tam drža ni prišla nič v poštev... Tak da ne govori kuj na pamet nekaj...
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:31
Nisem nič reko da je bil zadovoljen s poletom na kvalifikacijah! Tu sem reko da je bil pozn in skok se mu je NA ŽALOST ponesrečo... Ne morš pa rečt da je za debitanta v drugem poletu 180m slab dosežek...
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:29
ti se ne delaj pametnega, s kavča pa s čipsom je tebi preprosto blatit naše skakalce, predvsem pa debitanta na letalnici... Ti še na vrh skakalnice nebi upal it, ker bi skup pado...
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:27
In ne, ne blatim skakalcev, meni se zdi bistveno bolj žaljivo če ti rečeš da je dobro skakal nekdo ki je očitno polomil dva skoka od treh, v enem od treh pa je bil povprečen.
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:26
Za polete morš bit izkušen. Debitant pa po moje na začetki sanja čim večjo daljavo in ne uvrstitev...

Ja to bo, zato je pa Schlierenzauer zmagal prvih pet tekem v poletih na katerih je v življenju sploh nastopil. Od prvih desetih tekem v življenju pa jih je zmagal sedem in to na štirih različnih letalnicah.

Pejt buče drugam prodajat, ko bodo skakal v Kranju, takrat pa bo 115m uspeh.
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:21
Tvoje blatenje skakalcev pa je na nivoju 80 letnega filozofa...
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:19
Za Prevca so na letalnici pri tej starosti uspeh točke in ne top 5 tak ko pri Kranjcu! Na skakalnicah pa ima Prevc višje cilje po boljših uvrstitvah ! Tud Freitag za primerjavo je neki nemški talent v skokih, ampak tud v poletih je preleteu dans 185m in so mu na letalnici tud sam točke cilj, ker več ob tej konkurenci se pač ne da... Za polete morš bit izkušen. Na treningi pa 32.mesto nima nobenega vpliva, tekma je pol čisto drugač... Debitant pa po moje na začetki sanja čim večjo daljavo in ne uvrstitev...
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:15
@g33ky_fr34k: tvoja celotna argumentacija je na nivoju petletnega otroka, ki je zaljubljen v nek ideal nekega športnika. Izvoli s svojimi kolegi naprej deliti pluse in minuse, upam da ti bodo ugodno vplivali na samozavest.

Pa še veliko užitkov tudi v bodoče ob uvrstitvah svojega priljubljenega skakalca med 30. in 60. mestom, sam pa bom upal da bo takih uvrstitev čim manj in verjamem da tako upa tudi Prevc sam. Ker če bi bil on zadovoljen s takim nivojem, potem se lahko že takoj danes upkoji.
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:11
Ti pa sodiš po 3 poletih v karieri pri 18 letniku in ocenjuješ 180m za slab dosežek.

Ne, jaz ocenjujem 32. mesto v seriji kot slab dosežek in ne samih 180m. Vsako daljavo je treba dati v kontekst, če bi bil s 180 metri med 10 najboljših ali pa vsaj med 15 potem bi bilo to zelo lepo za prvič na poletih.

Verjetno se ne spomniš kako je prvič v življenju letel Schlierenzauer? Pa da ne bo pomote, ga ne mislim primerjat z njim, ampak če bi vsaj naredil tri solidne skoke in se uvrstil na tekmo, to kar je pokazal danes pa je bila pač ena velika žalost s strani Prevca. Zdaj to meni ni všeč ampak zmorem videti to dejstvo. Če bo on še v prihodnje dobro letel samo super, če pa bo bil med 30. in 60. mestom potem pa upam, da tega ne bo nihče označeval za uspeh.
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 18:07
Ti pa sodiš po 3 poletih v karieri pri 18 letniku in ocenjuješ 180m za slab dosežek. Me zanima kak bi bil ti zadovoljen če bi dosegel to daljavo pri 2.poletu v karieri... Očitno ti ni jasno da je bil na kvalifikacijah prepozn pri odskoku, a ti si mnenja da je bla kriva drža... Se vidi da se spoznaš na polete... V bistvu še sploh nisi vido njegove drže dans v zraku, pa že govoriš kako držo ima...
ponudnik
# 04.02.2011 ob 18:06
Še vsak skakalc je bil enkrat na letalnici, tisti najboljši so tudi že v prvo razturali. Taka so žalostna dejstva, zdaj pa če hočeš verjet verjemi če ne pa ne. Vse kar sem rekel je to, da je Prevc danes skakal slabo in to je na žalost čisto dejstvo. Razen če je 115m v kvalifikacijah uspeh dneva, ali pa morda 32. mesto v drugi seriji za trening.
rok123
# 04.02.2011 ob 18:04
ponudnik
bi rd tebe vidu k bi šu pešaka dol iz skakalnce
PREVC ma paač jaj.ca da se je spustu dol in v prvm svojm poleti v lifu poletu 159m v drugo pa 179.5m
ponudnik
# 04.02.2011 ob 17:55
Haha eni pa res ne prenesete povsem korektnega opisa stanja stvari. Dajete minuse za čisto resnico v komentarjih. Patetično.
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 17:55
Ne morš sodit po 1.poletu v življenju! Drugi polet pa je bil 2 zaleta nižje kot ga je imelo prvih 25 tekmovalcev! V drugi seriji treninga je bil naš 2.najboljši člen! 180m je pa več kot dobr dosežek za njegov 2.polet v življenju, tud Byrt je bil slabši, pa freitag v tisti seriji... Tu v kvalifikacijah pa se je vido netočn pozn odskok in vse je šlo v nič!
Na ekipni bo po moje dobo priložnost pred Nagličem in Zimo... Nwm kdaj se to trener odloči?
ponudnik
# 04.02.2011 ob 17:50
Se pa tu ni bla kriva drža od Prevca! Bil je pozn pri odskoku in smuči so mu prišle previsoko, zato ga je zavrtelo v zraku! Glede na to da je v 2.seriji treninga skočo 180m se je dobro ujel s poleti, pa še na ekipni tekmi bo po moje nastopo in dobo prednost pred Nagličem!

Poglej jaz privoščim Petru absolutno vse najboljše, ampak nima pa tu smisla se lagat. Ker 180m v drugi seriji je bil pač slab dosežek, saj to ni bilo niti za top 30 v tisti seriji, ki je bila zelo dolga! Bil pa je Prevc izjemno skromen tudi v prvi seriji in absolutno z ničemer ni nakazal, da bi mu bili poleti vsaj približno pisani na kožo.
Balaž
# 04.02.2011 ob 17:46
Tudi Romoren ga je polomil... 153,5
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 17:42
Se pa tu ni bla kriva drža od Prevca! Bil je pozn pri odskoku in smuči so mu prišle previsoko, zato ga je zavrtelo v zraku! Glede na to da je v 2.seriji treninga skočo 180m se je dobro ujel s poleti, pa še na ekipni tekmi bo po moje nastopo in dobo prednost pred Nagličem!
Balaž
# 04.02.2011 ob 17:40
V kvalifikacijah; Zima 164.5m, Pungertar 153,5m, Naglič 145m, Damjan 197m, Tepeš 181m, Prevc 115m, Kranjec 211.5m (s padcem)
goodkat
# 04.02.2011 ob 17:40
uff kranjc 212,5 s padcem. se je slišal k je v izteku razlagu da je premal poštamfan
ponudnik
# 04.02.2011 ob 17:37
Škoda očitno so imeli prav tisti, ki so že prej opozarjali, da je Prevc s svojo držo antitalent za polete :(

Sicer pa naši katastrofalno, kot kaže samo trije od sedmih na tekmo. Zupanovo uničevanje mladih skakalcev se še kar nadaljuje in nadaljuje.
j.k.
# 04.02.2011 ob 17:28
Ne se hecat fantje. Chuk Norris je v Planici že 1988 letu 303 metre.
Wortex16
# 04.02.2011 ob 17:22
Smučarski skoki sploh niso tako zanimivi!!!!!!!!!!!!!!
Ko pa zraven pridejo poleti.....pol je pa to to.......!!!!!!!!!

No če more past rekord naj pade na nač račun :D
angelmanuel
# 04.02.2011 ob 17:01
Mah Planica bo še vedno pojem poletov kot je že nekdo omenil pred mano. Planica v poletih je to kar je v alpskem smučanju Kitzbuhelski smuk. Wengen je najdaljši smuk ni pa pol toliko spektakularen kot Streif. Pa isto bo v skokih. Lahko nas preskočijo zgodovine nam ne more vzeti nihče. Tu se je že toliko krat letelo čez 200 metrov, da lahko v Vikersundu skačejo še 20 let pa tega ne bojo presegli.
GStuhec
# 04.02.2011 ob 16:50
12. Kranjec
32. Prevc
33. Tepeš
39. Naglič
43. Damjan
44. Pungertar
47. Zima


Takole so naši skakali na 2. treningu.
Če bi bilo tako bi se 4 uvrstili na tekmo.
D e s S
# 04.02.2011 ob 16:48
oz. kakor kdo hehe....Zima in Prevc sta se super popravila tudi Kranjec, mislil sem Damjana in Tepeša...
D e s S
# 04.02.2011 ob 16:48
uh, precej daljša serija, naši pa ne tako uspešni kot v prvi...
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 16:36
Prevc pa že v 2.poletu 180m ! Caree...
rok123
# 04.02.2011 ob 16:35
kot kaže se je PREVC že navadil na polete saj je v drugi seriji poletel 179.5m
ROBERT KRNJEC pa je kot prvi slovenc letos v OBERSTDORFU premgal 200m in je pristal pri 202 m
ponudnik
# 04.02.2011 ob 16:34
Sicer pa Robi čez 200, to je zdaj že malo bolje z njegove strani :)
ponudnik
# 04.02.2011 ob 16:33
Damjan sicer v formi, ampak neverjetno da v treh letih niso uspeli odpraviti problemov z naletno hitrostjo, preprosto ne moreš bit konkurenčen takole, na skaklnicah 1 km/h slabše kot vsi ostali, na letalnicah 2km/h. Neverjetno koliko potenciala je tu zapravljenega, saj on skače tako, kot bi skakal 2-3 naleta nižje kot tekmeci.
rok123
# 04.02.2011 ob 16:26
DAMJAN V DRUGO 165 m
TEPEŠ PA 174 m
rok123
# 04.02.2011 ob 16:20
evo druga 200 danes LUKAS HLAVA 207m
rok123
# 04.02.2011 ob 16:19
NAGLIČ si je pravkar postavil nov osebni rekord 183m
zapotocan
# 04.02.2011 ob 16:15
Matjaž Pungertar je skočil še meter dlje od Roka Zime.
rok123
# 04.02.2011 ob 16:14
PUNGERTAR v drugo 175.5m
rok123
# 04.02.2011 ob 16:10
drugi trening se je pravkar začel ZIMA je poletel 174.5 m
D e s S
# 04.02.2011 ob 16:04
Torej trening v Oberstdorfu končan.
Najboljši Evensen 208,5m in tudi edini čez 200m

3. Damjan, 193.5m
11. Tepeš 182.5m
15. Kranjec 175m
38. Naglič 168.5m
41. Prevc 153.5m
43. Pungertar 158.5m
57. Zima 129m

Torej 4 naši bi se uvrstili, dva pa sta zelo blizu. Upam, da še kaj dodata ostali pa samo tako kot zdaj ali pa še boljše :D
SsDrag
# 04.02.2011 ob 16:03
ja, ful sem lubosumen ... mislim, halo
domobrán
# 04.02.2011 ob 15:49
Končno!
rok123
# 04.02.2011 ob 15:40
ewo prvi prek 200m JOHAN REMEN EVENSEN 208.5 m
vombat90
# 04.02.2011 ob 15:38
ja ja saj vem za to fis stran, sem mislil da imajo na kakšni nemški tv, tako kot je imel včasih rtl prenos treningov novoletne
D e s S
# 04.02.2011 ob 15:36
sedaj je prekinitev zaradi vetra kot zgleda.

Je mel pa med to skupino iz 24 naleta in slabe razmere Kranjec najboljši polet 175m
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 15:35
Gledam če je ki na netu kak prenos nemške tv za trening, kval. pa na eurosport gledat pol...
rok123
# 04.02.2011 ob 15:35
http://live.fisski.com/live3058.htm
raj dej to
rok123
# 04.02.2011 ob 15:34
vombat90
na strani od fisa
ewo link
http://www.fis-ski.com/uk/604/1228.html?event_id=28362&
amp;cal_suchsector=JP
k boš to naredu boš na desni strani vidu napis live in klink na napis
D e s S
# 04.02.2011 ob 15:34
in sedaj so spet so spet zvišali na 26...
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 15:34
Zdaj spet iz naleta 26 skačejo, Bardal pa sam 166.5m
D e s S
# 04.02.2011 ob 15:33
Prevc je mel nekje 15 točk dodatka ob čemer je tu prištet bonus za dva naleta niže...
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 15:32
Škoda da ne kaže treninga po tv, ker nwm kolko je meu Prevc pribitka oz. odbitka!
rok123
# 04.02.2011 ob 15:32
daljave vseh naših po prvem treningu.
ZIMA-128m
PUNGERTAR-158.5m
NAGLIČ-168.5m
DAMJAN-193.5m
TEPEŠ-182.5m
PREVC-153.5m
KRANJEC-175m
vombat90
# 04.02.2011 ob 15:32
kje to gledate?
D e s S
# 04.02.2011 ob 15:31
sicer pa skačejo trenutno v zelo slabih razmerah že nekaj časa in nizek nalet....
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 15:31
Zaj pa naenkrat slabi poleti, tud Jacobsem slabo!
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 15:30
Bravo Prevc! Začeli so z naleta 26, ti pa so meli nalet 24! Prevc 20m za Kranjcem in to zgleda obetavno!
rok123
# 04.02.2011 ob 15:29
evo PETER PREVC je debitiral na letalnicah s 153.5 m
spodbudno za prvi polet
za njim je pa skočil takoj tudi ROBERT KRANJEC IN PRISTAL PRI 175m
sportomanokin
# 04.02.2011 ob 15:25
1992 Harrachov
-je pa tudi izenačil takrat cristoph dufner ko je uspel pristati in izenačiti rekord Planice z 194m

1991 Planica
-takrat je eden, ne vem točno imena v Planici skočil 196m a se mu je priznalo 194m
rok123
# 04.02.2011 ob 15:21
v OBERSTDORFU sta pravkar pristala tudi DAMJAN IN TEPEŠ
DAMJAN:193.5 m
TEPEŠ:182.5 m
NA 1 TRENINGU
sportomanokin
# 04.02.2011 ob 15:19
www.youtube.com/watch?v=iEPuLwHUNLI
sportomanokin
# 04.02.2011 ob 15:19
Na youtube mate prvi posnetek: Dufner 205m s padcem (1992 Harrachov)

www.youtube.com/watch?v=iEPuLwHUNLI b>
sportomanokin
# 04.02.2011 ob 15:18
res pa je tudi da je bil sicer prvi polet preko 200m v resnici leta 1992 v harrachovu. Dufnner je skočil 205m a padel. Res pa je da takrat je veljalo pravilo 194m in vse kar je bilo preko te meje ni bilo priznano in se maksimalno štelo 194m.

Na youtube mate prvi posnetek: Dufner 205m s padcem (1992 Harrachov)

www.youtube.com/watch?v=iEPuLwHUNLI b>
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 15:17
Še malo pa krstni nastop Prevca na letalnici! GO PERO!
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 15:16
Nordijski center se začne gradit marca po poletih v planici oz. po koncu sezone! Začelo se bo z Bloudkovo velikanko!
rok123
# 04.02.2011 ob 15:15
za enkrat so v prvi trening seriji skočili 3 naši ZIMA-128M PUNGERTAR-158.5M NAGLIČ-168.5M
outsid3
# 04.02.2011 ob 15:08
Mislim da bo Bolt preskočil 300 m
popravek
# 04.02.2011 ob 15:04
izdajalci. denar diši, ne ?
Voly
# 04.02.2011 ob 14:57
Planica sploh ni več kraljica,čeprav še ima rekord!Kraljica bo spet,ko(če)bodo zgradili nov skakalni center,tudi če ne bo imela več rekorda!
Kljub temu me vedno znova zvleče v to prekrasno dolino in letos jo bom obiskal okroglo tridesetič!
In zadnja leta me boli srce,ko poškilim desno od velikanke in vidim podrtijo,ki se je nekoč bohotila kot" Bloudkova skakalnica",ki mi je bila z naskokom najbolj všeč od vseh večjih skakalnic na svetu!
Mogoče kdo ve,kdaj bodo končno pričeli graditi ta nov skakalni center?
leond
# 04.02.2011 ob 14:55
LEGENDA
vsaka mu čast
Slovenci smo vedno bili zaslužni, pa bomo še naprej, tudi na Norveškem
prasice
# 04.02.2011 ob 14:51
Lahk da bojo mel rekord, sam PLANICE ne bojo mel nikoli!
liliputput
# 04.02.2011 ob 14:45
Gorišek je car!!!
vombat90
# 04.02.2011 ob 14:25
je pa res, da tudi če bi že imeli nov nordijski center, nam žirija ne bi dovolila rekordnih skokov tako kot v nemčiji in sedaj na norveškem
tuditi
# 04.02.2011 ob 13:57
Pimitivni ste prav vi!!!

Seveda vas zgleda moti,da bodo Norvežani imeli takšno letalnico, če non stop sikate proti njim.A so oni krivi,da pri nas niso sposobni zrihtat Planice in da se čaka že toliko časa?NE!So oni krivi da mi sedimo in se ne zganemo?NE!Krivi smo si sami,ker smo sedeli in čakali ena skakalnica se je porušla velikanko še nekako urejajo a to ni dovolj.Pismo raje probleme doma razčistite,pa si zbistrite razum, da smo največ sami krivi da je tako kot je.

Ter še tole ja v Planici je trenutno maksi maksimum 240m na Norveškem bodo imeli 240m dolge skoke vendar še 10-15 m rezerve kamor pa tudi žirija ne bo pustila je preveč tvegano.

Nehajte že enkrat jokat.Raje pobrskajte po spominu pa se spomnite kaj so v zadnjih letih storili glede skakalnice,pa boste dobili odgovor.
Acinho
# 04.02.2011 ob 13:45
sioxxos kakšne bedarije ti pišeš človek. Torej vse le zato da se ljudje zabavajo ne glede na to, da se lahko nekdo ubije. Jaz bi take kot si ti poslal na Planico pa te dal na najnižji zalet pa da te potem vidim kako boš "pogumen". Dejstvo je da je varnost vedno na prvem mestu, dejstvo pa je tudi, da razvoj omogoča da se leti vedno dlje in hitreje...ne glede na to novo velikanko bo Planica vedno simobl a na žalost le to...sam verjamem da bodo podjetni Norvežani ta morebitni nov rekord 100krat bolje tržili kot se to trži v Planici...
D e s S
# 04.02.2011 ob 13:28
ja ob 17.00 so kvalifikacije na Eurosport ali ORF1...

Sicer pa, hvalabogu, če je letalnica tako narejena, da se da čez 240m. Bomo vsaj uživali ob poletih. Upam samo, da ne bodo ob tej želji za rekordom pozabili na varnost skakalcev, v Planici so recimo velikokrat pretiravali kar se tega tiče in res upam, da tu ne bodo premalo mislili na to.

In komaj čakam naslednji vikend, kot seveda ta vikend z začetkom kvalifikacij danes :)
dbench
# 04.02.2011 ob 13:21
Se ne bom preveč sekiral za rekord Planice, ko bo rekordno značko v Vikersundu potolkel Kranjec :)
vombat90
# 04.02.2011 ob 13:12
ob 17. uri so kvalifikacije, torej pod reflektorji, super
ksmith
# 04.02.2011 ob 13:11
Norvežani tako forsirajo ta rekord, da se bojim da je više na njihovi prioritetni listi kot pa varnost skakalcev. Upam na vse najboljše.
vombat90
# 04.02.2011 ob 13:03
a ve kdo ob kateri uri so danes kvalifikacije v obersdorfu? v sporedu piše ob 17., kaj imajo reflektorje?
nesesekirat
# 04.02.2011 ob 12:58
Sit volk ob celi kozi; Vikersundu oz. Norveški rekord, nam Slovencem pa rekorder - R.Kranjec, pa bo.
g33ky_fr34k
# 04.02.2011 ob 12:55
V Vikersundu bo Prevc preleteu 200m! Težko bo že takoj ta konc tedna v Oberstdorfu!
scenic
# 04.02.2011 ob 12:53
ljubosumen?zakaj bi bil.
za nas slovence bo planica vedno tista najboljša,pa četudi bodo drugje leteli 300 metrov.res mi je vseeno.
gogi 83
# 04.02.2011 ob 12:51
Bomo pa mi Planico malce poglobili, pa bo VIKERSUND pručka v primerjavi s snežno kraljico.
Ne vidim nobene panike, kajti Planica bo vedno pojem poletov.
bob
# 04.02.2011 ob 12:49
Vemo pa slovenci da je Jože Šlibar skočil svetovni rekord 141 v obersdorfu in Bogdan Norčič v Planici 181m a podrsal. Že nekaj časa iščem ta skok norčiča, a ga ne najdem. Bil pa je za tiste čase vratolomen, pristanek skoraj na ravnini. Nekaj se šušlja tudi o rekonstrukciji zastarele letalnice v Copper Peaku, kjer je rekord 158m. Od 1994 se tam nič ne dogaja kar se skokov tiče pa tudi 158m ni danes ravno polet, a mislijo jo porihtati in omogočiti polete do 200m.
plexi
# 04.02.2011 ob 12:42
Želeli so prenoviti, rekonstruirati letalnico, ker je bila manjša kot planiška.
Zrisal sem načrt, vmes pa smo pri Fis začeli akcijo, da se skakalnica poglobi. Predlagal sem dva metra in pol, vendar so sprejeli, da se poglobi za pet metrov.

In potem se še vedno najdejo ljudje, ki govorijo o slovenski favšiji.
Sicer pa, Planica je bila več kot 40 let kraljica in tako bo tudi ostalo!
aaa
# 04.02.2011 ob 12:39
Pri mednarodni smušarski zvezi so uvideli, da bo planiška letalnica slej kot prej razpadla in se odločili poiskati resnejšega partnerja.
ramaya
# 04.02.2011 ob 12:35
Vikersund zakon!!! :====))))))
sintaksa
# 04.02.2011 ob 12:35
ne glede na vse, smo slabi do Planice..
to je (bila) najvišja naprava na svetu!? Ne bi se smelo niti razmišljati o konkurenčnih letalnicah, naša bi morala biti vedno korak pred vsemi.. No, zdej je kar je.
Polymath
# 04.02.2011 ob 12:31
Pa kaj če tam pade rekord ... Zadnji čas, da naša ljuba država nameni nekaj denarja za planico, in jo prenovijo, ker je vedno nekaj narobe ...
abvgd
# 04.02.2011 ob 12:30
@heroj

Jap, se popolnoma strinjam. Vsak, ki malo spremlja skoke ve. Tudi za 150m. Pa za, recimo, 176m, pa za 191m... Sem pa pred kratkim gledal dokumentarec v katerem je bilo rečeno točno to - da so "končno preskočili" mejo 150m. Stvar je analogna sedanji... Verjetno je vsaka meja 10+ težko pričakovana.
heroj
# 04.02.2011 ob 12:29
@Guerilla ... a se ti zaj**** ... še gledal sem v živo ... leta 94 je najprej Goldi s padcem ... potem pa finček Nieminen še uradno ;)

Seveda sta bila oba mejnika dosežena v Planici. Kot so eni norvežani dejali .... Planica je praznik, dogodek ... dan v letu, ko so zihr v Planici ... in to že zadnjih 20 let !!! ;)
Mefisto
# 04.02.2011 ob 12:29
Planica je na žalost tudi dokaz slovenske zaplankansti. Na Norveškem bi lastniki takoj prodali zemljišča za dobro domovine in razvoja, pri nas pa se že 10 let grabijo za nekaj €€€ (tajkunski sindrom, pač).
sioxxos
# 04.02.2011 ob 12:28
naj skočijo, koliko jih nese... jaz bi uvedel izven organizacije FIS in to še bolj pompozno kot monopolna turneja štirih skakalnic nekakšen

WORLD CHALLENGE PETIH LETALNIC
(Planica, Kulm, Harrachov, Oberstdorf, Vikersund)

kjer pride, kdor si želi in upa in kjer si naj vsakdo sam določi zaletno mesto... pred tem seveda podpiše izjavo, da skače na lastno odgovornost... saj jih nihče ne sili... nagradni fond bi bil mimogrede takšen, da bi jih prišla večina... gledanost izjemna... tv prenosi... show bi bil enkraten... fis pa se naj v rit vgrizne s svojo NOVOLETNO TURNEJO...

... v vsakem primeru ne znamo v sloveniji iztržiti niti tega kar nam je dano... planica - največja skakalnica na svetu, maribor - najstarejša trta na svetu (oba v knjigi rekordov)... turista bi morali sleči v obeh krajih in ga napolniti z raznoraznimi spominki, turami, dogodki, showi... in vse to se da v skladu z spoštovanja do narave... ampak mi smo pač nesposobni butli...
highlander_
# 04.02.2011 ob 12:27
Gorišek je živa legenda, ko se gre za polete in slovenci smo lahko izredno ponosni na njegove doseške. Upam, da bo tudi pri prenovi Planice med glavnimi kajti če je on zraven verjamem da ni mogoče da bi prišlo do napak. Tam ko pa je napisano 30km/h je verjetno napaka in je mišljeno v osnovni enoti 30m/s=108km/h in ne ko prej ko je bila hitrost okoli 104km/h torej 29m/s
heroj
# 04.02.2011 ob 12:26
@abvgd,

To vse vsak, ki je mal mal spremlju skoke ... Sepp Bradl

Ne ve pa vsak, da ima Robi Kranjec največje število skokov čez 200m !!! in to kar 92-krat je preskočil to mejo ;)

LP
Guerilla
# 04.02.2011 ob 12:24
Kdo pa je prvi poletel preko 200m? :)
LightDot
# 04.02.2011 ob 12:23
QIQI, iz tvojih ust v božja ušesa... :)

Par let kasneje pa kar slovenski rekorder na obeh...
abvgd
# 04.02.2011 ob 12:18
@jodlzi

Tudi tega, kdo in kje je prvi skočil čez 100m marsikdo ne ve. So pa verjetno tudi za 150m govorili isto, kot za 250. :)
QIQI
# 04.02.2011 ob 12:18
Na slovenski letalnici norveški rekorder, na norveški letalnici slovenski rekorder.
ribi
# 04.02.2011 ob 12:16
lepo povedano, lepo napisano
NinCy2
# 04.02.2011 ob 12:15
Planica je in bo vedno KRALJICA !!! Vikersund se lahko samo skrije!!!!!!!
Planica Planica SNEŽENA KRALJICA!!!!!
Wasabi
# 04.02.2011 ob 12:14
Nevem, zakaj bi bili presenečeni ali ljubusumni. V planici bo še vedno praznik, na oko 5-10m na takšno daljavo se tud ne pozna. Upam, da bomo na obeh letalnicah gledali dolge polete in zanimive tekme.
jodlzi
# 04.02.2011 ob 12:08
Gorišek - legenda, druge besede sploh ni...

sicer pa meni 250m ni nobena meja, tudi 150m se noben ne spomne, kdo jih je prvi preskočil...naslednji pravi mejnik je 300m sam ta je pa še daleč...
Planica - tekmovanje v smučar ...
link
Romören po slabi sezoni v Planici nastopil kot prerojen, se zabaval in letel daleč
14
20. marec 2012 ob 14:21 Björn Einar Romören se vedno znova rad vrača v Planico. Rekorder letalnice bratov Gorišek v letošnji sezoni ni bil najbolj uspešen, a pod Poncami je znova prikazal odlične polete.
Več novic ...
Kazalo