Črno skrinjico so potegnili iz vode, zdaj pa so jo poslali na analizo v Džakarto. Foto: Reuters
Črno skrinjico so potegnili iz vode, zdaj pa so jo poslali na analizo v Džakarto. Foto: Reuters

Vodja iskalne akcije Bambang Soelistyo je na novinarski konferenci potrdil, da so črno skrinjico res potegnili iz vode, zdaj pa jo bodo poslali na analizo v Džakarto. Oblasti upajo, da jim bo črna skrinjica, ki ima podatke o poletu, pomagala razjasniti okoliščine nesreče letala in pojasniti, kaj se je tik pred nesrečo dogajalo v pilotski kabini.

Indonezijska meteorološka agencija je sporočila, da je bil vzrok za nesrečo airbusa A320, ki je bil na poti iz indonezijske Surabaye v Singapur, zagotovo slabo vreme, a bodo končni odgovor lahko dobili le v črnih skrinjicah.

Kot so še povedali na tiskovni konferenci, naj bi strokovnjaki že locirali tudi drugo črno skrinjico oz. snemalnik zvoka v pilotski kabini, a te skrinjice po navedbah enega izmed vodij iskalne operacije Suryadija Supriyadija za zdaj ni mogoče potegniti iz morja.

Je letalo eksplodiralo že v zraku?
Supriyadi je povedal tudi, da je glede na doslej najdene ostanke in analize, ki so jih opravili, prepričan, da je letalo AirAsia zaradi spremembe zračnega pritiska eksplodiralo že v zraku, preden je padlo v vodo. To teorijo je že zavrnil preiskovalec pri nacionalnem odboru za varnost prometa Santoso Sayogo, ki je dejal, da ni zadostnih dokazov, ki bi govorili o tem, da je letalo eksplodiralo.

Iskanje trupel se nadaljuje
V iskalni akciji, kjer sodelujejo tudi ameriške, kitajske in druge tuje ladje, jim je doslej uspelo najti 48 trupel potnikov letala. Po besedah Supriyadija je večina trupel potnikov najverjetneje ujeta v kabini, zato je tudi iskanje delov letalskih razbitin med prioritetami. Reševalno akcijo sicer ves čas ovirajo slabo vreme in visoki valovi na tistem območju. Med potniki je bila večina Indonezijcev, po en Singapurec, Malezijec in Britanec, kopilotka Francozinja in trije Južni Korejci.

Stik z letalom so kontrolorji letalskega prometa izgubili 28. decembra po 36 minutah poleta od Surabaje do Singapurja, traso, za katero AirAsia za tisti dan sicer ni imela dovoljenja. Pilot je tik pred tem zaradi hude nevihte zaprosil za spremembo višine, a dovoljenja zaradi gostega prometa ni dobil.