Malezijske oblasti preučujejo več razlogov za izginotje letala. Foto: EPA
Malezijske oblasti preučujejo več razlogov za izginotje letala. Foto: EPA
Reševalci se takole z vojaške ladje odpravljajo na novo misijo iskanja ostankov letala. Foto: EPA
Široka iskalna akcija za zdaj še ni obrodila sadov. Foto: EPA
Žalostni svojci pogrešanih si želijo, da bi jih oblasti bolje obveščale o poteku iskalne akcije. Foto: EPA

Boeing 777-200 družbe Malaysia Airlines z 239 potniki pogrešajo od sobote, ko je izginilo med letom iz Kuala Lumpurja v Peking.

Malezijska vojska domneva, da se je letalo po zadnjem stiku s kontrolo letenja obrnilo od začrtane smeri in nato še nekaj sto kilometrov letelo proti zahodu.

V času zadnjega stika s kontrolo letenja je bilo letalo nekje med mestom Kota Baharu na vzhodu Malezije in južnim robom Vietnama.

"Spremenilo je smer po Kota Baharuju in se spustilo na nižjo višino. Poletelo je proti Malaški ožini," je o novih podatkih z radarjev dejal visoki malezijski vojaški častnik. Malaška ožina leži zahodno od Malezije.

Sprva so malezijske oblasti poročale, da je letalo izginilo uro po vzletu, a če je doseglo Malaško ožino, je po zadnjem stiku s kontrolorji zračnega prometa preletelo še najmanj 500 kilometrov, čeprav naj bi imelo izključen transponder in naprave za sledenje.

Z izključitvijo transponderja je letalo nevidno za sekundarni radar in s tem za civilne kontrolorje letenja, medtem ko je še vedno opazno na vojaških radarjih.

Pilota letala pred izginotjem letala nista poslala nobenega klica v sili ali poročala o morebitnih tehničnih težavah.

Malezijske oblasti so že razširile območje iskanja pogrešanega letala tudi na zahodno obalo Malezije.

"Iskalne in reševalne ekipe so razširile polje iskanja na veliko širše območje od začrtane poti letala. Osredotočeni smo na zahod Malezije in Malaško ožino," je v izjavi za javnost zapisala družba Malaysia Airlines.

Kitajske oblasti so precej kritične do ukrepanja malezijskih oblasti, ki naj bi bilo prepočasno. V ponedeljek je zato Peking v iskanje pogrešanega letala vključil deset svojih satelitov, poroča BBC. Pretreseni sorodniki potnikov so izrazili jezo zaradi pomanjkanja informacij o usodi letala in poteku reševalne akcije.

V iskanju sicer sodeluje več kot 40 ladij in 34 letal, ki preiskujejo območje Vietnama in Malezije. Po poročanju malezijske letalske družbe pri iskanju pomagajo reševalne ekipe iz Avstralije, Kitajske, Tajske, Indonezije, Singapurja, Vietnama, Filipinov, Nove Zelandije in ZDA.

Terorizem skoraj izključen
Interpol je sporočil, da na podlagi do zdaj zbranih informacij sklepajo, da izginotje letala ni teroristično dejanje.

"Več informacij dobivamo, bolj se nagibamo k temu, da ni šlo za teroristični incident," je dejal generalni sekretar Interpola Ronald Noble. Ob tem je še sporočil, da sta bila moška, ki sta potovala z ukradenim avstrijskim in italijanskim potnim listom, Iranca.

Eden izmed potnikov, ki je potoval z ukradenim potnim listom, 18-letni Pouria Nur Mohamad Mehrdad, je potoval v Nemčijo, da bi tam najverjetneje zaprosil za azil. V Nemčiji že živi njegova mati, ki je čakala, da sin pride v Frankfurt. Drugi potnik z ukradenim potnim listom je bil 29-letni Delavar Sejed Mohamadreza. Iranca sta potovala skupaj.

Večina potnikov je bilo kitajskih državljanov, skupno pa so bili na letalu potniki 14 narodnosti.

Poleg možnosti ugrabitve, sabotaže ali tehnične težave policija preiskuje tudi, ali je imel kateri izmed potnikov ali članov posadke osebne ali duševne težave.

"Mogoče se je kdo na letalu zavaroval za veliko vsoto in si želi, da bi zavarovalnino dobila njegova družina ali pa nekdo, ki mu je bil dolžan veliko denarja, vse možnosti preučujemo," je dejal vodja malezijske policije Halid Abu Bakar.