Nina Zagoričnik je eden izmed najbolj prepoznavnih glasov Vala 202. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Nina Zagoričnik je eden izmed najbolj prepoznavnih glasov Vala 202. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Berlin
V teh dneh je v Berlinu filmski festival. Na njem je bila Nina Zagoričnik le enkrat: 'Festival je med zimskimi počitnicami, ta čas sem raje posvetila družini in otroku in šla skupaj na smučanje.' Foto: EPA

Medij je samo glas in ti dopušča svobodo, da si ustvarjaš svoje podobe. Drugi mediji ponujajo kodirane podobe, dogodek se je po navadi že zgodil in samo gledamo podobe, osebe, dogodke ... Pri radiu pa je neko sanjarjenje, razmišljanje ... Ko poslušaš glas, si ustvariš tudi svoje mnenje. Še preden sem prišla na Val 202, sem poslušala glas Mije Škrabec Arbanas, ki je zvenel čudovito. Nima prav vsak takega daru. Občudujem cel kup mladih, Anjo Hlača Ferjančič bi lahko poslušala cele dneve.

O odnosu do radia.
Nina Zagoričnik
Pogovarjala se je tako rekoč z vsemi slovenskimi filmskimi režiserji. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Nina Zagoričnik
Kliknite na sliko za ogled asociacij v višji ločljivosti. Foto: MMC RTV SLO

življenje pogosto je film. Nina Zagoričnik.

Na podkastu Številke ta teden gostimo novinarko Vala 202 Nino Zagoričnik. Februar je mesec, ki je v znamenju številnih dogodkov, ki se tako ali drugače dotikajo njenega življenja.

Tiha voda – narava je močnejša od smrti
Prejšnji teden smo v Številkah govorili o smrti. Ta se v umetnosti pojavlja kot pogost motiv. Nina Zagoričnik je med filmi, ki se dotikajo smrti, izpostavila film Tiha voda: "Gre za film japonske režiserke Naomi Kavase, ki jo zelo občudujem. To je film, ki govori o življenju in smrti. Gre za čudovito zgodbo na otoku, kjer so vsi v družini v pričakovanju mamine smrti, a o tem se ne govori. Narava je toliko močnejša od smrti in vsega na tem svetu."

Prešernov dan je veličasten
Slovenija je ena redkih držav, ki se ponaša s tem, da je državni praznik posvečen kulturi. To je novinarki, ki pokriva kulturo, še posebej pri srcu: "To je čudovit dan, zelo poetičen. Na predvečer je proslava, na sam dan sicer ne grem v galerijske prostore, ker tja hodim ob drugih priložnostih. Všeč mi je, da je toliko ljudi na cesti, da so kulturni hrami zasedeni. To je res veličasten dan, drugačno razpoloženje je v zraku. Tako Ljubljano in tudi druge kraje bi rada večkrat videla."

Njena pot se je večkrat križala z Metko Krašovec
Letos je eno od Prešernovih nagrad dobila Metka Krašovec, ki jo tokratna sogovornica pozna še iz študentskih let: "Takrat me je povabila, da bi šli skupaj v Mehiko. Dobro sva se spoznali. Nato mi je od tam pisala kartico, da je spoznala Tomaža Šalamuna, zato se je dobro izteklo, da nisem šla z njo. Nato sem ji sledila na odprtjih razstav, gostila sem jo v Razgledih, večkrat pa je bila moja gostja v različnih radijskih oddajah."

V Sloveniji ogromno genialnih ljudi
Ves čas se giblje v kulturnih krogih. "Moje delo ni samo novinarsko, saj se z vsemi temi ljudmi, z režiserji, igralci, arhitekti, pesniki, pisatelji, oblikovalci ... tudi družim. To traja že več kot 30 let, ko spremljam njihovo delo. Nekoč sem naredila prireditev, na katero sem povabila tiste, ki sem jih gostila. Če bi povabila res vse, bi jih moralo priti več kot 400. To je le en del celote. Danes gledam na te stvari drugače, predvsem na umetnike, ki v tujini veliko ustvarjajo in so izjemno uspešni, v Sloveniji pa se o njih bore malo piše. Zanimajo me mladi, ki delajo iz notranje pobude. Toliko je nadarjenih mladih, genialnih ljudi. Na vseh področjih opažam, da so mladi vpeti v Sloveniji ali pa predvsem delujejo v tujini. O njih se malo ve. Ko v tujini dobijo nagrade, so opaženi šele doma," opozarja.

Priprava na Cannes že v domovini
Rada ima vsa kulturna področja, brez dvoma pa je piedestal rezerviran za film. Obiskala je več filmskih festivalov, od Londona, New Yorka, Trsta ter seveda Benetk in Cannesa, kamor odhaja vsako leto neprekinjeno od leta 1990. Pri tem poudarja, da je pri poročanju s festivala bistvena že priprava v domovini: "Filme, ki jih gledam v Cannesu, prej študiram kot gradivo na najbolj nor izpit. Še preden greš v Cannes, moraš vedeti, katere filme boš gledal." Na festivalih si pogleda po 6, 7 filmov na dan. Projekcije nikoli ni predčasno zapustila zaradi slabe kakovosti, ampak zgolj zaradi montaže prispevkov ali hitenja na novo projekcijo.

Radio prinaša neko sanjarjenje
Pred dnevi je bil svetovni dan radia, ki mu je posvetila največji del novinarske kariere. Ta medij ima zanjo še vedno mistično moč: "Medij je samo glas in ti dopušča svobodo, da si ustvarjaš svoje podobe. Drugi mediji ponujajo kodirane podobe, dogodek se je po navadi že zgodil in samo gledamo podobe, osebe, dogodke ... Pri radiu pa je neko sanjarjenje, razmišljanje ... Ko poslušaš glas, si ustvariš tudi svoje mnenje. Še preden sem prišla na Val 202, sem poslušala glas Mije Škrabec Arbanas, ki je zvenel čudovito. Nima prav vsak takega daru. Občudujem cel kup mladih, Anjo Hlača Ferjančič bi lahko poslušala cele dneve."

V hipu se je odločila in odpeljala v Rovinj
Za svoje delo je bila nagrajena tudi sama, lani je prejela priznanje RTV Slovenija in nagrado Društva novinarjev Slovenije za življenjsko delo. V obeh obrazložitvah so opazili njeno iznajdljivost pri poti do intervjujev. Nina Zagoričnik se ob tem spominja: "Ko je prišel Patrik Schumacher na simpozij v Rovinj ob odprtju nekega hotela, sem se usedla v avto in se odpeljala v Rovinj, poslušala predavanje in naredila z njim intervju. Ta je bil predvajan leto pozneje v oddaji Nedeljski gost. Maribor je bil takrat evropska prestolnica kulture, Schumacher bi moral priti, a ga ni bilo. Spomnila sem se, da ga imam še vedno posnetega na snemalniku. Takih stvari sem naredila ogromno. Ni mi žal niti časa niti denarja."

Želi si pogovora z bratoma Coen
Čeprav je opravila več kot 1.000 pogovorov, ima še vedno seznam ljudi, s katerimi bi rada posnela intervju. Na vrhu sta brata Coen: "Zdita se mi izjemna. Rada bi se srečala tudi z Petrom Handkejem, a ne samo zaradi filma."

Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora z Nino Zagoričnik (kliknite na spodnjo sliko), v katerem razmišlja tudi o govoru Vinka Möderndorferja na proslavi ob kulturnem prazniku, kakšen odnos ima do oskarjev, novih medijskih formatih, filmskih festivalih ...

Glasbeni izbor Nine Zagoričnik: Urška Taufer - Twist

Medij je samo glas in ti dopušča svobodo, da si ustvarjaš svoje podobe. Drugi mediji ponujajo kodirane podobe, dogodek se je po navadi že zgodil in samo gledamo podobe, osebe, dogodke ... Pri radiu pa je neko sanjarjenje, razmišljanje ... Ko poslušaš glas, si ustvariš tudi svoje mnenje. Še preden sem prišla na Val 202, sem poslušala glas Mije Škrabec Arbanas, ki je zvenel čudovito. Nima prav vsak takega daru. Občudujem cel kup mladih, Anjo Hlača Ferjančič bi lahko poslušala cele dneve.

O odnosu do radia.
Številke: V Sloveniji ogromno genialnih ljudi
Številke: V Sloveniji ogromno genialnih ljudi