Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 33 glasov Ocenite to novico!
ZDA
Torba z vso opremo in dokumentacijo za ukaz o jedrskem napadu ves čas potuje z ameriškim predsednikom. Foto: Reuters
ZDA
Ameriški predsednik ima na svoji mizi v pisarni majhen rdeč gumb, a z njim le pokliče strežbo. Foto: Reuters
Donald Trump
Donald Trump severnokorejskemu režimu ves čas grozi z uporabo jedrskega orožja ... Foto: Reuters
       Predsednik sam ne more pritisniti gumba in sprožiti jedrskega izstrelka. Lahko da le ukaz, ki ga podrejeni izvedejo. Sistem ne dovoljuje možnosti, da se predsednik po naključju nasloni na mizo ali spotakne in s tem začne jedrski napad, čeprav je v popkulturi pogosto tako prikazano. Ti strahovi so odveč.       
 Peter Feaver
Kim Džong Un
... severnokorejski voditelj Kim Džon Un pa ZDA vrača v enaki meri. Foto: Reuters
Jedrski preizkus
ZDA so jedrsko bombo julija leta 1946 preizkusile na atolu Bikini. Takrat je 27 metrov pod morjem eksplodirala 63-kilotonska jedrska konica. S tem so Američani želeli preveriti učinek jedrskega orožja na bojne ladje. Foto: Reuters
       Predsedniku svetujem. On bi mi ukazal, kaj moram storiti, a če bi bil njegov ukaz nezakonit, kaj menite, da bi se zgodilo? Rekel bi mu: 'Gospod predsednik, to je nezakonito.' On bi me nato verjetno vprašal: 'Kaj pa bi bilo zakonito?' Nato bi skupaj prišla do različnih možnosti, ki bi bile primerne v določeni situaciji. V resnici ni tako zapleteno.       
 John Hyten
Bill Clinton
Bill Clinton naj bi kar za nekaj mesecev založil šifre za identifikacijo, s katerimi bi lahko ukazal jedrski napad. K sreči jih ni potreboval. Foto: Reuters
       Ko so mi razložili, kaj ta papir predstavlja in kakšno uničenje lahko povzroči, sem doživel občutek streznitve. V bistvu gre za zastrašujočo, zelo zastrašujočo stvar.       
 Donald Trump

Dodaj v

Trump pritisne na gumb in jedrske konice že letijo? Ne ravno.

Med hladno vojno bi mel predsednik ZDA manj kot 15 minut časa za odgovor
14. januar 2018 ob 06:56
Ljubljana - MMC RTV SLO

Donald Trump je prejšnji teden zagrozil, da ima večji in močnejši jedrski gumb kot Kim Džong Un. Napaka - ameriški predsednik nima nikakršnega gumba, na katerega bi pritisnil in sprožil jedrski napad. Kaj pa ima?

"Severnokorejski voditelj Kim Džong Un je pravkar izjavil, da je jedrski gumb več čas na njegovi mizi. Bi mu lahko prosim nekdo iz njegovega izčrpanega in lačnega režima sporočil, da imam tudi jaz jedrski gumb, a da je moj mnogo večji in močnejši kot njegov, poleg tega pa moj gumb deluje!" se je glasil tvit ameriškega predsednika, objavljen drugega januarja. Na družbenih omrežjih so se nato pojavila ugibanja, ali res obstaja razvpiti gumb, kje se skriva in ali lahko s pritiskom nanj Trump res spremeni svet.

Dobra novica - ameriški predsednik ima na svoji mizi v Ovalni pisarni Bele hiše res majhen rdeč gumb, a z njim ne more poslati jedrskih konic nad Iran, Severno Korejo, Pakistan ali kakšno drugo državo oziroma režim, ampak lahko le pokliče osebnega asistenta, pristojnega za prinašanje hrane, pijače ali drugih stvari, ki si jih v tistem trenutku zaželi. (Glede na govorice, ki prihajajo iz Bele hiše, Trump največkrat po gumbu naroči dietno kokakolo in hitro hrano iz McDonald'sa).

"Nogomet" je vedno na dosegu predsednikove roke
Postopek za uporabo jedrskega orožja pa je k sreči vseeno nekoliko bolj zapleten, čeprav je res, da ima v ZDA samo in edino predsednik države pristojnost, da ukaže uporabo jedrskega orožja. Znano je, da ameriškega predsednika ves čas - dobesedno ves čas - spremlja pomočnik, pripadnik ameriške vojske, ki s seboj prenaša črno usnjeno torbo s poklopcem, ki se uradno imenuje predsedniška torba za izredne razmere, a ima vzdevek "jedrski nogomet". To ime je dobila po prvem ameriškem načrtu za jedrski napad, ki je imel šifro DROPKICK. Gre za izraz tako iz wrestlinga kot različic nogometa, tudi ameriškega, ki pomeni, da igralec žogo spusti, nato pa nasprotnika preseneti, ko jo odbije od tal.

Kakor koli, "nogomet" mora biti vedno na dosegu roke predsednika ZDA, pa naj bo to v Beli hiši, med vožnjo, na predsedniškem letalu ali med potovanji v tujino. Torba se pelje v dvigalu s predsednikom, v hotelih prenočuje v istem nadstropju, varujejo jo isti obveščevalni agentje kot predsednika. Ko Trump igra golf, je torba ves čas v rokah pomočnika za njim. Ko je šel nekdanji predsednik Jimmy Carter na rafting, je bila torba v raftu na reki za njim. Na dan Trumpove inavguracije je torba prišla z Barackom Obamo, po predaji poslov je odšla s Trumpom.

Obstajata sicer dve identični torbi, saj ena ves čas kot senca sledi tudi podpredsedniku ZDA - v mandatu Donalda Trumpa je to Mike Pence -, saj po ameriški ustavi podpredsednik nasledi predsednika, če se temu kaj zgodi in je nezmožen opravljati svoje delo.

Štiri ključne stvari v torbi
V torbi ni gumba za sprožitev jedrskega napada ali ure, ki bi zlovešče odštevala čas do eksplozije - kljub morda splošnemu prepričanju Američanov in drugih, ampak so tam oprema in dokumenti. Natančneje, torba po poročanju CNN-a vsebuje štiri stvari: črno knjigo, v kateri je seznam možnosti in vrst uporabe jedrskega orožja - te naj bi segale od "šibkega" in "srednjega" do "konkretnega" napada, papir, velik 3 x 5 palcev (7,6 x 12,7 centimetra) s šiframi, s katerimi predsednik ZDA potrdi svojo identiteto, seznam močno varovanih bunkerjev, v katere se predsednik lahko zateče, in navodila za uporabo sistema za izredne razmere, kot se celoten postopek imenuje.

"Predsednik sam ne more pritisniti gumba in sprožiti jedrskega izstrelka. Lahko da le ukaz, ki ga podrejeni izvedejo. Sistem ne dovoljuje možnosti, da se predsednik po naključju nasloni na mizo ali spotakne in s tem začne jedrski napad, čeprav je v popkulturi pogosto tako prikazano. Ti strahovi so odveč," je dejal Peter Feaver, profesor političnih znanosti na univerzi Duke. Pojasnil je, da so za izvedbo napada nujni vojaški pomočniki pa tudi ljudje v različnih uradih in službah, vse od generalov do vojakov, ki so zaposleni v podzemnih konstrukcijah za shranjevanje in izstreljevanje raket. Poleg tega morata vojaka, ki bi dejansko sprožila jedrski napad, vedno delovati v paru, saj morata oba potrditi, da je vse nared za takšno dejanje.

Čisto natančno, pot izvedbe napada je takšna: ko predsednik odpre črno torbo, vzame iz nje papir s šiframi, da se lahko identificira. Nato ukaz o uporabi jedrskega orožja izroči načelniku štaba, ki je najvišje postavljeni ameriški vojaški uradnik. Ukaz gre nato na sedež strateškega poveljstva v zračnem oporišču Offutt v Nebraski, od tam pa vojaškim ekipam na terenu (ki so lahko tudi na morju ali pod zemljo). Ukaz za napad se prenaša prek šifer, ki morajo biti enake šifram v sefih različnih vojaških sestavov.

"Trumpu ne moremo zaupati šifer"
Predsednik pa je en sam in samo on je pristojen za ukaz o uporabi ameriškega jedrskega orožja. Večina postopkov, ki se ob tem sprožijo, je sicer skritih pred očmi javnosti, kljub temu pa mnoge navdaja z zaskrbljenostjo in dvomom to, da lahko en človek - in to je od januarja lani Donald Trump, ki velja za impulzivnega, nepremišljenega, svojeglavega in vase zavarovanega človeka, ki le redko posluša druge - sprejme odločitev s tako daljnosežnimi in tako uničujočimi posledicami.

Na to je med drugimi opozoril tudi nekdanji predsednik ZDA Barack Obama, ki je na zborovanju v Severni Karolini februarja lani dejal: "Mu lahko zaupamo šifre za jedrski napad? Ne, ne moremo mu jih."

"Ne vem, kaj bi se zgodilo, če ne bi ubogal predsednika"
A Robert Kehler, upokojeni ameriški general, ki je med letoma 2011 in 2013, torej prav pod Obamo, vodil ameriško strateško poveljstvo, je lani v pričanju pred kongresnim odborom izjavil, da v trenutnem sistemu vendarle obstaja več varovalk, ki preverjajo, ali je ukaz predsednika o jedrskem napadu tako zakonit kot sorazmerno primeren. "Ta sistem nadzorujejo ljudje, nič se ne zgodi samodejno," je dejal in zatrdil, da ameriška vojska ne sledi slepo predsedniškim navodilom - čeprav je ameriški predsednik tudi vrhovni poveljnik ameriški sil - in da mora biti vsak tak ukaz zakonit. "Če bi predsednik izdal ukaz o jedrskem napadu, bi ga takoj ocenila in preverila skupina civilnih in vojaških najvišjih uradnikov. Sam bi ukaz izvedel le, če bi bil zakonit. Če bi videl, da ni, bi rekel, da ustavljam postopek." Neki senator ga je nato vprašal: "In kaj bi se nato zgodilo?" Kehler je v smehu odgovoril: "Ne vem."

Tudi general John Hyten, trenutni poveljnik ameriškega strateškega poveljstva, je moral med pričanjem v senatu nedavno odgovoriti na vprašanje, kako bi ravnal, če bi predsednik ukazal jedrski napad. "Predsedniku svetujem. On bi mi ukazal, kaj moram storiti, a če bi bil njegov ukaz nezakonit, kaj menite, da bi se zgodilo? Rekel bi mu: 'Gospod predsednik, to je nezakonito.' On bi me nato verjetno vprašal: 'Kaj pa bi bilo zakonito?' Nato bi skupaj prišla do različnih možnosti, ki bi bile primerne v določeni situaciji. V resnici ni tako zapleteno," je dejal.

S tem pa se v celoti ne strinja Garrett Graff, avtor knjige Raven Rock: The Inside Story of the US Government's Secret Plan to Save Itself - While the Rest of Us Die, ki je v pogovoru za CNN dejal, da obstaja šifrirani sistem komunikacije med predsednikom in človekom, ki dejansko izvede njegov ukaz, opozoril pa je na odsotnost kakršnega koli preverjanja ali pretehtanja odločitve, da je predsednikov ukaz za sprožitev jedrskega napada resnično utemeljen. "Ni potrebno drugo mnenje, na primer tisto obrambnega ministra ali vojaškega vodstva," je dejal.

Dodal je: "Verjetno se postopek sliši kar malo nor, a vedeti moramo, da se je sistem oblikoval v času hladne vojne, ko nam je Sovjetska zveza ves čas grozila z več tisoč jedrskimi konicami. Če bi nas napadli, bi imel predsednik ZDA le 15 minut, včasih še manj, da odgovori na takšen napad. Zato smo več milijard dolarjev namenili vzpostavitvi sistema, s katerim se predsednikov ukaz kar najhitreje lahko izvede."

Clinton več mesecev ni našel svojega "piškotka"
Čeprava gre za usodne odločitve, ki lahko spremenijo podobo nekega naroda ali kar celotno zgodovino, pa so v javnost pricurljali tudi spodrsljaji. Nekateri predsedniki so namreč papir s šiframi za identifikacijo, ki ima vzdevek "biscuit" - piškotek, raje nosili kar s seboj, namesto da bi bil spravljen v torbi. Bill Clinton, 42. predsednik ZDA, ki je vodil državo v obdobju med letoma 1993 in 2001, je imel po besedah njegovih takratnih sodelavcev "piškotek" spravljen v žepu svojih hlač - natančneje v denarnici, kjer je bil z elastiko zvezan s kreditno kartico. Njegov vojaški svetovalec Robert Patterson pa je pred leti izjavil, da je Clinton omenjeni papir izgubil in da nekaj mesecev nihče v Beli hiši ni vedel, kje tiči. "Prav na dan izbruha afere Lewinsky je predsednik priznal, da že nekaj časa ni videl "piškotka", zato so mu hitro naredili novega," je dejal Patterson.

Donald Trump je kmalu po selitvi v Belo hišo na vprašanje, kakšni občutki so ga prevevali ob tem, ko je prejel "piškotek", odgovoril: "Ko so mi razložili, kaj ta papir predstavlja in kakšno uničenje lahko povzroči, sem doživel občutek streznitve. V bistvu gre za zastrašujočo, zelo zastrašujočo stvar."

Anja P. Jerič
Prijavi napako
Komentarji
veza
# 14.01.2018 ob 07:09
Bill Clinton naj bi kar za nekaj mesecev založil šifre za identifikacijo, s katerimi bi lahko ukazal jedrski napad. K sreči jih ni potreboval.

kaj naredi ena praktikantka, zmeša še predsednika...
Benji
# 14.01.2018 ob 07:23
Nobelov nagrajenec za mir Obama je napadel 7 držav, vrgel na desettisoče bomb... kaj zdaj on pametuje. Drugače pa je dolgoročno gledano Pakistan veliko večja nevarnost od Severne Koreje.
Platon
# 14.01.2018 ob 07:56
Pravkar smo prebrali pravljico za lahko noč za predšolske otroke. Dajte no, katera država pa bi tako razakrivala svoje največje tajnosti, ki imajo vedno oznake najvišjih stopenj zaupnosti.
slovenc pa pol
# 14.01.2018 ob 08:07
Kok ste vi na rtvju obremenjeni z Donaldom...jaojao
penzl
# 14.01.2018 ob 08:33
Spet prevajalske cvetke... Ne gre za "jedrski nogomet" temveč "jedrsko nogometno žogo" (v angleščini se za oboje uporablja ista beseda, le da je žoga "a football", šport pa zgolj "football").
Platon
# 14.01.2018 ob 07:58
Pa še to: v tistih torbah torej ni nikakršnih šifer ampak hamburgerji in coca cola iz MC Donaldsa.
Ori
# 14.01.2018 ob 07:02
Zmerni teroristi so v južne, Idlibu spet uporabili kemično orožje. Verjetno klorov plin. Kje je medijska histerija?
Bivši uporabnik
# 14.01.2018 ob 10:43
Programske vsebine na RTV:
50% JJ
49% Trump
1% smucanje in skoki
hafiks
# 14.01.2018 ob 07:11
Kdaj se bo srecal z Putinom.
V predvolilni kampanji je kazal da bo prvi zunanji obisk v Rusiji.
Do danes se to ni zgodilo.
Prvi zunanji obisk je bil pri Kralju zla.

Jasno je da Cia vodi ameriko in ne Tramp.
kislec
# 14.01.2018 ob 08:36
Za zraven:
na Havajih je Krizni štab z uradnim SMS obvestil vse prebivalce, da so v nevarnosti zaradi napada z balistično raketo (S. Koreja).
Potem so obvestili, da je eden pomotoma pritisnil "alarmni knof".

Najbrž je snažilka preveč prizadevno brisala prah na tipkovnici...

(toliko o ameriški 100 % varnosti)
Joze Koder
# 14.01.2018 ob 09:17
Dobro, da je v ZDA postopek dodelan in ima vgrajene varovalke.

Žal pa v Severni Koreji temu ni tako. Ni ga junaka, ki bi upal Kimu oporekati. Še več vsi bi mu ploskali in to z nasmehom na ustih.
neprilagojen
# 14.01.2018 ob 09:14
zanimivo
zacela se je velika propaganda o vojni
na svedskem konec tega meseca bo prispel na vsak dom prirocnik, kako ravnati v primeru vojne, RTV clanki tudi gredo v to smer, Havaji lazni alarm
hm, hm, kaj se le to dogaja, mogoce se nekomu vec ne dopade demokracija, ker je ocitno, da smo se jih ljudje navelicali in spoznali, da se ne da ziveti od utopicne ideologije
clutch00
# 14.01.2018 ob 10:28
ne razumem a niste med volitvami govoril, da lahko trump z lahkoto sprozi jedrsko vojno, a zdej pa kar naenkrat temu ni tako?
MrSepia
# 14.01.2018 ob 10:18
Uf, "avtorica" članka, ta članek sem pa v skoraj identični obliki kak teden že prebral na eni tuji strani.

Nič narobe, če se ga prepiše, povzame ali če se zgolj prevede nekatere povedi, ČE se to v samem članku tudi pove.
sm0ve
# 14.01.2018 ob 09:02
Na Havajih je pred kratkim bil "pomotoma" sprožen preplah za balistično raketo. Verjetneje so določeni ljudje le preizkušali Trumpa, da bi videli njegov odziv. Zgodilo se ni nič.
WeeBay
# 14.01.2018 ob 13:29
(Glede na govorice, ki prihajajo iz Bele hiše, Trump največkrat po gumbu naroči dietno kokakolo in hitro hrano iz McDonald'sa)

Pa vi ga res sovražite.
windmaster
# 14.01.2018 ob 10:02
Prav bolno obsedeni ste z tem Trumpelnom!
zapravico
# 14.01.2018 ob 09:43
Jedrske vojne ne bo nikoli,ker se tajkuni preveč bojijo za svojo rit
robespierre
# 14.01.2018 ob 09:33
Kim je socialisticni bog in je nezmotljiv. Njega ni potrebno nadzirati.
patriot44x2
# 14.01.2018 ob 08:53
Če majo komiji takele izstrelke kot na zgornji sliki se je bolj za bat uši in pa garij ki jih majo na tone.
[MOD]Beslic
# 14.01.2018 ob 08:08
Nekdo ne ve kaj so alegorije. lol
Amenhotep
# 14.01.2018 ob 10:49
Nekaterim je očitno tuj koncept metafore.
veza
# 14.01.2018 ob 09:15
Torej, sistem imajo povsod ustaljen, protokol jasen, kako in kdaj lahko predsednik sproži te grozne rakete, tudi Putin in Ši ne moreta kar nekaj vžgat po pomoti, ne vem pa, kako je s Kimom,
kdo njega kontrolira?
silhuet
# 14.01.2018 ob 07:52
Ali v Sloveniji drži prst na gumbu Pahor, ali morda ljubljeni župan Ljubljane ? Je to gumb za sprožitev jedrske rakete, ali morda gumb za odpiranje NLB bankomata ?
Follow Me
# 14.01.2018 ob 10:18
Kako zgleda od pritiska rdečega gumba do izstrelitve.

LINK v kolikor koda ne dela.
darkwader
# 14.01.2018 ob 09:49
Je pa pomenljivo, da taka tematika pade pod predsedovanjem "stabilnega genija".
Kekec99
# 14.01.2018 ob 08:55
Je tako pisanje potrebno, komu na čast?
WeeBay
# 14.01.2018 ob 12:25
Vsi ste pričakovali da bo Trump odvrgel nuko v prvih dveh tednih svojega mandata. Zdaj ko tega še ni storil ste pa jezni.
WeeBay
# 14.01.2018 ob 12:13
Kot sem zapisal včeraj. Liberalci in demokrati so jezni na Trumpa saj so pričakovali in si še vedno želijo, da Trump odvrže nuko. Lep dokaz je ta članek.
Pueblo Libre
# 14.01.2018 ob 11:16
Amenhotep tocno tako! :) kaj je folk nor... tale urednik na mmc-ju pa tudi zmeden
1a34
# 14.01.2018 ob 10:36
Največja varnost je, da narediš čim več konstruktivnega za svojo samopodobo.
Najprej je dobro imeti sebe rad, potem imaš rad tudi druge.
In okoli tebe se potem širi dobra energija.
ZETAC
# 14.01.2018 ob 11:23
Čeprav bom ponovno zbrisan, pa bom še enkrat napisal, da so takšni članki poden od podna, ni da bi komentiral, res nimate kakšne druge bolj pametne teme,kot tega Trumpa vlačit kar naprej?
Jazst2
# 14.01.2018 ob 11:11
Glede na velikost njegovih rok je njegov "gumbek" bolj mizeren... :)

In od poševnookega ravno tako. Pa si ga malo "merita", nje....
gremyus
# 14.01.2018 ob 11:01
Če bi do česa resnega prišlo, bi bili tako in tako vsi pos*. Namreč zavedali bi se (vsaj morali bi se), da to potencialno pomeni konec civilizacije. Če se pa tega ne bi zavedali, potem pa bog pomagaj tem američanom, saj ne vedo kaj delajo.
tuintam
# 14.01.2018 ob 10:04
Potrebni del ukaza je sicer res ukaz, a rudi ena od varovalk. Predsednik naj bi varoval pred norci. Zanimivo je, da tega prav noben ne omenja, da sta potrebna vsaj dva, pa da v zmoti je lahko tako prvi kakor drugi ali tretji. Ne bi se smelo takole govoriti, kako se ščititi pred Trumpom. Tako pisanje ima tendenco.
aparat-čik
# 14.01.2018 ob 09:45
kavbojci morda grozijo z atomskim orožjem? drugače si ne znam razlagat teh zgodb o gumbih, kjer ni nobena skrivnost kaj fse imajo na razpolago.
Pac-Man
# 14.01.2018 ob 19:17
Trenutno je glavni problem omejen konvencionalni napad na Severno Korejo, ki ga želi Trump izvesti po kakem testiranju.

Odrasli ga prepričujejo da ne, ampak mulc je trmast.

http://www.newsweek.com/trump-white-house-debates-first-strike-north-korea-facility-775097

https://www.politico.com/magazine/story/2018/01/12/north-korea-strike-nuclear-strategist-216306
kamnosek
# 14.01.2018 ob 15:25
Stokrat bolj je vreden zaupanja miroljubni Donald Trump, kot netilec vojn Barak Obama.
Audy
# 14.01.2018 ob 14:14
Trumpov jedrski gumb in globalno segrevanje je že passe. Trenutno se vroča roba države greznice, naslednji teden pa spet nekaj drugega. "Novinarje" vodi za nos kot pudlje.
vzdev
# 14.01.2018 ob 12:11
Kim lahko provocira, toda nikoli ne bo izstrelil nobene rakete na tuje ozemlje. Ker se tudi sam zaveda, da s tem v trenutku uniči samega sebe. Saj ima kar lepo vojsko, toda v primerjavi z drugi državami je to nula. In brez skrbi, da nebi nihče mirno gledal, ko bi Kim metal rakete po zemlji.
Matej*.*
# 14.01.2018 ob 09:57
Ob vseh moznostih si potem naroci mcDonalds.... A misli ce je donald v besedi je pa kar ok.
uizzi
# 14.01.2018 ob 09:43
Hahahaha

‘Je moj mnogo večji in močnejši, kot njegov...’

Donald
JBT
# 20.01.2018 ob 06:07
Pri Clintonu je z njim upravljala Monica....
Bivši uporabnik
# 19.01.2018 ob 20:07
Se spominjate tistega videa skupine Genesis, v katerem senilni Reagan v postelji pritisne na gumb "Nuke", namesto na gumb "Nurse"?
HOR
# 15.01.2018 ob 00:41
Še en poskus diskreditacije zdaj že očitno "teflonskega" Trumpa...
LINK ali copy-paste v iskalnik
www.logicno.com/politika/bivsi-americki-vojni-duznosnici-traze-da-se-trumpu-ogranice-prava-na-nuklearni-napad.html
tupamaross
# 14.01.2018 ob 19:40
Svetovni voditelji se morajo zresniti in jasno priznati, da je
preventivne napade nemogoče izvesti brez poznejšega
popolnega uničenja, ki bi temu sledilo.

Poskus poraziti ZDA ali Rusijo, bi bil svetovni samomor pa
naj bi se to poskusilo z konvencionalnim ali jedrskim orožjem.
tupamaross
# 14.01.2018 ob 19:37
Pac-Man,
do Putina je prišlo, da ZDA pripravlja preventivni napad na
Severno Korejo, na mesta, kjer naj bi imela izstrelišča za
balistične rakete. Ni jasno, ali so ZDA nameravale napad
izvesti z konvencionalnim ali z taktičnim jedrskim orožjem.

Putin je Američane preko svetovne javnosti opozoril, da ni
niti teoretske možnosti,da bi ZDA z preventivnim napadom
uničile čisto vsa mesta, kjer naj bi bile skrite te balistične
rakete z jedrskimi konicami,kar pomeni,da bi zadostovalo,
da le eno samo takšno lokacijo zgrešijo in je neizogibno,
da bi severno korejska balistična raketa z gotovostjo zadela
določeno mesto v ZDA.

Dejstvo je, da če Severna Koreja ima samo 10 balističnih
raket z jedrskimi konicami, ima vsaj tisoč lažnih mest po
vsej državi in je praktično nemogoče, da bi vse to ZDA v
preventivnem napadu uničile.

Besede Putina;

"...ni teoretične možnosti, da bi že v prvem napadu ZDA v
Severni Koreji uničile vse tiste tarče, iz katerih bi bile proti
ZDA izstreljene rakete z jedrskimi konicami, kar pomeni,
da bi nekaj jedrskih bomb le zadelo teritorij ZDA, ki bi na
to udarile proti Severni Koreji z vso močjo in je svetovna
apokalipsa tu...!"
tupamaross
# 14.01.2018 ob 18:29
Pac-Man,
tista o čistilki je bila humor.

Ja. Sedaj se že govori o možnem preventivnem napadu. Večkrat
sem se vprašal,ali bi bilo možno,da bi se enemu od predsednikov
tako sfacljalo, da bi ukazal izstrelitev okroglih tisoč raket z
jedrskimi konicami kot preventivni napad in, ali bi ga tisti, ki
jim je to ukazano, ubogali.

O možnih sestrelitvah tisoč manervirnih raket z jedrskimi konicami,
mislim, da bi bila samo pobožna želja. Po mojem, da jim niti ene
take rakete ne bi uspelo sestreliti. Ne enemu in ne drugemu.
wooly peter
# 14.01.2018 ob 18:13
v zračnem oporišču

ja, airbase se prevede kot zračno oporišče, to je veilk korka naprej od zračne baze, s katero ste mi mračili um do sedaj

malo po spominu - cvetober prevajalskih nadmoči MMC

gunpowder - strelni prah
army barracks - vojaške barake
...

se še kdo kej spomni? ni tako daleč od tega)
tupamaross
# 14.01.2018 ob 18:12
Pred leti je prvi pogoj za napad z jedrskim orožjem bil ta,
da je neizpodbitno, da je ZDA napadena tudi z jedrskim
orožjem.

Drugi pogoj je bil potopitev njihove letalonosilke.

Tretji pogoj je bil, jedrski napad na njihovo zaveznico.

Rusi imajo podobne pogoje,le da so pred kratkim dodali
še enega in sicer, da je možnost uporabe jedrskega
taktičnega(1? orožja tudi takrat, če je nasprotnik daleč
močnejši z klasičnim orožjem in bi Rusiji grozil poraz.

Rusi v svoji zakonodaji imajo tudi to, da bi Arktiko branili
z jedrskim orožjem,če bi njihov del skušala določena sila
zasesti.

Ostalo naj bi bilo isto kot ZDA. Direktni napad na Rusijo
z jedrskim orožjem in direktni napad na prijateljsko državo
z jedrskim orožjem. Tu je zanimivo to, da ZDA govorijo o
možnosti uporabe jedrskega orožja, če bi bila napadena
njihova zaveznica, Rusi pa govorijo o prijateljski državi,
kar je zelo raztegljiv pojem.
Kazalo