Svet

Poudarki

  • Škofi opozarjali na resnost primera in škodljive posledice za Cerkev
  • Duhovnik se je pokesal in prosil papeža milosti
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,2 od 27 glasov Ocenite to novico!
Križ
Pisma, ki jih je objavil New York Times, so v lasti odvetnikov, ki zastopajo pet žrtev spolnih zlorab, ki tožijo nadškofijo v Milwaukeeju. Foto: EPA
Papež Benedikt XVI.
Papež Benedikt XVI. je zadnje čase deležen številnih očitkov o spolnih škandalih duhovnikov v več evropskih državah. Foto: EPA
VIDEO
Vatikan zanika vpletenost...

Dodaj v

Vatikan: Mediji sramotno napadajo papeža

Prikrivanje zlorab naj bi segalo do današnjega papeža
25. marec 2010 ob 16:39,
zadnji poseg: 25. marec 2010 ob 19:43
Vatikan - MMC RTV SLO/Reuters

Vatikanski predstavniki, med njimi tudi zdajšnji papež Benedikt XVI., niso ukrepali proti duhovniku, ki je spolno zlorabil 200 gluhih otrok. Vatikan je obtožbe označil kot sramotno blatenje papeža za vsako ceno.

Ameriški časopis New York Times je poročal, da Vatikan konec 90. let prejšnjega stoletja iz duhovniškega poklica ni izključil ameriškega katoliškega duhovnika Lawrenca Murphyja, čeprav je več ameriških škofov opozorilo, da je njegov primer zelo resen in bi lahko načel ugled Cerkve.

V Vatikanu so se ostro odzvali na poročanje časopisa in medije obtožili, da so nagnjeni k ignoriranju dejstev in k razširjanju interpretacij, da bi Cerkev prikazali kot edino odgovorno za spolne zlorabe, kar ni v skladu z realnostjo. "Obstaja sramoten namen, da se napade papeža in njegove sodelavce za vsako ceno," pravijo v Vatikanu.

Ratzinger obveščen, a ni ukrepal
Med 25 notranjimi cerkvenimi dokumenti je New York Times na svoji spletni strani objavil tudi pismo glede Murphyja iz leta 1996, ki je bilo poslano kardinalu Josephu Ratzingerju, takratnemu vodji kongregacije za doktrino vere, in iz katerega je bilo razvidno, da je bil zdajšnji papež obveščen o primeru.

Ratzingerjev namestnik je takrat svetoval, da se sproži tajni disciplinski postopek, kar pa je bilo nato ovrženo, potem ko se je leta 1998 Murphy obrnil neposredno na Ratzingerja in ga prosil milosti. Dejal je, da se je pokesal za svoje grehe in navedel tudi svoje slabo zdravstveno stanje. Pozneje tega leta je Murphy umrl.

Nadškof Milwaukeeja Rembert Weakland je leta 1996 pisal Ratzingerju, a ta ni odgovoril na pismo, zato je nadškof čez osem mesecev napisal še drugo pismo in ga poslal Ratzingerjevemu namestniku, nadškofu Tarcisiu Bertoneju, ki je zdaj kardinal in papežev državni sekretar.

Tajno o primerih zlorab
Iz objavljenih dokumentov je razvidno, da je Bertone leta 1997 Weaklandu svetoval, da proti Murphyju ukrepa v skladu z vatikanskim dokumentom iz leta 1967, ki nalaga tajnost v primerih spolnih zlorab, ki so jih zagrešili duhovniki.

Ko se je leto dni pozneje Murphy obrnil neposredno na Ratzingerja, je Bertone umaknil svoj nasvet in predlagal le "pastoralne" ukrepe, kot je na primer prepoved javnega delovanja. Vodja nadškofije v Milwaukeeju je zavrnil ta predlog in skušal nadaljevati notranji proces, a se je to ustavilo po Murphyjevi smrti čez nekaj mesecev.

Tiskovni predstavnik Vatikana Federico Lombardi je v izjavi za javnost pojasnil, da je Murphy kršil zakon, vendar je bila civilna preiskava o obtožbah proti njemu sredi 70. let opuščena, medtem ko je Vatikan za obtožbe izvedel šele 20 let pozneje. Lommbardi je pojasnil, da Vatikan ni narekoval škofov, da zlorab ne prijavljajo civilnim oblastem, vendar tudi ni posebej omenjal, da bi morali storiti to.

Pisma, ki jih je pridobil New York Times, so v lasti odvetnikov, ki zastopajo pet žrtev spolnih zlorab, ki tožijo nadškofijo v Milwaukeeju.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
nocturno
# 19.04.2010 ob 10:48
...niso ukrepali proti duhovniku, ki je spolno zlorabil 200 gluhih otrok...
...Vatikan je obtožbe označil kot sramotno blatenje papeža za vsako ceno...


Halo? A ga slučajno ne bi smeli kritizirat? Dokazano je bilo, da je vedel, ampak - a je bilo možno slišati o kakšnih sankcijah?
Ramus
# 27.03.2010 ob 09:29
Svetoslav,...

Talmud je talmud. Te pa prosim za reference, bom pogledal,... Vendar je potrebno vedeti, da je Bog Izraelce, kot izbrano ljudstvo zavrgel, potem, ko so križali Kristusa in kamenjali Štefana,... Posledica tega je bila tudi, da so nastajala mnoga dela v književnosti brez Božjega vpliva, ki pa niso imela več ničesar skupnega z načrtom odrešitve človeštva in Svetim Pismom.

Sveto Pismo kolikor je meni znano na nobenem mestu ne dovoljuje pedofilije ali spolnih odnosov z otroci,... nasprotno. Obsoja vsako pohujšanje. Pohujšanje pomeni vsak poseg v svobodno voljo drugega človeka ali otroka.
Svetoslav
# 27.03.2010 ob 09:02
Ramus, Talmud (aneks k Bibliji) je dovolj zgovoren glede tega, kdaj je pedofilija dovoljena in kdaj ne in obrazloi te reference v Bibliji.
Malo pogooglaj, pa ti bo jasno.
Ramus
# 26.03.2010 ob 23:10
luckyme,...

Sveto Pismo nikjer ne "klasificira občevanja z otroki kot normalno",...

Lahko uporabiš Hraskov prevod,... najboljši kar ga je v Slovenskem jeziku.
luckyme
# 26.03.2010 ob 20:53
bazz, to pa sploh ne bo držalo. leningrajski rokopisi so osnova za izdajo biblije na katerem kontinentu? Ker so uradno najbolj znane osnove pač hebrejska biblija, starogrška septuaginta in starorimljanska vulgata. In je res, da so bile knjige tolikokrat predelane in različno interpretirane, da marsikje prihaja do velikih vsebinskih razlik. Kako bi si sicer lahko razložil, da na podlagi ene biblije obstaja toliko različnih krščanskih ver? Samo primer, v masoretskem tekstu je spočela "mlada ženska", v septuaginti pa "devica".
konec koncev pa ni važno; tudi če biblija kje klasificira občevanje z otroki kot naravno, naša družba za razliko tega ne tolerira temveč kriminalizira. in prav je tako.
skitnica
# 26.03.2010 ob 14:48
aceb ; ti si zares težka kategorija debila,v hudi jami in še na mnogih morišč so sami domači izdajalci in Hitlerjevi hlapci,ki so izdajali svoje brate in sestre uz pomoč RKC-ja,ki se sedaj še kaže kot glavna pedofilska združba,povej tinam kaj je sveto in kaj je to vera ter kakšno nalogo ima cerkevv veri budalo.
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 14:42
Zeitgajst je pa bolj pravljica, kot pa resno gradivo,...

:-))))

z razliko od Biblije, ...
Ramus
# 26.03.2010 ob 14:41
Še nakaj pomembnega glede Svetega Pisma,...

Je tudi zgodovinska knjiga, ki opisuje vojne, nasilje, razne zločine, seksulane prestopke,... ker so se dejansko zgodili in Biblija o njih poroča. To pa še ne pomeni, da jih tudi odobrava. Zato je potrebno vsebinsko poznati Biblijo in razumeti, kaj je zgodovinsko poročilo in kaj moralni kodeks, ko pa dejansko Sveto Pismo, daje moralne principe in učenja po katerih bi se naj zgledovali,...
cairns
# 26.03.2010 ob 14:38
Nadvse nezanimiva razprava o knjigi pravljic ki se ji reče biblija.
Klerike RKC itak nič ne zavezuje. Ne evangeliji, ne biblija, ne cerkveni dokumenti. Delajo po svoje ker vedo da se jim ne bo nič zgodilo. Ščiti jih organizacija in strahospoštovanje ki ga čuti večina vernikov.
Tudi sedanje opravičevanje in zgražanje papeža ne bo spremenilo nič. Ko se vihar pomiri in bodo odškodnine izplačane, se ples radosti in norosti nadaljuje.
Ramus
# 26.03.2010 ob 14:35
Svetoslav,... mali popravek.

Kristus se ni rodil na božič, pač pa najverjetneje septembra. Rimljani so popis izvajali v jeseni, ker so takrat tudi pobirali poljščine in davek. Ne bi imelo smisla delati popis, ko bi Judje ves priedelek čez zimo pojedli, torej nič od davka.

Na božič se samo papeški svet spominja Kristusovega rojstva, kar pa ni nikjer zapovedano v Svetem Pismu. Zeitgajst je pa bolj pravljica, kot pa resno gradivo,...
Ramus
# 26.03.2010 ob 14:24
bozz,... zelo dobro

in ti rokopisi so na ogled v Muzeju. Nesporno je Qumranska najda dokazala, da je Sveto Pismo avtentično.
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 13:31
Ni čisto res. Ko so kmalu po drugi svetovni vojni našli Kumranske rokopise iz 1. st. po Kr., ki vsebujejo besedila Stare zaveze, so z nestrpnostjo pričakovali, kolikšna bo razlika med njimi in 800 let mlajšimi Leningrajskimi (Sankt Peterburškimi) rokopisi, na katerih so do takrat temeljili vsi prevodi in izdaje Svetega pisma Stare zaveze. In kaj so odkrili? Da so med kumranskimi in leningrajskimi rokopisi - kljub 800 leti časovne razlike - le neznatne vsebinske razlike - tu in tam kak drugačen izraz. Tako da so leningrajski rokopisi še danes osnova za izdajo Biblije.

ja, vredu, saj že ptički na strehi čivkajo, da je Jezus predelava Horusa, oz. enih 20-ih bogov in polbogov starega bližnjega vzhoda, ki so se rodili na Božič, bili križani, umrli in tretji dan od mrtvih vstali (glej: Zeitgeist).

ampak, problem je pa, da RKC preko teh laži legitimira svoja nagnusna dejanja.
a-bra-ka-da-bra
# 26.03.2010 ob 12:43
v dokaz temu je že to, da veliko evangelijev sploh ni bilo vključenih vanjo pa so ravno tako (ali pa še bolj) pomembni za razumevanje kristusovega nauka...

Tale del komentarja je bolj pomemben. Nekaj evangelijev je bilo namerno izpuščenih. Seznam 27 knjig nove zaveze je bil določen v 4. stoletju in dokončno dogmatiziran z 18 letnim koncilom sredi 16. stoletja.
bozz
# 26.03.2010 ob 12:20
sej je sveta knjiga, sam je bla že tolkrat prepisana, prevedena in s tem predelana, da je velika verjetnost, da nima več velike veze s tisto prvo

----
Ni čisto res. Ko so kmalu po drugi svetovni vojni našli Kumranske rokopise iz 1. st. po Kr., ki vsebujejo besedila Stare zaveze, so z nestrpnostjo pričakovali, kolikšna bo razlika med njimi in 800 let mlajšimi Leningrajskimi (Sankt Peterburškimi) rokopisi, na katerih so do takrat temeljili vsi prevodi in izdaje Svetega pisma Stare zaveze. In kaj so odkrili? Da so med kumranskimi in leningrajskimi rokopisi - kljub 800 leti časovne razlike - le neznatne vsebinske razlike - tu in tam kak drugačen izraz. Tako da so leningrajski rokopisi še danes osnova za izdajo Biblije.
jodlzi
# 26.03.2010 ob 11:43
jao jao, tle se kregate o političnem glasilu (Bibliji)...sej je sveta knjiga, sam je bla že tolkrat prepisana, prevedena in s tem predelana, da je velika verjetnost, da nima več velike veze s tisto prvo...

sploh pa nova zaveza je totalna politična propaganda, ki je bila napisana z namenom propagiranja politike krščanstva - v dokaz temu je že to, da veliko evangelijev sploh ni bilo vključenih vanjo pa so ravno tako (ali pa še bolj) pomembni za razumevanje kristusovega nauka...
obelix complicus
# 26.03.2010 ob 11:30
Vsakega, ki je kakorkoli povezan s pedofilijo, pa naj bo to kot storilec, ali pa kot pomočnik pri prikrivanju v arest. Brezpogojno.
Pa naj bo to učitelj, župnik, papež al pa predsednik.
Veston
# 26.03.2010 ob 11:17
Pred 500-timi leti so bila v modi požiganja nedolžnih na grmadah, obešanje in mučenje na napravah ki si jih danes niti z najbujnešo domišljijo ne moremo predstavljati. Danes je v modi spolno izživljanje duhovnikov nad nemočnimi otroci. Po glavi se mi poraja vprašanje kaj bo v modi pri katoliški cerkvi čez 200 - 300 let? Probal sem razmišljati v prihodnost, kakšno grozodejstvo bi to lahko bilo, vendar ne pridem do odgovora. Sem pa prepričan, glede na to da satan deluje na svet in ljudi preko religij, da bo to grozodejstvo katoliške cerkve, ki si ga danes niti ne moremo predstavljati. Sprašujem se tudi, kako je lahko katoliška cerkva padla tako nizko, na takem lahkem izpitu, kot je pedofilija med duhovniki. Plačujejo odškodnine in za njih je problem rešen, kot da so zlorabljeni otroci prustituke za denar, duhovnike in škofe pa skrivajo po vatikanu in govorijo okoli za odpuščanje. Če bi lahko govoril s papežem, bi mu pljunil v obraz. Imam vse zakramente.
PICENG
# 26.03.2010 ob 10:08
@whale - obstajajo številni dokazi, da so prijave BILE, toda dostojanstveniki so jih sistematično skrivali. Premeščali so svoje pokvarjene pripadnike na horizontalno enakovredne ali celo višje pozicije. Kjer so nadaljevali svoje poslanstvo. Plaz odkritij od Nemčije do ZDA - in tudi pri nas - (izključno v RKC, ne pa v kakšni drugi obliki religije!) sovpada s sekularizacijo družbe. Odkritja pa so številnejša po moje tudi zato, ker so žrtve opogumljene z odkritji drugod in si upajo povedati, kakšne grozote so se jim dogajale v rosnih letih v instituciji, kjer bi to najmanj pričakovali. RKC zdaj to šteje za frontalni napad nanjo, namesto da bi izločili izmečke in se jih odrekli.
Veston
# 26.03.2010 ob 10:07
Jezus je učil kredo-baptizem in kredo-filijo,
RKC pa zganja pedo-baptizem in pedo-filijo.
TineB
# 26.03.2010 ob 10:04
RKC bi se morala preimenovati v PKC. P kot o čemer pač članek govori.
a-bra-ka-da-bra
# 26.03.2010 ob 09:57
Sprašujem tiste, ki pravijo, da so bili žrtve duhovniške pedofilije, zakaj niso takoj spregovorili in prijavili svinjarij duhovnikov nad njimi? To je bila navsezadnje tudi njihova dolžnost, ne le pravic

Pobrskaj po temle portalu in najdi posnetke včerajšnjega studia ob 17h, ki je bil na 1. radijskem programu. Tam boš slišal par pojasnil o stiskah, skozi katere gredo žrtve, in tudi zakaj nekatere izmed njih spregovorijo šele ko starši umrejo.

Ta tvoj komentar je zelo brezobziren in popolnoma brez razumevanja za stiske ljudi.
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 09:55
Whale, če obstajajo pisni dokumenti, da se je stvar prikrivala, potem si je žrtve verjetno niso izmislile. Upoštevati moramo tudi psihični teror, ki ga RKC izvaja nad svojimi zombiji, zato je strah pred prijavo tudi razumljiv za otroka. Ko odraste razumljivo zbere več poguma.
Whale
# 26.03.2010 ob 09:47
Meni je pa najbolj sumljivo pri vsej tej zadevi, da je pri teh škandalih večinoma govora o dogodkih, ki naj bi se zgodili pred več desetletji. Sprašujem tiste, ki pravijo, da so bili žrtve duhovniške pedofilije, zakaj niso takoj spregovorili in prijavili svinjarij duhovnikov nad njimi? To je bila navsezadnje tudi njihova dolžnost, ne le pravica. Česa so se bali? Saj so se te stvari dogajale v demokratičnih državah s svobodo izražanja in z mediji, ki pograbijo vsako senzacijo? V mnogih od teh držav (ZDA, Nemčija) je katoliška cerkev tudi manjšinska. Takole pripovedovati kaj se jim je zgodilo nekaj pred nekaj desetletji se meni ne zdi preveč verodostojno in mi smrdi na pohlep po denarju iz naslova odškodnin, zapoznelo iskanje pet minut slave s razglašenjem za žrtev ter lažnivega obrekovanja nesimpatične institucije.
Tisti, ki so bili žrtve pedofilije (ne le duhovniške) morajo zločin nad njimi prijaviti v razumnem, ne predolgem roku, sicer velja njihovo pričanje imeti za lažnivo.
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 09:32
jurist, brez dvoma imava o krščanstvu različno mnenje,
ampak upam da tudi ne o RKC in pedofiliji.
jurist
# 26.03.2010 ob 09:29
Svetoslav: prav, glej. To je Tvoje mnenje in se pač ne strinjava. Vidim, da zate Sveto pismo nikoli ne bo knjiga knjig, v kateri bi izvedel kaj koristnega, ker je način, kako ga tolmačiš povezan s tem, kako vidiš krščanstvo.
Povedal sem Ti svoj pogled. Če ga ne sprejemaš tudi ok.
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 09:07
In kaj pravi RKC ob odkritju njenih gnusnih podvigov?

''Ne sodite!''
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 09:04
bla, bla, bla

notranje zadeve med židi (saduceji, farizeji, kristjani) so ena stvar, kako se pa obravnavajo ne-židje, sta si pa nova in stara zaveza podobni. Tudi spolna izprijenost Stare zaveze ni abrogirana v Novi, in da beseda ''pohujšati'' pomeni pedofilijo je navadna izmišljotina. 4. Mojzesova knjiga je v Talmudu obrazložena s tem, da lahko imajo spolne odnose z otroki starimi 3 leta in 1 dan. Torej lahko zaključimo, da je pedofilija stara kot Biblija. Da o ostalih grozotah te knjige ne govorimo.
Brez dvoma je Biblija, v obeh zavezah, najbolj zlovešči literarni proizvod človeštva.
jurist
# 26.03.2010 ob 08:53
Svetoslav: motiš se. V Novi zavezi je večkrat povedano, da jo Nova presega. Če si Sveto pismo prebral 25x, potem jo poizkusi še 26ič. Pa beri jo z mirom in ne srdom v srcu.

kako Nova zaveza presega Staro? Preberi si recimo tele odlomke:

Mr 10, 2: Pristopili so farizeji, in da bi ga preizkušali, so ga vprašali: »Ali je dovoljeno možu odsloviti ženo?« Odgovoril jim je: »Kaj vam je naročil Mojzes?« Rekli so: »Mojzes je dovolil napisati ločitveni list in jo odsloviti.« Jezus pa jim je rekel: »Zaradi vaše trdosrčnosti vam je napisal to zapoved,... --- se pravi, da prebija Staro zavezo in postavlja novo.

Mt 22, 23-33: Tisti dan so prišli k njemu saduceji, ki so govorili, da ni vstajenja, in so ga vprašali: »Učitelj, Mojzes je rekel: Če kdo umre brez otrok, naj se njegov brat oženi z njegovo ženo in obudi zarod svojemu bratu. Bilo pa je pri nas sedem bratov. Prvi se je oženil in umrl. Ker ni imel potomstva, je zapustil ženo svojemu bratu; tako tudi drugi in tretji, vsi do sedmega. Zadnja od vseh je umrla tudi žena. Katerega teh sedmih bo torej ob vstajenju? Vsi so jo namreč imeli.« Jezus jim je odvrnil: »Motite se, ker ne poznate ne Pisma ne Božje moči. Ob vstajenju se namreč ne bodo ne ženili ne možile, ampak bodo kakor angeli. O vstajenju mrtvih pa, ali niste brali, kaj vam je rekel Bog, ki pravi: Jaz sem Bog Abrahamov in Bog Izakov in Bog Jakobov. Ni pa Bog mrtvih, ampak živih.« Ko so množice to slišale, so strmele nad njegovim naukom. --- spet razveljavlja staro postavo.

Mt 22, 34-40: Farizeji pa so slišali, da je saduceje prisilil k molku, in so se zbrali na istem kraju. Eden izmed njih, učitelj postave, ga je preizkušal z vprašanjem: »Učitelj, katera je največja zapoved v postavi?« Rekel mu je: »Ljubi Gospoda, svojega Boga, z vsem srcem, z vso dušo in z vsem mišljenjem. To je največja in prva zapoved. Druga pa je njej enaka: Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe. Na teh dveh zapovedih stoji vsa postava in preroki.« --- to je bila za tiste čase revolucija. Judje so namreč imeli v postavi le ljubezen do Boga in jih je bližnji lahko (po domače) brigal...

Pa takih primerov je v Novi zavezi še na desetine.
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 08:40
jurist, ne bluzi, Biblijo sem prebral enih 25-krat.
Nova zaveza je isti židovski šovinističen in fašistoiden bullshit kot Stara zaveza, samo, da je povedano na lepši način. Vendar je treba brati med vrsticami in je rdeča nit sovraštva tudi v Novi zavezi zelo očitna.
Tako, ponavljam, da ne bluzite. Nove zaveze ni brez Stare in nikjer v Novi ni Stara abrogirana. Še več, Jezus sam v Novi pravi, da je Stara o.k., oz. ji ne nasprotuje. Ali se motim?
jurist
# 26.03.2010 ob 08:34
Svetoslav, še tole: če predlagaš v branje Staro zavezo, je pošteno, da hkrati poveš, da je Nova zaveza presegla Staro in jo postavila na glavo. Če si imel v Stari zavezi načelo zob za zob, imaš v Novi zapoved ljubezni, ki je vse kaj drugega kot to, kar sam želiš predstavit.
jurist
# 26.03.2010 ob 08:32
Veste kaj, vsem, ki ste ob prebiranju tega članka doživeli razsvetljenje, vrhunec svojega pisanja in dvig adrenalina želim lep dan. Ostalim, ki ste pri volji za trezno presojo pa v razmislek nekaj citatov:

1. Mt 18,6: Kdor pohujša enega od teh malih, ki verujejo vame, bi bilo bolje zanj, da se mu obesi mlinski kamen na vrat in se potopi v globino morja. - - velja za vse, brez izjeme. Za duhovnike, učitelje, družinske očete, matere... pohujšanje je lahko pedofilija, rekrutiranje v vojsko, prikazovanje pornografije, napeljevanje k storitvi kaznivega dejanja itd. itd....

2. Jn 8,(7): Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo. - - - RKC sestavljajo ljudje, dobri in slabi, pošteni in nepošteni, pedofili in nepedofili. Cerkev je sveta, je pa tudi grešna. Govorit, da s(m)o vsi, ki s(m)o del nje pedofili je žaljivo. Pedofilije v tej cerkvi ni nič več kot v družbi. Kar se od RKC pričakuje je, da bo tega manj kot drugje oziroma nič.

3. Mt 7: Ne sodite, da ne boste sojeni! S kakršno sodbo namreč sodite, s takšno boste sojeni, in s kakršno mero merite, s takšno se vam bo merilo. Kaj vendar gledaš iver v očesu svojega brata, bruna v svojem očesu pa ne opaziš? Ali kako moreš reči svojemu bratu: ›Pústi, da vzamem iver iz tvojega očesa,‹ če imaš sam bruno v očesu? Hinavec, odstrani najprej bruno iz svojega očesa in potem boš razločno videl odstraniti iver iz očesa svojega brata.---velja za vse nas. Glede na to, da je tukaj bilo ogromno komentarjev s strani oseb, ki apriori vidijo RKC kot nekaj zloveščega in družbi nevarnega (pa morda v življenju niso bili več kot 20x v cerkvi), bi morda kazalo, da najprej premislijo preden zinejo. Po drugi strani pa velja enako za RKC. Očitno bo njena katarza šla preko javnosti, kar ni nič narobe. Določene stvari se morajo razčistit. Za razliko od nekaterih, se RKC s tem vsaj spopada.

4. Mdr 6,4: Vi ste služabniki njegovega kraljestva, pa ne sodite prav, ne spoštujete postave in se ne ravnate po Božji volji. --- velja za vse kristjane, duhovnike, ljudi dobre volje, pa tudi ostale ljudi, ki govorijo eno in delajo drugo.

5. Lk 20,25: On pa jim je dejal: Dajte torej cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je Božjega.--- za vse, ki ne razumejo, da vojaki romajo v Lurd (in ne v Vatikan) na letno srečanje vojakov raznoraznih držav. In za vse, ki ne razumejo vloge Svetega sedeža v mednarodnih odnosih.

6. Lk 12, 33: Naredite si mošnje, ki ne ostarijo, neizčrpen zaklad v nebesih, kamor se tat ne približa in kjer molj ne razjeda. Kjer je namreč vaš zaklad, tam bo tudi vaše srce.---misel za vse nas, kaj je v življenju pomembno. Ne bogastvo in ne oblast, ampak sprava, mir in ljubezen do bližnjega.

7. Lk 12,11: Kadar vas bodo vlačili pred shodnice, pred vladarje in oblasti, ne skrbite, kako bi se zagovarjali ali kaj bi rekli, kajti Sveti Duh vas bo poučil tisto uro, kaj je treba reči. --- v pogum vsem kristjanom, ki so, bodo ali so bili žrtve preganjanja (tudi medijskega). Če se človek trudi za poštenost, prijaznost do soljudi in mir, potem z lahkoto premaga takšen ali drugačen napad.

8. 1 Kor 1, 23: ...mi pa oznanjamo križanega Mesija, ki je Judom v spotiko, poganom norost. --- v razmislek vsem, ki imajo modrosti iz Svetega pisma za pravljice, bajke, protidržavni element... to, kar se dogaja danes, ni nič novega. Enako je bilo pred 2000 leti.

Vsem želim čim lepši dan in naj bo čim več miru!
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 08:29
V branje predlagam 4. Mojzesovo knjigo (Numeri), 31. poglavje
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 08:24
A v svetem pismu piše..."posiljujte otroke!"???

z razliko od nekaterih spolnih praks, zanimivo, pedofilija in incest očeta s hčerko (Fritzl scena) nista prepovedana. Če podrobneje pogledamo Biblijo, vidimo da sta te dve dejanji v židovstvu sprejemljivi. Talmud (aneks k Bibliji) je glede permisivnosti pedofilije še bolj jasen.

skratka, ''božja'' volja jih ne ovira,
katero pa Vatikan postavlja nad zakone
bull
# 26.03.2010 ob 08:11
RE:kdosemjaz
še en ki ni prišel na listo pacientov...
tojomi
# 26.03.2010 ob 08:08
Mrhovinar bo vedno tam, kjer so trupla... Pedofil bo vedno tam, kjer so otroci!!! Žal je tako!!! Obsojam Vatikan! Obsojam Cerkev!!! Ampak povejte mi, kaj ima to veze z vero??? A v svetem pismu piše..."posiljujte otroke!"??? Tudi v koranu ne piše "izvajajte teroristične akcije!"!
Ne posplošujte!
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 07:50
če ni takega junaka, ki bi mi povedal, zakaj še politiki romajo v vatikan, če pa sta država in cerkev ločeni?

zato, ker so navadne kolaborantske p_zde, ki podpirajo to pedo-mafijo in se ji klanjajo, ker si nekaj obetajo, očitno.
pedofilski in zoofilski lobi dobro sodelujeta - gliha vkup štriha
Svetoslav
# 26.03.2010 ob 07:49
Ali obstaja realno na tem svetu bolj nemoralna organizacija kot RKC?
stewie
# 26.03.2010 ob 07:37
Bušman, in kaj imajo ti zločini RKCja skupnega z njimi, razen tega, da gre pač za zločin? Ali ti zaradi tistega zločina opravičuješ tega, ali pa drugim odrekaš pravico, da to obsojajo, češ saj take stvari obsojate samo tisti, ki ste proti RKC, torej simpatizerji komunistov, ti pa imajo še hujše zločine na vesti?
kdosemjaz
# 26.03.2010 ob 07:33
Psi lajajo....... karavana gre naprej

Ljudje zbudite se

Lep dan
sLOVEnija
bušman
# 26.03.2010 ob 07:27
kot pravi aceb:

Kolikor vem, so ti ubogi otroci ostali živi, z razliko otrok in staršev ,ki so jih komunistični {social demokrati} partizani žive zazidali v rudnik HUDA JAMA.
stewie
# 26.03.2010 ob 07:12
Si pa res eno butasto ustrelil ven. Eno je vera, drugo pa organizacija. Verjemi ti v kar hočeš, ne pa da se pustiš voditi od ljudi, sploh od takih, ki so pokvarjeni in govorijo eno, delajo nekaj povsem drugega.
Drugače pa, konkretno - fizika je, tako kot vsa ostala znanost nekaj, kar se da znanstveno dokazati in ugotoviti z racionalnim mišljenjem za razliko od zgodbic s strani RKCja.
Nisem še pa slišal, da bi kakšno društvo fizikalcev namerno ščitilo in molčalo o zločinih, ki bi jih v tem društvu nad učenci počeli njihovi člani več stoletij.
suraci
# 26.03.2010 ob 05:56
Če je učitelj fizike pedofil, ali, nehamo verjeti v fiziko?
luckyme
# 26.03.2010 ob 03:12
serpent, v veliki meri se strinjam. ampak poglej, tudi jezusovi nauki, npr. da človeku, ki te udari, nastaviš še drugo lice, niso vsi svetli. Prvič, ker je maščevanje naravno čustvo. S tem naukom apelira na vernika, da ostane ponižen in ponižan, vdan v usodo, žrtev. Lahko rečemo, da je ideološka manipulacija, saj verniku svetuje resignacijo in ga želi odvrniti od namere, da bi terjal odškodnino za krivice ter ga namenoma želi narediti krotkega in ubogljivega za lažje izkoriščanje. Velika večina naukov pa seveda deluje le dobrodelno, pod pogojem, da se prakticirajo ;)
Celibat pa je, razen za redke posameznike, zelo nenaraven in potemtakem nesprejemljiv. Tudi praktično, kako naj duhovnik deli nasvete in pridige o družini, otrocih, zakonski zvezi, če tega sam ni nikoli izkusil in ima o tem le teoretično znanje?
serpent
# 26.03.2010 ob 02:31
luckyme: tudi sama vera ni tako lepa, sploh 1. zaveza, medtem ko so Jezusovi nauki daleč daleč najbolj svatla plat celotne Bibilije (so tudi zelo podobni budističnim naukom), vse ostalo je pa bolj tako tako, sploh je bog v prvi zavezi opisan kot precej maščevalna in kruta oseba. Kar se pa celibata tiče, le tega je treba doseči na duhovni ravni, sam pri sebi, ne pa to sprejeti kot del službe ker je potem v tebe vsiljen in kot posledica se kaže v raznraznih nemoralnih in ostudnih dejanjih.

Če bi se kristjani držali kristusovih naukov, potem bi to bilo super, žal temu še zdaleč ni tako.
luckyme
# 26.03.2010 ob 01:14
Mene pa zanima naslednje: ali ima kdo podatke o tem, kakšno je število pedofilov med predstavniki drugih ver, od sorodnih protestantov in pravoslavcev, do islama, ki ne prakticirajo celibata? Enako, večje ali manjše? Vzrok bi lahko bil celibat (že apostol Pavel je opozarjal, da si je bolje najti ženo kot biti spolno nemoralen). Tudi Peter, prvi katoliški papež je imel ženo. Po drugi strani pa tudi budisti živijo v celibatu, pa se o zlorabah ne govori.
Najbolje, da vsak cerkvenik ob nastopu dela poleg prižnice dobi tudi deviški pas :)
luckyme
# 26.03.2010 ob 00:53
Ampak moram povedati še tole: že dolgo me ni branje komentarjev tako razveselilo kot danes, in sicer zato, ker vidim, da so ljudje stopili skupaj in družno nastopili proti ostudnim dejanjem. Ni kreganja, kdo je boljši, ali je to rdeč, črn, bel ali zelen, kot sem jaz :) Z izjemo 2, 3 osebkov je prevladal zdrav razum nad vsako ideologijo. Zdaj pa bom dodal še nekaj, za kar najverjetneje sledi avtomatsko pribijanje minusov, pa dajte si duška: mislim, da ima veliko vlogo pri osvobajanju slovenskega naroda od cerkve kot institucije (pri tem nikakor ne mislim krščanske vere same, ki je dobra in lepa) in njene manipulatorske ideologije prav osovraženi komunizem. To je ena on boljših stvari, ki jih je povzročil, poleg nudenja brezplačnega šolstva, zdravstva, zmanjšanja socialnih razlik....vsi vemo, da je bila ponudba materialnih dobrin na izredno nizki ravni, obstajalo je enoumje, kruto preganjanje drugače mislečih, zločini v imenu politične doktrine in "bratstva narodov". Je pa nas naučil, da ne smemo slepo verjeti cerkvenim dogmam, čeprav je bil motiv za to sebičen (bolje verjeti komunistom kot cerkvi, haha). In prav je tako. Nauk je lep, cerkve in katedrale tudi, večina božjih predstavnikov pa precej manj.
NoClue
# 26.03.2010 ob 00:36
Meni se bolj zdi, da RKC sramotno napada medije :\
luckyme
# 26.03.2010 ob 00:33
ramus, ti bom jaz povedal, razlog je čisto enostaven: Ne romajo v Vatikan v cerkev, ampak na Sveti Sedež. Vidim, da o tej ustanovi ne veš prav veliko, zato si morda preberi o tem v kakšni enciklopediji. Ampak na kratko: cerkev je ločena od države. rkc nima veze z državo, je "religiozna" institucija. ampak, ker se jim gre tudi za big business, morajo biti tudi poslovni subjekt. Tako obstaja Sveti Sedež, ki funkcionira kot država in je npr. lastnik Vatikanske banke. Veleposlaništva v Vatikanu npr. niso pri rkc.ju ampak so akreditirana pri svetem sedežu. Kaj bolj jasno? Kaj je v ozadju pa še sam bog ne ve;)
Ramus
# 26.03.2010 ob 00:03
Potem pa lahko noč Slovenija,...

če ni takega junaka, ki bi mi povedal, zakaj še politiki romajo v vatikan, če pa sta država in cerkev ločeni?
Ramus
# 25.03.2010 ob 23:54
oljka,...

Kristjani hodijo za Kristusom in upoštevajo Božjo zapoved,... Ne ubijaj, ljubi svoje sovražnike in tako naprej. Ne takole z nepoznavanjem sramotiti Krščanstva,...
oljka
# 25.03.2010 ob 23:42
@Ramus
Tiste pravljice,da so bili partizani tistih par ruskih janičarjev, je bolj pravljica za lahko noč-Partizani so bili predvsem kristjani.Jože Lampret je bil duhovnik ki je to področje pokrival v 14 diviziji.Neki se žabarji ven mečete z domobranci-Če neb bilo Štajercev bi bli žabarji danes pod Avstroogersko še vedno-do domobrancev še prišli nebi,kaj šele do partizanov.Koga pa volite za župana.
Ramus
# 25.03.2010 ob 23:19
Pa neko romanje naših policajev in vojakov v uniformah v Međugorje na državne stroške,... kaj že imamo oddelek papeške vojske v Sloveniji?

Kaj pa učijo kurati tele naše vojake? Ne ubijaj morda,... ali pa kot so učili domobrance, da je dobro pobijati t.i. državne sovražnike? Le kaj jih učijo?
Ramus
# 25.03.2010 ob 23:16
Snecer,... daj poišči še tisti člem, kjer piše, da sta država in cerkev ločeni,...

Potem bom pa zastavil vprašanje, kaj sta v vatikanu delala Pahor in Žbogar,... pa še kdo.
Nikec3
# 25.03.2010 ob 23:13
Je religija slučajno kdaj svetu prinesla kaj dobrega? Meni namreč ob besedi religija pridejo na misel stvari kot so: klanje, spolne zlorabe, pranje možganov, zaviranje razmišljanja...
Snecer
# 25.03.2010 ob 23:10
Naša Ustava.

5. člen
Država na svojem ozemlju varuje človekove pravice in temeljne svoboščine.

Zakaj pri nas lahko deluje totalitarna nedemokratična organizacija tipa RKC?
Ramus
# 25.03.2010 ob 23:01
Leonid,...

tebi pa tudi sam Jezus Kristus ne more pomegati, da bi spregledal v kakšne zmote in kako daleč stran od resnic Svetega Pisma si zapeljan,... žal.
manutd4ever
# 25.03.2010 ob 23:00
mene pa zanima ali so oni kaj več kot navadni ljudje?? če se ugotovi prikrivanje spolnih zlorab, mislim da bi se jih moralo smatrati kot sokrive, ter jim tudi soditi, in jih zapreti...pa naj bo to sam papež če je treba!!
Ramus
# 25.03.2010 ob 22:59
Mene pa še enkrat zanima, zakaj politiki romajo v vatikan? Ali ni država ločena od cerkve? Še toliko bolj v luči teh pedofilskih škandalov me zanima, kako si politiki še upajo v vatikan? Kateri vodilni politik EU ali ZDA je obsodil te papeške nemarnosti? Nasprotno, Merklova jih je poizkušala relativizirati,... SRAMOTA!

Povezava vatikana in vodilnih diplomatov sveta je veliko bolj tesna, kot nam mediji prikazujejo,... vse skupaj smrdi.
Snecer
# 25.03.2010 ob 22:34
Papež in Vatikan sta sramota, ne pa mediji, ki ne skrivajo več teh svinjarij.
cairns
# 25.03.2010 ob 22:27
leonid

Mislim, da si se malo zatipkal. Ni gonja proti cerkvi, ampak je gonja v cerkvi.

Po vseh sedaj znaih podatkih so se RKC kleriki obilno gonili in uničili na tisoče življenj.
cairns
# 25.03.2010 ob 22:21
Vatikan: Mediji sramotno napadajo papeža

Zanimiv odziv Vatikana. Da bi se vsaj posuli s pepelom in prosili odpuščanja. Ne, kje pa. Napad na medije, Kako si sploh upajo napadati papeža. Tega ''svetega'' moža , na čelu ''svete matere cerkve''. Nezaslišano.

Nov dokaz da je RKC vedno vedela da se dogajajo zlorabe vseh vrst. Ukrepov ni bilo, ker je neomadeževan obraz RKC bolj pomemben kot pravica in poštenje. Taka ustanova bo potem govorila o morali, duhovnosti, usmiljenju, pomoči in ljubezni do bližnjega.

Če to njeno obnašanje prenesemo v naš prostor, potem je razumljivo zakaj so preganjali Trubarja, zažigali slovenske knjige, se vedno vdinjali tujim gospodarjem in z grožnjo božje kazni strašili ljudi da morajo oblast tujcev sprejeti, s kolaboriranjem fašistom in nacistom ter organiziranjem domobranstva skregali Slovence za vse večne čase, si s prevarami in grožnjami prilastili več kot 10% slovenskega ozemlja itd. Seznam je zelo dolg
zmagoslav
# 25.03.2010 ob 22:09
Papež se naj raje zamisli nad svojimi amoralnimi dejanji!!
el CARTEL
# 25.03.2010 ob 22:06
Se strinjam z večino..dodal bi le še, da je paradoks ravno v tem, da je vera (beri cerkev), ki je nekoč bila preganjana, začela še sama preganjati..danes so zopet preganjani in prav je tako

Seveda, če si pismen ne potrebuješ duhovnika..če pa potrebuješ, da ti "razloži" kaj je napisano, pa si mogoče ne zaslužiš, da bi sploh vedel, kaj piše ;)
PICENG
# 25.03.2010 ob 22:04
@leonid: pedofilska gonja proti cerkvi???!!! As'ti tut not padu? Na glavo namreč in se močno, močno udaril. Gonja - to je vse, kar si je tvoj um domislil! Sklep je, da opravičuješ ta sramotna dejanja številnih duhovnikov, ki naj bi bili svetilnik vere in poštenja.
vorteksjana
# 25.03.2010 ob 21:57
leonid, ti pa si bumbar pa pol.:D
palca
# 25.03.2010 ob 21:54
Hja, dragi 'dušebrižniki', ljudje počasi a zanesljivo, začenjajo tudi gledati, kaj kdo dela in le le poslušajo kaj naklada.
bozz
# 25.03.2010 ob 21:51
Precej se strinjam z evangeličani - če veruješ v Boga, ne rabiš nekega poklicanega posrednika med njim in tabo. Če je Bog vsemogočen, te bo menda ja slišal, kadar moliš, se kesaš, ga prosiš ipd. Zakaj bi nek duhovnik moral posredovati tvoj kes, prošnjo ali molitev v nebesa, še posebej, kadar gre za izprijenega in pokvarjenega perverzneža, ki svoj stan zlorablja za potešitev svojih pokvarjenih spolnih fantazij?
Res ima RKC velik črn madež zaradi prikrivanja pedofilije v svojih vrstah. Ne gre za kritiko RKC kot religije, temveč za kritiko RKC kot ustanove. Kdor ščiti zločinca, je sam zločinec. In ne morem razumeti, da se v imenu branjenja ugleda Cerkve njeni dostojanstveniki spustijo na nivo kriminalcev - je to učil Kristus? Ne - učil je prav nasprotno. Samo RKC že zdavnaj ni več Kristusova cerkev, saj je polna pravil, načel in praks, ki Kristusovemu nauku nasprotujejo.
Škoda je zlasti tistih duhovnikov, ki so zares krasni ljudje.
leonid
# 25.03.2010 ob 21:48
Ti, ki vodijo pedofilsko gonjo proti Cerkvi, se niso nič naučili iz primera komunistov, ki so hoteli od zunaj z lažjo in nasiljem uničiti Cerkev, na koncu pa so sami propadli. Sedanjo gonjo proti Cerkvi verniki razumemo kot križ tega časa, ki ga moramo nositi na Kalvarijo. Ker pedofilija ni nič večji problem Cerkve kot celotne družbe, bodo krivične obtožbe Cerkev le še okrepile.
Zanimivo! V državah, kjer se porajajo ti konstrukti, v ZDA in VB, verniki množično prestopajo iz protestantskih cerkev v katoliško.
PICENG
# 25.03.2010 ob 21:45
Pred dnevi je papež Benedikt XVI. Ratzinger poslal pismo v zvezi s pedofilijo.
Papež žuga kardinalom in drugim visokim ter nižjim RK dostojanstvenikom (predvsem na Irskem, čeprev bi se moralo nanašati tudi na ZDA, Nizozemsko, Nemčijo Avstrijo in še na laktero državo), ki so se pregrešili s pedofilijo in posilstvi: Bog vas bo kaznoval!
Kako grozna "kazen" za ljudi, ki bi se naj itaq zavedali nizkotnosti svojih zločinov pred Bogom že prej, preden je "nezmotljivi" napisal to zadnje pismo. Torej - tem ljudem, ki naj bi najbolj goreče promovirali vero in poštenje, je že pred tem pismom bilo figo mar za Boga.
Highlander
# 25.03.2010 ob 21:29
na kratko: na grmado z RuKnjenCi ...
oxo
# 25.03.2010 ob 21:07
Sedanji papež je še kot kardinal lepo pometal pod preprogo prijave pedofilije.
In za to je bil nagrajen. Sramota!
Naivni verniki bi morali odpreti oči, da je RJC pokvarjena izprijena inštitucija katere cilj je moč, denar in vplivanje na naivne verne ovčice - da ji slepo sledijo.
Ljudje naj verujejo... a mimo institucije kot je RKC!
luckyss
# 25.03.2010 ob 20:58
Moteni ste eni in drugi, rdeči in črni, pijani vsak od svoje religije!
Ramus
# 25.03.2010 ob 20:47
Slepota je silno huda stvar,...

me ne čudi da papeški sinovi opravičujejo tele gnusne zločine duhovščine in papeštva z povojnimi dogodki!?! Saj tudi Svetega Pisma ne poznajo in prav tako s svojim početjem sramotijo Jezusa Kristusa ki je že pred 2000 leti jasno obsodil takšno početje. Očitno to niso njegovi učenci,... Sicer pa so tudi že med drugo svetovno vojno papeški duhovniki hujskali domobrance, da naj v imenu Boga pobijajo partizane

Seveda pa ob tem popolnoma zavrgli nauk Jezusa Kristusa: "Ljubite svoje sovražnike in tiste, ki vas preganjajo,..." Torej me ne čudi takšno nekrščansko stališče ob papeških zločinih. Sramota!
aeterno
# 25.03.2010 ob 20:36
ampak pomembni so bulmastifi ljudje! kao...
vorteksjana
# 25.03.2010 ob 20:32
@diax,

Ne vem kakšen bizgec moraš biti, da greš ene zločine opravičevat z drugimi?:D Zdej so pa komunisti počeli hude svinjarije, bomo pa kar Cerkvi oprostili al kaj?:D kaj jebeno ima eno veze z drugim?:S Oboje je pač zlo in obsojanja vredno, dripci zarukani.
diax
# 25.03.2010 ob 20:12
aceb: ''kolikor vem, so ti ubogi otroci ostali živi, z razliko otrok in staršev ,ki so jih komunistični {social demokrati} partizani žive zazidali v rudnik HUDA JAMA.''

Točno to!!!
mirora
# 25.03.2010 ob 20:07
kako lahko človek zdrži brez seksa celo življenje¨? nemogoče
Ramus
# 25.03.2010 ob 20:04
Kako lahko pedofilija za cerkvenega uradnika zastara?

Kako lahko nekdo, ki zase trdi da je Kristjan takšne stvari pomete pod preprogo? Kje je njegov Krščanski vzgib, ki bi ga moral voditi do tega, da se krivica razkrije in rehabilitira žrtve? Kaj je v duši takšnega človeka, ki nima tega vzgiba morale? Takšen človek je že davno nehal verjeti v Jezusa Kristusa in je njegova vera goli formalizem,... Vse to pod plaščem Krščanstva,sramota brez primere!
sunken
# 25.03.2010 ob 20:00
papež bi moral irskega škofa, ki je tako dolgo prikrival zlorabe, pozvat k odstopu.
884
# 25.03.2010 ob 19:52
Namesto da pišete tako ganljive komentarje, pojdite rajši brat objavljene dokumente:

http://documents.nytimes.com/reverend-lawrence-c-murphy-abuse-case#document/p72

Civilne oblasti so žal opustili preiskavo zoper tega pedofila, ko je bil še čas, da mu sodijo. Ko je bila zadeva že dolgo zastarana za civilno pravo, je šele prišla na Ratzingerjevo kongregacijo. Če ne bi prej umrl, bi iz Rima dobil še kakšno cerkveno kazen. Res je, veliko zlorab se je prikrivalo, ampak v tem primeru pač ni šlo za prikrivanje. Pravo vprašanje je, zakaj civilne oblasti niso opravile svojega dela, ko so vedele za sum zlorabe.
vorteksjana
# 25.03.2010 ob 19:50
Aha, 'mediji sramotno napadajo Cerkev' s tem ko pač celo opravljajo svoje delo pa poročajo o njihovih svinjarijah?:D Si pa drznejo...
luckyss
# 25.03.2010 ob 19:42
Einstein (ob neki priliki): "Človeška neumnost in vesolje sta neskončni-za vesolje nisem čisto prepričan!
Ramus
# 25.03.2010 ob 19:33
Luka 17,2. " 2 Bolje je zanj, da mu obesijo mlinski kamen na vrat in ga vržejo v morje, kakor da pohujša enega od teh malih."

Gorje vam ki se skrivate za Kristusom in Krščanstvom pa zlorabljete otroke in prikrivate zlorabe,... če boste ušli pravici pri ljudeh, pri Bogu ne boste.
mago
# 25.03.2010 ob 19:24
Na brodu koji tone uz ostale putnike nasli se pedijatar,odvjetnik i katolicki svecenik. pedijatar povice- "spasavajmo djecu! spasavajmo djecu!"...zadere se odvjetnik-" jebes djecu!"...svecenik ga tiho priupita-" mislis da imamo vremena?"...
p.s. ---- Osebno bi vse te stvore sa tupim n...
Spanija
# 25.03.2010 ob 19:12
Svinje pokvarjene.Se opravičujem da morem ubogo žival primerjat z takšnimi osebki kot so v tem Vatikanskem getu.
skitnica
# 25.03.2010 ob 19:10
pa že minus
skitnica
# 25.03.2010 ob 19:07
ejga kaj je papež tudi big bos v RKC-ju
minores
# 25.03.2010 ob 19:07
Dragi Svetoslav, mislim da pojma nimaš o ovcah in ne o tem kar komentiraš. Pred mnogimi leti sem izvedel kar veliko o primerih spolnih zlorab mladoletnic (pa ne s strani duhovnikov), bilo je veliko fizičnega nasilja nad otroki, vendar takrat (na žalost) tega ni nihče kriminaliziral. Takrat trinajstletna sestrična je zanosila z devetnajstletnim bratrancem in splavila. Ali naj ga zdaj toži? (Ona ima urejeno družino in tri otroke) Ob vsem upravičenem obsojanju je treba tudi ločiti dejanje od dejanja. Ni vsako šlatanje posilstvo (spolni odnos) tako kot ni grožnja z umorom umor, Zato nikoli ne smemometati vse v isti koš.
Predvsem pa ni prav taka razkrita hudodelstva (ki so jih počeli v enaki meri tudi v drugih ustanovah) izkoriščati za hujskanje proti Cerkvi in vernikom!
Snecer
# 25.03.2010 ob 19:06
Nerodno, nerodno, bodo morali razmisliti o novih uniformah, ki imajo zadrgo ali še kaj bolj močnega, ker ti pajaci v katerih so zdaj so idealni za nadlegovanje.
Thiver
# 25.03.2010 ob 19:05
Verske sekte so pribežališče najbolj spijenih, bolanih in perverznih umov, v vseh kulturah. Ni ga večjega zla.
Ramus
# 25.03.2010 ob 18:47
Sramota,... riba vedno smrdi pri glavi.

Že od samega začetka govorim, da je papež objektivno odgovoren za te zločine, sedaj pa se je pokazalo, da je še neposredno vpleten v njih,... To je sprenevedanje in hinavščina brez primere. To je zloraba KRŠČANSTVA in papeška cerkev nima pravice se imenovati Krščanska!

Politiki do kdaj se boste še udinjali vatikanu, kako dolgo bomo še morali gledati vaše glave v pesku??? Sodeležni ste njegovih grehov,... SRAMOTA.
ekrancek
# 25.03.2010 ob 18:29
Kdo pa lahko trdi ,da ta "ata" nebes ni iz enakega testa ???.

Groza ,srd ,nemoč ,ON pa čaka ,kaj....
mirko s trojan
# 25.03.2010 ob 18:20
Sramota.....pol bi pa jz takim kurcem veroval...!!
Veston
# 25.03.2010 ob 18:08
Podatki so že prej curljali v javnost, zdaj se je pa razvedelo na veliko. Da RKC načrtno ščiti pedofile, od papeža navzdol!
DOBRO JUTRO!

Predvsem vi, vneti zagovorniki RKC, ki si zatiskate očesa in ušesa, predvsem pa tale primer aceb in podobni, vprašajte vašo vest, oziroma si izprašajte srce. Zdaj /!/ veste, koga podpirate ali zagovarjate? Jezusa ali Satana?
Svetoslav
# 25.03.2010 ob 18:04
Problem pedofilije je predvsem to, da se nagnenje pogosto "prenese" s storilca na žrtev - še posebej, če je žrtev prisiljena v molk in potlačitev spominov in ni deležna primerne pomoči. Breme potlačenih spominov (travma) pa slej ko prej reproducira okoliščine, v katerih je nastalo, zato zagovarjam tezo, da je pedofilija eden uspešnejših načinov samorekrutacije klera. Kot ugotovljeno, ne gre za "epidemijo" v posameznih škofijah, pač pa gre v določeni meri za endemično značilnost določenega dela populacije duhovnikov. In bivši duhovnik je povedal strašljive podatke o tem, kako uspešna je RKC pri prikrivanju zlorab.
Razlog je tudi celibat, katerega klerikalno prakticiranje ustreza njihovemu pogledu na človeka in duhovnost - torej popolnoma izrojeno ker je docela razumsko. Kdor ni v globokem stiku s celovitostjo svojega bitja, naj se nikar ne loti celibata! Pravi celibat nastopi na določeni stopnji duhovnega razvoja, ko je posameznik sposoben brez negatevnih posledic v celoti transformirati (primarno) spolno energijo v svojo duhovno prakso, kakršnikoli drugi "nemedicinski" razlogi pa nujno vodijo v psihopatologijo, ki smo ji priča v družbeni manifestaciji delovanja klerikov.
Neron
# 25.03.2010 ob 17:59
Joj zopet ta klerikalna golazen ...
Ostrozor
# 25.03.2010 ob 17:56
moralna avtoriteta,
za kozlat

Cerkev je enako kot korupcija, laž, prevare, umori, posilstva...

ja, vse v enem
luckyss
# 25.03.2010 ob 17:52
Cerkev je vedno izkoriščala svoje naivne ovčice in to v vseh možnih oblikah.
Danes pa so verniki (vsaj nekateri) bolj osveščeni in se pač ne pustijo več jeb..!
Ne mislit, da bi se kdo od cerkve opravičeval, če bi še imeli nekdanjo moč.
Sploh pa ne razumem vernikov zakaj neki rabijo Cerkev kot ustanovo, kaj vam vera ni dovolj?!!
Krapez
# 25.03.2010 ob 17:51
Cerkev je enako kot korupcija, laž, prevare, umori, posilstva... kdaj bodo verniki to dojeli?
Svetoslav
# 25.03.2010 ob 17:47
Jasno je, da pedofili ne ciljajo samo na enega otroka. Po statistiki obravnav pride na vsakega duhovnika kar po nekaj vzporednih žrtev.

To pomeni, da je vsak dani trenutek na svetu med 6.000 do 20.000 pedofilskih župnikov!
In vsaj nekajkrat toliko žrtev.

A to je za apologete povsem nepomembno, saj je v drugih institucijah in religijah tudi tako...

A dodajam še nekaj misli: Številka ki je tu uporabljena izvira iz števila PRIJAVLJENIH primerov, kot jih ima Vatikan na podlagi poročil posameznih škofij. Če primerjamo s statistiko neprijavljenih posilstevkjer velja ocena, da je 40 do 60% vseh posilstev neprijavljenih, se omenjeni številki vsaj PODVOJITA. Glede na vrsto zločina pedofilije (avtoriteta zločinca), se mi zdi bolj verjetno, da je razmerje neprijavljenih primerov tu še slabše. A seveda, to je ocena, za katero nimam referenc.
Svetoslav
# 25.03.2010 ob 17:44
Vatikanski nadškof Silvano Tomasi je izjavil, da je po razpoložljivih podatkih v spolnih zlorabah otrok sodelovalo »samo« 1.5%-5% duhovnikov.

v Sloveniji je enih 1000 duhovnikov,
do the math
SeU
# 25.03.2010 ob 17:43
Bogi otroci.
† fear †
# 25.03.2010 ob 17:40
v Vatikanu nič novega!

@Aceb: tudi tisti v jami so zlorabljeni od strani duhovnikov, samo niso meli možnosti nikomur povedati.
Gman
# 25.03.2010 ob 17:38
200 gluhih otrok zlorabil en sam pedo-duhovnik in še pri tem ni dobil kazni. Umrl je nekaznovan...

Goddamit, včasih si res želim, da bi Vatikan z anti-materijsko bombo upepelili, ker je vir zla in hipokrizije na tem človeštvu. Isto velja tudi za ostale religije in religiozne nebuloze. Z Anti-materijsko bombo upepelit vse. Sam kaj, ko v praksi to ni možno in bi zahtevalo preveč žrtev in imelo hude posledice na svet.

Aceb, ne eno ne drugo primerjanje ni vredno. Oboje je treba obsoditi, ker je zločin. In pozabljaš na razliko, da so te žrtve še žive in zaznamovane do konca življenja. To je zelo počasno umiranje. Žrtve hude jame, pa so trpele nekaj dni, preden so umrle.
tomaz14
# 25.03.2010 ob 17:29
aceb ti nisi kristjan!
111aaa
# 25.03.2010 ob 17:28
aceb

a se ti norca delaš al kaj, kle primerjaš žrtve pedofil-duhovnikov, k so zaznamovane za celo življenje z enimi kolaboranti/izdajalci, k bi blo čist vseen če bi jih takrat na mestu postrelil.
tomaz14
# 25.03.2010 ob 17:26
Sam aceb, ti si res bolan. A v Begunjah radiatorje menjajo, pa maš fraj?
Svetoslav
# 25.03.2010 ob 17:26
Načrtno prikrivanje pedofilije je že ugotovljeno dejstvo, na podlagi poročanj bivših ''insajderjev'' v Vatikanu. In Ratzi je že kot kardinal fural vse to prikrivanje skupaj.

Zagovorniki RKC bodo trdili, da je Cerkev pokvarjena zaradi ljudi, vendar je resnica ravno obratna. Ovce pa lepo v nedeljo le vržite nekaj v pušico, da bodo ''brezmadežna'' RKC lahko kupovala molk od žrtev ter izplačevala odškodnine.
mago
# 25.03.2010 ob 17:22
Eh moj dragi filozof.... Namen idej ( ideologij ) ni resnica, pac pa, da je edino tvoj prav, tisti pravi...prav....
XXI
# 25.03.2010 ob 17:21
Bivši nadškof Weakland je torej izročil svojo korespodenco z Vatikanom, da jo objavijo v časopisih. Zdaj se je izkazalo samo to, da je bil Vatikan zadržan glede ukrepanja proti staremu duhovniku pedofilu, ki že dolgo ni izvrševal svoje službe in je bil tik pred smrtjo.

To vse skupaj največ pove o bivšem nadškofu Weaklandu, ki je moral odstopiti, potem ko se je razvedelo, da je plačal 450.000 USD svojemu bivšemu ljubimcu, ta denar pa sploh ni bil njegov.
rush1
# 25.03.2010 ob 17:20
aceb
Ti si bolan. Se pravi, da ni nič narobe če so jih posilili, glavno da niso pri tem umrli?!?!
revolver
# 25.03.2010 ob 17:17
Sramota! Sramoto delajo vsem vernikom!
aceb
# 25.03.2010 ob 17:14
kolikor vem, so ti ubogi otroci ostali živi, z razliko otrok in staršev ,ki so jih komunistični {social demokrati} partizani žive zazidali v rudnik HUDA JAMA.
filozof
# 25.03.2010 ob 17:11
Ah, včasih si želim da bi bilo 2012 resnično vsega konec... Pa kaj se je resnično vse kar je včasih veljalo za sveto skvarilo: Svet nam je bil narod, dobili smo naciste in fašiste, spoštovali smo pridno delo, ko pa so prišli "delavci" na oblast, so najprej skregali narod, ga pol pobili in nas še okradli. Cerkev; od križarskih vojn, pa do teh zadnjih gnusnob.... Kaj res ni ideje ki je človek ne bi pokvaril in zlorabil, se moramo v resnici odpovedati upanju da je sploh kdaj živela pravica in modrost... :(
Kazalo