Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 24 glasov Ocenite to novico!
denar, evri
Luknjo bo nekdo moral poravnati. Zavarovanci, ZZZS, bolnišnice ali državni proračun? Foto: BoBo

Dodaj v

Bo 160 milijonov evrov izgube bolnišnic plačala država?

Leta 2005 proračun pokril 120 milijonov evrov izgube
23. avgust 2017 ob 08:19
Ljubljana - Radio Slovenija, MMC RTV SLO

Bolnišnice so pridelale za 160 milijonov evrov izgube, ki jih bo morda pokril proračun. A rdeče številke se že dolgo zgolj prelagajo med bolnišnicami in zdravstveno blagajno, potrebni so sistemski ukrepi.

Na začetku septembra naj bi bilo znano, kako se bo vlada odločila v zvezi s pokrivanjem približno 160 milijonov evrov izgube v bolnišnicah. Pogovori o tem potekajo na strokovni ravni med finančnim in zdravstvenim ministrstvom.

Leta 2005 je vlada zaradi izpolnjevanja pravil za prevzem evra in s tem nadzorom nad javnimi financami z interventnim zakonom na proračun prenesla dolg zdravstvene in pokojninske blagajne. "V zdravstveni blagajni 28,6 milijarde tolarjev, v pokojninski pa 17,1 milijarde tolarjev in dolg je bil v celoti prenesen v državni proračun," je naštela takratna državna sekretarka na finančnem ministrstvu Helena Kamnar.

V evrih je to pomenilo 120 milijonov za pokrivanje izgub v zdravstveni zavarovalnici. Nekaj let je sistem deloval, zavarovalnica ima še vedno izravnano bilanco. Finančne težave so izbruhnile nižje, v bolnišnicah in drugih zavodih. "Na ta način se je prelagala izguba, ki bi se sicer kazala v zdravstveni blagajni, v zdravstvene zavode. Čemur smo tudi danes priča," je komentirala Kamnarjeva.

Po dobrih desetih letih znova potekajo pogovori o pokrivanju izgub v zdravstvu. Na podlagi izkušenj Kamnarjeva opozarja, da je zgolj pokrivanje izgub brez spremljevalnih ukrepov - slabo. "Vendar, brez nečesa, kar bi omogočilo, da se v prihodnosti to ne bo dogajalo, je takšen ukrep slab ukrep. Uspava zadeve."

Skrajni čas je - tako pravi Kamnarjeva - da zavarovalnica začne plačevati izvajalce po stroškovni ceni. Tako bi lažje ugotovili, koliko denarja sploh primanjkuje. In se morda izognili nenehni sanaciji izgub.

Al. Ma., Zdenka Bakalar, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
conanbarbarian
# 23.08.2017 ob 08:56
Naj plača zdravniška mafija in farmacevtski lobij, ki pridno uničuje javno zdravstvo !
SamoRes
# 23.08.2017 ob 08:44
Po podatkih Ajpesa, so po izplačilih med najbolje plačanimi v javni upravi vedno direktorji zdravstvenih domov oziroma bolnišnic.
Torej se naj ukrepa. Odpusti se jih iz krivdnih razlogov. Se jim sodi. Vrnejo naj ves denar, ki so ga dobili za vodenje, obdržijo pa minimalca.
Jaz njihovih zablod ne bom plačeval!
sosman
# 23.08.2017 ob 08:59
Preplačujejo vse od A do Ž po 3x ceni, zdaj pa naj državljani to krijejo? Ne se hecat...

Dokler te mafijske zalege ne počistimo, bo kot je, žal.
zozozo
# 23.08.2017 ob 08:58
To niso izgube, ampak primanjkljaji, Ziher bi bolnice lahko tu pa tam kaj prišparale, ampak osnovni razlog za te izgube je ta, da zavarovarlnica ne plačuje zdravljenja po realnih potrebah prebivalstva, ampak po nekih svojih načrtih, koliko zdravljenja naj bi ljudje potrebovali.
K_ris
# 23.08.2017 ob 09:03
Bo 160 milijonov evrov izgube bolnišnic plačala država?

Saj druge možnosti itak ni, tako da je to v bistvu nesmiselno vprašanje.
lprelesn
# 23.08.2017 ob 09:00
Seveda, ko pa kupujejo robo namesto 200.000 po 5x višji ceni, po delavniku pa si razdelijo kar jim razdeliti gre !
zozozo
# 23.08.2017 ob 09:08
@GORILA - Zavarovalnica se že več let zaporedoma hvali z milijonskimi "dobički" medtem, ko se čakalne vrste daljšajo.
anibidar
# 23.08.2017 ob 09:22
Kakšne neumnosti so pa to, lepo vas prosim novinarji, da ne zavajate nas davkoplačevalce. Država ne more plačati niti evra. Vse plačamo mi!
.
GORILA
# 23.08.2017 ob 09:09
@zozozo
...pa ne, da se ne strinjam s tabo, ampak ne more pa ZZZS plačat več kot ima (a bi bilo kaj drugače, če bi morala potem država teh 160mio dati ZZZS?)!
Je pa zanimivo, da nekatere bolnice (npr. Jesenice) niso v izgubah?
Bolnice naj začnejo voditi menedžerji, zdravniki naj pa zdravijo!
Park
# 23.08.2017 ob 10:59


-dokler se Slovenija stare garde (zgoraj na fotografiji) ne bo znebila, pozabite na boljše življenje, ampak brez njih v Butalah tako ne morete;
-dokler ZZZS ustvarja dobiček (bolnicam plačuje omejen program) bodo bolnišnice v minusu - lahko pa gremo z omejenim programom naprej in pač čakata po par let na posege;
-ni res, da bi bilo potrebno povišati premije zdravstvenih prispevkov, da bi se skrajšale čakalne vrste... denarja je dovolj. Ampak dokler stric na zgornji sliki drži vajeti v rokah, in za vsak naročen material gre nekaj sto evrov v roke njega in njegovih kolegov... pač imate to kar imate!

Aja,... pozabil sem rečti, da je Janša kriv.
Adebisi
# 23.08.2017 ob 09:14
V čast mi bo, ko bodo ponovno povečali prispevke za ZZZS in mi bo v firmi manj ostalo za investicije in življenje! Ko bom potreboval oskrbo, se bom raje ulegel na pločnik in prosil, da me ne budijo, da bodo čimveč prišparali.
tanj
# 23.08.2017 ob 09:09
Državljani plačujemo dodatno zdravstveno zavarovanje trem zavarovalnicam, plačujemo jih za delovanje zdravstvenega sistema. Nemara imajo vse te tri zavarovalnice na tem segmentu dobičke...
Hijena
# 23.08.2017 ob 09:03
Saj bo Milojka z zdravstveno reformo vse uredila
karlo6
# 23.08.2017 ob 10:58
Bo cmerar zrital ameriški kredit pa ne bo problema. Rdeča kamarila je totalno uničila državo.in še bolj jo bo.
hypatos
# 23.08.2017 ob 09:21
@SamoRes - Po podatkih Ajpesa, so po izplačilih med najbolje plačanimi v javni upravi vedno direktorji zdravstvenih domov oziroma bolnišnic.
Torej se naj ukrepa. Odpusti se jih iz krivdnih razlogov. Se jim sodi. Vrnejo naj ves denar, ki so ga dobili za vodenje, obdržijo pa minimalca.
Jaz njihovih zablod ne bom plačeval!


Se strinjam s teboj, toda problem je, ker nas nihče ne bo vprašal, ali se s tem strinjamo.

Pa še to - plača je še najmanjši problem. Problem so podkupnine, ki jih dobijo, da podpisujejo račune za nabavo predragih materialov. Tukaj se dela izguba. Nikjer drugje.

Sistemska korupcija.
Guliarth
# 23.08.2017 ob 11:31
Rastejo vile na hrvaškem, nekdo more plačati.
tomive
# 23.08.2017 ob 11:07
4ndr3j
# 23.08.2017 ob 10:50
Torej državljani cel kup denarja zaupamo v upravljanje vladi, občinam in tako naprej... Torej plačujemo za to, da nam zagotavljajo nekatere storitve... Primanjkljaj bomo plačali...


...pozabil si povedati, da državljani cel kup denarja zaupamo v upravljanje rdeči mafiji, ki živi svoje privilegije, nadstandard in vedno več jih je in vedno več rabijo!

Denarja je v Sloveniji več kot dovolj - ampak to boste opazili, ko ta rdečih ne bo več v našem okolju!
4ndr3j
# 23.08.2017 ob 10:56
@zozozo

očitno nekateri čisto dobro ne razumejo, da "državo" plačujemo državljani in podjetja, ki delujejo v državi. Temu se reče proračun... Ali zelo poenostavljeno proračun je načrt na eni strani (prihodkov) denarja, ki ga država načrtuje pobrati od državljanov in podjetji (davki, prispevki...) na drugi strani (odhodkov) denarja, ki ga država plačuje za svoje delovanje (vlada, občine, vojska, policija, šola, zdravstvo...). Primankljaj je razlika med načrtovano in dejansko porabo.

Torej državljani cel kup denarja zaupamo v upravljanje vladi, občinam in tako naprej... Torej plačujemo za to, da nam zagotavljajo nekatere storitve... Primanjkljaj bomo plačali...
vipmit
# 23.08.2017 ob 09:06
Pri nas korupcije ni.
Kaj smo še vedno v socializmu, da moram plačevati nekaj za kar nisem nikomur nič dolžan.
gorenc007
# 23.08.2017 ob 10:04
kdo je država, ljudje so država, se pravi, plačali bodo ljudje...........
designprologo
# 23.08.2017 ob 09:21
Po podatkih Ajpesa, so po izplačilih med najbolje plačanimi v javni upravi vedno direktorji zdravstvenih domov oziroma bolnišnic.
Torej se naj ukrepa. Odpusti se jih iz krivdnih razlogov. Se jim sodi. Vrnejo naj ves denar, ki so ga dobili za vodenje, obdržijo pa minimalca.


Kakšne pravljice!
Večina vas nič NE RAZUME!!!

Minus je, ker delajo bolnišnice nad določenim normativom (socialistične, mastodontske, monopolne) državne ZZZS!!!
Koncesionarji pa zaprejo ambulante na ZZZS in delajo po opravljeni normi samo še privat!
Spominja na plansko gospodarstvo...
#SFRJ TOZD
zozozo
# 23.08.2017 ob 09:18
@GORILA - Leta 2015 pa 20 milijonov dobička.
oliva
# 23.08.2017 ob 09:15
"Po podatkih Ajpesa, so po izplačilih med najbolje plačanimi v javni upravi vedno direktorji zdravstvenih domov oziroma bolnišnic.
Torej se naj ukrepa. Odpusti se jih iz krivdnih razlogov. Se jim sodi. Vrnejo naj ves denar, ki so ga dobili za vodenje, obdržijo pa minimalca."

Točno to, ne štekam, kako da se ne da kakega 'lexa' ubosti.
Svinjsko tole.
Boste moral plačat, ker so si eni nagrabili - nakradli.
Hud Hren
# 23.08.2017 ob 15:21
Bo 160 milijonov evrov izgube bolnišnic plačala država?

Država ne bo plačala prav nič. Ta država odkar je v EU, sama nima več svoje kovnice denarja!
Izgube bo država v vsakem primeru prevalila na pleča davkoplačevalcev. Tako kot je igranje bankirjev z tujim in našim denarjem postal dolg državljanov.
petrap
# 23.08.2017 ob 12:04
@Emsho

Bolnišnica res ni klasično podjetje, a posluje na zelo podoben način. Ne glede na to, da je javna služba, kot praviš.
Pri poslovanju lahko ustvarja izgubo, kakor tudi dobiček, le da se to imenuje presežek prihodkov nad odhodki oziroma presežek odhodkov nad prihodki. Njun učinkek na rezultate poslovaja, izkazane v bilancah in tudi sicer je podoben kot pri podjetjih.
V predpisih pa je določeno, da bolnišnice ne morejo prosto razpolagati s presežkom prihodkov nad odhodki in da mora presežke odhodkov nad prihodki pokriti ustanovitelj.
Prvo je slabo za bolnišnice, drugo pa dobro, če bi se to res dogajalo. A se le izjemoma dogaja.

Dejansko imajo tudi bolnišnice svoj "trg" , od katerega živijo in za katerega se morajo boriti. Le da je ta trg zaradi javnega interesa bolj reguliran. Trg predstavljajo bolniki, storitve zanje pa plačujejo skoraj v celoti zavarovalnice, seveda predvsem ZZZS.
Država je lastnik bolnišnic, zato se ima pravico vmešavati v njihovo poslovanje, zasledujoč cilje, ki si jih je postavila. Zelo podobno se obnašajo tudi lastniki podjetij, le da uporabljajo morda pri tem drugačne instrumente. Zlasti pa lastniki podjetij zasledujejo predvsem svoje cilje (profit) in jih javne potrebe ne zanimajo pretirano.
Se pa država še kako vmešuje tudi v poslovanje podjetij. Za to ima na voljo vedno dovolj načinov. Davčni sistem, na primer.
Policija posluje bistveno drugače kot bolnišnice. Ta res ne more imeti izgub. Ima pa lahko stare in iztrošene avtomobile, kitajske gume na njih in bolj revne plače, kajne?
DAbears
# 23.08.2017 ob 12:04
SamoRes

Nisem verjel da se bom gdaj strinjal s tvojim komentarjem

Uprite se teji zdravstveni mafiji
Sicer ste pa uporniki sami krivi sli ste na ulice in dobili kar mate zdaj
To je sistem levice ze dolgo nascuvat ljudi proti desni vladi pokrast ves denar pol pa se delat nic krivi njihovi levi slepi volilci pa placujejo skodo in pravjo ah saj so nasi naj jim bo
Emsho
# 23.08.2017 ob 11:34
Tak konglomerat kot je zdravstvo je nemogoče regulirat, sploh ker je z monopolizacijo in lastništvom gržave izgubljena tudi osnovna samoregulativa trga.
Dokler ne bomo imeli police zdravstvenega zavarovanja, kjer bo jasno opredeljeno kaj je plačano iz zdravstvene blagajne (ene ali več) in kaj ne, do takrat tudi izvajalci ne morejo skleniti nekih pametnih pogodb, ki bi sledila realnemu stanju opravljenih storitev. Do takrat ZZZS ne more planirati letnih potreb in izdatkov, ker je itak vse pokrito, oz. kot se zadnja leta bolj in bolj zdi, NIČ ni pokrito (za marsikoga). Kaj ti koristi univerzalno dostopno zdravstvo na papirju, če imamo v resnici že sedaj dvojni sistem - plačujemo obvezno zavarovanje, ko pa kaj potrebujemo, pa samoplačniškega...
RJSlo
# 23.08.2017 ob 11:17
Pogovori o tem potekajo na strokovni ravni med finančnim in zdravstvenim ministrstvom.
-----------------------------
No ja. Še enkrat poudarjeno ... na strokovni ravni ... In potem financminister spiše nov predlog za zadolžitev.

P. S. Za osvežitev spomina. Novakova, ZDUS, "Se je jemalo iz pokojninske blagajne in gradilo bolnice, iz zdravstvene blagajne in se je gradilo šole, itd. Danes pa se nič ne gradi in denarja ni."

In kdo je javno trdil, da iz zdravstva vsako leto izgine okoli 500 milijonov Evrov v "tople kraje"?
Lovec
# 23.08.2017 ob 11:16
Milojka Kolar-Celarc. Bravo. Vnašate nek nov presežek v našo družbo.
Čestitam vsem poslancem in poslankam, ki ste jo podprli ob interpelaciji.
In na koncu čestitam SMC in njenemu vodstvu ter voditelju Cerarju, ni kaj dodati prepričali so ljudi na volitvah, da lahko vladajo z lahkoto brez kakršnegakoli programa.

Svizec sedaj poleg čokolade zavije tudi karamelne bombone.
Park
# 23.08.2017 ob 11:04
GORILA
# 23.08.2017 ob 09:09
Bolnice naj začnejo voditi menedžerji, zdravniki naj pa zdravijo!


Točno tako! Zdravniki so zdravniki (kolikor so pač sposobni, ker je večina v fohu samo zaradi denarja), ne pa managerji!!

Zdravnik je nosilec zdravstvene dejavnosti - In stanje v slovenskem zdravstvu je odraz slovenskih zdravnikov!
Strokovni in poslovni direktor ni ena in ista stvar. Je pa res, da oddelke v bolnišnicah vodijo bolje medicinske sestre, ki imajo ob tej izobrazbi še dodiplomca ali magisterij iz organizacijskih ved.
AlFe
# 23.08.2017 ob 10:38
SamoRes # 23.08.2017 ob 08:44 Jaz njihovih zablod ne bom plačeval!

Ja, kaj ne plačuješ davkov? Ne živiš v SLO?
dStroj
# 23.08.2017 ob 10:17
Kakšna država? Zakaj ovinkarite in ne napišete ''davkoplačevalci''?!
ZKL
# 23.08.2017 ob 10:16
A je to mišljeno Država al mi Državljani?
Frodoš
# 23.08.2017 ob 10:15
@zozozo

"Ne, plačala bo država, ti boš pa državi plačal davke. Tako pač denar kroži. In bolnica ni podjetje, ki živi od trga, ampak je javna služba. Zato sploh ne more imeti izgube, nič bolj kot lahko ima izgubo policija."

In jaz bom plačeval višje davke. Bolnišnice ne morejo imeti izgube? Neumnost.

"Ko boš ti ali tvoj otrok ležal v bolnici in rabil nujni poseg, te sploh ne bo zanimalo, če ima bolnica "izgubo" ali "dobiček", ampak te bo zanimalo, kdaj lahko opravijo poseg."

Če je bolnišnica bankrotirana mi bo bolj malo pomagala. Misliš, da denar davkoplačevalcev raste na drevesih, da bo lahko pokrival te neskončne izgube.
navigator007
# 23.08.2017 ob 09:51
@zozozo
Tega, da "gre frizerka na plačo" žal ne razumem, moje nakupe pa definitivno plača delodajalec. Ne razumem, kdo bi sicer, ker nimam lastne tiskarne denarja.
Guliarth
# 23.08.2017 ob 09:24
Ne država, davkoplačevalec, državniki so pokradli mi ovce plačamo, kot za banke. Krivi sami, ker nimamo jajc.
k.u.j.o.
# 23.08.2017 ob 09:15
Amerikanizacija, gremo počasi po poti pravatizacije vsega mogočega, tudi zdravstva...

Sociolno šibkim se slabo piše, podobno kot v ZDA...

Saj smo to želeli ob osamosvojitvi ...

Imamo mafijo v zdravstvu že 25 let, smo imeli bančno luknjo, TEŠ 6 in vse mogočne malverzacije... In še nihče ne odgovarja...

Zgleda, da si res zaslužimo, da nas posužnijo ..

Pahor pa skrbi le, da še enkrat zmaga.... In morda enkrat novmbra že pomilosti Bavčarja...

To je Slovenija...

Država brez prihodnosti ...
zozozo
# 23.08.2017 ob 19:48
@ppiikkaa: Pri dodatnjem zavarovanju je konkurenca in trg. Se je kaj razčistilo?
GORILA
# 23.08.2017 ob 16:44
Seveda gre DDV, ki ga plača vsak obiskovalec države v proračun pa še kar nekaj stvari nisem navedel v poenostavljeni razlagi... Kolikor vem sta dva glavna vira prihodkov davki in prispevki državljanov in podjetji... :)

glavna vira prihodkov proračuna sta davka na potrošnjo - DDV in trošarino!
vse ostalo je bolj blažev žegen (dohodnina polni občinske proračune, prispevki zdravstveno in pokojninsko blagajno,...)
garmond
# 23.08.2017 ob 15:27
V Tarči je bilo lepo prikazano kako deluje korupcija v zdravstvu. Nekaj dni se je o tem še na veliki govorilo, in potem....in potem....vse tiho je bilo.
Haloo
# 23.08.2017 ob 12:31
Vedno plačamo državljani.
Skozi različne roparske prijeme.
tedomedo
# 23.08.2017 ob 11:49
Najprej so bolnice ukinile zastonj parkiranje, zdaj bodo ukinile tudi zastonj wc in zastonj wi-fi. Hospitalizirani pacienti bodo morali plačati za vse izven zdravljenja.
Emsho
# 23.08.2017 ob 11:26
@zozozo
In bolnica ni podjetje, ki živi od trga, ampak je javna služba. Zato sploh ne more imeti izgube, nič bolj kot lahko ima izgubo policija.

Če bi bolnica bila podjetje v katerega vodenje se ne vmešava država, ampak je zgolj regulator zakonitosti in strokovnosti, ne bi bilo izgub, ne bi bilo preplačil pri nabavah in ne bi pogledali več ljudi, kot jih dobijo plačanih. Tako bi tudi bolj jasno lahko dobili krivca za današnje stanje...
petrap
# 23.08.2017 ob 10:45
***Skrajni čas je - tako Kamnarjeva - da zavarovalnica začne plačevati izvajalce po stroškovni ceni. Tako bi lažje ugotovili, koliko denarja sploh primanjkuje. In se morda izognili nenehni sanaciji izgub. ***

Če Kamnarjeva dejansko misli tako, kot je domnevno izjavila, potem utegne biti to zelo naivno razmišljanje.
Ne dvomim, da Kamnarjeva dobro ve kaj je stroškovna cena. Ampak, ali so zanjo kar tako upravičeni vsaki stroški, ki jih producirajo izvajalci zdravstvenih storitev, ki posledično določajo njihovo stroškovno ceno?
Spomnimo se cen žilnih opornic, ki so jih plačevale dobaviteljem posamezne bolnišnice, na primer!
Ne, Kamnarjeva, kolikor jo poznam, gotovo tega ne misli.
Vprašanje, ki je tukaj nadvse relevantno je, kako določiti kateri stroški pri posameznih izvajalcih so upravičeni. Doslej to še nikomur ni uspelo. Ni namreč na voljo praktično nobenih standardov.
Pokrivanje izgub bolnišnicam iz proračuna, kadar te zabredejo v finančne težave, je sicer res zakonska obveza ustanovitelja bolnišnic, torej je v domeni vlade in proračuna.. A pokrivanje teh izgub, ne da bi se pred tem ugotovilo katere so objektivne in katere tudi niso, je preveč lahkotno razmetavanje denarja.
Bonišnica Izola, na primer, posluje v podobnih pogojih kot vse ostale slovenske bolnišnice. Pa menda posluje brez izgub. Zakaj veliko drugim bolnišnicam to ne uspeva?
Razlagati javnosti le to, kako enkrat primanjkuje denarja ZZZS, drugič bolnišnicam, ne da bi ugotovili prave vzroke za primanjkljaje, ni zadostno in zato tudi ne povsem korektno. Prilivanje denarja v zdravstveni sistem, ne da bi prej odpravili v njem vidne anomalije, je podobno polnjenju soda brez dna.
Povsod po svetu zdravstvo porabi vse kar dobi in še več, če ni učinkovitega nadzora nad trošenjem. Ne samo denarja.
Žalostno je, da se to opazi šele takrat, ko denarja zmanjka.
luckyss
# 23.08.2017 ob 10:39
Vsi ti milijoni gredo na račun "bele mafije"...Dobavitelji itd..
Sicer pa ta drobiž država zlahka pokrije, mislim glede na to koliko se pokrade drugje ...
Menda ne bodo spet trpeli bolniki ?!Saj ne vem ali je to še sploh sarkazem ;(
AlFe
# 23.08.2017 ob 10:37
Bo 160 milijonov evrov izgube bolnišnic plačala država?

Ne, plačali bomo davkoplačevalci.
Frodoš
# 23.08.2017 ob 09:59
@zozozo

"Koga briga, če je vse plačano, sploh pa, če je dobiček?"

Torej je ok, če imajo bolnišnice izgube? Te izgube ne bomo plačali državljani?
zapravico
# 23.08.2017 ob 09:50
Naslov bi morali napisati,ali bomo 160 milijonov plačali mi
JanezNovak123123
# 23.08.2017 ob 09:49
Na rtv ste kako leto nazaj pohvalno celo imeli prispevek ki razkriva umazane posle naročevanja preko posredniko namesto direktno od firm. Kako je lahko v eni bolnišnici opornica za žile stala 5x kot v drugi bolnišnici v sloveniji, mi še zdaj ni jasno. Dokler se lahko dogajajo takšne stvari ne bo bolje. Nadaljvenaje novinarske zgodbe pa kar ni. Od takrat vse potihnilo, namesto da bi novinarji vršili pritisk in spremljali če se je kaj spermenilo, je kdo odgovarjal..
Frodoš
# 23.08.2017 ob 09:41
Dokler bolnišnice ne bodo imele nobene konkurence, se bodo storitve dražile in kakovost padala, državno lastništvo pa je garant za slabo upravljanje in posledično izgube.
Kazalo