Večina Izraelcev nasprotuje ločevanju avtobusov na moške in ženske dele. Foto: EPA
Večina Izraelcev nasprotuje ločevanju avtobusov na moške in ženske dele. Foto: EPA

Sistem ločevanja, po katerem ženske sedijo v zadnjem delu avtobusa, moški pa v prvem, deluje na 30 javnih poteh po Izraelu, oblasti pa trdijo, da je takšna ureditev povsem prostovoljna. Nasprotniki "avtobusa spodobnosti" mu očitajo, da je diskriminacijski in celo nevaren za tiste, ki ne upoštevajo sistema ločevanja na njem.

Veliko potnikov se pritožuje, da vlada ne bi smela dovoliti, da so zahteve manjšine pomembnejše od večinskega mnenja.

Pozitivna ali negativna diskriminacija?
Zagovorniki takšnih avtobusov pa so prepričani, da ti ženske pozitivno diskriminirajo. Shlomo Rosenstein, svetnik v predelu Jeruzalema, kjer vozijo večinoma "avtobusi spodobnosti", je prepričan, da se meje spodobnosti med moškimi in ženskami ne sme prestopiti, ker to zahteva njihova religija.

Nasprotniki ločevalnih avtobusov so prepričani, da predstavljajo del širšega vzorca obnašanja do žensk v delih ortodoksnih judovskih skupnosti. V nekaterih skupnostih so ukinili višje šolanje za ženske, v nekaterih pa imajo ulice ločene za oba spola.

Nasprotniki "avtobusov spodobnosti" imajo močnega nasprotnika, saj ortodoksni judovski voditelji predstavljajo močno manjšino v Izraelu.