Svet

Poudarki

  • Latinskoameriški voditelji vse bolj proti prohibiciji
  • Obama na spolzkih tleh
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 36 glasov Ocenite to novico!
Vojna proti mamilarskim kartelom, ki jo je napovedal mehiški predsednik Calderon, je državo v zadnjih letih pahnila v pravi pekel. Foto: Reuters
Gvatemalski predsednik Otto Pérez Molina je načel pomembno debato. Foto: EPA

Dodaj v

Vojna proti mamilom izgubljena, je čas za liberalizacijo?

Na vrhu v Kolumbiji o novih taktikah
9. april 2012 ob 11:46
Cartagena - MMC RTV SLO

Na zgodovinskem srečanju južnoameriških voditeljev bodo voditelji držav priznali, da je bila vojna proti mamilom neuspešna in da je treba poiskati druge možnosti.

Na Vrh Amerik v kolumbijski Cartageni, ki se ga bo udeležil tudi ameriški predsednik Barack Obama, tuji strokovnjaki gledajo kot na prelomen trenutek v preoblikovanju svetovne politike do mamil v prid bolj liberalnemu pristopu.

Otto Pérez Molina, gvatemalski predsednik, ki je kot nekdanji vodja tamkajšnje vojaške obveščevalne službe na lastni koži izkusil moč mamilarskih kartelov, pritiska na svoje latinskoameriške voditeljske kolege, da izkoristijo vrh v podporo novemu regionalnemu varnostnemu načrtu, ki bi končal prohibicijo. "Prohibicijska paradigma, ki navdihuje današnjo utečeno svetovno politiko do mamil, temelji na napačni predpostavki, da se da globalni trg mamil izkoreniniti," je povedal Molina za Guardian.

Molina priznava, da je ukinitev prepovedi problematična: "Predlagati liberalizacijo, ki bi dovoljevala uživanje, proizvodnjo in prekupčevanje mamil brez vsakršnih omejitev, bi bilo, po mojem mnenju, skrajno neodgovorno. Celo noro. Če sprejmemo reguliranje alkohola in tobačnih izdelkov, zakaj bi pustili, da se mamila uživa in proizvaja brez vsakršnih omejitev?"

Kljub temu pa vztraja, da prohibicija ni uspela in da se morajo poiskati druge možnosti za ureditev tega področja: "Gvatemala predlaga, da se opusti vsakršne ideološke premisleke glede mamilarske politike (pa naj gre za prohibicijo ali liberalizacijo), pospeši pa se globalni medvladni dialog, temelječ na realističnem pristopu do regulacije mamil. Poraba mamil, proizvodnja in prekupčevanje bi morali biti podvrženi globalni regulaciji, kar pomeni, da bi morala biti uživanje mamil in njihova proizvodnja legalizirana, a z določenimi omejitvami in pogoji."

Tvegan korak naprej
Na Molinovo odločitev, da spregovori o tej temi, poznavalci gledajo kot na izjemno pomembno in politično tvegano. Po javnomnenjskih raziskavah velika večina Gvatemalcev dekriminalizaciji nasprotuje, vseeno pa na Molinove izjave mnogi gledajo kot na začetek nove dobe javne razprave. Tuji strokovnjaki bodo Molinove predloge natančno preučili, saj opažajo, da latinskoameriški voditelji po desetletjih smrtonosne vojne proti mamilom počasi spreminjajo svoje stališče do prohibicije.

Mehiški predsednik Felipe Calderón je na to temo pozval k nacionalni razpravi, lani pa je kolumbijski predsednik Juan Manuel Santos dejal, da če bi legalizacija mamil pristrigla krila organiziranim kriminalnim združbam, ki med prohibicijo kar cvetijo, bi jo tudi sam podprl. Nek neimenovani diplomat dogodke pred vrhom opisuje kot zgodovinske, rekoč da se bodo prvič v 40 letih voditelji lotili odprte razprave o mamilih. "To je priložnost, da na to zadevo pogledamo z drugega zornega kota," meni.

Vse večja nenaklonjenost Latinske Amerike prohibiciji pa potencialno otežuje Obamovo udeležbo na vrhu. Obamova administracija, ki v tem volilnem letu ne želi oskrbeti nasprotnikov z orožjem, noče dajati vtisa, da se je omehčala v svoji podpori prepovedi. Precej pomembna pa je izjava ameriškega podpredsednika Joeja Bidna, da je razprava o legalizaciji mamil zdaj legitimna.

Fernando Henrique Cardoso, nekdanji brazilski predsednik in predsednik svetovne komisije za politiko do mamil, pravi, da je napočil čas za "odprto razpravo o bolj človeški in učinkoviti politiki", s čimer se strinjata tudi George Shultz, nekdanji ameriški zunanji sekretar, in nekdanji predsednik ZDA Jimmy Carter.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
dylanus
# 09.04.2012 ob 11:51
no pa se počasi a vztrajno stvar obrača v pravo smer. Si le prihajajo gor da prepoved ni način. Sedaj bodo države samo še uradno prevzele nadzor nad temi ''trgi'' :)
crusader
# 09.04.2012 ob 11:54
če so čiki dovoljeni pa svinjska mast, goveja čreva pa še kaj pol je lahko vse dovoljeno
Breathe
# 09.04.2012 ob 11:56
Z dohodki od ilegalne prodaje drog se že od nekdaj financirajo tajne službe, politika in ostala nesnaga, ki tudi ne dopusti, da bi ta prihodek postal legalen.
viljam_s
# 09.04.2012 ob 12:07
Zloraba ali uporaba drog je odločitev vsakega posameznika posebej, zato liberalizacija trgovine s tovrstnimi substancami nikakor ne more biti tvegana. Še več liberalizacija trgovanja je nujna zato da se zaščiti družbo pred nenamenskim trošenjem denarja za politike, ki povzročajo samo trenje in gorje predvsem med uporabniki, ki v večini (99%) nobenemu nočejo nič slabega - ampak se hočejo samo brez slabe vesti in srahu zadevat.
Liberalizacija bi seveda zadala strašansko hud, po mojem mnenju dokončen udarec narko kartelom, če samo pomislimo, da bi zasvojenec lahko dobil šus po ceni 1 do 10$ v lekarni in to s prvovrstno robo proizvedeno v Krki, Phizerju, Mercku, Novartisu ali katerim od ostalih farmacevtov. Ob tem lahko govorimo še o prihodkih od pobranih davkov, trošarin, ki bi jih lahko reinvestirali v izobraževanje.
Skratka na koncu lahko ugotovimo samo to, da so ljudje vrjetno od prazgodovine iskali substance s katerimi so se zadevali - tega se ne da preprečiti - lahko pa se regulira in ljudi izobražuje, da naj to poskušajo delati v zmernih količinah ali pa njabolje sploh ne. Vsekakor pa je nesmiselno in proti vsem človekovim pravicam, da se ljudi zaradi tega kriminalizira.
crusader
# 09.04.2012 ob 11:53
itak bi mogli že zdavnaj o legalizirati, koga oni slepomišijo s temi prepovedmi, bi blo od tega kr dost davka za tako prazne fiskalne blagajne zahodnih držav
lunajko222
# 09.04.2012 ob 12:14
prohibicija nikoli ni delovala.. z prepovedjo preprosto utiraš pot kriminalcem ki prevzamejo trg, podplačajo policiste ali jim pa grozijo da jih ubijejo.. ne pozabite, denar je sveta vladar.. in mamilarski karteli ga imajo mnogo več kot policisti ki se trudijo jih ujeti..to je izgubljajoča bitka..

končno jih je srečala pamet in razmišljajo pametno..

če pride do legalizacije heroina a mislite da bomo kar vsi začel heroin uporabljat? ..bomo kar vsi zasvojeni.. daleč od tega.. zasvojenost niti nima veze z drogo kot tako, odvisnost je posledica nestabilne družbene situacije(depresija, nimaš službe, uboji v soseskah, itd..)vse to prispeva da se človek zateče k odvisnosti od nečesa. .. ali je to alkohol, tobak, droge, seks, ni važno.. se pravi vzrok za odvisnost ne leži v heroinu je nekje druge..

koliko bogatašev je odvisno od heroina? ..koliko črncev v getu? ..videli boste da tisti najnižji sloji so tisti ki so najbolj potencialna skupina da postanejo odvisniki.. bogati se lahko odvadijo, revež ne more-nima razloga za to..

zdaj, zakaj bi kriminalni karteli služili na račun tega.. naj prevzamejo legalna podjetja ki bodo plačevala davek in bo vse jasno, tisti ki se pa drogirajo pa ponudi psihološka pomoč in stigmatizira uporaba droge oz. ZLORABA kot nekaj kar te uniči in je slabo.

Danes imamo legaliziran alkohol.. pa ne skačem od veselja in ga zlorabljam.. če pa ga zlorabim pa to ni zaradi alkohola ampak nekih drugih problemov v mojem življenju.. enako je z drogo..

Sam CIA ne bo dopustila da jim gre toliko veliko "črnega" denarja-neobdavčenega- v prazen nič.. toliko revolucij so s tem denarjem podprli, toliko držav uničli.. težko bo da se legalizira.. ful težko. interesi držav so preveliki da bi ostalo pod mizo ker ta denar poberejo obveščevalne službe in izvajajo terror po vsem svetu s tem denarjem..
gesan
# 09.04.2012 ob 12:09
no pa se počasi a vztrajno stvar obrača v pravo smer. Si le prihajajo gor da prepoved ni način. Sedaj bodo države samo še uradno prevzele nadzor nad temi ''trgi'' :)

Problem je več kot očitn obil v tem, da so tisti, ki so kao bojnali proti temu zlu bili pravzaprav sami največji zaslužkarji. Bojnali so se samo za to, da so vso konkurenco, ki ni hotela sprejet njihovega diktata, hoteli na kao legalen način uničit.

Toda laž ima vendarle kratke noge. In to so spoznali tudi sami.
Sedaj so si prepračunali in dojeli, da se jim vendarle najbolj splača drugačna pot.

A bo prava? Ziher bo boljša kot tale. Problem pa ostane, ker se z tovrstnim biznisom ukvarjajo najbolj podli ljudje.

Naj legalizirajo po vsem svetu v tem smislu, da vsak ima pravico, da si prideluje zase in za prijatelje. To bi njihov biznis toliko prizadelo, da bi se vprašali ali se jim sploh splača.
kva dogaja
# 09.04.2012 ob 12:07
Končno so se spametovali.
Naj ZDA in Evropa zmanjšata povpraševanje pa bo konec samo po sebi.
Aja to je pa že kršitev človekovih pravic v evropi in ZDA, je lažje bombandirat kmete v južni ameriki.
dude
# 09.04.2012 ob 13:36
Pa nizek IQ bi lahko tudi obdavčili... morda celo analni seks...
Mindmaster
# 09.04.2012 ob 13:16
Legalizirati in obdavčiti vse droge, vendar naj bo zdravljenje posledic plačljivo, zavarovalne premije pa tudi temu primerne. Bo že naravna selekcija poskrbela za vse ostalo.
-sloga--
# 09.04.2012 ob 12:50
Zgodovina se ponavlja. V drugi polovici prejšnjega stoletja se je US of A odločila, da levičarji nimajo kaj delat v Južni Ameriki, ker so se jim upirali na gospodarskem področju, zato se je US of A odločila, da ukrepa, rezultat:

Čile: z oblasti so odstavili demokratično izvoljenega Salvadorja Allenteja in na oblast postavili zverino Pinocheta.
Paragvaj: odstavili Federico Cháveza in postavili Alfreda Stroessnerja
Brazilija: odstavili João Goularta
Bolivija: odstavili Juan José Torresa in postavili Hugo Banzerja
Urugvaj: odstavili Jorgeja Pacheco in postavili Juan María Bordaberry
in še Argentina, Nikaragva, Gvatemala in El Salvador.

odstavili pomeni z vojaškim udarom podprtim iz Amerike.

Zopet so na oblasti levičarji in zopet nagajajo great US of A v njihovi 'vojni' proti mamilom. Zgodovina se ponavlja.
prim00z
# 09.04.2012 ob 11:58
bo treba počasi karto za Kolumbijo kupit.
enbody
# 09.04.2012 ob 12:42
Letos ne bom več sadil samo fižola, ampak tudi konopljo.
kanalija
# 09.04.2012 ob 17:23
v večini se kar strinjam s komentarji, a vendar.. kakšne trošarine za države?? Državni aparati so že tako preveliki, vi bi jim pa še od drog trošarine dajali. Te qrbe imajo dovolj. Raje vidim, da gredo trošarine od drog za karitas, ali pa magari športnike, ne pa kravatarje.
demetra
# 09.04.2012 ob 14:18
Že prohibicija je nazorno pokazala, da s prepovedjo ne rešiš ničesar, kvečjemu nakoplješ si kup nepotrebnih problemov.

Pa kar tiščijo buče v pesek....
gape-sem-si
# 09.04.2012 ob 14:02
»Globalna vojna proti drogam je spodletela, s pogubnimi posledicami za posameznike in družbe po svetu. Petdeset let po sprejemu konvencije o mamilih in 40 let po tem, ko je predsednik Nixon sprožil vladno vojno proti drogam, so nujno potrebne temeljite reforme politik nacionalnega in globalnega nadzora nad drogami.«

Te besede so zapisane na samem začetku poročila Svetovne komisije za politiko do mamil, ki je bilo izdano junija letos. V nadaljevanju poročilo vladam poda temeljna načela in priporočila, po katerih naj se v skladu s spoštovanjem človekovih pravic med drugim zavzemajo za:

1. konec kriminalizacije (zajema tudi prekrške op.avtorja), marginalizacije in stigmatizacije uporabnikov drog;
2. vzpodbujanje legalnega reguliranja drog, ki manjša moč organiziranega kriminala ter skrbi za zdravje in varnost svojih državljanov;
3. nudenje zdravstvenih in raznovrstnih terapevtskih storitev tistim, ki potrebujejo pomoč, in sicer na načine, ki so se že izkazali za uspešne;
4. preprečevanje zlorabe drog z izobraževanjem o tej tematiki na podlagi verodostojnih podatkov, ne pa z neučinkovitimi slogani, kot je »Reci ne drogam!«.

Povezava na poročilo: http://www.globalcommissionondrugs.org/R
eport
Jakob Mali
# 09.04.2012 ob 13:22
Glede tveganosti legalizacije bi prosil naj dvigne roko tisti, ki si že leta želi probat drogo pa je ne more dobiti...no ker ga ni je jasno, da legalizacija ne po povečala uporabo drog.
arto77
# 09.04.2012 ob 13:07
to sranje ne bo nikoli legalno, ker je črnem trgu več dobička
-mclaren-
# 09.04.2012 ob 13:06
Takšnih člankov čim več RTV!..........pohvalno

Sem pa tudi jaz mnenja da je potrebno mamila liberalizirat. Majhen človek nebi s tem nič kaj velik izgubil, mamilarske združbe pa bi s časom propadle. Države bi pobirala DDV in kmetje bi lahko preživeli. Afriške in Latinske države bi se gospodarsko opomogle, ker bi lahko države legalno služile denar.
Vse države bi lahko v nekaj letih odpustile na tisoče policistov in kriminalistov, ker ne bi bilo več mamilarski združb. Denar pobran iz davkov pa bi dajali za izobraževanje in ozaveščenost o drogah (vseh drogah!).

Resnično je takšen predlog UTOPIČEN.........vendar mislim da je preteklo dovolj časa, denarja in krvi da smo ugotovili da tako kot je sedaj ne gre več.

Naj za konec podam en primer: Mafijske združbe uporabljajo podmornice za transport mamil v ZDA. To vse pove koliko denarja in moči imajo te združbe.
hooha
# 09.04.2012 ob 12:54
@dreadlord

narodu se vlada z strahom in revščino. bojazen pred "Teroristi" in "Sovražijo našo svobodo", s tem pa finančnimi prijemi ala, jaja sej vam damo ene 100 miljard, sam kle pa kle podpiš.... prvo osiromašit vse povprek potem pa 'združit' v eno enoto, da bo lahko elita še bolj nadzirala in obirala rajo...
darko56
# 09.04.2012 ob 12:27
zadevo legalizirat, pa na trg, pa davke plačat. vsi bodo imeli korist, tako ponudniki, kot povpraševalci, država bo profitirala, pa kriminala bo manj...
Konec despotizmu
# 09.04.2012 ob 20:50
Če ne bodo oni, bomo pa mi...

Sloven258
# 09.04.2012 ob 14:50
Vojna proti mamilom sploh nikoli ni bilo!

Bila je samo prohibicija, kar pomeni monopol nad trgom s drogami in regulacija uporabnikov. In zgleda, da je kriza prizadela tudi ta trg. Zaradi vse manjšega globalnega povpraševanja po drogah se je gospodarstvo v južni Ameriki drastično poslabšalo in s tem tudi sociala, ki je že itak na psu. Ker se južnoameriški voditelji bojijo, da se bo uporaba njihovega glavnega izvoznega artikla povečala na domačih tleh, z drugimi besedami regulacija zombijev bo ušla iz nadzora, so predlagali liberalizacijo za rešitev te epidemije. Iz ene skrajnosti v drugo, kar pa zagotovo nebo rešilo problema! Problem je v sistemu, družbenih delitvah, družinah in navsezadnje pri človeku samemu. Ko bo jo ljudje začeli razmišljati z svojo glavo in se bojo od staršev priučil moralne vrednote. In ko jim bo sistem omogočil normalne pogoje bivanja. Takrat po vsej verjetnosti tudi getov nebo več in kar je naj pomembnejše nikakršne potrebe po drogiranju.
-mclaren-
# 09.04.2012 ob 13:39
Če bi bilo mamilo legalizirano, bi pač 1. Aprila vlade poleg dviga trošarin za tobak dvignila še za mamila in dobila milijone v proračun.......................
uradniček
# 09.04.2012 ob 13:29
@Mindmaster
Točno tako, ampak enako tudi za tobak in alkohol. Pa še mastno nezdravo hrano ... pa še kaj.
Nikec3
# 09.04.2012 ob 12:50
Dober članek. Za mir in čim manj zločinov je nujna čim večja liberalizacija na vseh področjih.
okip48
# 09.04.2012 ob 12:43
Legalizirati marihuano? Vsekakor!!!
Heroin? Verjemite mi, NIKAKOR!!!
-sloga--
# 09.04.2012 ob 12:27
Američani tega ne bodo nikoli dovolili.

V Južni Ameriki nas čaka turbulentno obdobje z 'regime change' politiko.
miroslav
# 09.04.2012 ob 12:10
jim je končno posvetlo da bi lahko pobrali ddv in trošarine od tega? sej zadeva ni legalna samo zato ker imajo eni prevelik biznis iz tega zarad nelegalnosti...
884
# 10.04.2012 ob 09:08
Za začetek bi lahko resno izvajali prepoved prodaje alkohola mladoletnikom.
M-filter
# 09.04.2012 ob 14:46
mogoče bom reku malu preveč posplošeno ampak verjetno ni daleč od resnice. kokain je draga droga in je za premožnejše. verjetno je eden največjih trgov holivoud in tamkajnše zvezdice. je pa tko, da vojne proti drogam ne more nikoli nihče zmagat. da se jih omejit zmagat pa ne morš. to je začaran krog.

bi se pa mogl vsi tile politiki vprašat. zakaj se ljudje sploh ukvarjajo z drogami? odgovor je preprost. zato ker nimajo druge možnosti, da preživijo. potem jih pa daje še pohlep tako kot vsakega, ki bogati na legalen način.
krumpek
# 09.04.2012 ob 13:16
če so čiki dovoljeni pa svinjska mast, goveja čreva pa še kaj pol je lahko vse dovoljeno
Se strinjam. Ljudje govorijo, kako trgovina z mamili "uničuje " milijone ljudi po svetu. Da kupuješ alkohol, cigarete, kokain ... je svobodna odločitev vsakega posameznika. Tisti, ki so neproduktivni v svojemu življenju si bodo življenje uničevali ne glede ali je stvar legalizirana ali ne. Z nelegalizacijo pa je dejansko več škode, saj vojne z mamili ne bo nikoli dobljena, najbolj pa nastradajo ljudje , ki se v prvi liniji borijo s karteli ( policisti in vojaki)
karantanc9
# 09.04.2012 ob 12:54
ma droge... to je tako širok pojem da dokler ni nekega bolj konkretnega predloga na mizi skoraj škoda komentirat.
hooha
# 09.04.2012 ob 12:30
jp, dokler vlade profitirajo od vojne proti drogam, se ne bo prav veliko spremenilo, čeprav tudi sam podpiram liberalizacijo, v ameriki je pa verski fanatik trenutno kar dober kandidat za predsednika potem si lahko mislite kako konzervativna je še publika.... še par desetletij, morda tam nekje po 3. svetovni vojni bo pa narod dejansko dojel te stvari...
57X
# 09.04.2012 ob 12:20
@gesan: tole pa malo bolj razloži - "Tudi pri nas zrastejo odlične zadeve, če le ni skunk, ki je pravzaprav koncentriran strup.
Le, da to buhtlji pri nas še niso dojeli..., tako konzumetni kot represisti..."

kako to misliš koncentriran strup?
gesan
# 09.04.2012 ob 12:14
To bi njihov biznis toliko prizadelo, da bi se vprašali ali se jim sploh splača.

Cene bi pravgotovo drastično padle!
Whitetrasher
# 09.04.2012 ob 16:42
Do legalizacije drog ne bo prišlo nikoli zato,ker trgovino z narkotiki v glavnem obvladujejo tajne in poltajne državne službe in je dober vir prihodka za vsa sranja,ki jih počnejo po svetu.
Naprimer,če bi se cija financirala samo iz denarja,ki ga dobi iz proračuna ne bi imeli dovolj niti za plače in sprotne stroške.
bojanvasiljevic
# 09.04.2012 ob 14:55
Stanje zavest bi bilo vsekakor manj materialistično. Kar se pa tiče zdravja, je pa to dvorezen meč.
janezKr
# 09.04.2012 ob 12:31
@gesan, lahko svojo izjavo podkrepiš s kakšno povezavo/člankom ?
prim00z
# 09.04.2012 ob 12:29
@gesan zato, ker je nekdo pač moral to v tole novico napisat.
na drugi del pa: vem ;)
janezKr
# 09.04.2012 ob 12:28
evo če se to naredi bo gospodarska kriza milejša. pa še uporaba se bo zmanjšala ker nebo več tako zanimivo ko bo legalno
Whisperer
# 09.04.2012 ob 15:32
Izkušnje z prohibicijo alkohola v ZDA so pokazale,da lahko država služi tudi na legalen način.Travo kadijo že itak v vrtcih ,zato je logično,da zadevo legalizirajo ,potem bo imela država večji nadzor in dvojni zaslužek.
domobrán
# 09.04.2012 ob 13:26
Treba je legalizirat vsaj marihuano in kokain.
DREADLORD
# 09.04.2012 ob 12:51
ja no, zadetemu narodu je lažje vladati. vera izgublja moč in potrebno je najti sodobne principe.
arto77
# 09.04.2012 ob 12:25
heh , na tele fore pa res ne nasedam. kakšna je proizvodnja mokce v afganistanu, po tem, ko so veliki borci proti mamilom prišli?
paganinis
# 09.04.2012 ob 12:21
cia je jaka
Gajko
# 10.04.2012 ob 09:00
Preden tako navdušeno ploskate malo pomislite. Koliko otrok bi sploh še bilo brez mamil? Ali bi zaradi legalizacije res kriminalne združbe propadle?
In če vzamemo analogijo iz prometa? Zakaj sploh omejitve na cesti, če se pa ljudje še vedno zaletavajo? Na prvi pogled zgleda, da omejitve ne pomagajo. Toda vprašajmo se kaj bi bilo, če omejitev sploh ne bi bilo. Kako bi zgledala družba, kjer bi bilo 80% odvisnikov?
tiko viko
# 09.04.2012 ob 14:11
Obvezno legalizirati-ker narkomančkom in pijančkom je pač lažje vladat in z njimi manipulirati,v skrajnosti jim lahko zagroziš "bomo pa trošarino dvignili"
arto77
# 09.04.2012 ob 13:36
Jakob Mali

Glede tveganosti legalizacije bi prosil naj dvigne roko tisti, ki si že leta želi probat drogo pa je ne more dobiti...no ker ga ni je jasno, da legalizacija ne po povečala uporabo drog.

sam si povedal , da se da dobiti če hočeš.sem že povedal ,da se je proizvodnja mokce v afganistanu drastično povečala.

pa ko si že toko pameten, mi povej zakaj?

od teh prepovedi živijo črni fondi tajnih slušb držav, ja tok se tle obrača. pa nehi svetnika špilat.
primos
# 09.04.2012 ob 13:22
A mislite da če bi postalo legalno, da bi potem bile največji proizvajalci še vedno te države. Ali pa bi to industrijo prevzeli razviti. Mislim da je da makova in konopljina polja precejlažje in bolje v Evropi obdelovat kot v Afganistanu. Ne vem pa kako je z koko kot rastlino kakšne pogoje za rast potrebuje
Kazalo