Veliko nevarnost pomenijo žgane pijače, ki so narejene doma, saj uporabnik ne ve, kaj je pravzaprav kupil. Foto: EPA
Veliko nevarnost pomenijo žgane pijače, ki so narejene doma, saj uporabnik ne ve, kaj je pravzaprav kupil. Foto: EPA
Dmitrij Medvedjev
Ruski predsednik Dmitrij Medvedjev se je odloči, da bo omejil pitje alkohola med Rusi. Foto: EPA

Vprašanje uživalcev alkohola v Rusiji je podobno vprašanju uživalcev mamil. Ker ga kupujejo na "črnem trgu", ker je tam cenejši, pravzaprav ne vedo, kakšno 'domačo' mešanico so kupili, zato veliko ljudi umre zaradi zastrupitve. Po pisanju srbskega časopisa Blic naj bi bila kar polovica vsega alkohola v Rusiji izdelana nezakonito.

Povprečen Rus spije 18 litrov čistega alkohola na leto
Medvedjev je vojno proti alkoholu napovedal že lani, ko so ga presenetili statistični podatki, da naj bi povprečen Rus spil okoli 18 litrov čistega alkohola na leto. Prvo novoletno darilo predsednika je bila tako podražitev vodke oziroma določitev njene minimalne cene. Ta namreč ni smela biti nižja od 89 rubljev (2,25 evra).

Zdaj je pred vrati nov ukrep. Od 1. septembra dalje alkohola ne bo več mogoče kupiti med 22.00 in 10.00. Do zdaj je sicer veljal zakon, da prodajalci ne smejo prodajati pijač z vsebnostjo več kot 15 odstotkov alkohola med 23.00 in 11.00. Zaradi luknje v zakonu so lahko prodajalci od lokalnih oblasti dobili dovoljenje za celodnevno prodajo. Pravilo pa ni veljalo za gostinske lokale, ki strežejo hrano.

Ostreje tudi pri oglaševanju alkoholnih pijač?
Vodja zveze za varstvo potrošnikov Genadi Oniščenko si je ob omejitvi prodaje omislil še dodaten ukrep: popolno prepoved oglaševanja alkoholnih pijač, piše The Moscow Times. Ob tem je dejal, da so televizijski oglasi tako dolgi, da gledalci pozabijo, kaj so pravzaprav gledali. Hkrati pa gledalca "na agresiven način prepričujejo, kakšne koristi za zdravje ima pivo".

Pridelovalci hmeljskega napitka nad predlogom seveda niso navdušeni in menijo, da bi se lahko stanje v državi le še poslabšalo. Vsaj tako se je izkazalo leta 2005, ko so bile sprejete omejitve glede oglaševanja in prodaje alkohola. Ruske oblasti so takrat zahtevale prepoved pojavljanja ljudi in živali v oglasih za alkohol, upoštevanje pravil pri predstavitvi novih znamk na trgu, povečali so davek na alkohol in prepovedali že omenjeni ukrep prodaje pijače z vsebnostjo več kot 15 odstotkov alkohola v določenih urah. Prodajalci so takrat sicer ugotovili manjši upad prodaje, število uživalcev alkohola pa se ni zmanjšalo.

"Alkohol je škodljiv, še posebej za mlada telesa, ki se še razvijajo"
Oniščenko je dvignil veliko prahu že leta 2008, ko je podal podoben predlog glede oglaševanja tobačnih izdelkov. Ameriške proizvajalce je takrat obtožil, da "nad ruskim narodom izvajajo nikotinski genocid". Vodja zveze za varstvo ruskih potrošnikov je sicer pozdravil ukrep Medvedjeva, da bo uvedel prepoved prodaje alkohola med 22.00 in 10.00, kljub temu pa je dodal, da je alkohol "škodljiv, še posebej za mlada telesa, ki se še razvijajo," je njegovo izjavo objavil The Moscow Time.

Pivovarne iščejo nove tržne niše
Pivovarna Baltik, ki je ena največjih televizijskih oglaševalk v Rusiji, je v prvi polovici letošnjega leta glede na isto obdobje lani svoj oglaševalski proračun zmanjšala za 32 odstotkov (na 441,7 milijona rubljev ali 14, 5 milijona dolarjev). Kot piše The Moscow Times pivovarne že iščejo nove načine, kako zapolniti izpad. Baltik je tako, recimo, na trg že poslal novo znamko vode, limonade in soka.