Nekaj razbitin letala so že našli, najti črni skrinjici na veliki globini, tudi do 3.000 metrov, pa bo zelo težavno. Foto: Reuters
Nekaj razbitin letala so že našli, najti črni skrinjici na veliki globini, tudi do 3.000 metrov, pa bo zelo težavno. Foto: Reuters
false
Egiptovsko obrambno ministrstvo je objavilo fotografije najdenih kosov letala, prtljage in rešilnih jopičev. Foto: EPA
false
Nesreča pomeni hud udarec tako za egiptovsko letalsko družbo kot tudi za tamkajšnji turizem. Foto: EPA
Po skoraj dveh dneh iskanja so razbitine letala našli včeraj, nedaleč od egiptovske obale. Foto: Reuters
Vzrok nesreče letala še ni potrjen

Le nekaj minut pred izgubo signala so dim zaznali na stranišču in na elektroniki, so objavili na spletni strani za letalstvo Aviation Herald, kjer so podatke prejeli iz treh neodvisnih kanalov.

Navedbe je potrdila tudi francoska agencija za varnost v letalskem prometu. "Letalo je oddajalo ACARS-sporočila, ki kažejo na dim v kabini tik pred prekinitvijo oddajanja podatkov," je dejal tiskovni predstavnik oddelka za preiskave in analize. Kratica ACARS označuje digitalni sistem za prenašanje kratkih sporočil med letalom in nadzorom na tleh.

Sistem je pokazal, da so ob 2.26 po krajevnem času dim zaznali najprej na stranišču airbusa A320, minuto pozneje pa še na elektroniki. Letalo je zadnje sporočilo oddalo ob 2.29, štiri minute pozneje pa je bila izgubljena vsa komunikacija z njim. Podatki, ki so prišli z letala, sicer nakazujejo možnost požara, a ne ponujajo vpogleda v pilotove napore za vzpostavitev nadzora nad letalom, prav tako pa ne pojasnjujejo, ali je letalo padlo v enem kosu ali pa je razpadlo že v zraku. Reuters se pri tem sklicuje na dva strokovnjaka za varnost v letalskem prometu.

Signali z letala sicer "na noben način ne dopuščajo trditev, kaj naj bi povzročilo dim ali ogenj na krovu letala", je dejal predstavnik francoske agencije za preiskavo letalskih nesreč BEA, ki pomaga pri egiptovski preiskavi. Po njegovih besedah je zdaj prioriteta najti dve črni skrinjici.

Črni skrinjici bi imeli odgovore
Letalo je padlo na območju, kjer je globina Sredozemskega morja med največjimi, je dejal vir v egiptovski preiskovalni ekipi. Drug vir ocenjuje, da bi bile lahko razbitine letala na globini med 2.000 in 3.000 metri, poroča Reuters.

To bi pomenilo, da sta oddajnika črnih skrinjic, ki oddajata 30 dni, na samem robu tega, da se jih lahko zazna s površine z opremo, ki se po navadi uporablja v tej fazi iskanja.

V letalu skoraj zagotovo požar
Philip Baum
, urednik revije Aviation Security, je za BBC povedal, da se ne da izključiti tehnične napake. "Najprej so poročali o dimu na stranišču, nato o dimu na elektroniki, čez tri minute pa so vsi sistemi letala ugasnili, tako da to že počasi kaže, da najverjetneje ni šlo za ugrabitev niti za sumljivo dogajanje v pilotski kabini, ampak bolj za požar na krovu," ugiba Baum. "Ne vemo pa, ali je šlo za požar, kratek stik ali pa bombo."

"V letalu je bil požar," je za Deutsche Welle zatrdil tudi letalski strokovnjak Tim van Beveren. Uradno teh navedb še niso potrdili. Neimenovani predstavnik egiptovske uprave za civilno letalstvo je v odzivu dejal, da preiskava tovrstnih navedb, ki jih za zdaj ne morejo ne potrditi in ne zanikati, poteka. Neimenovani predstavnik ZDA je poudaril, da gre za nepotrjene informacije.

Grške oblasti so včeraj sporočile, da njihovi radarji kažejo, da je nesrečni airbus dvakrat ostro zavil, nato pa se spustil za skoraj 8.000 metrov, preden je strmoglavil v morje.

Po skoraj dveh dneh iskanja so v petek 300 kilometrov severno od Aleksandrije našli razbitine letala, sedeže, kose prtljage in dele trupel.

Turizem na udaru
Gre za tretji močan udarec egiptovskemu turizmu, ki še okreva po vstaji, ki je leta 2011 s položaja odnesla dolgoletnega predsednika Hosnija Mubaraka. Lanskega oktobra je tako nad Sinajskim polotokom strmoglavilo rusko potniško letalo. Umrlo je 224 ljudi na krovu, za napadom pa naj bi stala t. i. Islamska država. Marca je bilo ugrabljeno letalo EgyptAira, v incidentu pa ni bil nihče poškodovan.

Turizem je za Egipt, državo z 80 milijoni prebivalcev, glavni vir tuje valute, še kakšen podoben dogodek pa bi uničil upanje na okrevanje te gospodarske panoge.

Vzrok nesreče letala še ni potrjen