Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 82 glasov Ocenite to novico!
Madžarska
UNHCR opozarja, da bodo prosilci za azil, odrasli in otroci, prisiljeni bivati v transportnih zabojnikih, obdajala pa jih bo visoka ograja z ostrimi rezili. Foto: EPA
Madžarska
Madžarska bo na meji s Srbijo postavila še drugo ograjo. Prvo so gradili kaznjenci. Foto: EPA
Viktor Orban
Madžarski premier Viktor Orban je po poročanju BBC-ja priseljevanje označil za "trojanskega konja terorizma". "Če bo svet videl, da lahko branimo svoje meje, ne bo nihče poskušal na Madžarsko priti nezakonito," je dodal. Za prihod muslimanskih prebežnikov pa je dejal, da ogroža evropsko krščansko kulturo in identiteto. Foto: EPA

Dodaj v

Madžarska: Parlament izglasoval samodejno pridržanje prosilcev za azil

UNHCR zelo kritičen do zakonodaje
7. marec 2017 ob 14:36,
zadnji poseg: 7. marec 2017 ob 17:33
Budimpešta - MMC RTV SLO, STA

Madžarski parlament je izglasoval samodejno pridržanje za vse prosilce za azil v begunskih sprejemnih centrih na južni meji. UNHCR opozarja, da bo imel ukrep grozljive posledice.

Zakonodaja prosilce za azil hkrati označuje za "nezakonite migrante". "Nezakoniti migranti bodo morali v prihodnosti počakati na odločitev o njihovi prošnji za azil v prehodnih območjih na meji," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP zapisano v zakonu, ki ga je madžarski parlament objavil na svoji spletni strani.

Avstrijska tiskovna agencija APA poroča, da je za zakon glasovalo 138 poslancev in poslank, šest jih je bilo proti, 22 pa se jih je glasovanja vzdržalo. Zakone naj bi na Madžarskem pripravili v ozračju zadnjih terorističnih napadov v Evropi.

Pridržanje in skrajšanje roka za pritožbo
Kot predvideva nova zakonodaja, bodo pridržali ali v sprejemne centre za begunce nastanili tako vse prosilce za azil, ki bodo vstopili na Madžarsko, kot tiste, ki so že v državi. Tako jim bodo preprečili, da bi se, dokler bo njihova prošnja za azil v obravnavi, svobodno gibali po državi ali jo zapustili. Poleg tega so na Madžarskem tudi skrajšali rok za pritožbo proti zavrnjeni prošnji za azil na tri dni.

Pristojne oblasti bodo morale nato pritožbo sodišču predati prav tako v treh dneh. Sodišča naj bi zaslišala prosilce za azil osebno v prehodnih območjih ali po telefonu. Prav tako bo prošnjo za azil poslej mogoče na Madžarskem vložiti samo v prehodnih območjih na meji. Oblasti bodo lahko tudi zaustavile azilni postopek, če prosilec za azil ne bo pripravljen podati izjave in bo zavrnil odvzem prstnih odtisov in fotografiranje.

Zakonodaja "ne spoštuje temeljnega načela EU-ja"
Mednarodna nevladna organizacija za človekove pravice Amnesty International je že prejšnji mesec izjavila, da nova madžarska zakonodaja "ne spoštuje temeljnega načela EU-ja, ki prepoveduje pridržanje koga zato, ker je vložil prošnjo za azil", poroča AFP.

Odzval se je tudi Visoki komisariat Združenih narodov za begunce (UNHCR). Potrdili so, da bo imela nova zakonodaja grozljive posledice. Kot so opozorili pri UNHCR-ju, bodo odrasli in otroci prisiljeni bivati v transportnih zabojnikih, obdajala pa jih bo visoka ograja z ostrimi rezili.

"Nova zakonodaja krši obveze Madžarske glede mednarodne in evropske zakonodaje in bo imela grozljive fizične in psihološke posledice na ženske, moške in otroke, ki so že doslej zelo trpeli," je po poročanju nemške tiskovne agencije DPA dejala tiskovna predstavnica UNHCR-ja Cecile Pouilly. Dodala je, da je pridržanje prosilcev za azil v skladu z mednarodno in evropsko zakonodajo upravičeno le, če ni mogoče izvesti drugih primernih ukrepov.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
Kekec99
# 07.03.2017 ob 14:38
Kaj pa naj? Naj jih spustijo da se prosto sprehajajo?
rezonator
# 07.03.2017 ob 14:40
Zakonodaja prosilce za azil ob tem označuje za "nezakonite migrante".

Roko na srce, oni so nezakoniti ekonomski emigranti.
Begunci so samo do prvega varnega območja, potem pa nič več.
anny22
# 07.03.2017 ob 14:57
Nekdo, ki beži pred vojno, bo zadovoljen tudi v centru za pridržanje, samo da ima streho in hrano. Ekonomski migrant, ki mu je cilj Nemčija ali Švedska, pa ne.
tore
# 07.03.2017 ob 14:50
Ti Madžari so mi vsak dan bolj všeč. Pri nas se pa počasi porazgubijo, oblast se pa dela butasto, kot da nič ne vidi, nič ne ve. Seveda pa v Bruselj ogorčeno pišejo pritožbe ker Avstrijci vzpostavljajo mejno kontrolo. Kaj češ, Butalci.
razerznak
# 07.03.2017 ob 14:50
pravilno madžarska, upajmo da se bo cmerko nalezil vaših dobrih idej, in zakonov
brain2k
# 07.03.2017 ob 15:03
"Madžarska: Parlament izglasoval avtomatično pridržanje prosilcev za azil"

Me zanima ce se bodo Nemčija in ostale države, Orbanu kaj zahvalile.

Hvala Orban.
galoper
# 07.03.2017 ob 15:07
Sumljivi so vsi. Madžari ravnajo pravilno.
Tetameta
# 07.03.2017 ob 15:25
Bravo, Madžarska. Ne pa pri nas, ko jih dobijo pri ilegalnem prečkanju državne meje in ko vidijo, da dalje ne bo šlo in vsi izrečejo magično besedo azil in za nagrado dobijo prosto sprehajanje po RS...
Nikolaj
# 07.03.2017 ob 15:33
Če nekdo ne ve kako mu je ime in tudi nima pasporta,
potem je nesporno, da se mora taka oseba pridržati in se ji ne more dovoliti svobodnega sprehajanja.
vnk
# 07.03.2017 ob 15:14
Mednarodna nevladna organizacija za človekove pravice Amnesty International

Odzval se je tudi Visoki komisariat Združenih narodov za begunce (UNHCR)

Vasev malce začinil. Itak delajo prav, pri nas pa bi vlada odpirala nove centre. Mi je prav žal, ampak Madžarski način je pravi, čeprav nisem Orbanov simpatizer, je treba poslati sporočilo.
fasada
# 07.03.2017 ob 15:17
Zelo velik podpornik Orbana. Kaj bi dal, da bi nasledil Junckerja na njegovem polozaju. Na zalost so to le "mokre sanje".
REsje
# 07.03.2017 ob 15:22
Odlično.
Kekec99
# 07.03.2017 ob 15:10
Jaz bi vsakemu odredil pregled na sledi smodnika na rokah, tiste z pozitivnimi rezultati bi takoj zavrnil. Glede na to od kod prihajajo bi bilo to smiselno, saj jih je kar nekaj bilo pripadnikov raznih militantnih skupin in sedaj beżijo v EU. To ali so "uspavani" teroristi niti ne bi razmišljal, naj se s tem ukvarjajo v državah njihovega izvora.
vnk
# 07.03.2017 ob 15:31
Kot so opozorili pri UNHCR-ju, bodo odrasli in otroci prisiljeni bivati v transportnih zabojnikih, obdajala pa jih bo visoka ograja z ostrimi rezili.

Natanko koliko zvezdic pa mora imeti nastanitev, da je sprejemljiva?
dopisnik
# 07.03.2017 ob 15:28
Cecile Pouilly: ''Pridržanje prosilcev za azil je, v v skladu z mednarodno in evropsko zakonodajo upravičeno le, če ni mogoče izvesti drugih primernih ukrepov.

Točno tako. Glede na klientelo, ni mogoče!
mare.miami
# 07.03.2017 ob 16:55
Bravo Madžari,tako se dela.Preprečiti je treba invazijo Arabcev v Evropo.Seveda so tukaj z namenom.Dokaz za to je da jih je velika večina mladih moških.Begunec je zadovoljen že v Turčiji .In ve se zakaj...Upam da bodo vse države v Evropi ravnale tako kot Madžari.
mare.miami
# 07.03.2017 ob 16:49
Prav imajo...beguncem je treba pomagat,vendar ta folk,ki vdira Evropo je velika večina eko migrantov.Seveda je več kot 90% mladih moških.In vdirajo v Evropo z razlogom...ve se katera vera hoče prevladovat svetu.Vsi bi se morali zgledovat po Mađarski.
dR9d
# 07.03.2017 ob 16:28
če bi bil jaz novinar bi begunce vprašal kako to da ne bežijo v pakistan, s. arabijo, egipt, turčijo, iran..zakaj ravno evropa?
82
# 07.03.2017 ob 16:18
Počakajte še kak mesec, pa bodo vsi povzeli Madžarski zakon tako kod so ograje.
janezvalva
# 07.03.2017 ob 15:38
edino pametno
DREADLORD
# 07.03.2017 ob 15:41
Grommm

Lahko tolmačiš tudi tako. Ampak dejstvo je, da je nek red potrebno imeti. V primeru tvojega tolmačenja, lahko kar ukinemo zunanje meje tudi za državljane EU, na kateruih bi kontrolirali dokumente, prtljago, švercanje itd.. Saj bi se vsi radi prosto gibali in samo hodili malo tja in malo nazaj. Če smatraš, da so njim kot novo prišlekom, oz. prosilcem za azil kršene človekove pravice , potem so tudi meni, ko grem recimo v tretjo državo in hočem priti nazaj, ter me pri prehodu meje nekdo legitimira in preverja veljavnost mojih dokumentov obenem pa ta organ celo ugotavlja mojo identiteto.

Imej pa v vidu, da je naval ljudi v EU velik in masoven in nek red mora obstajati. Ta red pa naj zahteva legitimacijo prišlekov in njihovo organizirano razporeditev, ter kontrolo kaj počnejo. Ravno zato, da bomo te pravice, ki jih imamo sploh še imeli. Ker če tega organiziranega preverjanja za azil ne bo, lahko eskalira zadeva v kaos. Ko pa bo prišlo do kaosa, pa bodo posledice za vse, tudi zate in zame, ter najine sodržavljane. Mnogo hujše kot te, ki jih sedaj doživljajo t.i. ekonomski migranti in begunci. Ne se slepit, da so ti ljudje vsi po vrsti ubogi in da bežijo pred vojno. Večina že mogoče, veliko jih je pa ekonomskih migrantov. Med njimi se najdejo kriminalci raznih vrst itd..
Osebno bi se kar držal nekega reda, preverjanja identitet in ugoditve tistim prosilcem, ki dejansko prihajajo iz vojnih območij nakar se naj vrnejo, ko se tja vrne tudi mir. Lepo mirno in pragmatično. Tudi EU ima limitirane resurse.
samogledam
# 07.03.2017 ob 17:29
Vsaka clanica EU ima pravico do samostojne odlocitve glede ilegalne invazije ljudi brez dokumentov ! Tudi sam menim,da se tujci brez ustrezne dokumentacije nimajo kaj prosto sprehajat po drzavi.Naj cas porabijo za ucenje jezika in spoznavanje kulture drzave v katero so prisli nepovabljeni.
Zakaj ne obstaja pravilo za begunce, da so v EU samo zacasno ?
82
# 07.03.2017 ob 16:35
Počakalte par mesecev, pa bodo tudi druge članice sprejele takšno zakonodajo, kod so postavile ograje.
seba goričan
# 07.03.2017 ob 16:08
bravo...na takšno državo si pa lahko ponosen, ne pa našo greznico
Locotus
# 07.03.2017 ob 16:02
Bravo Orban!
smallbudget
# 07.03.2017 ob 15:45
Ok. Tole s pridržanji razumem. Ne morejo se ljudje brez urejenih dokumentov, ki so prepotovali 5-6 varnih držav kar malo sprehajati naokoli. Nek red mora bit.
Tole s skrajšanimi roki je pa zelo dobro. Da se ljudji ne matra s čakanjem.

Ps. Zanimivo kako je tudi to postala zelo hitro "občutjiva" tematika
REsje
# 07.03.2017 ob 17:40
Pri Madžarski mi je všeč, da gleda najprej na svoje državljane. Spodbuja nataliteto (denarni dodatek za novorejence). Gleda v prihodnost, ima načrt in dobrobit lastnega naroda v interesu.
Olympic1
# 07.03.2017 ob 17:19
Spomnimo, kakšne "katastrofalne posledice" so bile v igri že v startu, ko si je madžarska izmislila ograjo. No, kasneje smo jih vsi posnemali
vnk
# 07.03.2017 ob 17:04
Probem azilne zakonodaje je, da trenutni status begunca pomeni, da so upravičeni do sociale in kup drugih bonitet in ne zgolj zatočišča. To je potrebno popravit na EU nivoju, samo kdo bo pa hotel odstopit od ZN konvencije o beguncih, slab PR, Vasev in RTV, da ne omenjam Dnevnika in Mladine, bi jih križali.
Audy
# 07.03.2017 ob 15:40
Pač bo treba spremenit azilno in Evropsko zakonodajo. Treba se je prilagajat časom. Če se izkorišča luknje v teh zakonodajah, je treba popravit.
Zgodovinar_666
# 07.03.2017 ob 17:27
Jaz po eni strani razumem UNHCR, po drugi strani pa razumem tudi države.

Recimo en migrant pride v Grčijo, gre nato po celem kontinentu in na koncu pristane v Veliki Britaniji. Recimo.

Vlogo za azil odda v 3 ali 4 državah. Pravila UNHCR so, da se mora vloga obravnavati individualno. Se pravi obravnavanje ene same vloge stane verjetno nekaj tisoč EUR. In ker je to storil v več državah, je treba ta znesek še pomnožiti.

Potem tak migrant pride v končno državo.Tam bi rad dobil zaščito, denar, dovoljenje za delo. Ker je takih migrantov kot je en cel kup, imajo države ogromno dela. Veliko več, kot če bi se prijavil v samo eni državi. To zavleče postopek.

Številni migranti so dejansko ekonomski migranti in nimajo možnosti, da bi dobili zaščito. In to vedo. Zato hitro poniknejo v podzemlju. Ker so v državi nelegalno, ne morejo delati legalno. Kar pomeni, da lahko delajo samo na črnem trgu. Se pravi za kriminalce. In v bistvu imajo desničarji prav, ko pravijo, da se s tem povečuje kriminal. Ker ti ljudje morajo jesti, piti, spati itd. Za to pa potrebujejo denar. Časa imajo dovolj. Zato se potem poslužujejo kraj, ropov itd. Se združujejo v tolpe.

Zato je ta tematika tako kompleksna. Ker med migranti imaš žrtve in kriminalce ter vse vmes. Vse to preveriti ni mačji kašelj. In če se prosto sprehajajo po EU, potem je problem samo še večji.

Dejstvo tudi ostaja, da EU ne more poskrbeti za vse, ki so pomoči potrebni. Ker teh ljudi je več 100 milijonov. Evropa ima že sama dovolj težav. Poskrbeti mora tudi za svoje lastne državljane, ki imajo volilno pravico,a so na ekonomskem dnu. In ti pač te tujce dojemajo kot grožnjo za delovna mesta. Višji sloji pa kot varnostno grožnjo. Zato je reševanje te problematike zelo zahtevno.
megan
# 07.03.2017 ob 19:52
"ne spoštuje temeljnega načela EU-ja, ki prepoveduje pridržanje koga zato, ker je vložil prošnjo za azil",

Ne bodo pridržani zato, ker so vložili prošnjo za zail, pač pa, ker so storili kaznivo dejanje - nelegalno so vstopili v državo. Sicer pa so vsi ukrepi, ki jih uvaja Madžarska edini logični in edini v skladu z zdravo pametjo. Kako lahko komu sploh pade na pamet, da so popolnoma nepreverjenim ljudem brez vsakršne identifikacije dovoli prosto sprehajat po državi. Na ta način se je zgodilo da so tisoči "izginili iz radarjev" in da se je ena oseba identificirala z 10 in več izmišljenimi imeni. Tudi ne vem, zakaj bi bilo sporno, da se azil apriori zavrne vsakemu, ki ni pripravljen niti toliko sodelovat, da bi dal prstne odtise in fotografijo. Če to zavrača je jasno, da ima slabe, mogoče celo teroristične namene. Poleg tega pa smo tudi državljani dolžni pri sebi imet identifiakcijske dokummente, za izdajo teh pa moramo posredovat fotografijo in prstne odtise. Zakaj je nekaj tako kriminalnega, če se isto zahteva od tistih, ki bi želeli azil?
amigo
# 07.03.2017 ob 19:46
UNHCR opozarja, da bodo prosilci za azil, odrasli in otroci, prisiljeni bivati v transportnih zabojnikih, obdajala pa jih bo visoka ograja z ostrimi rezili.

A zabojniki za te gospode niso dobri? Bi jih morali namestiti v hotel s 4 zvezdicami. Če ne bodo plezali čez ograjo jih tudi rezila ne bodo motila.
Sussudio
# 07.03.2017 ob 15:38
Najbolj smešni so tisti ki danes obsojajo Madžarsko da postavlja ograjo za preprečevanje pritoka ljudi, pred desetletji so pa odobravali ograjo na meji z Avstrijo ki je preprečevala odtok ljudi.

Res se nekaterim zdi bolj legitimno preprečevanje lastnim sodržavljanom da odidejo kot pa preprečevanje tujcem da državo?

Kot bi v lastni hiši držal družinske člane za talce obenem pa popolnim tujcem dopuščal da lahko prosto vstopijo v hišo.
amigo
# 07.03.2017 ob 19:42
Po vojni, ko so bežali ljudje iz Jugoslavije v Avstrijo, so jih nastavili v taborišču in niso prosto hodili po celi Avstriji. Tam so čakali, da so dobili papirje za odhod v Argentino, ZDA in Avstralijo. OZN očitno zlorablja svojo vlogo in ne upošteva Konvencijo o beguncih, predvsem njen 31. člen.
bušman
# 07.03.2017 ob 16:22
Bravo MADŽARI! Cerar, uči se od Madžarskega premieja. Ti si zgolj vajenček.
cairns
# 07.03.2017 ob 18:34
Madžarski parlament je izglasoval samodejno pridržanje za vse prosilce za azil v begunskih sprejemnih centrih na južni meji. UNHCR opozarja, da bo imel ukrep grozljive posledice.

1.
Pravni jezik ne poznajo pojma ''samodejno'' ampak se za to uporablja pojem obligatorno, oz. obvezno po slovensko.
2.
Komisar za migracije Dimitris Avramopulos je 1.3.2017 predstavil ukrepe za učinkovito vračanje nezakonitih prebežnikov. Med drum tudi to:
vir: RTV SLO
Posebna priporočila
Komisija članicam podaja tudi niz priporočil. Za preprečitev pobegov priporoča pridržanje oseb, ki so prejele sklep o vrnitvi in kažejo znamenja, da te odločitve ne bodo spoštovale, na primer zavračajo sodelovanje v procesu ali nasprotujejo vrnitvi z nasiljem ali goljufijo.

UNHCR naj bo zato lepo tiho.
k.u.j.o.
# 07.03.2017 ob 18:22
Kdor je na plačilni listi Sorosa kritizira dejanja Orbana.

Vsak razumen človek, pa ve da ima Orban prav.
pašeresje
# 07.03.2017 ob 16:00
lažje ko jim bo priti, več jih bo prišlo...
cairns
# 07.03.2017 ob 18:39
Mednarodna nevladna organizacija za človekove pravice Amnesty International je že prejšnji mesec izjavila, da nova madžarska zakonodaja "ne spoštuje temeljnega načela EU-ja, ki prepoveduje pridržanje koga zato, ker je vložil prošnjo za azil", poroča AFP.

Prosilec ni pridržan, ampak mu je omejeno gibanje za čas ko se odloča o njegovi prošnji.

AI bi lahko razumel, da je skrajno neprimerno da prosilec za azil odda vlogo v Sloveniji, nakar odide na dopust v Španijo, zatem gre za nekaj mesecev delat na naftno ploščad na Norveško, ponovno na dopust tokrat na Sicilijo, od tam za mesec ali dva v Sirijo kot bojevnik pri ISISu, prihod v Ljubljano kjer ugotovi da je prošnja zavnejna, odpotuje v Nemčijo kjer ponikne v ilegali.
brain2k
# 07.03.2017 ob 19:58
"Madžarska: Parlament izglasoval samodejno pridržanje prosilcev za azil"

Ta trditev je napačna, kajti parlament je izglasoval samodejno pridržanje NEZAKONITIH MIGRANTOV.
Joze Koder
# 07.03.2017 ob 19:54
Taki ukrepi so posledica množičnega izkoriščanja azilne zakonodaje s strani tako imenovanih prebežnikov. Če bi res prihajale samo osebe potrebne azila in bi se držale svojih obveznosti potem tudi te spremembe ne bi bile potrebne.
Zato je nepošteno obtoževati Madžarsko, zakonodajo je pač prilagodila obnašanju tako imenovanih prebežnikov.
bubo bubo
# 07.03.2017 ob 19:44
bravo
Orban, bravo Madžari
Audy
# 07.03.2017 ob 19:02
delfino_, migranti ne pridejo sami. Dostavijo jih reševalne službe izpred libijske obale.
gre888
# 07.03.2017 ob 17:00
Čeprav sedaj Orbana vsi pljuvajo (saj je tako ukazano s strani gospodarjev), pa dejansko drugega načina za obstoj Evrope ni. Sem gledal film World War Z in mislil v kako butastem filmu igra Pitt, ampak film ima globji pomen na žalost.
Plebs
# 07.03.2017 ob 16:59
Orban je eden izmed redkih neprodanih politikov, ki deluje v korist lastnega naroda, vsaj pri teh velikih odlocitvah. Orban je ze pred meseci povedal, v Srbiji ni vojne ,migranti pa prihajajo na Madzarsko preko Srbije. Tako da, je tukaj neka dobra stara grska logika v ozadju.
abzng
# 07.03.2017 ob 15:44
@Gromm
Torej ljudstvo pravi, da nimaš prav. Jaz imam rad red in se strinjam s tem, da se ne smejo kar tako premikati naokoli. Za oboje je bolje tako; tudi za njih, saj so obvarovani morebitnih naših ekstremistov. Predvsem pa se ne strinjam s tem, da primerjaš WW2. Še zadnje (3.) baklaknske vojne ne smeš vleči naprej, saj so stvari popolnoma druge. Tako lahko tudi Nemce spraviš not, pa večino Francozov (degolovci so bili v manjšini...).
delfino_
# 07.03.2017 ob 17:55
Medtem pa v Italiji 60% povečanje prihodov migrantov proti lanskem letu:
https://www.rt.com/news/379537-italy-record-mediterranean-migrant-rescues/
gorencx
# 07.03.2017 ob 18:49
Bravo Viktor Orban. To je politik, ki dejansko dela v dobrobit svojega naroda in ne v dobrobit globalistov. Takšnega vodjo bi Slovenci v trenutnem času krvavo potrebovali.
Sussudio
# 07.03.2017 ob 15:43
Grommm
ne nakladaj.
Kot prvo begunci ki bežijo iz vojnih območij najdejo mir že v Turčijo in ne šele 10 držav bolj severno kjer čisto slučajno je standard višji.
Kot drugo živimo leta 2017 in ne več leta 1940. Zanimivo pa je tudi to da ignoriraš da je Madžarska bila potem tudi komunistična država in je takrat prav tako izvajala veliko čistk. Ampak komunistične čiste zate najbrž niso zločini.
Kazalo