Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 4 glasov Ocenite to novico!
Japonci količino iranske nafte zmanjšujejo zadnjih pet let. Foto: EPA
Srečanje Geithnerja in Azumija v Tokiju. Foto: EPA

Dodaj v

Japonska bo zmanjšala uvoz iranske nafte

Novi pritiski na Teheran
12. januar 2012 ob 11:58
Tokio - MMC RTV SLO, STA

Japonska je napovedala, da bo zmanjšala nakup nafte iz Irana, s čimer se je Tokio pridružil okrepljenim pritiskom na Teheran glede iranskega jedrskega programa.

Do odločitve je prišlo med obiskom ameriškega finančnega ministra Timothyja Geithnerja, ki si prizadeva za pritisk na ključne zaslužke Irana v tujini.

Geithnerju podobna pobuda ni uspela v Pekingu, ki ga je obiskal v sredo. Kitajska se namreč ni pridružila ameriški diplomatski ofenzivi za osamitev Irana z gospodarskimi sredstvi. Je pa zato toliko večji uspeh dosegel na Japonskem, ki je močno odvisna od uvoza nafte, predvsem z Bližnjega vzhoda.

Kot je na skupni novinarski konferenci z Geithnerjem pojasnil japonski finančni minister Jun Azumi, trenutno delež nafte iz Irana predstavlja okoli deset odstotkov celotne količine, ki jo kupi Japonska. Kot je povedal, količino nafte iz Irana zmanjšujejo že zadnjih pet let, "ta delež pa bodo še dodatno znižali". "Iranskega jedrskega vprašanja svet ne more ignorirati," je dejal Azumi. "V tem pogledu popolnoma razumemo dejanja ZDA," je dodal.

Iran vztraja pri svojem
Iran vztraja, da je njegov jedrski program izključno miroljubne narave, vseeno pa se ne namerava odpovedati bogatenju urana, tudi za ceno že štirih vrst sankcij, ki jih je sprejel Varnostni svet Združenih narodov. Vendar je tokrat Iran zagrozil z zaprtjem Hormuške ožine v Perzijskem zalivu, če bodo sprejeli nove sankcije. Skozi to ožino pa gre skoraj 40 odstotkov svetovne nafte.

A v ZDA menijo, da skuša Iran s tem le preusmeriti pozornost na zunanjega sovražnika, zapore Hormuške ožine pa ne bodo dovolili. Geithner se je v Tokiu tudi zahvalil Japonski za sodelovanje pri krepitvi pritiska na Iran, pri čemer močno sodeluje tudi Evropa. "Prizadevamo si, da bi odrezali iransko centralno banko od mednarodnega finančnega sistema in da bi zmanjšali zaslužke Irana od izvoza nafte," je dejal. Sicer pa strategija "osamitve Irana" še ni povsem dodelana in so v pogovorih z zaveznikih še v "začetnih fazah usklajevanja", je pojasnil.

Podjetja na preizkušnji
Japonski mediji so medtem že objavili, da se je Japonska ameriški pobudi priključila, da ne bi morda sankcije doletele tudi njenih bank, saj so ZDA že nakazale, da se bodo morala tuja podjetja odločiti, ali bodo poslovala z Iranom ali z ZDA, z obema hkrati pa ne.

To bi močno prizadelo velike japonske banke, dogovor med ZDA in Tokiem pa naj bi kaj takega zdaj preprečil. Kakih konkretnih zavez o zmanjšanju količine nafte iz Irana sicer v dogovoru med Geithnerjem in Azumijem ni, vendar Tokio upa, da bodo že omenjene zaveze dovolj, je poročal japonski dnevnik Jomiuri Šimbun.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Whitetrasher
# 12.01.2012 ob 13:18
Ja zaenkrat nam uspeva...a nekoč se bo našel nekdo,ki bo izstavil račun.Mogoče ne nam ampak našim otrokom.
Kandidatov je kar dosti..od IMF-a do Kitajcev.

No vseeno smo "pametni" in živimo od kreditov:/
Whitetrasher
# 12.01.2012 ob 13:06
"Brez zahoda, ki kupuje nafto, bi Iran obubožal "

Hehehe niti ena zahodna država ne plačuje uvožene nafte z kešom ker ga nima!!

"Mi zahodnjaki imamo že dovolj razvito tehnologijo, tako da nafte res ne potrebujemo več. "

Ocvikr dneva :))
inverzija
# 12.01.2012 ob 15:40
"Iranskega jedrskega vprašanja svet ne more ignorirati," je dejal Azumi. "V tem pogledu popolnoma razumemo dejanja ZDA," je dodal

A Ameriško in Izraelsko jedrsko vprašanje pa svet lahko ignorira? Gospod Azumi, ste pozabili katera država je edina uporabila jedrsko orožje v zgodovini in v nekaj sekundah pomorila 80 000 ljudi v Nagasakiju in 170 000 ljudi v Hirošimi?

Za ZDA velja: "Ko o čemu, nego kurva o poštenju"
Whitetrasher
# 12.01.2012 ob 13:21
Močno dvomim,da se bomo v zgodovino vpisali kot pametni....čez generacijo dve nas bodo potomci preklinjali to zagotovo!
Majster
# 12.01.2012 ob 12:29
Prvo so Japonci rekli, da se ne bodo pridružil sankcijam prot Iranu....sledi...

"Do odločitve je prišlo med obiskom ameriškega finančnega ministra Timothyja Geithnerja, ki si prizadeva za pritisk na ključne zaslužke Irana v tujini."

No pa poglejmo tega falota.

In 2002 he left the Treasury to join the Council on Foreign Relations as a Senior Fellow in the International Economics department.[18] He was director of the Policy Development and Review Department (2001–2003) at the International Monetary Fund.[7]

In October 2003, at age 42,[19] he was named president of the Federal Reserve Bank of New York.[20] His salary in 2007 was $398,200.[21] As President of the New York Fed, he served as Vice Chairman of the Federal Open Market Committee. In 2006, he also became a member of the Washington-based financial advisory body, the Group of Thirty.[22] In May 2007, he worked to reduce the capital required to run a bank.[19] In November he rejected Sanford Weill's offer to take over as Citigroup's chief executive.[19]

In March 2008, he arranged the rescue and sale of Bear Stearns.[13][23] In the same year, he played a supporting role to Henry Paulson, former CEO of Goldman Sachs, in the decision to bail out AIG just two days after deciding not to rescue Lehman Brothers from bankruptcy. Some Wall Street CEOs subsequently expressed the opinion that decisions in which Geithner participated, especially the failure to rescue Lehman, contributed to worsening the global financial crisis.[24

No torej, kaj je. Tile bančniki se igrajo z nami. V primeru, da si Japonska nebi vseeono premislila ter ni bla to njena politična igrica, je bi potreben obisk bančnika, torej ne ministra za energetiko al pa kaj druga, ne bančnik je šel prepričat Japonce, da nj se pridružijo ameriškim sankcijam, to vse pove. In ta bančnik je tisti, ki je reševal pokvarjene lopove z državnim denarjem, torej denarjem ameriških davkoplačevalcev, sramota.

Bančnik lopov je tud prepričeval Kitajce, ampak tile so pa menda dovolj pametni, da se ne dajo, ve se pa ne nikol, glede na to, da je prepleten z IMF ter imajo nekateri bogati posamezniki v lasti IM.

Torej Iran je v težki poziciji, če bo popuščal, bo postal shirana država, dokler ga pol američani z lahkoto ne bodo podreditli. Upret se mora tud če bo vojna pa bo, bolje sedaj ko je močan, ko pa pol.
el CARTEL
# 12.01.2012 ob 12:18
kaj pa je razlika med fašizmom ali iransko islamsko teokracijo?

od kdaj se embargo uvaja na nafto? in še to na izvovz nafte?

da se je Japonska ameriški pobudi priključila, da ne bi morda sankcije doletele tudi njene banke, saj so ZDA že nakazale, da se bodo morala tuja podjetja odločiti, ali bodo poslovala z Iranom ali z ZDA, z obema hkrati pa ne

tole je izsiljevanje..prostotržna ekonomija, le da je trg za ene bolj svoboden za druge pa manj
tomaz123
# 12.01.2012 ob 12:11
Po mojem bi lahk Iran vso svojo nafto kolk je pac nacrpa prodal Kitajcem (glede na to da bodo kmal najvecje gospodarstvo na svetu ) dajo jim mal popusta pa lahko vse skup njim prodajajo Evrope pa Zda sploh ne rabjo kot odjemalcev , se manj pa jih sprasevat za njihovo nepomembn tak da si lahk te sankcije nekam obesijo .
lunajko222
# 12.01.2012 ob 17:24
japonska je itak banana republika kar se amerike tiče.. je okupirana s strani zda že od 2WW.. tako da nima kaj kot pa da pokima in reče Yes, Sir.. ))

kitajska pa itak poskuša še potegnit zadnje kapljice nafte dokler lahko.. branili pa ne bodo iran... to je jasno.. zato so zda tako bolj agresivni v zadnjih dnevih..videl so da rusi in kitajci ne bodo riskiral nič zato da bi pomagal iranu..

če bi bil kitajcem in rusom v interesu da se iran ne napade bi to razrešil v roku 5 minut ta problem.. postavil bi vojaško bazo v iran, tako kitajci in rusi in bi javno se izrekli da bodo OSEBNO zagotovili da Iran ne bo kršil sporazumov in ne bo imel nuklearnega orožja.. BOOM, end of debate.. če ZDA napade IRan napade kitajsko in rusijo..in to je to.. amerika odpove.. ampak kot vidimo se to ne dogaja..zaključek? ZDA bodo napadle iran.. in na uničile.. kitajci bodo plačevali drago tisto nafto iz savdske banana republike arabije ki je protektorat zda.. in kitajska ekonomija bo šla po zlu.. američanom gre do zdaj kar vse po planu... ne morm verjet..sem mislil da bodo imeli več težav.. pa zgleda rusi in kitajci še kako sodelujejo pri tem..
bojanAK
# 12.01.2012 ob 13:22
enako so počel v pred 2. sv. vojno z Nemčijo (blokada njihovih financ v sosednjih državah) in Japonsko (trgovinska blokada).

to bo tko počl!
help
# 12.01.2012 ob 21:28
lunajko
(Ponovno) mislim, da pretiravaš in precenjuješ ameriško moč (ki ni majhna, da se razumemo).
Slučaj Sirija se npr. počasi a zanesljivo umika iz ameriških in od njih odvisnih medijev. Pa je Sirija p** dim v primerjavi z Iranom. Skratka Američani v svoji doktrini "omejene vojne" še niso napadli "resne" države (pod tem je mišljena polna operativna sposobnost oboroženih sil) in je po mojem mnenju tudi ne bodo. Bodo pa verjento delali vse, da "resne" države spremnijo v "neresne" s pomočjo groženj drugim, sankcijami in podobnimi izprobanimi metodami, tukaj pa bo verjetno na dolgi rok pomoč Rusije in Kitajske neobhodna.
adnan1984
# 12.01.2012 ob 20:33
bojan AK bil je sarkazem. In midva se odlično razumeva, ker vidim, da razumeš poento 2. s.v. in ne kakor so nas v šolah učil, da so bli japončki grdi.
nad_realist
# 12.01.2012 ob 20:15
politika je itak že sam po sebi zelo umazana stvar. Stvari ne moremo ocenit, dokler se ne zgodi. Primer: nekdanji zunanji minsiter Tarik Aziz je Julija 1990, tik preden je Kuvajt začasno postal 19 iraška provinca vprašal ameriškega ministra Bakerja, če bi ZDA in druge države imele kaj proti, da bi Irak "bolj odločno" pristopil do Kuvajta. ZDA niso imele "nič proti", minister je dal odgovor, "da je to zadeva med arabci" in se "ZDA ne bodo vmešale". Potem je vseeno fasal 29 člansko kolacijo. Tega, da Kitajska in Rusija nimata "nič proti", ja tudi tega se je za bati.

Na podoben način sta leta 1939 Anglija in Francija tolerirala Hitlerjevo lomastenje po Češki in Poljski, cilj jima je bil, da prideta Nemčija in Rusija v neposredni stik, se spopadeta in izkrvavita do smrti. Druga svetovna vojna se je začela ravno zaradi te dvojne prevare pakta v Minhenu (nož v hrbet Rusiji) in pakta Molotov-Ribentropp (nož v hrbet Francozom in Angležem).

Kot tretja stvar, tovarne, rudniki in ostala podjetja so bili na Poljskem v večinski lasti Francoskega in Angleškega kapitala.

lp
lunajko222
# 12.01.2012 ob 18:40
plus.. čas ko se kopenska vojska lahko "vkopa" in zadrži napade, bombne in drugačne sorte so mimo.. z današnjo tehnologijo če nisi enakopraven, to sploh ni boj, masaker bolj.. z senzorji odkrijejo toploto pehote ki je v rovih..z natančnimi bombami in vakumskimi bombami pobijejo vse v rovih.. groza je kaj se lahko zgodi.. res mi je žal za iran.. kako mu noben ne pomaga in ta država je po vseh sankcijah še največ napredka naredila v arabskem svetu.. so še najbolj visoko gospodarsko in civilizacijsko razviti ampak sami se ne morejo kosat prot ZDA.. to ne govorim ker hočem ponižat Iran, ampak ker razumem kaj pomeni hiper vojaška sila ZDA..

Iran bo postal Poljska iz leta 1939 .. po tem bo kitajcem in rusom mislim da ja JASNO da so NEXT.. potem bomo šele videli končnico.. za iran bo pa prepozno..
lunajko222
# 12.01.2012 ob 18:36
@whitetrasher ... podcenjuješ američane... če misliš da so v afganistanu toliko časa ker so nesposobni vojaško potem premisli še enkrat.. tam so ker tam hočejo biti... američani toliko časa bijejo vojne in bitke ker to pomeni profit za podjetja ki delajo orožje itd.. več kot traja vojna boljš je za vojaški kompleks..

to da je iranc ponosen je super, samo kaj ti to pomaga če te američani z razdalje 2000 km pošiljajo v zrak vsak dan, non-stop izvajajo teror nad teboj in to bodo američani delal toliko časa kot je potrebno.. 1 leto, 10 let, 200 let.. to američana ne ustavi.. in zdj pomisli da noben ne pomaga iranu.. še enkrat.. res misliš da se lahko odprejo sami? ..

to so iluzije največjega kova..

ne me narobe razumet, so zelo ponosni, odporni, in bojevniki.. šli bi do konca, kot japonci.. in.. kot vemo so tudi japonci podpisali sporazum o brezpogojni predaji.. ni druge kot kitajska ali ruska baza..ali pa vsaj nek kontigent civilnih inštitucij in radarjev..samo nekaj kar štrli na iranskem ozemlju in kriči v nebo če pade bomba nad iran ste napadli kitajsko in rusijo.. to je tist kar lahko reši iran..vse drugo je žalost in katastrofa za iran... mi je žal da so ruse in kitajce ali prestrašili ali podkupili američani na tak način.. aaaa nič zato..njihov čas še pride..tudi kitajci pa rusi pridejo na vrsto...
Whitetrasher
# 12.01.2012 ob 18:09
Mogoče imaš prav!??
Zelo dobro poznam Iransko mentaliteto in jih nikoli ne bi primerjal z Iračani ali Libijci.So vse prej kot podobni.
Saj ne rečem,da bi to z Kitajsko bazo bilo slabo a sem mnenja,da bi to Irancem načelo ponos.So namreč zelo zelo ponosni in načelni,poleg tega je večina prebivalstva(60%) mlajših od 30let in vojaško zelo dobro izurjena in oborožena.
Tudi američani se verjamem zavedajo.da z bombardiranjem infrastrukture ne bi kaj dosti opravili in bi bili prej ali slej prisiljeni nastopiti z pehoto,ki se kljub vrhunski opremljenosti ne bi učinkovito postavila proti fanatično domoljubnim Irancem.
Ob velikih zgubah v ljudstvu pa bi zahodna in predvsem ameriška javnost hitro postala nenaklonjena okupaciji.
lunajko222
# 12.01.2012 ob 17:55
@whitetrasher .. iran se ne bi branil kitajske baze..verjami.. zdj izgleda kot da bodo američani napadli.. kitajska baza bi bila edin garant da v primeru vojne proti iranu to pomeni vojno z kitajci..to je tist kar bi Iran potreboval da bi se zaščitil..

ko rečeš da se iran lahko odbrani spodobno če bi imeli podporo VS-ZN-ja in podporo zahodne javnosti? .. Poglej Irak.. ZDA niso imeli podpore ZN, niso imeli podpore javnosti zahoda in preostalega sveta.. =rezultat .. razbit irak..

Uničenje irana je samo matematika časa.. irak je manjši je trajalo manj časa, iran večji bo pa trajalo več časa.. kopenske invazije se ne bi šli američani.. tukaj bi jim bil cilj bombardiranje do take mere da državo popolnoma zravnajo z zemljo.. v libiji ko so videli da ne morejo streti odpora so začeli kot v srbiji leta '99 bombardirati vodne centre za pitno vodo ,elektrarne, porodnišnice itd.. to so američani dokazali da so sposobni naredit in to bodo naredili ..v to ne dvomim..in če ne gre kitajska pomagat ali rusija je iran pečen.. žalostno da gledamo genocid v slow-motion in nič ne moremo naredit.. ta svet je fu*k-off svet.. kar se mene tiče..
Whitetrasher
# 12.01.2012 ob 17:41
@lunajko -Z večino napisanega se strinjam.
Tisto o kitajski bazi v Iranu pa je malo skregano z Iransko suverenostjo(Iranci si tega ne želijo) in tudi z Kitajsko vojaško doktrino.
Kitajska v pri svojih zaveznikih ne vspostavlja vojaških baz kot to delajo zda jih pa zalaga z tehnologijo,orožjem in po potrebi tudi z vojaštvom(Korejska vojna).

Po drugi strani sem mnenja,da se lahko Iranska vojska kar spodobno ubrani zda in Izraela z priveski.Potrebujejo namreč le podporo v VS-ZN in delno podporo zahodne javnosti.
Majster
# 12.01.2012 ob 15:13
Nč se ne trpi, upre se tk se dela in nč drugač.
bojanAK
# 12.01.2012 ob 14:43
@adnan
ne vem a misliš to sarkastično ali retorično, ampak ti moje razmišljanje in opis takšnega sociopatskega vedenja obrazložil z mojo zgodbo iz šolskih dni:

v srednji šoli (pred 15 leti) smo redno s sošolci srečevali učence (veliko jih je bilo potomcev prišlekov, kar pa je irelevantno) poklicnih razredov (gradbena , itd), ki so imeli zanimivo navado provocirati drugačne ("zapiflane", telesno šibkejše, drugače misleče...). To so počeli tako, da so se zbrali okoli posameznika, ga žalili, odrivali, mu uničevali lastnino, kdaj kaj ukradli, pljuvali,... Pogostokrat ta posameznik ni zbral poguma za obrambo, ampak tu pa tam je pa komu "spipalo"... in takrat so ga ti fantje pretepli k vola. učitelji niso naredili nič, ostali smo bili posrani. in dobili smo lekcijo. da ali trpiš kot vsi, ali jih pa dobiš po "pi..i".
adnan1984
# 12.01.2012 ob 14:03
Ne bojan AK a niso Japonci prvi napadl nedolžne američančke?
tomaz123
# 12.01.2012 ob 12:12
Smrt fasizmu , Zivel Iran !
PatrickBateman
# 12.01.2012 ob 13:13
Whitetrasher
hehe očitno je zahod pameten. Kupuje nafto čeprav denarja nima... potem pa itak se bo rešil dolga na en ali drugi način :)
PatrickBateman
# 12.01.2012 ob 13:11
tomaz123
ja fašizem ja... Iran je veliko bolj podoben fašistični. Diktatura, totalitarizem...
Živel Iran, živela diktatura, živel islamski fundamentalizem...
Nena Sitna
# 12.01.2012 ob 12:20
tomaz123

Mi zahodnjaki imamo že dovolj razvito tehnologijo, tako da nafte res ne potrebujemo več. Ne potrebujemo mi Irana, ampak Iran potrebuje nas.
Brez zahoda, ki kupuje nafto, bi Iran obubožal in na svetu bi bilo še za perzijski polotok več lačnih.... Tega si mednarodna skupnost seveda ne more privoščiti, zato se tudi tehnologijo "bremza", zato se nafta neupravičeno draži...itd.
Ahmadinedžad se zaveda, da bomo enkrat pač rekli "Adijo", zato pa se tudi hiti oboroževat.
Ko bo prišlo do tega, se pa le spomnite Nena Sitne.
Kazalo