Malaysia Airlines je sodila med najvarnejše in ugledne letalske družbe na svetu, a je še pred nesrečama zašla v finančne težave zaradi razcveta nizkocenovnikov v Aziji in širjenja letalskih imperijev bogatih družb iz Perzijskega zaliva. Foto: EPA
Malaysia Airlines je sodila med najvarnejše in ugledne letalske družbe na svetu, a je še pred nesrečama zašla v finančne težave zaradi razcveta nizkocenovnikov v Aziji in širjenja letalskih imperijev bogatih družb iz Perzijskega zaliva. Foto: EPA
MH17
Letalski strokovnjaki priznavajo, da bi redkokatera družba brez pretresov prestala dve tako odmevni in še nepojasnjeni nesreči, kot sta se pripetila Malaysia Airlinesu. Foto: Reuters

Največja malezijska letalska družba je bila kljub dobremu slovesu, tako na varnostnem kot potovalnem področju, v rdečih številkah že pred letošnjim letom. A dve še vedno nepojasnjeni nesreči, v katerih je skupaj umrlo kar 537 ljudi, sta potisnili Malaysia Airlines (MAS) na rob propada.

Nepojasnjeni nesreči odgnali potnike
8. marca
je izginil polet MH370 z 239 ljudmi, namesto iz Kuala Lumpurja v Peking je letalo zavilo na zahod in proti Indijskemu oceanu, kjer je izginilo in ga še vedno neuspešno iščejo. 17. julija je bil polet MH17 z 298 ljudmi na poti iz Amsterdama v Kuala Lumpur najverjetneje sestreljen nad vzhodno Ukrajino, kjer potekajo vojni spopadi.

Otežena preiskava še poteka, izidov še ni predstavljenih, Zahod obtožuje proruske upornike, ti pa Ukrajino. Po nesrečah je prodaja letalskih vozovnic padla in zdaj številni poleti nič-krive-nič-dolžne Malaysie Airlines kljub ugodnim cenam spominjajo na letala duhov.

Za vsako ceno ne bodo reševali prevoznika
Malezijska vlada je sprejela reševalni načrt v vrednosti 1,44 milijarde evrov, po kateri bo državni investicijski sklad postal stoodstotni lastnik podjetja, v katerem je imela država do zdaj 69-odstotni delež. "Kombinacija ukrepov, ki so bili predstavljeni danes, bodo omogočili oživitev državnega letalskega prevoznika," je ob dejanskem podržavljenju podjetja povedal generalni direktor državne investicijske družbe Azman Mohtar.

"Uspeh ni zagotovljen, četudi je MAS ključni dejavnik državnega razvoja. Odgovornost javnosti za uporabo davkoplačevalskega denarja pomeni, da družba ne more biti oživljena za vsako ceno," je Mohtar domači javnosti zagotovil, da ne bo razmetavanja denarja in da lahko v skrajnem primeru Malezija ostane brez nacionalnega letalskega prevoznika.

Prenos zdravih delov v novo družbo
Za azijsko in svetovno javnost je pomembna informacija, da bo Malaysia Airlines močno zmanjšala število medcelinskih poletov. Družba bo umaknjena z borze, po načrtu pa bo znova dobičkonosna leta 2018. Zdaj sledi leto prestrukturiranja, po katerem bodo s 1. julijem 2015 rentabilne dele podjetja prenesli pod okrilje nove letalske družbe. Glavni udarec zaposlenim je množično odpuščenje, pri čemer bo delo izgubila tretjina zaposlenih.