Kaj se je dogajalo na usodnem letu, ostaja popolna neznanka. Foto: Reuters
Kaj se je dogajalo na usodnem letu, ostaja popolna neznanka. Foto: Reuters
Pri iskalni akciji sodeluje osem držav, na čelu pa je Avstralija. Foto: EPA

Iskalna akcija, na čelu katere je Avstralija, je samo v prvem mesecu iskanja letala, ki je izginilo 8. marca lani, stala že skoraj 50 milijonov dolarjev, končna številka pa naj bi bila še precej višja, s čimer gre za najdražjo iskalno akcijo v zgodovini letalstva. Ker sadov kljub vloženemu denarju ni obrodila, so zdaj vse glasnejši očitki, da so se Avstralija in države, ki v iskanju sodelujejo, zadeve lotile nespretno.

Strokovnjaki, ki so sodelovali pri preteklih iskanjih v globokem morju, pravijo, da bi ekipe, ki iščejo MH370, letalo z lahkoto zgrešile, ker da nizozemska družba Fugro NV, ki vodi operacijo, uporablja za določene terene neprimerno tehniko in neizkušeno osebje. Ne pomaga niti, da so avstralske oblasti zdaj sporočile, da se bo iskalno plovilo Go Phoenix z najboljšo ameriško opremo in posadko za tovrstna iskanja, v naslednjih tednih umaknilo.
"Iskanje MH370 je velik zalogaj. Nisem avstralski davkoplačevalec, a če bi bil, bi bil zelo jezen, da se moj denar takole meče stran," je bil kritičen Paul-Henry Nargeolet, koordinator iskalne akcije Air Franceovega letala AF447 leta 2009.

Fugro, ki ga je za prečesavanje 60.000-kilometrskega območja najela avstralska vlada, zanika obtožbe, da uporablja napačno opremo, a s tem očitki strokovnjakov in poznavalcev znotraj iskalno-reševalne industrije ne potihnejo.

Kaj se je zgodilo z letalom?
Avstralija je prevzela iskalno akcijo konec marca lani, tri tedne po izginotju letala, ki je iz Kuala Lumpurja letelo v Peking.

Iskalno območje so določili na podlagi satelitskih podatkov, ki so razkrili, da je letalo nad malezijskim polotokom naredilo oster ovinek, nato pa nezaznano letelo še šest ur, preden je (najverjetneje) strmoglavilo nad odročnim območjem južnega Indijskega oceana. Globina vode tam sega tudi do šest kilometrov, morsko dno pa je izjemno razgibano, polno podvodnih ognjenikov in skal.

Avstralija, Malezija in Kitajska so se v začetku meseca dogovorile, da bodo območje iskanja podvojile na 120.000 kvadratnih kilometrov. Ali bo Phoenix International, ki je med drugim našel tudi AF447, del te razširjene akcije, potem ko so avstralske oblasti sporočile, da bo Go Phoenix z operacijami prenehal 19. junija, še ni jasno.