Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 54 glasov Ocenite to novico!
Na petkovih protestih se je na različnih krajih v bližini žičnate ograje in zidu, ki ločuje Gazo in Izrael, po navedbah izraelske vojske zbralo približno 20.000 palestinskih protestnikov. Foto: Reuters
Protest
"Izrael nam je vse odvzel, domovino, svobodo, našo prihodnost," je dejal eden izmed protestnikov. Foto: Reuters
Izrael
Izraelci na izraelski strani meje opazujejo proteste blizu meje z Gazo. Foto: Reuters

Dodaj v

V novih protestih v Gazi Izrael ubil še devet Palestincev, tudi novinarja

Palestinci zahtevajo vrnitev na domove, od koder so bili pregnani
7. april 2018 ob 12:03
Gaza - MMC RTV SLO, STA

Palestinci v Gazi so teden dni po smrtonosnih protestih, ko je Izrael ubil 20 ljudi in jih okoli 1.500 ranil, nadaljevali demonstracije. Izraelske sile so tudi tokrat streljale na protestnike. Ubile so najmanj devet ljudi, tudi novinarja in 16-letnega najstnika.

V petek naj bi v bolnišnice prepeljali 1.354 ljudi, je sporočilo zdravstveno ministrstvo v Gazi, kjer vlada palestinsko gibanje Hamas. 491 jih je bilo poškodovanih zaradi pravega streliva in nabojev, prevlečenih s slojem gume. 33 ljudi naj bi bilo v kritičnem stanju. Številni so iskali pomoč zaradi vdihavanja solzivca, poroča nemška tiskovna agencija DPA.

Na petkovih protestih se je na različnih krajih v bližini žičnate ograje in zidu, ki ločuje Gazo in Izrael, po navedbah izraelske vojske zbralo približno 20.000 palestinskih protestnikov. "Izrael nam je vse odvzel, domovino, svobodo, našo prihodnost," je za Reuters dejal 27-letni protestnik Samer. "Imam dva otroka, fantka in deklico, in če bom umrl, bo zanju skrbel Bog."

Izraelska vojska je sporočila, da so preprečili številne poskuse preboja ograje na meji in da so se vojaki odzivali "z uporabo sredstev proti izgredom, pa tudi z orožjem v skladu s pravili delovanja". Palestinski protestniki so zažigali kupe pnevmatik, da bi z dimom izraelskim ostrostrelcem, razporejenim na meji, onemogočili streljanje.

Ubili fotografa
Med ubitimi je tudi 30-letni novinar in fotograf Jaser Murtadža, ki je delal za tiskovno agencijo Ain Media. Izraelske sile so ga ustrelile v trebuh na jugu Gaze, je sporočilo palestinsko zdravstveno ministrstvo. Kot poroča Al Džazira, je imel Murtadža na sebi jasne oznake, da je novinar. Nosil je modri jopič z velikim napisom Press.

Njegovega pogreba v soboto se je udeležilo na stotine žalujočih, med njimi številni novinarji. Kot je sporočil palestinski novinarski sindikat, je bilo v petek ranjenih še deset drugih novinarjev, kar so označili za "namerne zločine izraelske vojske."

Ubitih že 31 ljudi
Od prejšnjega petka so izraelske sile tako ubile najmanj 31 Palestincev, več kot 2.800 pa so jih ranile. Gre za enega najsmrtonosnejših tednov na tem območju od izraelskih napadov leta 2014. Tudi tokrat sicer ni poročil o žrtvah na izraelski strani.

Šlo je za nov protest v okviru šesttedenskih demonstracij, na katerih Palestinci v Gazi zahtevajo pravico do vrnitve palestinskih beguncev na svoje domove v današnjem Izraelu. 70 odstotkov od dveh milijonov prebivalcev v Gazi, ki meri le 365 kvadratnih kilometrov, je sicer beguncev iz leta 1948 in njihovih potomcev. Pred 70 leti je bilo ob ustanovitvi Izraela z domov pregnanih od 700.000 do 800.000 Palestincev, celotne vasi pa so bile uničene. Palestinski begunci se pri zahtevi do pravice do vrnitve sklicujejo tudi na resolucijo Generalne skupščine ZN-a iz leta 1948.

Gazo, ki jo zaradi izraelske zapore, ki traja od leta 2007, označujejo za največji odprti zapor na svetu, je pod izraelsko okupacijo od leta 1967. Leta 2005 je Izrael sicer od tam umaknil nekaj tisoč judovskih naseljencev, ki so živeli v nezakonitih naselbinah, in vojsko, a ohranja nadzor nad mejami Gaze, njenim zračnim prostorom in ozemeljskimi vodami.

B. V.
Protest
Prijavi napako
Komentarji
2px_orbitala
# 07.04.2018 ob 12:15
Židi so skozi zgodovino preveč trpeli da bi sedaj popuščali komurkoli.

Trpeli so židje, ki so bili udeleži v drugi svetovni vojni in ne židi, ki živijo danes. Tako da dandanašji židje ne vedo, kaj je zares trpljenje.
SamoRes
# 07.04.2018 ob 12:24
491 jih je bilo poškodovanih zaradi pravega streliva in nabojev, prevlečenih s slojem gume. 33 ljudi naj bi bilo v kritičnem stanju.

Javno izjavljam, da me je sram predsednika države Boruta Pahorja, ki se oglasi samo ko ga šola britanska veleposlanica,pa še to brez lastnega mnenja, sram me je slovenskega članstva v EU, ki vodi sramotno politiko in sram me je našega sramotnega toleriranja izraelskih zločinov.
EU je pod krinko zlagane demokracije le kapitalistična tvorba, ki ne priznava človekovih pravic ampak jih krši.
zmiki
# 07.04.2018 ob 12:21
Izrael je največja sramota za človeštvo!
Kekec99
# 07.04.2018 ob 12:23
9 mrtvih in 1500 ranjenih? Tam imajo vojno in ne proteste.
SamoRes
# 07.04.2018 ob 12:25
Nasprotovati izraelskim zločinom je humana norma, kdor gleda stran ali celo podpira Izrael pri teh zločinih pa se naj vpraša kakšen človek je.
SamoRes
# 07.04.2018 ob 12:29
Židov je bilo do leta 1914 na tem območju manj kot 8% in posedovali so samo 2% ozemlja.
Z masovnimi migracijami iz Evrope so zasedali vedno več ozemlja in od Britancev s podtikanjem bomb in milicami izsilili državo. To kar počnejo zadnjih 60 let z odobravanjem ZDA in sramotnim zatiskanjem oči Evrope pa spada v najtemačnejše prizore človeške zgodovine.
Izrael je potrebno ustaviti, kje je humanistična Evropa?
oliva
# 07.04.2018 ob 12:31
"Izrael je demokratična in pravna, civilizirana država".

Mi je bilo zadnjič povedano.
hafiks
# 07.04.2018 ob 12:18
Cairns, res je trpeli so,ampak gledano zgodovinsko so jih muslimani najmanj preganjali.
Zakaj morajo ves ta bes zidov trpeti?
odprtizvezek
# 07.04.2018 ob 12:23
Genocid nad Palestinci se nadaljuje, zakaj pa ne, ce so jim ze ozemlje vzeli se jim naj vzamejo zivljenja. Vi pa se kar naprej kupujte izdelke ki so v lasti teh istih zidov ki financno podpirajo pokol nad palestinskimi otroci.
hafiks
# 07.04.2018 ob 12:16
Begunci imajo pravico do svojih domov.
Homer.
# 07.04.2018 ob 12:29
Hja, Palestinci so ta grdi, ker "napadajo" Izrael?!
Koliko mrtvih in ranjenih pa je Izraelcev?

Izraelci zatiran narod.....
Ja, ampak s temi dejanji ta status vedno bolj bledi, tisti agresorja, pa je vsak dan večji!
SamoRes
# 07.04.2018 ob 12:35
Libija, Sirija, Irak, Srbija, vse te države so zahodnjaški zločinci bombardirali ob najmanjših očitkih da se obračunava z ljudmi. Izrael nemoteno pobija civiliste, ženske in otroke. Evropa 2018. Na stopnji primitivcev, ki drsijo v temačni vek.
m72
# 07.04.2018 ob 12:39
Takoj izgnat izrahellske diplomate. Če se na podlagi za lase privlečenih domnev izganja ruske diplomate, potem se mora v tem primeru izgnati izrahellske. Toliko bolj, ker ni nobenega dvoma, da so se izrahellci spravili z vojsko nad civile in ubili ne sedem, ampak dvajset Palestincev in ranili več kot tisoč! Kaj ste nori, ali kaj? Petrič in ostali, od amerov, za drobiž kupljeni kruljavci.
oliva
# 07.04.2018 ob 12:59
Res pokvarjeno do konca.
Tam zaradi dveh zastrupljenih, a ŽIVIH!, totalna štala po vsem svetu, tle pa ful mrtvih CIVILISTOV, ah nič takega, arabci pač, sej so taki pa taki, kar naj jih.
Fuj in fej.
m72
# 07.04.2018 ob 12:57
Če je še včeraj bilo dvajset, je danes že 31 ubitih in več kot 2800 ranjenih civilistov, ki jih je napadla izrahellska vojska!

Črni pa nabijajo o Rusih, "domnevni vpletenosti" in podobnih jajcih. Petrič poziva na "solidarnost, ko je napadena ena članica, smo napadeni vsi" in podobne izgnojene neumnosti skisanega mozga. Veber je pravilno ugotovil, da je norec agitiral za vojno. On, Levica in Kahel so glas razuma v tem kurniku.
oliva
# 07.04.2018 ob 13:17
"Tukaj na tem portalu se pa orenk zaznava pristranski levi džihadizem."

Lol. Sam ni smešno.
Je pokvarjeno tako podtikanje.
dalton1
# 07.04.2018 ob 12:38
Več mrtvih in ranjenih Palestincev v enem dnevu kot v 10 dnevni vojni Slovencev proti JLA. Pa to še ni konec.
m72
# 07.04.2018 ob 13:18
"Ti kar briši vse kar je proti palestincem!

Še dobro da jih ne bomo priznali!

Ti si ne zaslužijo priznanja!"


Potem si ga tudi mi nismo.
m72
# 07.04.2018 ob 12:44
Sramota, da imamo take pudlje petriče, horvate in podobne.
m72
# 07.04.2018 ob 13:07
Kmalu bodo volitve. Spomnite se izdajalcev, lažnivcev, lopovov, prevrtljivih janezov in jih ignorirajte, da že končno nehajo utrujat v politiki.
m72
# 07.04.2018 ob 13:01
Ni čudno, da se v Jugoslaviji nismo mogli zmeniti, če pa je vsak narod imel take izdajalce v politiki in diplomaciji. Sicer pa ne vem, kaj sploh dela na tej seji.
oliva
# 07.04.2018 ob 13:28
Ta je pa dobra:
"Izrael ne napada brez zveze."

Napada demokratično in pravično civile.
Kekec99
# 07.04.2018 ob 12:38
@zala10
Večina teh ljudi bi se rada vrnila v svoje domove, izraelci jim tega ne morejo dovoliti saj so hiše palestincev porušili in tam izgradili izraelska naselja. Je to tako težko za razumeti? Kako bi se odzvala če bi te nekdo vrgel iz tvoje hiše in hišo porušil, enako bi storil z hišami tvojih sosedov in tam napravil nek kompleks do katerega vi lastniki zemljišča ne bi imeli dostopa?
oliva
# 07.04.2018 ob 13:45
res je, @doubled, lahko je pisati od daleč. Velja za oba; zate in zame.

Sem že napisala, da mi nobena zgodovinska okoliščina NE opravičuje in še manj upravičuje tega, kar DANES počnejo.

V bistvu je pa absurdno še to, da so danes na strani židov v bistvu isti profil folka (večinoma), ki so bili v 2. svetovni vojni na strani nacistov. Oz. pač njihovi potomci.
nightwing
# 07.04.2018 ob 12:59
Slika 3. Vera v človeštvo je v meni zamrla.
oliva
# 07.04.2018 ob 13:46
Ja, pa še mirno lepo streljajo na novinarje!!! Tle pa folk pravi, kar naj. ???
Če bi bil članek o rusih...
oliva
# 07.04.2018 ob 13:16
"Koga brigajo!"

Ljudje so.
Civilisti, otroci...
oliva
# 07.04.2018 ob 13:01
Pa res, mladi mirno, a rahlo zdolgočaseni opazujejo pobijanje soljudi.
oliva
# 07.04.2018 ob 12:57
Ja in kaj?
Naj izpuhtijo, ko jim bodo končno prevzeli vse ozemlje?
Bodo vse pobili?
Al kaj mislijo.
luka83
# 07.04.2018 ob 13:35
Židje zlorabljajo svoje predhodnike, ki so v drugi svetovni vojni doživeli hude grozote in sistematično uničenje. Danes pa to uporabljajo kot mehanizem kako se okupira in sistematično pobija Palestince. Hipokriti v EU, VB, ZDA pa kot običajno izvajajo dvojne standarde in se poserjejo na človekove pravice in vrednote, ki bi morale biti temeljne odprtim družbam.
SamoRes
# 07.04.2018 ob 13:22
Stavim da bo slika izbrisana v 5min po klicu iz ameriške ambasade
oliva
# 07.04.2018 ob 13:15
"ej SamoRes pa Oliva...a vidva sta pa odvetnika od palesticev al kako?"

Očitno je tako naneslo.
Če so vsi 'sodniki' na eni strani, ni pošteno.
Nadmoč močnejšega oz. zloraba v ponosnem zbuja odpor.
Bivši uporabnik
# 07.04.2018 ob 14:13
In potem boste spet jokal, ko bo milijonček izgnanih palestincev pristal nekje v Evropi. Po možnosti na naših mejah.
gruzinec
# 07.04.2018 ob 14:14
findThetruth
Pa še to: Zakaj je okoli Izraela včasih živelo na tisoče kristjanov in judov, danes pa so vsi skoncentrirani v Izraelu? V drugih državah okoli Izraela jih skoraj ne najdeš. To je dejstvo
.

Dejstvo je predvsem,da ti niti malo ne poznaš zgodovine in tudi demografije Bližnjega Vzhoda.Če bi, bi pač vedel, da so še do sirijske vojne in napada ZDA na Irak tam živele ene od najstarejših krščanskih skupnosti na svetu..tam si imel na desetine različnih krščanskih vej...In vsaj glede Sirije mi je znano, da so v Asadu videli zaščitnika pred napadi islamskih skrajnežev...ki pa jih financirajo in podpirajo kot ''upornike'' ZDA, Izrael, VB.
Sam sem bil pred vojno v Aleppu in tam si imel veliko starodavnih kršanskih cerkva...in krščanske ločine za katere nisem niti vedel...ker so tako starodavne..

Aja, pa še to...res pa je, da se krščanom v nekaterih muslimanskih deželah hudo godi...ampak to so tiste, ki so ''naše'' zaveznice..

Predlagam ti, da spremeniš svoj vzdevek...
m72
# 07.04.2018 ob 13:56
"Slovenija ni imela oblasti, ki podpira terorizem in je spoštovala človekove pravice!"

Podpirala ga je pri napadu na Jugoslavijo, Irak, Libijo, Sirijo, podpiramo ga tudi danes. Kjerkoli.
S spoštovanjem človekovih pravic pa se tudi ne more ponašati. Nekateri so bili izbrisani, druge brišejo danes, sodišča pa pomagajo pri tem. Do razsodbe evropskega, pol pa gledajo, kako bi se izmaknili izvršitvi.
SamoRes
# 07.04.2018 ob 13:04
Pahor javi se. Doniramo za puder, pred tv ekrane in obsodi početje Izraela.
oliva
# 07.04.2018 ob 13:02
Jaz vidim da oni tretirajo druge kot manjvredne - večl kot očitno, kajne
oliva
# 07.04.2018 ob 12:52
ps: kljub temu, da sem pacifist, pa sem za neko obliko svoje vojske.
Na SVOJEM ozemlju seveda.
oliva
# 07.04.2018 ob 12:48
Jaz sem pacifist, brez mene je že dovolj krvoželjnih.
Če težko gledam ubijanje civilistov, najbrž pol tud težko pobijam, kaj meniš?
Najbrž pa, da si duhovit in/ali stvaren.
No, nisi. Neumen 'predlog'.
oliva
# 07.04.2018 ob 12:42
Ogabno, kaj počnejo oz. so naredili z njimi, ubijajo jih, ne priznavajo jim nobenih pravic, ves svet pa ne sam gleda, ampak v tem tudi sodeluje.
Kakšna ogabnarija.
Partizan Miha
# 07.04.2018 ob 13:51
"V novih protestih v Gazi Izrael ubil še devet Palestincev, tudi novinarja"

A smo že izgnali izraelskega ambasadorja ?
HOR
# 07.04.2018 ob 13:31
Mnogi vidijo stvari tudi tako....
klik...
Gams
# 07.04.2018 ob 13:16
Zaradi onega Rusa je svet v izrednem stanju pobijanja pa nihče ne prepreči.
Na morju oddajam apartma Izraelci nezaželjeni.
oliva
# 07.04.2018 ob 13:14
@Strike, a če jaz menim, da ne skrbiš dobr za svojo bajto, ti jo lohk prevzamem?
red_dog
# 07.04.2018 ob 13:04
Izrael lahko v tilnik strelja novorojencke, pa bodo alt right orbanovci razlozili, da je slo za samoobrambo.
SamoRes
# 07.04.2018 ob 13:01
Če Izrael ne bo nehal nečloveško pobijati protestnikov in se umaknil z okupiranega ozemlja bo prišel dan, ko jih bodo potisnili v morje.
EU pa smrdi, sesedla se bo v lastno greznico.
Bivši uporabnik
# 07.04.2018 ob 15:33
veza
spet si vse pomešal, za državo Izrael je bil prej komunistični blok kot zahod, vsaj na začetku, Tito je podpiral Izrael, a vseeno, če so muslimani gostoljubni, bi pa ja sprejeli svoje preganjane semitske brate in jim dodelili nekaj ozemlja, saj ga sami imajo več kot dovolj.
Preživele iz Hitlerjevih taborišč so sprejeli s puškami, čudna je ta vera.


Tudi jaz nimam nič proti, da obstaja država izrael. Me pa moti način, na kakšnega je nastala in kako se širi naprej.
In zame so vsi verniki eno in isto. Ne vidim razlike med muslimani, katoliki, pravoslavci, židi. Vsi verujejo v boga, vsak na svoj način.
Vidim pa razlikov v dojemanju osnovnih načel humanizma in zame je pregon civilnega prebivalstva (etnično čiščenje) eden težjih zločinov proti civiliziranosti in humanost, ne glede kdo ga stori.
Enačim ga z barbarstvom.
In kje piše, da imajo židje pravico pregnati nevernika in vzeti njegovo imetje? Prav v židovskih verskih knjigah to piše, ko se nepripadnike židovske vere poimenuje kot "goje" ali v prevodu kot neljudi ali živali. Zato me nasmeje to vaše demoniziranje islamskih verskih knjih ali verskih načel, saj navijate za stran, ki je povsem enaka, le malce drugače to počne. To počne bolj prefinjeno, podlo, z obtoževanjem, z igranjem žrtve, cinizmom, podtikanjem, false flagi, itd.
In četudi je potrebno kaznovati Hamas, je kaznovanje v obliki maščevanja nad nedolžnimi civilisti barbarizem in fašizem brez primere. To je najhujši zločin in se ga šteje tudi kot terorizem.
Mene osebno to spominja na kazenske ekspedicije nemške okupacijske vojske, ko jim je partizanska (banditska vojska) storila škodo ali ubila vojake in so se maščevali nad civilisti, da so jih množično sztreljali, preganjali v taborišča in na njihovo zemljo naseljevali nemškutarje.
Točno to počne danes Izrael.
In vsak ki je proti takšnemu Izraelu, se ga cinično označi kot antisemita, čeprav taisti izrael vsakodnevno pobija in preganja domorodne semite islamske veroizpovedi.
Ste lahko še bolj patetični?
Lev Trotsky
# 07.04.2018 ob 14:32
@veza

Ta tvoja diskusija o tem, kdo da je prvi prebil mejo, je absurdna. Gaza je največji geto na svetu, s to tvojo "mejo" obkoljena z vseh strani. Opravičevanje Izraelskega napada s tem, da so Palestinci poskušli prebiti mejo, je identično kot če bi rekel, da je pravilno, da jo SS-ovi streljali na Jude, ker so hoteli prebiti mejo Varšavskega geta. A vidiš absurd?
boro007
# 07.04.2018 ob 14:25
@veza

ne vem, če to drži, zmerni Palestinci normalno sobivajo z Izraelci, imajo široko zaledje muslimanskih držav, ki jih podpirajo, pa še ves svet jim humanitarno pomaga.
Če nekoga vzgojiš v fanatika in mu obljubiš raj v nebesih, če pade v boju za vero, potem je vse mogoče.
V Evropi se to že dogaja, počakaj malo, kmalu bo isto tudi pri nas.


Fanatike večinoma lahko vzgajaš samo v točno določenih okoliščinah... Fanatik postaneš ker si psihično moten, ali pa ker nimaš drugega izhoda... Ko se jih toliko najde na kupu običajno pomislim na te druge okoliščine, ko ljudje ne vidijo druge alternative kot da famatično napadajo Izraelsko mejo s kamenjem in zažiganjem pnevmatik kot dimno zaveso pred ostrostrelskimi pogledi...

In brez skrbi, ko bo Izraelska meja porinjena do zmernih Palestincev, bodo tudi oni postali fanatiki... Kot je že @Trotsky napisal, če hrvatje porinejo mejo do sredine slovenije, bom tudi jaz verjetno fanatik.
Kazalo