Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 13 glasov Ocenite to novico!
Letališče Stanstead
Potniki na letališču Stansted v Londonu čakajo pred "okencem" Ryanaira za informacije o odpovedanih letih. Odločitev Ryanaira naj bi do 28. oktobra prizadela 400.000 potnikov. Foto: EPA
Ryanair
"Vsem prizadetim strankam se iskreno opravičujemo za odpovedi," je v izjavi za javnost poudaril Ryanairov direktor, pristojen za marketing, Kenny Jacobs. Foto: EPA
VIDEO
Ryanair odpovedal 2.000 p...

Dodaj v

Ryanair odpovedal 2000 poletov: Upravičeni ste do odškodnine

Irski prevoznik želi izboljšati točnost poletov
20. september 2017 ob 17:09
Dublin - MMC RTV SLO, Radio Slovenija, STA

Irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair je za prihodnjih šest tednov odpovedal okoli 2000 poletov, s čimer je razburil tako potnike kot tudi regulatorje, saj ni takoj objavil seznama odpovedanih letov.

Seznam je zdaj objavljen v celoti, družba pa je svojim potnikom ponudila dve možnosti: vračilo kupnine ali alternativno možnost prevoza na končno destinacijo, je za Radio Slovenija poročala Darja Pograjc.

Potnikom pripada odškodnina med 250 in 600 evri
Damjana Bokal z evropskega potrošniškega centra Slovenije pravi, da obstaja še tretja možnost: "Potniku pripada tudi odškodnina. Ta je odvisna od dolžine leta in za lete do 1.500 kilometrov znaša 250 evrov, za lete med 1.500 in 3.500 kilometrov 400 evrov in za lete, ki so daljši od 3.500 kilometrov, 600 evrov."

Če prevoznik potnika o odpovedi leta ne obvesti več kot 14 dni pred načrtovanim odhodom, mu je glede na evropsko zakonodajo dolžan plačati odškodnino. Irski prevoznik je javnost o svoji nameri obvestil v petek. Prvi leti so bili odpovedani že v soboto in nedeljo. Kako pa je s stroški, ki so vezani na odpoved leta in lahko potniku povzročijo finančno škodo, večjo od odškodnine?

"Po evropski uredbi je odškodnina določena v pavšalnem znesku glede na dolžino leta, vendar uredba ne posega v pravice potnika do dodatne odškodnine. Če torej potnik meni, da je nastala škoda presegla ta znesek, lahko poskuša od prevoznika izterjati to škodo, vendar bo to škodo treba dokazati," je za Radio Slovenija pojasnila Bokalova. Na evropskem potrošniškem centru za Slovenijo še svetujejo, da za lažje dokazovanje shranjujete račune.

Ryanair naj bi želel izboljšati točnost letov
Uradno želi Ryanair z odpovedmi letov izboljšati točnost. Sprva so navedli, da želijo nasloviti težave, ki jih povzročajo zamude pri nadzoru zračnega prometa, stavke in vreme. Kasneje so priznali, da jih tepe tudi preslabo načrtovanje v luči določila, da morajo zaradi novega sistema piloti in drugo kabinsko osebje preostanek dopusta izkoristiti do konca letošnjega leta.

Ryanair naj bi imel težave z iskanjem kadrov
Nekatera poročila navajajo tudi, da ima Ryanair težave z iskanjem novih kadrov, potem ko so številni piloti presedlali h konkurentu Norwegian Air. Nekateri strokovnjaki pa so prepričani, da se Ryanair pripravlja na morebitni potop nemškega Air Berlina, ki bi bil lahko zaradi pomanjkanja sredstev prisiljen predčasno ustaviti svoj letalski promet. V tem primeru bi se sprostili termini poletov, to pa bi lahko izkoristili le letalski prevozniki, ki bi imeli proste kapacitete.

A. V.
Prijavi napako
Komentarji
Navadvip
# 20.09.2017 ob 17:56
Glede na to, kakšne pogoje in zahteve dajejo svojim zaposlenim, ni nič čudnega, da imajo težave z pridobivanjem kadra.
ennui
# 20.09.2017 ob 19:30
Pa lepe pozdrave iz edinburgha. Škotska je super. Ryanair ne toliko.
tureavanture
# 20.09.2017 ob 19:18
očitno se učijo od slovenskih zaposlovalcev, ki nudijo 4 evre plače pol se pa čudijo da ni kadra
ennui
# 20.09.2017 ob 19:29
Ravno se mi to dogaja. Sem na Škotskem in Ryanair mi je odpovedal let v London 22.9.
To sem izvedel včeraj in sem se moral vrniti iz višavja v civilizacijo, da sem uredil. Na koncu sem po 90 minutah na telefonu končno nekoga dobil, ki mi je dal opcijo leta 21.9.,torej jutri. Sem sprejel, ker mi drugega itak ne ostane. Seveda sem sedaj se urejal si prevoz z letališča, ki mi je tudi odpadel (Sori goopti).
fotko
# 21.09.2017 ob 10:45
No, meni se je marca zgodilo, da sem šele v Zürichu, ko sem priletel iz Hong Konga, ugotovil, da je odpovedam Adriin polet do Brnika. Potem je šlo po sistemu znajdi se. Namesto ob 11h, sem na Brnik prišel okoli 17h. Od Brisbana do Brnika 36 ur na poti. Pa še prtljago so mi zgubili. Nobenega opravićila.
Skippy
# 20.09.2017 ob 19:29
Saj vedno lahko izbirate med podjetji, ki vzorno skrbijo za svoje zaposlene. Samo kdo od vas bo dal za let par evrov več, da bi podprli takšna podjetja? Seveda nihče ... vedno izberete najcenejšega, briga vas za zaposlene.
Jon Sneg
# 20.09.2017 ob 18:42
Pred časom sem letel z Austrian Airlines v Sofijo in nazaj. Zaradi izpada letala na relaciji Dunaj-Gradec (ob povratku) so nas prepeljali iz Dunaja v Gradec z avtobusom in to z 5 urno zamudo. Sem napisal pritožbo in po več kot treh mesecih so mi priznali teh 250 EUR.
kiliboy
# 21.09.2017 ob 09:15
Včasih je bil Ryanair super in veliko sem letel z njimi, a očitno se časi spreminjajo, firma pa prav tako. Sočustvujem z opeharjenimi potniki.
xes
# 21.09.2017 ob 07:23
Jah hudič je ker se te avioni nočejo kar sami vozit in rabijo pilote ;) ...
ennui
# 20.09.2017 ob 22:35
Skippy, hvala za nepotrebn nasvet, I guess.
GORILA
# 21.09.2017 ob 08:49
@Skippy
No, ker te tako zelo skrbi za zaposlene ... ti bi rad samo poceni imel.

...glede na to, da ima Ryanair večji dobiček kot tisti 100+ - sem v dobri veri mislil, da se bo dobiček porazdelil med delavci!
aaa
# 21.09.2017 ob 07:42
@Skippy
Meni sta tudi že France in Lufthansa odpovedala. In sem zvedel nekaj ur prej.
21.12.2012
# 21.09.2017 ob 06:40
svinjarija, kaj pa druga.
še višje odškodnine bi morale biti.
GORILA
# 20.09.2017 ob 20:06
@Skippy
...to ni cisto res. Ce sem imel na izbiro wzzair za 25€ ali ryanair za 35€ sem se vedno odlocil za ryanair...res pa je, da sem ostale druzbe s ceno 100€ ali vec hitro kar spregledal.
Ker sem se pa do vceraj tresel, ali bomoj let pri ryanu odpovedan, bom naslednjic pac reskiral tisti uro dve s 5cm manj prostora in se peljal z vzhodnjaki.
No, vedno pa je pri nizkoproracuncih bolj kot 20€ vazen termin...
slovenkaaaa
# 20.09.2017 ob 18:25
mb128, napisano drži, glej uredbo EU glede pravic potnikov v letalskem prometu:
http://europa.eu/youreurope/citizens/tra
vel/passenger-rights/air/index_sl.htm
mb128
# 20.09.2017 ob 18:14
Glejte ne vem če to kar je zapisano v članku drži. Koliko sem prebral v medijih potniku pripada odškodnina 250€ na relaciji do 1.500 km takrat če ima letalo zamudo do 3 h. To sem prebral v tujih medijih da je sprejel EP. Tukaj pa ne gre za zamudo tukaj gre za odpoved tako da, vsaj po moje, bi tukaj morala odškodnina biti višja čeprav v tujih medijih sploh niso specificirali kakšna je ta odškodnina če pride do odpovedi leta.
Springbok
# 20.09.2017 ob 21:21
Do odškodnine ste upravičeni, če ste bili o odpovedi leta obveščeni manj kot dva tedna pred načrtovanim datumom odhoda. Letalski prevoznik mora obvezno dokazati, ali in kdaj ste bili osebno obveščeni o odpovedi leta.
elGoyc
# 20.09.2017 ob 19:00
@Skippy
Točno tako, poleg tega da Ryanair izkorišča osebje poskuša z raznimi fintami zaslužiti na račun ne dovolj previdnih potnikov, pristaje nekje bogu za hrbtom itd. tako da mene na njihovem letalu ne vidijo, tudi če bi bilo zastonj.
KosmataPazduha
# 20.09.2017 ob 21:59
Sem letel iz stansteda pred parimi dnevi in sem mislil, da kaj zastonj talajo tam pri 'customer service' pulto. Res neprijetna zadeva, sem bil kr vesel, da nism rabo bit v tisti vrsti.
Skippy
# 20.09.2017 ob 20:57
res pa je, da sem ostale druzbe s ceno 100€ ali vec hitro kar spregledal.

No, ker te tako zelo skrbi za zaposlene ... ti bi rad samo poceni imel.
tanj
# 21.09.2017 ob 07:46
Kaj nam bo kjotski protokol, če imamo nizkocenovnike (pa ne govorimo o bavbav chemtrailih, izpusti so ko jih vidimo in ko jih ne vidimo).
Skippy
# 20.09.2017 ob 18:52
@Navadvip
ja, vedno so kriva podjetja. Da pa bi vsi najraje pobili za 5 evrov razlike, pa seveda nikogar ne briga. Podjetja samo nudijo to, kar bi radi potrošniki.
Skippy
# 20.09.2017 ob 19:52
@ennui
lahko bi vzel tudi British ...
Kazalo