Svet

Poudarki

  • Več popotresnih sunkov
  • Policija hitro ukrotila nepridiprave
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 11 glasov Ocenite to novico!
Nova Zelandija
Žarišče potresa je bilo na globini desetih kilometrov. Foto: EPA
VIDEO
Potres na Novi Zelandiji

Dodaj v

Foto: Policijska ura po potresu na Novi Zelandiji

Prekinjene električne povezave in poškodbe vodovodnega sistema
4. september 2010 ob 08:45,
zadnji poseg: 4. september 2010 ob 20:59
Christchurch - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Novozelandski Južni otok je prizadel močan potres z magnitudo 7,1 in povzročil precejšnjo gmotno škodo. Huje sta bila ranjena dva človeka. Policija je po potresu uvedla policijsko uro.

Žarišče močnega potresa je bilo v bližini drugega največjega novozelandskega mesta Christchurch, kjer so oblasti zaradi tresenja tal razglasile izredne razmere. Glavnemu potresnemu sunku je sledilo še več šibkejših sunkov z magnitudo do 5,2.

V Christchurchu so zaradi potresa prekinjene električne in telefonske povezave, zaradi poškodb vodovodnega sistema pa je več delov mesta poplavljenih. Poškodovanih je precej zgradb in prometne infrastrukture.

Lopove hitro polovili
Po potresu so se v mestu z okoli 400.000 prebivalci pojavili tudi nepridipravi in plenili po trgovinah, a policija zatrjuje, da imajo razmere pod nadzorom in da ni šlo za hujše kršitve zakona. Od sedmih zvečer do sedme ure zjutraj so oblasti uvedle policijsko uro.

V potresu sta bila huje ranjena dva človeka, ki se zdravita v bolnišnici, medtem ko so štirje ljudje dobili lažje poškodbe. Tla so se zatresla v zgodnjih jutranjih urah po krajevnem času, ko je večina ljudi še spala in so nato v paniki stekli na ulice.

Novozelandski premier John Key je dejal, da je škoda zastrašujoča in za čudež označil, da potres ni terjal smrtnih žrtev.

Nova Zelandija se nahaja na potresno zelo aktivnem območju in na leto zaznajo kar 14.000 potresnih sunkov. Oblasti ocenjujejo, da je tokratni potres povzročil škodo v višini milijarde in pol ameriških dolarjev.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
sejnik
# 05.09.2010 ob 15:11
@luxmundi
imaš prav, se pa kvaliteta tal tudi šteje pod kvaliteto gradnje - če so tla slaba se tam pač ne gradi oz. se gradnja prilagodi terenu (trdnejši temelji ipd)
mette-m
# 05.09.2010 ob 13:51
izgleda katastrofalno vse skupaj.
mmc bi lahko za kako izjavo prosil slovenske smučarje, ki so trenutno na novi zelandiji...
Norveški smučarji npr. sporočajo, da so prespali cel potres, ...in da internet linija normalno deluje...pa smučišča tudi...
Matoxy
# 05.09.2010 ob 13:45
En tak potres pri nam pa bi denar kar letel skozi okna tajkunov.
necromncr
# 05.09.2010 ob 01:07
V bistvu so se vsa vrata avtomatsko odprla - dol imajo precej potresov.
Zatarra
# 04.09.2010 ob 19:59
Brez skrbi, ko bo prišlo do česa, bomo lahko srečni, če bo sploh lahko še kdo kaj ugotavljal ... Frekvenca potresov se v zadnjih letih dejansko povečuje, kar lahko preveri že vsakdo sam v javno objavljenih evidencah. Vsaj od srednjega razreda magnitud navzgor (>5) se zagotovo.
MIRNČAN
# 04.09.2010 ob 19:31
Zanimivo bi bilo vidt kaj bi takle potres z našimi cestami naredu. PO mojem bi se dalo po škodi ugotoviti kdo je kaj gradil.:)
dejko
# 04.09.2010 ob 13:08
@musso

10. stopnja poruši vse, še smreke, kaj bluziš?
Musso de LaRusso
# 04.09.2010 ob 12:54
Ta pravi potresi so šele od 10. naprej, če pa šparajo na cementu potem je pa že pri 5. stopnji drama ...
luxmundi
# 04.09.2010 ob 12:27
Potres z navorno magnitudo 7,5 je lahko bistveno močnejši od tistega z recimo (navadno) magnitudo 8

moj lapsus, prehitro pišem :)

se oproščam, misil sem tako : za potres, ki bi imel navadno magnitudo 7,5 lahko dodaten izračun navorne magnitude pokaže magnitudo recimo več kot 8, medtem, ko za nek drug potres recimo magnitude 8 izračun navorne magnitude pokaže celo manj kot prvotni izračun.
luxmundi
# 04.09.2010 ob 12:21
Se strinjam, da je majhno število žrtev tudi posledica neprimerno boljše gradnje na Novi Zelandiji, ampak pozabljate na nekaj dejstev.

- na dejansko škodo, ki jo potres povzroči zelo vpliva kvaliteta (trdnost) tal, na katerih stojijo zgradbe. V primeru Haitija je bila večina mesta Port au Prince na zelo slabih temeljnih tleh (mivka, pesek, rečni nanosi)

- magnituda potresa je sicer pomemben podatek, a ne pove vsega (manjkajo podatki kot so recimo projektni pospeški tal, globina potresa, trajanje, oddaljenost od epicentra itd. Lahko se zgodi, da je lahko kljub manjši magnitudi potresa škoda večja.

- končno na število žrtev vpliva tudi naseljenost samega območja (Nova zelandija je redko naseljena, vendar se je v tem primeru - kot lahko razberem iz članka - potres zgodil dokaj blizu mesta Christchurch, kar je vsaj deloma primerljivo s Haitijem, ne glede na to, da je Port - au - Prince bistveno večje mesto.

Tu pa je še pojem "navorna magnituda", ki se rabi predvsem pri določanju moči večjih potresov - ko navaden izračun magnitude odpove - navadno nad M >8. Mediji ta pojem večkrat prezrejo in ga prevajajo kar kot magnituda, kar pa seveda niti slučajno ni isto. Potres z navorno magnitudo 7,5 je lahko bistveno močnejši od tistega z recimo (navadno) magnitudo 8. V primeru Nove Zelandije sicer stvari ne poznam (mislim, da je šlo tako na Haitiju kot tuda na NZ za običajno magnitudo), samo opozarjam na dodatne faktorje pri razlaganju potresov.
hrgotax
# 04.09.2010 ob 12:13
marjan_1:

Škoda je navedena v ameriških dolarjih, ker je to referenčna valuta v mednarodnih finančnih krogih. Še vedno. In verjetno je ni smiselno spreminjati, ker so finančniki nanjo navajeni. Jasno, zgodovinsko gledano je do uporabe te valute kot referenčne v mednarodnih financah, trgovini in ekonomiji prišlo zaradi ekonomske in politične moči ZDA.
Skippy
# 04.09.2010 ob 11:51
Človek se vseeno vpraša, kdo si bolj zasluži mednarodno pomoč - nekdo, ki noče graditi po standardih in mu uniči pol države in ima obilico mrtvih; ali nekdo, ki razume nevarnost in gradi po standardih. Tudi zaradi tega se ne spremeni nič, ker mednarodna skupnost vedno nagradi lumpe.
Skippy
# 04.09.2010 ob 11:48
Zakaj morajo vedno dajati podatke o škodi v ameriških dolarjih?

Na južnem Pacifiku dojemajo dolar kot najpomembnejšo valuto. Tudi novozelandci sami so za novico sporočili cifro v ameriških dolarjih.
okrogsveta.si
# 04.09.2010 ob 11:38

G.V. (avtor članka) je napisal(-a)

... Oblasti ocenjujejo, da je tokratni potres povzročil škodo v višini milijarde in pol ameriških dolarjev. ...


iufhdfewd je napisal(-a)

Ampak kakšna ogromna razlika v številu žrtev med podobno močnima potresoma: tukaj 0,Tahiti pol miljona ljudi...


TAHITI / HAITI --- kar velika je razlika med tema otoškima državama :), čeprav so besede skoraj anagramsko sestavljene, pa v obeh je uradni jezik francoščina... Relativno bogat (in drag!) Tahiti, ki je eden izmed otočkov v Francoski Polineziji - na Tihem oceanu, res velikokrat zamenjujejo za reven Haiti, ki leži na otoku Hispanola na Karibih...
Pier
# 04.09.2010 ob 11:36
marjan_1
4. september 2010 ob 11:11
Prijavi neprimerno vsebino
V zgodnjem članku so navedeni ameriški dolarji.


Zakaj moraš ti vedno nekaj stokat.....si preveč depresiven?
marjan_1
# 04.09.2010 ob 11:11
V zgodnjem članku so navedeni ameriški dolarji.
zogg
# 04.09.2010 ob 10:59
Marjan_1, saj niso povedali katerih dolarjev. 1,5 milijarde novozelandskih dolarjev je približno 840 milijonov evrov
marjan_1
# 04.09.2010 ob 10:50
Dva popotresna sunka na tem področju v 21 minutah po večjem potresu.

Magnituda 5.1
http://earthquake.usgs.g
ov/earthquakes/recenteqsww/Quakes/us2010
atbp.php


Magnituda 5.1
http://earthquake.usgs.g
ov/earthquakes/recenteqsww/Quakes/us2010
auan.php
marjan_1
# 04.09.2010 ob 10:46
Podatki o potresu

Earthquake Details

* This event has been reviewed by a seismologist.

Magnitude 7.0
Date-Time

* Friday, September 03, 2010 at 16:35:46 UTC (18:35:46 CET)
* Saturday, September 04, 2010 at 04:35:46 AM at epicenter
* Time of Earthquake in other Time Zones

Location 43.530°S, 172.120°E
Depth 5 km (3.1 miles) set by location program
Region SOUTH ISLAND OF NEW ZEALAND
Distances

* 44 km (27 miles) W (273°) from Christchurch, New Zealand
* 200 km (124 miles) S (169°) from Westport, New Zealand
* 290 km (180 miles) NNE (27°) from Dunedin, New Zealand
* 332 km (206 miles) SW (220°) from WELLINGTON, New Zealand

Location Uncertainty Error estimate not available
Parameters NST=374, Nph=374, Dmin=88.7 km, Rmss=0 sec, Gp= 18°,
M-type=centroid moment magnitude (Mw), Version=9

Source
* Institute of Geological and Nuclear Sciences, Lower Hutt, New Zealand

Event ID us2010atbj

Magnitude 7.0 - SOUTH ISLAND OF NEW ZEALAND
marjan_1
# 04.09.2010 ob 10:43
Zakaj morajo vedno dajati podatke o škodi v ameriških dolarjih?
PICENG
# 04.09.2010 ob 10:21
MMC, zakaj niste navedli bistvenega podatka, kot je npr. čas potresa?
zogg
# 04.09.2010 ob 10:20
iufhdfewd, verjetno misliš Haiti
PICENG
# 04.09.2010 ob 10:19
Tahiti ni Haiti.
hanziki
# 04.09.2010 ob 10:19
Ja lol, ta pa ne bo več potrese delal.
prazo
# 04.09.2010 ob 10:19
Grozno! Sm pa želel napisati enak komentar kot iufhdfewd... Neverjetna razlika...
iufhdfewd
# 04.09.2010 ob 10:15
Ampak kakšna ogromna razlika v številu žrtev med podobno močnima potresoma: tukaj 0,Tahiti pol miljona ljudi...
Snofej22221
# 04.09.2010 ob 10:12
tale zadn na sliki je ropar, k je potres pa kaka trgovina podrta al pa bajta pa pobere kej
Lluka
# 04.09.2010 ob 09:15
a lahko glasujem za zadnjo sliko?
Kazalo