Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 125 glasov Ocenite to novico!
Namibija
V pokolu Herer naj bi Nemci pokončali kar 80 odstotkov plemena. (Prizor je zaigran, in sicer je bil del komemoracije za žrtve genocida, ki so jo leta 2004 priredili v Okakarari v Namibiji.) Foto: EPA
Nemci so Namibijcem vrnili 20 lobanj žrtev iz plemen Herero in Nama. Nekaj tisoč jih ostaja v Nemčiji. Foto: EPA
Upor Herer in Nam so Nemci zadušili brez milosti in se zanj srdito maščevali. Foto: Wikipedia
Slovesnost v Berlinu leta 2011 ob predaji lobanj žrtev. Foto: EPA
Theodor Leutwein (skrajno levo), nemški administrator nemške jugozahodne Afrike, današnje Namibije. Foto: Wikipedia
Eno redkih obeležij nemških kolonialnih grehov - spomenik na pokopališču v Berlinu. Foto: EPA
Pripadnice plemena Herero. Foto: AP
Nemci so v času zavojevanja staroselke sistematično posiljevali. Foto: AP
Bodo svojci žrtev dobili kaj zadoščenja? Foto: EPA
Mesto Luderitz, eno številnih kolonialnih mest, ki je na prvi pogled videti idilično s svojo lično nemško arhitekturo, skriva pa temno zgodovino. Foto: Turistični urad Luderitza
Namibija
Namibija je danes ena redkih afriških držav, ki je ne pretresajo kakšni večji pretresi in je priljubljena turistična destinacija. Foto: EPA
Potomci žrtev zaman čakajo na odškodnino. Foto: AP

Dodaj v

"Pozabljeni" nemški genocid v Namibiji - pokol, ki je navdihnil Hitlerja

Letos se po 110 letih pričakuje uradno nemško opravičilo
8. januar 2017 ob 06:43
Windhoek/Berlin - MMC RTV SLO

Čeprav večina ljudi verjetno še ni slišala za pokol ljudstev Herero in Namaqua (oz. Nama), ki so ga v letih 1904-1907 izvedli Nemci v Namibiji, pa je bilo v prvem genocidu 20. stoletja pobitih več deset tisoč avtohtonih prebivalcev te nekdanje nemške kolonije v Afriki.

Za namibijski genocid celo govorijo, da je bil tisti, ki je navdihnil Adolfa Hitlerja, trajalo pa je skoraj 110 let, da je Nemčija genocid, ki celo v Afriki sami ni kaj dosti poznan, le priznala in se lani obema ljudstvoma opravičila.

Ljudstvo Herero so večinoma sestavljali živinorejci, ki so poseljevali osrednji in vzhodni del Nemške jugozahodne Afrike, današnje Namibije, medtem ko so bili Name pastirji in trgovci, ki so živeli južno od Herer. Berlin je nemškemu imperiju afriško kolonijo priključil leta 1884 pod Ottom von Bismarckom, v času velikega evropskega razkosavanja Afrike in boja za njene zaklade. Zemljo in živino so zaplenili, avtohtono prebivalstvo pa zasužnjili in podvrgli rasno motiviranemu nasilju, posilstvom in umorom.

V naslednjih desetih letih je vsa zemlja in živina, od katerih so Herere in Name živele, prešla v roke nemških priseljencev. Januarja 1904 pa se je ljudstvo Herero pod vodstvom Samuela Maharera in Hendrika Witbooia nemški kolonialni vladavini uprlo, na kar so kolonialisti odgovorili brez usmiljenja. Nemški general Lothar von Trotha je Herere porazil v bitki pri Waterbergu, in kogar nemški vojaki niso ustrelili ali obesili, so ga odgnali v puščavo Kalahari,

kjer so zastrupili ali zamašili vodnjake in ga odrezali od hrane, zato je večina tam pomrla zaradi dehidracije. Von Trotha je dal svojim možem navodilo, naj "ustrelijo vsakega Herera, s puško ali brez nje, s kravo ali brez nje". "Tudi žensk ali otrok ne sprejemam: odženite jih k njihovim ljudem ali jih postrelite," je ukazal.

Poskusi na mešanih otrocih
Oktobra se je proti Nemcem uprlo tudi ljudstvo Nama, ki pa je utrpelo podobno usodo kot Herere. Nemci so iztrebili med 24.000 in 100.000 pripadnikov ljudstva Herero (do 80 odstotkov vseh!) in 10.000 pripadnikov ljudstva Nama. Prvo fazo genocida je zaznamovala smrt zaradi lakote in dehidracije, ko so nemške sile Herere zadrževale v puščavi. Po porazu pa so na tisoče Herer in Nam zaprli v koncentracijska taborišča, kjer jih je večina umrla zaradi bolezni, zlorab in izčrpanosti. Zapornike so brutalno pretepali in jih zgarali s prisilnim delom do smrti. Pokristjanili so jih in jih preimenovali z nemškimi imeni.

Na tisoče žensk so sistematično posiljevali in jih pogosto prisilno poročili z nemškimi priseljenci. "Moj prapradedek je bil Nemec. Tista zveza ni bila iz ljubezni, ampak je nastala zaradi sile," je za Guardian nedavno povedala Esther Muinjangue, aktivistka iz ljudstva Herero in socialna delavka na namibijski univerzi.

V delovnih taboriščih Herer so se zlorabljenim staroselkam rodili številni otroci, zato je iz Nemčije posebej za preučevanje teh otrok prišel genetik Eugen Fischer. Fischer je na otrocih v taboriščih izvajal tudi medicinske poskuse, podobne tistim zloglasnega dr. Mengeleja, in sklenil, da so otroci mešane rase fizično in mentalno inferiorni čistokrvnim Nemcem. Na to temo je napisal knjigo Načela človeške dednosti in rasne higiene. Hitler je knjigo prebral leta 1923 in jo citiral v lastnih zloglasnih težnjah po "rasni čistosti".

Zamere ostajajo
Nemški zavojevalci so pobili kar polovico celotnega ljudstva Nama, pri čemer je bilo najbolj zloglasno koncentracijsko taborišče tisto na Shark Islandu ob obalnem mestu Lüderitz, v katerem je med letoma 1905 in 1907 umrlo med 1.032 in 3.000 ljudi. Do leta 1908 je ostalo samo še 16.000 Nam. "Govorimo o izgubljenih življenjih, ukradeni zemlji, pobiti živini, posilstvih, izgubljenem dostojanstvu, uničeni kulturi. Niti svojega jezika ne znamo več govoriti," razlaga Muinjanguejeva.

Približno 3.000 lobanj Hererov so v tistem času poslali v Berlin, da bi jih nemški znanstveniki preučili in "dokazali", da gre za rasno inferiorno ljudstvo. Leta 2011 so Nemci v posebni slovesnosti predstavnikom Herer in Nam predali 20 lobanj, na tisoče pa jih ostaja v Nemčiji.

Usoda Herer in Nam že dolgo povzroča napetosti v Namibiji, kjer imajo kmetovalci, potomci nemških priseljencev, še vedno v lasti zemljo, ki so jo Nemci v času kolonije zasegli domačinom. Herere, ki danes predstavljajo približno 10 odstotkov dvomilijonskega namibijskega prebivalstva, pravijo, da si nikdar niso povrnili niti delčka nekdanjega blagostanja. "Živimo v prenatrpanih in prepopašenih rezervatih (sodobnih koncentracijskih taboriščih), medtem ko
naše rodovitne pašne površine okupirajo potomci tistih, ki so izvedli genocid nad našimi predniki," razlaga za Guardian aktivistka Veraa Katuuo in s tem daje vedeti, da zamere do nemških priseljencev tudi po 110 letih še vedno niso pozabljene.

Nemška pozaba
Nemci so bili iz Namibije pregnani leta 1915, ko je območje zasedla Južna Afrika, a na pokole v Namibiji, pa tudi na tiste manjše na vzhodni afriški obali, zgodovinarji gledajo kot na zasnovo za holokavst. V Nemčiji so njeno kolonialno preteklost zasenčili nacistični zločini druge svetovne vojne, tako da - medtem ko večina nemških mest zaznamuje in se poklanja žrtvam nacističnega obdobja - spomenikov žrtvam nemškega kolonializma praktično ni. Dve redki izjemi sta spominsko obeležje na pokopališču v Berlinu in kip slona v Bremnu. Glede na to, da še po Namibiji najdemo precej več spomenikov nemškim vojakom kot padlim Hereram in Namam, to niti ni čudno.

Čeprav so Združeni narodi v poročilu iz leta 1985 sklenili, da se pokol Herer kvalificira za genocid, so se nemške oblasti več kot sto let upirale uporabi besede "genocid" za opis pokola, do leta 2005 pa se sploh niso hotele sestati s predstavniki obeh ljudstev. Julija 2015 je zunanji minister Frank-Walter Steinmeier (SD) le izdal "politični napotek", v katerem je zapisal, da bi se moralo o pokolu govoriti kot o "vojnem zločinu in genocidu".

Glavni nemški pogajalec Ruprecht Polenz pa je strogo izključil kakršno koli odškodnino svojcem žrtev, ob tem pa pokol označil za "neprimerljiv s holokavstom", kar je tako razburilo predstavnike Herer in Nam, da so protestno zapustili srečanje v Windhoeku novembra lani. Nemci so namesto denarne odškodnine predlagali sklad za izmenjavo mladih med državama in financiranje nekaterih infrastrukturnih projektov, od poklicnih usposabljanj do sončnih elektrarn - a kaj, ko gredo ta sredstva Namibiji, ne pa Hereram ali Namam, tako da se ti ponovno počutijo potisnjeni na rob.

"Da smo si na jasnem - Herere in Name ne bomo nikdar razglasile premirja tudi z novimi generacijami nemških vlad. Naša vojna se bo nadaljevala," pravi hererski poglavar Rukoro.

Tožba vložena v ZDA
Medtem so v četrtek potomci Herer in Nam v ZDA vložili odškodninsko tožbo proti Nemčiji, v kateri navajajo, da je Nemčija tožnike izključila iz pogovorov z Namibijo in dala jasno vedeti, da odškodnin ne bo oz. da ni zagotovil, da bosta imeli obe plemeni kar koli od nemškega dogovora z Namibijo. "Edina razlika je, da so bili Judje beli, mi pa smo črni," je za New York Times povedal Sam Kambazembi, hererski poglavar, katerega prastarši so v ZDA zbežali med genocidom. "Nemci so mislili, da lahko to okostje pometejo pod preprogo, svet pa ne bo nikdar vedel zanj. Ampak zdaj smo dvignili prah."

Nemško-namibijska pogajanja naj bi se sicer končala pred junijem letos, ko se pričakuje, da se bodo Nemci tudi uradno opravičili Namibijcem, v Berlinu pa se je oktobra lani v Nemškem zgodovinskem muzeju odprla velika razstava o nemški krvavi kolonialni preteklosti, na njej pa dobršen del zavzema tudi dogajanje v Namibiji. Razstava bo na ogled do maja letos.

Jürgen Zimmerer, zgodovinar na hamburški univerzi in svetovalec pri razstavi, pravi, da je "kolonialna amnezija" popačila perspektivo poznejših nemških zločinov. "Če se osredotočite zgolj na 30 let nemških imperialnih izletov v Afriko, potem seveda zgodba zbledi v primerjavi s kolonialno zgodovino drugih evropskih držav, kot sta Velika Britanija in Belgija," razlaga Zimmerer. "A pomembno je, da na nemško zgodovino v Afriki gledamo skupaj z bolj znanimi temnimi poglavji države v 30. in 40. letih. V Afriki je Nemčija eksperimentirala z zločinskimi metodami, ki jih je pozneje aplicirala med tretjim rajhom, prek kolonizacije vzhodne in srednje Evrope. Med javnostjo je trend, da gledajo na nacistično obdobje kot na anomalijo v sicer razsvetljeni zgodovini. A spopadanje z našo kolonialno zgodovino nas sooči z bolj neprijetno tezo."

Zgodovinarji zadnja leta v svojih delih poudarjajo povezave med usodo Herer in Nam z usodo Judov v Evropi - korenine idej in tehnik, ki so igrale ključno vlogo v holokavstu, namreč najdemo prav v nemških grozodejstvih v kolonialni Afriki, trdijo.

Senca preteklosti
Evropskim velesilam spopadanje s kolonialno preteklostjo, konkretno, z nasiljem, ki jo je zaznamovalo, še vedno ne gre od rok in večina ta del najraje kar pomete pod preprogo. Pisali smo že o Belgiji in njenih kolonialnih grehih za časa kralja Leopolda II., ki je med letoma 1884 in 1908 koloniziral Kongo, iz katerega je ustvaril svojo zasebno kolonijo. Afriški in zahodni mediji ga označujejo za "kongovskega klavca" in ga primerjajo s samim Hitlerjem, Belgija sama pa ta del svoje zgodovine gladko ignorira, dobe Leopolda II. pa se spominjajo kot dobe, ko se je država gradila, Bruselj pa se je zaljšal z oboki in bakrenimi ornamenti - pustimo to, da je krvavi baker prihajal iz Konga, kjer je bilo za časa belgijske kolonizacije ubitih vrtoglavih 10 milijonov domačinov!

Britanska vlada se je leta 2013 opravičila Keniji, svoji nekdanji koloniji, kjer so Britanci v 50. letih med uporom Mau Mau zaprli in mučili 5.000 Kenijcev, a opravičilo ji je šlo težko z jezika, Kenija pa še zdaleč ni edini britanski kolonialni greh.

Nemška odškodnina Namibijcem bi nedvomno postavila za evropske države neugoden precedens, ki bi postavil pod pritisk Belgijo, Francijo in Veliko Britanijo. Mimogrede: svojcem žrtev holokavsta je Nemčija odškodnine izplačala.

Kaja Sajovic
Prijavi napako
Komentarji
Ori
# 08.01.2017 ob 07:40
Kdaj tožba prebivalcev Konga proti belgijski kraljevi družini? Kdaj tožba podsaharskih prebivalcev proti Savdski Arabiji? Kdaj tožbe balkanskih narodov proti Turčiji?
uizzi
# 08.01.2017 ob 07:10
Nemogoče.

Covilizirana krščanska Evropa tega že ne bi mogla narediti..

Nemogoče je tudi, da še zdaj v Afriki bivše kolonialne države s svojim vplivom in krajo afriških surovin povzročajo revščino in bedo, konflikte in masakre. Potem donirajo nekaj € UNICEFu in si operejo vest. Da, nemogoče je.
canaris
# 08.01.2017 ob 07:49
@ori,

Belgija bi Kongu moralu nadaljnih 500 let plačevati odškodnino zaradi genetskega uničevanja, saj so pobili polovico prebivalcev. Kako bi sicer zgledalo, ko bi začeli tožarit ZDA?! Latinska Amerika, JV Azija ....ufff. Ampak če jastrebi iz ZDA mirno rečejo, da je bila v Vietnamu policijska akcija -"Zaradi ameriških vojn v Indokini je umrlo med 4 in 5 milijona žensk, moških in otrok, uničenih je bilo okoli 25 milijonov hektarjev obdelovalne zemlje, 12 milijonov hektarjev gozdov, ubitih je bilo okoli 1.5 milijona domačih živali, ameriški vojaki pa so za seboj pustili okoli 200.000 prostitutk. 900.000 sirot, 181.000 invalidov in milijon udov. Vseh 6 severno Vietnamskih industrijskih mest je bilo popolnoma uničenih".
Predsednik Carter je takrat dejal, "I see no need for an apologie" ...
uizzi
# 08.01.2017 ob 07:30
Ramus

Darwin je luč na koncu tunela. Religija pa tunel.

Nešteto življenj, ki so jih vzeli v imenu enega ali drugega fantazijskega bitja tudi tvoje roke obarva krvavo, kot primotorja zablode.
negasega
# 08.01.2017 ob 08:02
Sem proti vsakršnemu nasilju in tudi vsiljenem priseljljevanju nepovabljenih. Upam, da ta sestavek ni namenjen vzbuditi občutek krivde sedaj živečimu Evropskemu človeku, da bi mu še bolj zmeščali hrbtenico in manipolirali z njegovo krajino in kulturo.
valterkal
# 08.01.2017 ob 07:37
Kako je lahko Nemški narod bil tako sprevržen skozi zgodovino. Zdaj pa vodi Evropo in se ima za najbolj miroljuben narod na tem svetu...Še vedno se imajo za več vredno raso, pa čeprav to ne razglašajo na glas...Ta miselnost ostane v krvi v naslednjih rodoovih !
Hopi
# 08.01.2017 ob 07:55
Treba se je tudi glasno spomniti na Italijanski Genocid v Abesiniji
- današnji Etiopiji - med II.sv.vojno!
grapar
# 08.01.2017 ob 07:01
Žalostno je, da človeško življenje tam doli belim nadljudem ne pomeni nič. In če kdo verjame , da je danes razmišljanje v svojih temeljih kaj drugačno se moti.
To kar se trenutno dogaja bivšim kolonizatorjem in njihovim simpatizerjem, je le skromen davek na neverjetne svinjarije, ki so jih in jih še počnejo.
SamoRes
# 08.01.2017 ob 07:48
To je ta evropska kultura, ki ji naj bi pripadali.
Kdaj je Slovenec vršil genocid, napadal druge države?
Naša zgodovina je bil boj za ohranitev naroda, slovanska kultura, ne pa kolonialen svet podivjanih Evropejcev ali morija prve in druge svetovne vojne. Žal z vstopom v Nato tudi mi postajamo del te tako opevane evropske kulture uničenja.
Gepard007
# 08.01.2017 ob 07:18
Jasno je, da se je Nemčija tam trenirala, da bi tisto uveljavila potem še v Evropi. Premalo časa so vladali, da bi nas zbrisali. Šli bi vsi, tudi izdajalci, katere so Nemci še kako potrebovali a so dejali, da tisti, ki izda lastni narod je pa najslabši. Vsi bi seveda enkrat končali v pečeh...
uizzi
# 08.01.2017 ob 07:44
Ramus

Krvave roke religije poskušaš oprati na Darwinu, ki je svetu odprl oči.

Če ne bi bilo žalostno, bi bilo smešno.
foxhunt
# 08.01.2017 ob 08:52
In pozabljeni genocid Turkov nad Armenci, milijoni pobitih. Kdaj bodo Turki placali odškodnine.?
vse-ved
# 08.01.2017 ob 08:01
Tožba vložena v ZDA....:). Kako že ima urejeno velepravna država? So že dali kakšno odškodnino staroselcem? Iskreno povedano nisem vedel za tole v Namibiji. Hvala avtorici, da izvemo še kdaj stvari, ki jih sicer v šoli ne učijo. Zanimivo je, da zdaj tisti (ok pa njihovi potomci), ki so delali največje svinjarije, zdaj diktirajo vse in vsem na tem svetu, mi pa jih častimo in klečeplazimo pred njimi.
seven7
# 08.01.2017 ob 07:39
In potem se čudite, da je afrika revna in razsuta. Domači diktatorji so imeli odlične učitelje v kolonialnih gospodarjih.

Afriko je zahod ropal in jo še sedaj ropa. Preostala domorna ljudstva ki živijo na tradicionalen način pa izstrebljajo domačini po diktatu velesil.

Nič kaj dosti se ni spremenilo.
Triglavski zmaj
# 08.01.2017 ob 08:02
To je res grozno in kruto! Ampak to ne sme biti razlog, da se sedaj pripravi nas Evropejce, da se k nam v Evropo prične na veliko priseljevati ljudi iz podsaharske Afrike zaradi nekih občutkov krivde.
Ramus
# 08.01.2017 ob 07:29
Znanstveni rasizem - evgenika, povezava med idejami Francisa Galtona in nacističnimi taborišči smrti je neizpodbitna

Korošec
# 08.01.2017 ob 11:09
Kolikor vem Slovenci niso izvajali genocida nad nikomur, zato se mi zdi smešno kako lahko nekateri mečete vse bele ljudi in evropejce v isti koš in nam poskušajo podtaknit nek zlagan občutek krivde, patetično če mene vprašaš... Kolikor vem so Mongoli zradirali pol zemeljske oble, gledano koliko ljudi je takrat obstajalo na zemlji jim holokavst ne seže niti do kolen, pa nikogar ne vidim da s prstom kazal na rumeno raso kako je genocidna ali Kajo Sajovic, da bi o tem pisala članke...
Lord Vader9
# 08.01.2017 ob 11:52
©kobila
Glede na to, da imajo 'potomci nemških priseljencev še vedno v lasti zemljo, ki so jo Nemci v času kolonije zasegli domačinom' ... ta zgodba še ni zgodovina.

Iz neke druge države lahko napovemo posledice.....
Nekoč je bil Zimbabwe žitnica Afrike, potem so zaplenili farme belcem. Danes imajo lakoto.

production had slumped by 70 per cent in Zimbabwe since President Mugabe began his policy of seizing white-owned farms in 2000

Mogoče bi nam lahko Kaja spesnila kakšen članek na to temo, samo kaj ko se ne ujema s SJW agendo :)
Lord Vader9
# 08.01.2017 ob 12:01
©alcatraz
Vsak kontinent, kamor je stopila noga Evropejcev, je bil podjarmljen z genocidom. S, Amerika, J. Amerika, Afrika, Avstralija ....
zelo zelo res.


Še dobro, da so npr. Mongolci, Arabci, Turki, Japonci,.... osvajali kontinente s sajenjem ročic domorodcem.
Edino česar ne razumem je, zakaj sedaj pol Afrike rine v genocidne evropske države??
Lord Vader9
# 08.01.2017 ob 11:54
Je pa res, da so danes v Zimbabweju vsi multi-multi miljarderji. Tudi to je nekaj :)

karambo
# 08.01.2017 ob 08:59
Lepo, da se je avtorica podpisala z imenom.

grapar
To kar se trenutno dogaja bivšim kolonizatorjem in njihovim simpatizerjem, je le skromen davek na neverjetne svinjarije, ki so jih in jih še počnejo.


Leta 1950 je bilo v Evropi 550 milijonov ljudi, leta 2015 780 milijonov ljudi. Leta 1950 je bilo v Afriki 230 milijonov ljudi, leta 2015 1,23 milijarde ljudi. Kakorkoli ti obračaš, kaj se je zgodilo pred 100 leti ali v dobi dinozavrov, je dejstvo, da je na svetu vsako leto 80 milijonov revnih ljudi več, od tega 30 milijonov v Afriki. Upam, da se strinjava, da so za takšno nataliteti (in posledično bedo in revščino), odgovorni Afričani sami in nihče drug.

Če bi rasli v teh 65 letih s stonjo 30% kot EU, težav ne bi imeli. Verjamem, da številke in dejstva za marsikoga niso priljubljena tema, vendar je potrebno stvari pogledati iz širše perspektive.
Krimsky
# 08.01.2017 ob 08:09
Ideje enakopravnosti ne razumemo, in tudi v letu 2017 je ne bo nihče zagovarjal, ker je – 'neprofitabilna'.
~
Če jutri ustanovite stranko, ki bo zagovarjala neenakopravnost (naše pleme A je boljše od plemen B, C in D) – se bodo vanjo prijavili številni goreči fanatični privrženci, ... in glede na trenutne kaotične in konfuzne razmere zlahka pridete v parlament.
Spontano težnjo ljudi, da 'spadajo v elitni klub' se vedno znova in znova izkorišča za zasužnjevanje, izkoriščanje in pobijanje tistih, ki v ta elitni klub ne spadajo.
~
Zgražanje nad genocidom, nad takšnim ali drugačnim 'Hitlerjem' – je hipokrizija, če hkrati zagovarjamo idejo večvrednosti A-ja v primerjavi z B-jem.

Enakopravnost pomeni to, da je življenje A-ja 'vredno' natanko toliko kot življenje B-ja, iz česar po logiki sledi, da je ura dela A-ja vredna natanko toliko kot ura dela B-ja (ne glede na to, da je A npr. možganski kirurg, B pa v temle mrazu prazni kante za smeti).
~
Pa sem vas ujel, tudi VI ne podpirate ideje enakopravnosti.

In od ideje 'večvrednosti' do genocida je samo še – pol koraka.
ferit
# 08.01.2017 ob 08:08
Če se že očimo "pozabljeno" Afriško zgodovino je pa potrebno povedat tudi to, da je celotna južna polovica Afrike kolonizirana od neavtohtonih ljudstev!

Vsa Bantu ljudstva niso avtohtona v celotni Južni polovici Afrike. Tam so živeli prej Pigmejci, Kojsani in druga avtohtona ljudstva. Zaključek kolonizacije in genocida je bil šele stoletja nazaj, Zulu imperij je bil zadnji velik Bantu imperij, ki je agresivno z vojsko in genocidom se širil in pobijal.

Pred bantu ljudstva so bili večinoma lovci-nabiralci, Bantu prišleki bolj razviti poljedleci živinorjeci.
Podobna zgodba kot S. Amerika kjer so Evropejci izrinili avtohtone Indijance.

To ne opravičuje nasilja Nemcev v Namibiji (kjer so se tudi naselili Bantu ljudje na račun staroselcev), je pa treba razumet, na nasilje, genocid, suženstvo, kolonizacija ni izum Evropejcev. To se je dogajalo že prej brez vpliva Evropejcev.

Jasno, če hoče nekdo poznat realno zgodovino, če je v službi ideologije in propagande, potem naj pozabi kar sem napisal.
Frankie2010
# 08.01.2017 ob 11:58
Potomci Venetov pa bomo tožili Vatikan za nasilno pokristjanjevanje Slovencev. Kje so naši pravi bogovi Svarog, Svtovid, Triglav, Morana, Perun, Živa, Veles, Mokoši, Jarlo, Stribog, Radegost ....Namesto njih pa so nam "uvalili" verzijo judovskega upornika, nasilni monoteizem, ki se je umiril šele z reformacijo, ampak lastnine pa še nočejo vrniti, še več, izdajalci slovenskega naroda so jim pomagali pridobiti nazaj še več slovenske zemlje, vključno z glavnim svetiščem starih Slovanov, Blejskim otokom. In tudi svetišče pri slapu Savica jim diši, saj hočejo izbrisati vsako povezavo Slovencev s starimi kulturami. Isto kot so delali Nemci v Namibiji, Belgijci v Kongu, Angleži na indijskem podkontinetu in v Ameriki, pa tudi Španci, Portugalci, Nizozemci in Italijani nimajo čistih rok. Mimogrede: svojcem žrtev holokavsta je Nemčija odškodnine izplačala. Ni jih pa izplačala Slovencem oz. Jugoslovanom, pa tudi Vatikan, kot voditelj RKC bo počasi moral priznati da so izvedli "HOLOKAVST BOGOV" pri nas.
the law1
# 08.01.2017 ob 11:03
@oziris.va

Seveda pa na drugi strani poloble ne smemo pozabiti tudi na druge kolonizatorje, npr. Japonsko, Kitajsko ...

No, še kakšne Mongole daj zraven. Me pa zanima kako bi Mongolci danes plačali odškodnino npr. Kitajski.
amigo
# 08.01.2017 ob 10:36
Če me spomin ne vara je Hitler v Mein Kampu pisal o pokolu Armencev, ki so ga izvedli Turki in je zahteval okrog milijon in pol žrtev, ne pa o Namibiji. Seveda Armenci niso uporabni za vsiljevanje občutka krivde, pa še kristjani so po vrhu. Bolj so primerni Afričani, ki zdaj prihajajo predvsem čez Lampeduzo. Tako bi naj današnji prebivalci EU predvsem pa Nemci imeli nek dolg do prebivalcev Afrike.
V času osmanskih osvajalnih vojn je bilo okoli 200.000 žrtev med prebivalci Kranjske. Med Štajerci in Prekmurci nekoliko manj, a številke so šle v desettisoče. Se bodo zdaj Turki opravičili? Bomo Erdogana tožili na sodišču za človekove pravice?
Grommm
# 08.01.2017 ob 09:43
ZA KAJO SAJOVIC

.

TOLE POVEZAVO sem že nekajkrat objavil:
14 afriških držav še dandanes plačuje Franciji KOLONIALNI DAVEK.

Denar je tako velik, da bi po izjavi francoskega finančnega ministra
pred nekaj leti Francija gospodarsko propadla,
če bi ga nenadoma ukinili v celoti.

Zdaj mora Kaja še povezati svoje članke s tem
KJE POKAJO BOMBE IN SE IZVAJAJO "ISLAMISTIČNI" NAPADI
pa bo morda komu celo kapnilo za kaj v osnovi gre.
Morda celo to: ZAKAJ nekaterih držav ti napadi sploh ne ogrožajo.
Sebastjan666
# 08.01.2017 ob 11:14
In ta isti 'liberalni' Guardian ščiti in zagovarja npr. 'liberalko' Hillary Clinton (jo je uradno podpiral v boju za ameriško predsednico), ki je s svojo podporo črnske afriške/nigerijske milijarderske nafte elite, kot vodja State Departmenta (prejemala od teh afriških elitnežev na milijone $ preko Clinton Global Initiative), omogočila vzpon Boko Harama, katerega so financirali in obroževali njeni afriški meceni, njene pokole (okoli 20 000 pobitih) in terorizem, in pregon okoli 2 milijona Nigerijcev. Da ne govorimo še o njenih ostalih zločinih in vojnah, ki jih je zanetila kot vodja State Deparmenta, pod črnim predsednikom v Beli hiši.

Ampak za 'liberalce' je najbolj pomembno kaj se je dogajalo 100 let nazaj, medtem ko sami idealizirajo in častijo sodobne zločince in jih postavljajo na oblast - samo da si (liberalna) ženska (hillary clinton), pa čeprav imaš krvave roke, si zaželena, da si prva predsednica ZDA.
cairns
# 08.01.2017 ob 10:03
"Pozabljeni" nemški genocid v Namibiji - pokol, ki je navdihnil Hitlerja

Kaja Sajovic išče zgodbe v Afriki, a jo ima doma pred nosom.

Fašistična Italija je napadla Slovenijo, ki je bila takrat del kraljevine Jugoslavija. Fašisti so pobijali in zapirali v koncentracijska taborišča. Odškodnin žrtvam in svojcem niso plačali. Niti eden ni bil obsojen zaradi zločinov nad civili.
Slovenske oblasti molčijo, novinarji pa iščejo zgodbe v Afriki. Sramota.
patriot1970
# 08.01.2017 ob 09:35
....Po dosedanjih člankih sodeč avtorico globoka prežema občutek kolektiven krivde belega človeka. Ko je govora o Afriki vedno le zgodbe o zločinih belega človeka.......a smo res tako pokvarjeni? Kdaj bo občutek krivde izginil - ko se bodo Afričani maščevali za vse zlo? Kje pa so članki o pomoči belega človeka Afriki...kje je končal moj denar ki sem ga pred leti doniral Unicefu, Rdečemu križu, zdravnikom brez meja.......? Kot izgleda je tem organizacijam prijetneje delovati v Evropi kot pa Afriki, zato zagovarjajo odprte meje? Z mojimi donacijami sem definitivno končal!
uizzi
# 08.01.2017 ob 08:11
Ramus

Darwin nam je dal darilo. Razsvetlil nam je veliko neznank, ki so nam do takrat omejevale pogled in nas puščale na milost in nemilost hudičevemu delu imenovanemu Religija.

Kaj bomo s tem darilom naredili je pa povsem odvisno od nas samih.
Pigglet
# 08.01.2017 ob 12:48
Draga Druga Švica, CaEdMoN ti je lepo odpisal. In v drugih verah se zločini in grozodejstva sploh ne omenjajo. Še več, celo opisujejo jih kot vrhunec svojih vojnih dosežkov. Vprašaj kakega muslimana, koliko črncev so pri širjenju svoje vere v Afriko potolkli? Aja, niso znali štet?!? Pa a niso celo prinesli v Evropo kar nekaj matematike? Če se prav spomnim celo vrednost NIČ. No s to vrednostjo ponavadi operirajo, ko se govori o žrtvah osvajanj. Ne bela rasa, kolonialne sile so tiste, ki so genocidne. Pa pojdi od Anglije do Španije. In ja, uizzi, sem Slovan, belec pa tudi ne bom dovolil, da mi ena neoliberalistična špela hoče kao nabijat kompleks genocidnosti. Ti pa kar uživaj v svojem mazohističnem sprejemanju krivde.
Jonson
# 08.01.2017 ob 12:44
1. Treba je razumeti, da se je Evropa spremenila šele po 2. svetovni vojni. Prej je bila Evropa kaos.

Univerzalna deklaracija človekovih pravic je bila podpisana (ravno zaradi vseh preteklih vojn) leta 1948 ... to je 3 leta po svetovni vojni.

Ampak druge države (tudi zdaj neodvisne afriške države in bližnji vzhod) pa se ni toliko spremenil. Genocidi so se dogajali tudi po 2. svetovni vojni. Na primer Ruandski genocid leta 1994.

2. Še eno stvar je treba razumeti. Beseda genocid in njena definicija je bila skovana tam leta 1944. Pravno definiran v mednarodnem pravu pa je genocid postal šele leta 1948.

Pregled genocidov po času.
RJSlo
# 08.01.2017 ob 12:39
No ja. Ko vam zmanjka idej za podpihovanje "ljuctva" je tudi zgodovina dobrodošla, kaj ne?

Nekaj najbolj znanih primerov iz zgodovine:

Stara zaveza naj bi bila skupek zgodovinskih zapisov o judovskem narodu. Koliko narodov/plemen je zbrisal judovski narod preden se je ustalil na enem območju? Kdo bo v imenu pobitih zahteval odškodnine, če ni bilo preživelih?

Stara Grčija in grška demokracija oziroma "demokracija"? Kako lahko neprestano in nekritično hvalimo to "demokracijo", ki bi brez sužnjev nikoli ne uspevala? Koliko sužnjev je bilo pobitih? Če pustim ob strani vse medgrške, črško - perzijske vojne in Aleksandrova osvajanja.

Stari Rim in rimsko pravo? Neki begunci ustanovijo v tuji deželi mesto, kateremu z vojaškimi osvojitvami dodajajo nova in nova ozemlja. Koliko sužnjev različnih narodov/plemen so pobili? Na tisoče in s tem se hvalijo še danes. Kdo bo plačal za smrt Spartaka in sobojevnikov, komu? Toda postali so pussyji in zgubili imperij.

Arabci/Berberi, ki so začeli svojo pot in osvajanja proti koncu 7. stoletja. Osvojili so ogromno ozemlje in si nabrali ogromno sužnjev. Hkrati so pri lovu na sužnje dospeli globoko na jug Afrike. Komu bodo plačali odškodnino?

Mongoli inTatari? Z osvajanji so segli skoraj do Atlantika, pri tem pobili ogromno ljudi, odškodnine? Kdo in komu?

Zgodovina Indijancev oziroma staroselcev v S. Ameriki je znana po številnih medplemenskih vojnah v katerih so bila uničena cela plemena. In to še pred prihodom prvih belcev. Odškodnine kdo in komu?

Itd. Itd.
uizzi
# 08.01.2017 ob 11:29
Hehehe

Če je kdo pomislil, da bo koga zapekla vest za stvar, ki se je zgodila 110 let nazaj, se je seveda zmotil.

Američani so 'osvobodili' Iračane 14 let nazaj in tam se zaradi tega še zmeraj koljejo pa to nikogar več ne zanima.
KovacevaKobila
# 08.01.2017 ob 10:14
Toliko o večnem čvekanju, da so komunisti levičarji, nacisti pa desničarji. Oboji so levičarji, med njimi je na načelni ideološki ravni skoraj nemogoče razlikovati.

Zanimivo, da so se pri nas z nemškimi 'levičarji' najbolje razumeli konservativci, domobranci itn. Prav tako je precej zanimivo, da so ti nemški 'levičarji' nosili pas z napisom Gott mit uns.

Ampak hej, morda imate prav. Zdaj morate prepričati samo še praktično vse zgodovinarje in enciklopediste na planetu, ki nacizem že 70 let vztrajno označujejo za far right.
aless70
# 08.01.2017 ob 09:12
Ja, dajmo še nalagati krivdo beli rasi za vse na svetu.
.
Kako je kaj z genocidom Armencev 1915, ki ga Turčija še danes 2017 ne priznava.
Kot, da oni s tem niso nič imeli.
.
Pa 500 letni genocid - ugrabljanje sužnjev - s strani Arabcev v Afriki.
O tem se tudi nič ne piše tukaj?
pašeresje
# 08.01.2017 ob 09:00
najbolje, da zdaj izumremo Slovenci in naselimo sem pol Afrike, kaj predlaga Kaja?
cairns
# 08.01.2017 ob 11:22
Druga Švica
Vsak kontinent, kamor je stopila noga Evropejcev, je bil podjarmljen z genocidom. S, Amerika, J. Amerika, Afrika, Avstralija

Veliko pred Evropejci so bili ''genocidni'' Azijci in Afričani.
Poglej si samo primer Perzije, ko so napadli antično Grčijo. Ali pa Egipčane, ki so napadli Kaanan na območje sedanjega Izraela.
Zgodovina se ni začela v 15.stoletju, ko so začeli osvajalske pohode Porugalci in Španci.
Pa še ti so začeli svoje pohode s pooblastilom papeža. Če je kdo, potej je bila RKC tista ki je vzpodbujala ropanja in osvajanaj. In seveda suženjstvo.
aksal
# 08.01.2017 ob 10:47
"...v Berlinu pa se je oktobra lani v Nemškem zgodovinskem muzeju odprla velika razstava o nemški krvavi kolonialni preteklosti, na njej pa dobršen del zavzema tudi dogajanje v Namibiji."

Bil pred enim mesecem v tem muzeju, videl to razstavo in iz prve roke povem, da prav veliko govora o genocidu tam ni. Kvečjemu dobi človek idejo, da so pa nemci kot kolonialisti bili res strpni, sploh, ker predvajajo tudi dokumentarne izseke pogovorov z lokalci, ki se z veseljem spominjajo zgodbic svojih staršev in starih staršev o tem, kako se je pod nemci dobro živelo.

Toliko o kesanju...
CaEdMoN
# 08.01.2017 ob 09:17
@sirus
Res je sirus. Koncentracijsko taborišče je produkt Angležev in Churchilla po katerem so se zgledovali Nemci in se je zgledoval tudi Hitler. Predvsem po tistih v J. Afriki. Angleži so ta produkt skoraj že uvozili tudi na Irsko.

Na splošno je bil Churchill večje zlo od Hitlerja, pripisuje se mu več žrtev kot Hitlerju. Še Britanski vrh se je zavedal,da zver lahko ubije le zver, zato so ga potegnili nazaj k sebi v Anglijo v boj proti Nemcem.

Churchillovi zločini: https://crimesofbritain.com/2016/09/13/the-trial-of-winston-churchill/
Je pa zanimivo, da se omejajo države, ki so še danes največkrat omenjene.
CaEdMoN
# 08.01.2017 ob 12:27
Zakaj so/smo evropejci genocidno ljudstvo? Zato ker so/smo zadnjih nekaj sto let vse to pridno dokumentirali. Ostali, ki pa svojih genocidov niso dokumentirali, so se pa z zgodovino pozabili - oz. uradno ne obstajajo.

Za to obstaja preprost rek: "Kar ne veš, ne boli!"
bayernkini
# 08.01.2017 ob 11:08
"Pozabljeni" nemški genocid v Namibiji - pokol, ki je navdihnil Hitlerja

Lepo da podtikate laži MMC no zdaj vsaj dokazana laž ..
Kako manipulirate in si še izmislite za zgodbo malo zraven !
Poglejte raje v nemške učbenike vam bo vse jasno ta tema je javna in detajlno navedeno vse od pozitivnih do negativnih posledic ..
Za čuda ste to temo namerno izbrali ? namensko ?
Nemci so svojo zgodovino obdelali kaj pa Slovenija ?
Zakaj ne opisujete Slovensko zgodovino resnice te še v celoti ne poznamo !
Lahko bi sami po arhivih brskali saj imate neverjetno dobre zgodovinske novinarje baje?
Sklepam da je vedno lažje pisati o drugih njihovih zločinih dejanjih... samo o svoji zgodovini prosim ne !
rubin
# 08.01.2017 ob 11:05
Čakaj , a potemtakem se moram počutiti krivega ker je moj prapraprapra ded nekaj počel ? A tudi odškodnino naj bi dal zaradi dejanja prapraprapra deda? Lep poskus pranja možganov , sajovicka..
neprilagojen
# 08.01.2017 ob 09:45
clanek o staljunu, clanek o hitlerju
lahko bi se se dodal clanek o armenijskem pokolu
pa se malo bolj sodobni, irak, libija

namen zgodovine je da nas uci, da ne ponavljamo istih napak, ne pa da mi nekdo natolcuje obcutek krivde.
niso pomembna samo crna zivljenja
pomembno je vsako zivljenje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ffrancelj
# 08.01.2017 ob 09:26
Ramus, tudi Karl Marx je previdel, da bo nedržavotvorne slovanske narode treba iztrebiti in narediti več prostora za višjo raso.
uizzi
# 08.01.2017 ob 08:23
življenje je postalo boj za preživetje, kjer zmagujejo najmočnejši in najbolje prilagojeni. Dal nam je tudi rasizem osnovan na znanosti. V bistvu je iz človeštva s pomočjo svojih naslednikov naredil živalsko kraljestvo. Nisem mu ravno hvaležen,

Kaj je bolje? Živeti v laži ali posvetiti življenje iskanju resnice?

Religija je za laž. Vedno je bila in bo.
Ramus
# 08.01.2017 ob 08:11
"Nemška odškodnina Namibijcem bi nedvomno postavila za evropske države neugoden precedens, ki bi postavil pod pritisk Belgijo, Francijo in Veliko Britanijo"

Ja,... zelo res. Socialni Darvinizem se ni rodil v Nemčiji, pač pa se je tja priplazil iz Velike Britanije preko ZDA. In ista ideologija živi še danes v vlogi neoliberalnega kapitalizma, ki je zgolj otrok socialnega darvinizma.
seven7
# 08.01.2017 ob 07:48
Aci7

Točno to. In ker tega ne bodo priznale zahodne države tudi narod v evropi ne zmore videt in spregledat kaj je in kaj se dogaja v afriki. Piševa o afrških beguncih.
Matrica
# 08.01.2017 ob 19:35
Interesantno je brati komentarje,ki vso težo klanja nalagajo samo Evropejcem. Malo preberite o vpadih Hunov,Mongolov in Turkov v Evropo ko so klali ljudi in brisali kraje iz obličja zemlje.
Kazalo