Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 41 glasov Ocenite to novico!
Andrej Plenković
Hrvaški premier Plenković je sklical poseben sestanek s predstavniki opozicije, od katerih naj bi neuradno želel pridobiti soglasje za začetek pogovorov s Slovenijo glede dvostranske rešitve mejnega vprašanja. Foto: EPA
Jean-Claude Juncker
Predsednik Evropske komisije nasprotuje morebitni slovenski blokadi hrvaškega vstopa v schengen. Foto: Reuters

Plenković naj bi iskal podporo za dogovor s Slovenijo na osnovi arbitražnega sporazuma

Hrvaška odločitve arbitražnega sodišča ne priznava
13. september 2017 ob 20:41,
zadnji poseg: 13. september 2017 ob 21:27
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Hrvaški premier Andrej Plenković je za četrtek sklical sestanek s predsedniki parlamentarnih strank o odnosih med Hrvaško in Slovenijo, tudi glede vprašanja meje.

"Hrvaški premier bo predsednike parlamentarnih strank seznanil o trenutnem stanju v odnosih s Slovenijo," je napovedala hrvaška zunanja ministrica Marija Pejčinović Burić v pogovoru za komercialno Novo TV.

"Trenutno se pogovarjamo, odprli smo dialog. Še vedno imamo različna stališča, ko gre za odprto vprašanje o meji," je opisala stanje v odnosnih med državama.

Po neuradnih informacijah naj bi hrvaški premier od predstavnikov opozicije sicer želel pridobiti soglasje za začetek pogovorov s Slovenijo glede dvostranske rešitve mejnega vprašanja.

Temelj sporazuma arbitražna sodba?
Temelj predlaganega dvostranskega dogovora med državama naj bi bila sodba arbitražnega sporazuma, vendar naj bi se hrvaška vlada s slovensko poskušala dogovoriti o posebnem sporazumu za hrvaške ribiče, še poroča Večernji list, ki se sklicuje na kroge blizu vlade.

Ali bodo takšen sporazum tudi sprejeli, bo odvisno od širine pasu, v katerem bo Slovenija pripravljena dovoliti takšen režim, še piše zagrebški časopis.

Plenković se pripravlja na Cerarjev obisk
Plenković se medtem pripravlja tudi na obisk slovenskega premierja Mira Cerarja v Zagrebu, ki naj bi se v skladu z njunim dogovorom na julijskem srečanju v Ljubljani zgodil septembra.

Medtem ko v Ljubljani poudarjajo, da so pogovori mogoči samo o uveljavitvi junijske arbitražne sodbe, na Hrvaškem velja konsenz vseh parlamentarnih strank, da je Slovenija kršila arbitražni postopek. Zato zavračajo uveljavitev odločitve arbitražnega sodišča o meji med državama.

Juncker proti slovenski blokadi vstopa v schengen
Predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker je medtem poudaril, da nasprotuje morebitni slovenski blokadi hrvaškega vstopa v schengensko območje. "To ne prispeva k enotnosti. Želim si, da se obe državi medsebojno dogovorita," je v intervjuju za HRT dejal Juncker. Ministrica Pečinović Burićeva je sicer že predtem dejala, da ne verjame v uresničitev napovedi o slovenski blokadi.

"Ne strinjam se s tistimi, ki blokirajo tako imenovane nove članice, ki so že dalj časa v EU-ju. Želel bi, da Romunija, Bolgarija in Hrvaška postanejo del območja prostega pretoka, saj so te države dosegle izjemen napredek," je še dodal Juncker, ki nasprotuje tudi umetni delitvi na zahodni in vzhodni del Evrope.

"Vsi smo ena Evropska unija, vse države imajo enako dostojanstvo," je poudaril in napovedal, da namerava Hrvaško obiskati v letu 2018.

VIDEO
Plenković sklical sestanek – ali Hrvaška obrača ploščo?
J. R.
Prijavi napako
Komentarji
rudes
# 13.09.2017 ob 20:46
S kom pa bi se naj Plenko pogovarjal o bilateralni rešitvi? Greš na sodišče, le to odloči in vpletene stranke naj bi odločitev sodišča spoštovala. Razen Bavčarja in Hrvaške.

Upam, da bojo naši politiki zmogli jasno in glasno.....
pazi_mina
# 13.09.2017 ob 20:46
Pa kaj temu ni jasno ?
cairns
# 13.09.2017 ob 20:49
Temelj predlaganega bilateralnega dogovora med državama naj bi bila sodba arbitražnega sporazuma, vendar naj bi se hrvaška vlada s slovensko poskušala dogovoriti o posebnem sporazumu za hrvaške ribiče,

Arbitraža vsekakor, bilaterala za ribiče nikakor.
Sicer pa je bil del sporazuma SOPS tudi urejanje ribolova. Seveda ga Hrvati niso spoštovali niti en dan.

Če Hrvati že hočejo posebke za ribiče naj uveljavijo SOPS. Mi do pol Istre, oni do Debelega rtiča.
Ramus
# 13.09.2017 ob 20:55
Hrvaška bo naredila vse da se izogne arbitraži, ker to predstavlja za Hrvaško nevaren presedan, za prihodnost reševanja mejnih sporov, ker ima še veliko nerešenih problemov,...
skera
# 13.09.2017 ob 21:05
Niti poskusijo naj se ne pogajati karkoli. To bi bil že poraz na celi črti. Uveljavitev sodbe, pika.
mike1968
# 13.09.2017 ob 21:04
Imajo veliko svojega morja, pa naj t lovijo...
stadion
# 13.09.2017 ob 20:51
Izhodisce sestanka bo tkole:

"Alo, tokla smo po arbitrazi ze dobili. To je neizpodbitno in nase. Zdaj pa koliko lahk se iztrzimo od slovencev, v zameno da jim priznamo sporazum"
spicy
# 13.09.2017 ob 20:45
RTVSLO, preglejte hr portale, hr PM želi sestanek, da preveri kje in kako je njihova vojska...... zaradi našega Predsednika odbora za obrambo.... :)
vranek
# 13.09.2017 ob 21:27
Nimamo se kaj meniti. Ce ni govora o implemenracjji, Cerar ostani doma!
severnik
# 13.09.2017 ob 21:51
je medtem poudaril, da nasprotuje morebitni slovenski blokadi hrvaškega vstopa v schengensko območje. "To ne prispeva k enotnosti. Želim si, da se obe državi medsebojno dogovorita,"

A ne priznajem ovaj sud je pa ok in prispeva k enotnosti?

"Ne strinjam se s tistimi, ki blokirajo tako imenovane nove članice, ki so že dalj časa v EU-ju.

Aja, ko so pa nas jahali, je bilo pa vse ok. Ko Grki jahajo Makedonijo, je tudi ok. Ko se Hrvati ne držijo pravnega reda, je tudi ok. EU, imate tako kot ste hoteli. Zdaj smo mi na vrsti.

In nekam si zataknite enotnost...medtem ko delavci po evropi garajo za vaše davke, multinacionalkam urejate pogoje brez davkov....
vipmit
# 13.09.2017 ob 21:12
Postaviti zid na Kolpi in pustiti eno okno. Pa Mirna Bosna!
AM
# 13.09.2017 ob 21:08
"Plenković naj bi iskal podporo za dogovor s Slovenijo na osnovi arbitražnega sporazuma"

To sem nekako pričakoval. Štartali bodo iz mejne črte iz sporazuma potem pa bo rečeno npr.
Mi vam damo Jorasa, vi nam pa dajte malo morja.

In ko se bodo oboji strinjali bo sporazum.
So pa Hrvati pod pritiskom, saj so trenutno oni tisti, ki ne spoštujejo mednarodnega prava.
mb128
# 13.09.2017 ob 20:54
Kakšni pogovori neki? Pa kaj ti ljudje sploh sanjajo?!
Sicer pa če se mene vpraša, Blentović se je že sestal z opozicijo a tema pogovora je bila vsaj malenkost drugačna kot jo hoče prikazati Jutarnji list.
Če mene vprašate so se pogovarjali vsaj o dnevu po če že ne kar dnevih po. Agrokor, Ina, pelješki most, arbitrža, mejni problemi z ostalimi sosedi, Pupovac jih je ponovno zatožil pri matici ker je ena hrvatina še enkrat več zažgala nek srbski tednik.
Jep, vse to in še mnogo mnogo več so za hrvate dnevi po!
severnik
# 13.09.2017 ob 21:46
Predsednik Evropske komisije nasprotuje morebitni slovenski blokadi hrvaškega vstopa v schengen.

Pa koga to briga. Narediti moramo tako kot je v našem interesu. Briga mene, če morajo nemci na meji čakat.
POIVRE
# 13.09.2017 ob 21:34
Upajmo le, da bo Erjavec tiho.
lo_pa__ta
# 13.09.2017 ob 21:19
dejansko bi se normalni ljudje lahko normalno med sabo zmenili...potem pa imaš razne mahniče na obeh straneh in je kot je....seveda bi sporazum med ribiči bil lahko nekaj odličnega...naši malo preko piranskega zaliva, oni tudi.....ribe ne poznajo meja in delimo isto morje...skupna skrb je edina logična rešitev...med normalnimi ljudmi
Skippy
# 13.09.2017 ob 21:46
Ministrica Pečinović Burićeva je sicer že predtem dejala, da ne verjame v uresničitev napovedi o slovenski blokadi.

Saj niso resni. Če se pravo pač ne spoštuje, sledi blokada. To ni nič takšnega.

Isto v primeru Katalonije. Pravnega sistema nimamo zaman.
stotrideset
# 13.09.2017 ob 22:10
tale Juncker je en obični junc ker ne spoštuje tudi on arbitražne odločitve in se noče izjasniti, kot je edino prav! Omenil je tri države trdega balkana, ki so po njegovem "dosegle izjemen napredek", vendar je pozabil dodati: v drsenju v še večji drek, kot so že bile....
toliko o južnakih, juncu in njim podobnih
kapljač
# 13.09.2017 ob 21:51
Ko Hrvaška politika začne govoriti o dogovorih, bi se Slovenska morala takoj prijeti za svoje in državne denarnice.
cairns
# 13.09.2017 ob 22:35
Ne strinjam se s tistimi, ki blokirajo tako imenovane nove članice, ki so že dalj časa v EU-ju. Želel bi, da Romunija, Bolgarija in Hrvaška postanejo del območja prostega pretoka, saj so te države dosegle izjemen napredek,"

Naj se zapelje, a brez spremstva, po slovenskih in italijanskih AC. Še gate bi mu ukradli z riti EU prijatelji z jugovzhoda Evrope.
chakboris
# 13.09.2017 ob 22:53
Pa kakšen dogovor za HR ribiče neki? Imajo celo Jadranskoi morje pa bi lovili še v tem ubogem Piranskem zalivu!? Ne me zajebavat, takšnih zalivov imajo Croati več kot 1000, kaj rabijo zdaj še Piranski zaliv za ribolov. Naj nehajo srat, imam jih že poln Qr.c. Ništa, basta! Ali pa naj našim ribičem omogočijo ribolov v njihovih vodah v zamenjavo.
Jole88
# 13.09.2017 ob 22:09
A je Židan že spisal tožbo za Teran ? 19. september se bliža!?
vzhodnik
# 13.09.2017 ob 21:52
Odločitev je, kaj je še potrebno za razumevanje in spoštovanje sodbe? A pravni red EU je samo za določene obvezen, drugim se pa je.. za vse?! Kako dolgo je še potrebno imeti takšen sosedski odnos in se posebej kljub odločbi še pogovarjati. Odločba je in konec. O blokadi, zakaj pa ne? Vse dokler ni spoštovanja odločb, pa ne odstopiti od vse danih zakonitih postopkov za blokade! Očitno pri njih razumejo samo jezik izigravanja!
Stamprl
# 13.09.2017 ob 21:26
Nekateri niso za fuzbal, nekateri niso za vrtičkanje, večina politične garniture v Zagrebu kakor tudi v Ljubljani pa pač ni za politiko.
Ob tem pa je potrebno omeniti, da če Franclu ne zraste fižol, to za prebivalstvo nima nekih posledic.
Deep_G
# 14.09.2017 ob 06:07
Ma Junker tudi vikend na Braču?
cene vols
# 13.09.2017 ob 23:04
Seveda, Hrvaška prefriganost...kar se tiče kopna kjer so več dobili kot mi, bodo sporazum upoštevali, zato pa hočejo na morju nek poseben režim. In dobiti še tam.
TineB
# 13.09.2017 ob 22:46
Kaj je narobe z določili SOPS, ki sta ga HR in SLO podpisali že leta 1997,velja pa od 2001 dalje?

Tam je določeno, da lahko največ 5 ribiških ladij in največ 20 ribiških čolnov dnevno lovi v teritorialnih vodah druge države - torej slovenskih ribicev v HR vodah in hrvaških v SLO vodah. Tak režim je določeno za celotno slovensko teritorialno morje, za Hrvaško pa tja nekhe do Poreča.

Zakaj se to ne izvaja???? In je neodvisno od določene meje.

Naši politiki naj hrvaškim povedo, da so ribolovni režimi že določeni s SOPS. Hrvaška naj ga začne končno izvajati!
bb33
# 13.09.2017 ob 20:54
Lepo nam je predsednik odbora za obrambo zakuhal ja. Bravo...... preberite zgornji link od spicy....
spicy
# 13.09.2017 ob 20:48
https://www.24sata.hr/news/zbog-slovenije-plenkovic-je-sazvao-sastanak-svih-stranaka-539859
zamudnik
# 13.09.2017 ob 23:29
Juncker se z nami ne obremenjuje, pa tudi 99% evroposlancev ne brigamo. Blebetanje v evropskem parlamentu je samo blebetanje, ko so jih polna usta demokracije, večinoma niti ne vedo, kaj to pomeni.
sramotko
# 13.09.2017 ob 22:25
Juncker, j... se ti s sšengnom. Romuni, Bolgari, Hrvati, Grki, ,.... vsi so ignoriral šengen, ko so prihajal "begunci". Tud Avstrijci in seveda Nemci.
Ne ti sedaj kolk je to pomembn. Ne, ne, ne! Veliko manj, kot dolocitev meje z Hrvati! Itak spet iscejo nekaj več zase. Sedaj se bodo dogovorili, da je arbitrazna odločitev dobra osnova za nadaljna pogajanja s Slovenijo. Grem stavt lastnega ti...
In bodo najedal in ti Junker boš blebetal, poljubljal in klofutal vse ki bodo bliz tebe.
Kokr mi sicer Karl ne sede, mu pa tokrat dam 130% prav. Blokado šengna in oecdja pa še kej, dok ne priznajo arbitraže - pa tud jst NISEM zadovoljen z njo in bi moral vec dobit. ZG gledano vsaj do Mirne, sicer pa do Rovinja;-).
Za cisti mir pa Istro ter Krk, Cres in Lošinj (itak smo polet vecina Slovenci tam).

In bogi njihovi ribiči, ki bodo zdej crknl in ne bodo kogl nikjer lovit, ker bodo imel na volio 1/6 Piranskega zaliva manj.
Plenkovic: raje sprejmi prepoved kočarjenja in čez ene 10 let boste mel rib na tone.

Blokada pa pika!
RJSlo
# 13.09.2017 ob 22:19
No ja. Zdaj pa ne bo nič z dogovorom. Fračke že imamo, kamenje smo nabrali, dva loka sta zlomljena, tretji se pravkar popravlja. Čez pol ure bomo pripravljeni. Hitro še v klet na en šnops, pol pa lahko gremo. Tisti, ki vozi naj šnopsa ne pije. Bom jaz dva.

Na, pravkar je Joža prinesel še flaškon lanskega vina. Tako da nas malo počakajte, in njegova Pepca je narezala kranjsko. Na Črnem kalu se dobimo. Joža nehaj nositi flaškone. Ali pa če stlačimo dva flaškona v avto. Tam ob Dragonji tako nimajo nič konkretnega.
veza
# 13.09.2017 ob 21:39
Na koncu bo prišlo do sporazuma na osnovi AS, tudi če se ne bo zadeva tako imenovala!
Sveda pa je treba kljub temu rešiti nekaj problemov na kopnem, kje bi se lahko zmenili za bolj življenski potek meje in za ribiče tudi bi lahko dali eno prehodno obdobje, saj tam itak rib ni več!
spicy
# 13.09.2017 ob 21:34
Don Redshield 21:32

podpis
smartass2011
# 14.09.2017 ob 10:58
Če HR želi ribariti v SLO morju, potem naj dovoli SLO lovcem, da bodo streljali divjad na HR ozemlju.
sramotko
# 14.09.2017 ob 07:26
"Želel bi, da Romunija, Bolgarija in Hrvaška postanejo del območja prostega pretoka"

Ti pa tvoje želje Juncker - sej maš to: prost pretoka tja do Afganistana. Mal ti sicer Viktor serje, drugi pa so poslušni...
direstraits
# 13.09.2017 ob 23:41
Spet Hrvaške finte in poskus goljufanja in nategovanja. Upam, da naši ne nasedejo.
vapor22
# 13.09.2017 ob 23:21
Lepo sporočilo je poslal Juncker. Ni treba spoštovati mednarodnega prava. V vsakem primeru greste lahko v Schengen. Upam da se naši ne bodo pogajali vendar implementirali sodbo. Bojim pa se da nas bo HR in EU spet nat.....
Amenhotep
# 13.09.2017 ob 23:17
Haha Plenky. Malo bi se ti igrao, a? Nije ti to kviz.
zamudnik
# 13.09.2017 ob 23:09
Jean-Claude Juncker je medtem poudaril, da nasprotuje morebitni slovenski blokadi hrvaškega vstopa v schengensko območje. "To ne prispeva k enotnosti. Želim si, da se obe državi medsebojno dogovorita,"

Kaj potem, pravo velja ali ne velja?

Juncker, odstopi sam!
DeepBlue
# 13.09.2017 ob 21:28
Sedaj se bom najedel minusov. :-)
Jaz pa menim, da je prav, da se dogovorimo. Pa nehajte prosim že enkrat s tem Piranskim zalivom. Kot da je samo to problem. Problem je predvsem kopna meja (v Prekmurju in tudi drugod), ki smo jo prodali za teh par kapljic morja. Kar nelaj dimnikov je na kopnem. Ampak vidite pa samo tistega na morju.
enix
# 14.09.2017 ob 07:03
če ni bila meja fiksna 25 let in jo Hrvati nočejo implementirati je lahko odprta še 100 let, samo ograje povišati še za kak meter!
royayers
# 14.09.2017 ob 06:29
Hrvatom ne verjamite nič! Zdaj bi oni nekaj vsiljevali, kakšni pogovori, če smo se pa prej 20 let in vsakič so zahinavili. In država tone in tone, zahebali so tudi Sberbank, tako da bolj hinavskega naroda pa še ne.
Benji
# 14.09.2017 ob 05:57
Sporazum je slab za Slovenijo, s stališča nacionalnega interesa bi ga morali zavrniti.
MACOLA1962
# 14.09.2017 ob 00:23
Glede frač in lokov, ne pozabit da imamo še Žana, ki je uspel v 27,5 (roj. 12.1.1990 več na www.sds.si) letih prit na FDV - smer obramboslovje - sfaliran študent, ki je predsednik - šef Odbora za obrambo. Kdo koga zdaj j...
Stranke DAVKOPLAČEVALCE!
Zelouredu
# 13.09.2017 ob 22:55
Hrvati lahko lovijo v Savudrijskoj vali. (Btw, to je en zalivček dolžine cca. ene 500 m pred Savudrijo)
nomensland2015
# 13.09.2017 ob 21:50
"
Lepo nam je predsednik odbora za obrambo zakuhal ja. Bravo...... preberite zgornji link od spicy....
"

Kaj je skuhal? Domači politiki so napihnili lapsus SDS 'omladinca' :-) Glede na spodnji link je več 'kuhal' Erjavec (on je 'referenca' za tujino):

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/marij
a-pejcinovic-buric-hrvatska-ce-u-schengen-uci-najranije-2019-godine---489030.html
nevem
# 14.09.2017 ob 10:14
Najprej bi bilo potrebno sprejeti (implementirati) na kakršen koli ustrezen, (lahko tudi Maštrukov) res zavezujoč način, sporazum arbitražne rešitve. Nato pa se v izogib cik cak katastrskih zablod hrvaških in slovenskih obmejnih posestev, pošteno dogovoriti o rešitvah detajlov. Če bi bilo v obeh državah vsaj kanček zdrave pameti, pa meje ekvivalentno spraviti na vodotoke. Mura, Kolpa, Sotla... In bi imeli mir za vse večne čase. No ja. Lahko pa tudi ne. Glede na to s kom imamo opravka.
Homer.
# 14.09.2017 ob 08:14
Temelj predlaganega dvostranskega dogovora med državama naj bi bila sodba arbitražnega sporazuma, vendar naj bi se hrvaška vlada s slovensko poskušala dogovoriti o posebnem sporazumu za hrvaške ribiče, še poroča Večernji list, ki se sklicuje na kroge blizu vlade.

Ni slabo, ampak dogovor bi moral biti obojestranski. Kolikor milj lahko hrvaški ribiči lovijo v slovenskem morju, toliko milj tudi lahko slovenski ribiči lovijo v hrvaškem morju.

Glede sprejemanja arbitraže, pa je jasno, da so se Hrvati zapletli z "uzakonitvijo" nepriznavanja arbitraže. Edina rešitev je Arbitražo zaviti v celofan bilateralnega sporazuma. In to tudi ni v nasprotju z Arbitražo, saj je jasen sklep, da se lahko državi dogovorita za drugačne rešitve. In tu gre pravzaprav za preplonkano arbitražo, ki bi se imenovala "bilateralni sporazum". V ta sporazum se potem lahko dodajo še popravki meje in ribiški sporazum.
veza
# 14.09.2017 ob 07:05
Za Hrvaške ribiče pa se lahkjo dogovorimo za eno prehodno obdobje, ker bodimo realni, naš Delamaris recimo lovi skuše v Atlantskem oceanu, tam nekje blizu Španije, ne mi sedaj govorit, da se da preživeti z ribičijo v Tržaškem zalivu in širše, tu gre bolj za hobi varianto, pa za turizem ko na "ribiški" barki pečeš sardele iz Atlantika!
Kazalo