Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 4 glasov Ocenite to novico!
Somalijski pirati
Za izpustitev južnokorejskega tankerja so somalijski pirati lani iztržili rekordnih 9,5 milijona dolarjev. Foto: EPA

Dodaj v

V rokah piratov tanker in za 200 milijonov dolarjev nafte

Pirati plujejo vse globlje v Indijski ocean
9. februar 2011 ob 16:14
London/Atene - MMC RTV SLO, Reuters

Dan po tem, ko so pirati ugrabili italijanski tanker, je v njihove roke padel še ameriški supertanker, ki prevaža za okoli 200 milijonov dolarjev surove nafte.

333-metrov dolg tanker Irene z dvema milijonoma sodčkov nafte so morski razbojniki napadli in zavzeli ob obali Omana. Tovor predstavlja kar 20 odstotkov ameriškega dnevnega uvoza.

Ugrabitev tankerja, ki je bil namenjen v Mehiški zaliv, je potrdil njegov grški upravitelj Enesel, ki je sporočil, da za zdaj nimajo stikov z ugrabitelji, za katere se domneva, da prihajajo iz Somalije. Na tankerju je 25-članska posadka - 17 Filipincev, sedem Grkov in en Gruzijec.

V torek so pirati z avtomatskim orožjem in granatami v Indijskem oceanu zavzeli italijanski tanker in ga preusmerili proti Somaliji.

Napad se je zgodil 800 kilometrov od obale Indije in skoraj 1.300 kilometrov od obale Somalije. V napadu naj ne bi bil poškodovan nihče od 17 indijskih in petih italijanskih mornarjev.

Ogrožena oskrba z nafto
Pirati iz Somalije, ki se že dve desetletji "utaplja" v brezvladju, so vse večja nevarnost za tovorne ladje v Adenskem zalivu in zdaj še v Indijskem oceanu.

Združenja ladjarjev opozarjajo, da je kar 40 odstotkov oskrbe z nafto, ki poteka prek Adenskega zaliva in Arabskega morja, v zelo veliki nevarnosti zaradi vse bolje opremljenih somalijskih piratov, ki lahko z večjimi ladjami pljujejo vse dlje in dalj časa.

Joe Angelo, upravni direktor zveze Intertanko, ki združuje večino lastnikov tankerjev, meni, da ugrabitev tankerja Irene pomeni pomemben obrat v vplivu piratstva v Indijskem oceanu.

"Če bo piratstvo v Indijskem oceanu ostalo nezmanjšano, potem bo ogrozilo ključne prometne poti in močno prizadelo dostavo nafte v ZDA in druge dele sveta," je opozoril Angelo.

Kljub navzočnosti mornaric iz več držav so morski razbojniki še vedno aktivni in na leto poberejo več deset milijonov dolarjev odkupnin za ugrabljene ladje. Potem ko je tujim vojaškim ladjam in vojakom uspelo omejiti piratstvo v Adenskem zalivu, zdaj morski razbojniki s pomočjo boljših ladij sejejo strah v Indijskem oceanu.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
Sebastjan666
# 09.02.2011 ob 17:57
Ja take zadave takoj pridejo v medije. Druga stran pa nikoli, skoraj. Zakaj RTV MMC ne pišete, kako ostali svet onesnažuje somalsko obalo z jederskimi in drugimi odpadki, kako korporacije nelegalno lovijo ribe v vodah Somalije - letno za okoli 300 milijonov $(sicer podatek iz leta 2009) in da so zaradi tega lokalni ribiči brez dohodkov, kar je povzorčilo stradanje prebivlstva. Vedno so pirati krivi.
A vas je sram pisat o tem, kaj zahod počne po svetu?
Sramota ste RTV , vedno pišete samo to, kar vam servirajo zablojeni zahodni mediji.

http://www.huffingtonpost.com/johann-hari/you-are-being-lied-to-abo_b_155147.html
jang
# 09.02.2011 ob 19:16
ma tole so ene čudne igrice al pa so vse vojne mornarice sveta nesposobne... pred par stoletji so lovili pirate po Karibih in ostalih morjih in jih postopoma polovili (pa brez satelitov, gps-ov, letal, radijskih zvez), zdaj jih pa kao ne morjo ujet. Ja kam pa bojo parkiral tole ladjico, a sploh lahko pristane v Kopru?
sanauna
# 09.02.2011 ob 18:28
Sebastjan666

Dejstvo je da se izkoriščanje revnih Afriških držav nadaljuje enako kot v času kolonizacije,...žalostno a resnično!

Eden redkih si ki vidi dejansko stanje,...pohvalno!
gregorsu
# 09.02.2011 ob 18:39
Zanimivo je, kaj si somaljiski "pirati" lahko kupijo, kje potrošijo milijone dolarjev.... oziroma kdo stoji zadaj. Nafta, tanker in ostalo kar je vredno je itak zavarovano pri zavarovalnicah, edino mornarji... pa kdo bi gledal malenkosti...

kljub mio dolarjem, so tako revni, da se ti zasmilijo.... mislim piurati, tisti ki umazano delo izvajajo. Verjemite, da je tega še več, vendar zaradi interesa javnosti ( prav tistega, ki wikileasku ne dovoli objavit svinjarije) ne izvemo za vse ugrabitve, izsiljevanja. V krizi pač nekdo rabi denar ... Če bi npr jaz hotel postati pirat, pa nimam niti za kruh.... kako pa bom kupil hiter gliser, pa sodobno orožje, eksploziv, radijske postaje (najraje ameriške)... pa tudi gorivo za gliser, hrano, in drugo opremo? kako pa naj izvem jaz, uboga para, kdaj in kje bo plul tanker in da bo poln. Še sanja se mi ne kje na tankerju je most s kapitanom, kje je strojnica, kje moram pritisnit, da izključim GPS ladje, preden jo odpeljem v skrivališče?!! ( pa saj se jo vidi še iz vesolja) pa kako in kje izklopim radiovezo in kako vem, koliko mornarjev je na njej, da kateri ne bi skrivaj poklical pomoči in dal informacije ki bi reševalcem omogočile rešitev ladje.....

Očitno so tile ubogi somaljici v resnici pravi naravni talenti in geniji... jaz pa paranoik, ki povsod vidi zaroto.
kdosemjaz
# 09.02.2011 ob 18:26
s tem čolničkom so se spravili na 333 m veliko jekleno pošast
pa še ratal jim je

svašta
Gumirabikardirka
# 09.02.2011 ob 16:22
uuuu, madona, ne se igrat z amerisko nafto, se lahko fajn opeces, ne ga srat fantje, mozno de bodo zavel alkajdo iskat pri vas...
Atomsk
# 09.02.2011 ob 17:27
Do sedaj somalski pirati, ki živijo v brezvladju in skrajni bedi, niso ubili še niti enega talca, medtem ko se razviti svet dobesedno hvali z "uspešnimi akcijami".
26bobo
# 09.02.2011 ob 17:41
nov razlog za podtažitev naftnih derivatov v Slo
MZ
# 10.02.2011 ob 07:57
Ja...nekako zanimivo je, odkod piratom taka oprema, organizacija in logistika. Poleg tega skoraj vedno vedo, kateri tanker se splača napasti brez da bi jih prestregla kakšna vojaška ladja, katerih v Adenskem zalivu zaradi piratov kar mrgoli.
Obstajata 2 možnosti - ali so res vražje dobro organizirani ali pa za njimi stoji nekdo drug.
TheNomad
# 09.02.2011 ob 22:10
bdbstone, glede na to, kako so ruski komandosi reševali situacije v zadnjih 10 letih, bi to pomenilo potopljen tanker, razlitje nafte pa še mogoče kaj...
honda12
# 09.02.2011 ob 20:05
beri knjigo "doktrina šoka", ki jo je napisala naomi klein in po predgovoru ti bo vse jasno
Binder Dandet
# 09.02.2011 ob 18:44
V uni posebni izdaji Mladine konec leta je bil članek o somalijskem piratstvu. Celo gospodarstvo sloni na tem. Imajo celo borzo s cca 70 piratskimi podjetji, katerih delnice lahko kupiš.:) Vglavnem so bli pa vsi ribiči prej.
el CARTEL
# 09.02.2011 ob 16:57
za pirate je najbolje, da tanker takoj potopijo in se rešijo, dokler lahko.. ker ko vidiš tanker z ameriško zastavo, veš, da si na*ebal (bombardirali so države in menjali oblasti zaradi te nafte, par piratov jih ne bo ustavilo)..
fooZar
# 10.02.2011 ob 02:56
Sebastjan 666 in Gregorsu full dobra sta mi, le tako naprej. Lp.
Lluka
# 09.02.2011 ob 23:17
TRIGLAV je na poti fantje..... brez panike na tankerju..... naš ponos vas bo rešil ( vsaj 1x da izpluje iz našega zaliva--pardon... vsaj 1x na leto da ga odvežejo od bitve)
bdbstone
# 09.02.2011 ob 18:07
Dovolj bi ze bilo, da posljejo par ruskih komandosov, da tele pirate malo ustimajo..
SEL
# 09.02.2011 ob 17:38
torej 1 dolar sodček surove nafte, ostalo pa je nabijanje posrednikov, predelave, države in marže......
litr wade
# 10.02.2011 ob 08:17
Denar za opremo imajo od prejšnjih ugrabitev.
Za podatke o ladjah pa verjetno dobijo od nekoga, ki pač pobere procente od odkupnine.
Somalijci verjetno ne znajo brat niti gps-ja, znajo pa streljat in plezat po pločevini
bdbstone
# 09.02.2011 ob 18:38
http://www.youtube.com/watch?v=TruV3sxS9
Zw
Kazalo