Eksperimentalno letalo X-51 pod krilom bombnika B-52. Foto: EPA
Eksperimentalno letalo X-51 pod krilom bombnika B-52. Foto: EPA

Ko se je poskusno letalo ob kalifornijski obali na 15.200 metrih višine odlepilo od bombnika B-52, sprva ni imelo težav. Toda po 16 sekundah poleta, ko so zagnali še pospeševalni motor, so nad njim izgubili nadzor, zato je letalo padlo v morje.
Izdelovalci X-51 so upali, da se bo poskusno letalo dvignilo na 21.300 metrov višine, kjer bi moralo doseči nadzvočno hitrost šestih machov (šestkratna hitrost zvoka). Pri tej hitrosti bi moralo letalo leteti vsaj 300 sekund in še enkrat toliko, kolikor je dosegel njegov predhodnik.
Prihodnost komercialnih poletov v nadzvočnih letalih
Projekt nadzvočnega letala razvija podjetje Boeing, financirata pa ga Nasa in Pentagon. Do zdaj je bilo v projekt WaveRider, ki poteka že od leta 2004, vloženih okoli 300 milijonov dolarjev.
Znanje in tehnologije iz projekta bi lahko uporabili tudi pri razvoju nadzvočnih komercialnih letal, ki so odšla v pozabo z upokojitvijo letal concorde leta 2003. Kot trdijo znanstveniki, bi z nadzvočnim letalom za pot iz New Yorka do Londona potrebovali le eno uro.