Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 11 glasov Ocenite to novico!
false
Najdene kosti novorojenčka, otroka in štirih odraslih, ki so živeli pred približno 40 tisoč leti, kažejo jasne znake rezanja in lomljenja z namenom odstranjevanja mesa in kostnega mozga. Foto: EPA
false
Dolgo je veljalo, da gre pri neandertalcih za primitivnega jamskega človečnjaka, kar so novejše študije ovrgle. Foto: EPA

Dodaj v

Novi dokazi o neandertalskem kanibalizmu, prvič s severa Evrope

Vzroki ostajajo skrivnost
3. januar 2017 ob 21:26
Goyet - MMC RTV SLO

Globoko v votlinah pri kraju Goyet v Belgiji so raziskovalci našli grozljive dokaze kanibalizma, saj se tamkajšnji neandertalci niso prehranjevali zgolj s konji, jeleni in mamuti, pač pa tudi drug z drugim.

Najdene kosti novorojenčka, otroka in štirih odraslih, ki so živeli pred približno 40 tisoč leti, kažejo jasne znake rezanja in lomljenja z namenom odstranjevanja mesa in kostnega mozga. "Dejstvo, da so tukaj prakticirali kanibalizem, je neovrgljivo," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP pojasnil belgijski arheolog Christian Casseyas. "Neandertalci so lomili omenjene kosti na popolnoma identičen način, kot so to počeli s kostmi jelenov in konj, da bi pojedli kostni mozeg," je dodal.

Kosti iz omenjene jame v Goyetu, ki je bila poseljena s človečnjaki vse od paleolitika, so datirane v čas, ko se je čas neandertalcev iztekal, saj so jih zamenjali homo sapiensi, s katerimi so se delno zlili, saj je prišlo do parjenja med vrstama človečnjakov.

Nekoč je sicer veljalo, da gre pri neandertalcih za primitivnega jamskega človečnjaka, ki so ga v izumrtje porinili veliko pametnejši moderni ljudje, a študije so pokazale, da so bili neandertalci pravzaprav sofisticirana bitja, ki so skrbela za lastne umrle, jih pokopavala in imela s tem povezane rituale, kot je odlaganje cvetja na grobove.

Vzroki za kanibalizem ostajajo skrivnost
A po drugi strani dokaznega gradiva, da so tudi jedli drug drugega, ne manjka. Tako je mednarodna ekipa znanstvenikov pod vodstvom ameriške arheologinje s kalifornijske univerze Helene Rougier prav na primeru kosti iz jame pri Goyetu dokazala, da so bili neandertalci v njej kanibali.

"Nedvomno lahko potrdimo, da so v tej jami pojedli umrle neandertalce, kar je prvi takšen primer v severni Evropi," je dejala antropologinja in vodja raziskave. "Nekatere kosti so prav tako uporabili za izdelavo orodja," je še dodala. Primere neandertalskega kanibalizma so sicer do zdaj našli le v južni Evropi, in sicer v Španiji (El Sidron in Zafarraya) in Franciji (Moula-Guercy in Les Pradelles).

Razlogi za kanibalizem medtem ostajajo zaviti v tančico skrivnosti, saj je še povsem nejasno, v kakšnem obsegu so neandertalci izvajali kanibalizem. So bili kanibali zgolj v ekstremnih primerih lakote, je skupina pojedla lastne umrle ali pa so redno lovili pripadnike konkurenčnih skupin "za kosilo"? "Je tu šlo za sistematičen kanibalizem ali za občasno prakso," se je o pogostosti retorično vprašala Rougierjeva, ki je dejala, da odgovorov na ta vprašanja še ni. Poleg tega bi bil lahko glavni motiv obreden oziroma simboličen, lahko pa je šlo zgolj za prehranjevanje, je sklenila.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Oranžni
# 03.01.2017 ob 22:06
Zakaj tak šok? Kanibalizem se je pojavljal v mnogih zgodovinskih trenutkih kriz, lakot in pomanjkanja. Rusi so med zimsko vojno na Finskem žrli trupla, prav tako oblegani v Lenigradu in Stalingradu. Ljudi naj bi jedli tudi, če to ni zahodna propaganda, severni Korejci, v času grozljive lakote v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Ko se ti zrola od lakote, ni važno ali si neandrtalec ali pa sodobni človek v 20. stoletju.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cannibalis
m
mirka
# 04.01.2017 ob 03:51
lačen si ful drugačen.
MAN0
# 04.01.2017 ob 02:32
Kakšno nabijanje.
Kaj pa nesreča aviona v Andih nekaj let nazaj.
Saturn
# 04.01.2017 ob 08:20
Meni je pa tole zelo zanimivo:
"je čas neandertalcev iztekal, saj so jih zamenjali homo sapiensi, s katerimi so se delno zlili, saj je prišlo do parjenja med vrstama človečnjakov."

Če tole drži in če drži, da se je homo sapiens po svetu v več valobih razširil iz afrike in ne Evrope, potem je logično dejstvo, da homo sapiens v Evropi ni gensko enak homo sapiensu v Aziji ali kje drugje. Celo več, tudi tam so obstajale različne vrste človečnjakov in so se sapiensi prav tako kot v evropi z neandertalci, parili z njimi, torej lokalci. A je mogoče to izvor različnih ras? A potem vendarle nismo čisto enaki kot nam hočejo prikazat ker je vse ddrugo zelo politično nekorektno?
Micesar
# 03.01.2017 ob 22:55
Če hočeš preživet moraš jest.
Ceshoot
# 04.01.2017 ob 08:50
Ramus:
Ja, "neandertalci" so bili ljudje, znanost jih je povsem ideološko in umetno prikazovala kot človečnjake za potrebe prikaza domnevnega razvoja človeške vrste

"Človečnjak" je v biologiji taksonomska oznaka za (nad)družino, ki je nadrejena rodu, vrsti in podvrsti. Med človečnjake tako poleg modernih ljudi spadajo še giboni in človeku podobne opice na primer. Tako da ja, neandertalci so bili ljudje, ker jih uvrščamo v družino človečnjakov, nato pa v rod "homo", tako kot modernega človeka in številne že izumrle vrste. Rod homo pa se potem deli na številne vrste in podvrste.

Saturn:
potem je logično dejstvo, da homo sapiens v Evropi ni gensko enak homo sapiensu v Aziji ali kje drugje. Celo več, tudi tam so obstajale različne vrste človečnjakov in so se sapiensi prav tako kot v evropi z neandertalci, parili z njimi, torej lokalci. A je mogoče to izvor različnih ras? A potem vendarle nismo čisto enaki kot nam hočejo prikazat

Tako je, to je logično in nič presenetljivega. Ljudje smo si seveda gensko različni glede na raso, ne vem, kdo ti hoče prikazat, da smo popolnoma enaki. Ampak še vedno smo vsi ljudje. Genske razlike glede na raso so fiziološke narave in ne morejo spremeniti dejstva, da vsi spadamo v rod homo.
Haloo
# 04.01.2017 ob 06:29
" ..našli grozljive dokaze kanibalizma"
Kaj pa je tukaj grozljivega?
Navade in običaji se pač razlikujejo tudi sedaj. Nekateri živijo od prane in solate, drugi se bašemo z kebabi in piščanci.
Nič naj ne gre v nič, je bilo verjetno njihovo zlato pravilo :(
G.Bruno
# 04.01.2017 ob 12:15
Ramus
Kot tudi ni dokaza ali pojasnila zakaj so "neandertalci" sploh izumrli.
Padli so čez rob ravne Zemlje.
kislec
# 04.01.2017 ob 15:14
ramus. Kot tudi ni dokaza ali pojasnila zakaj so "neandertalci" sploh izumrli. Glede na očitno v zadnjih raziskavah, lahko sklepamo, da sploh niso izumrli, ...

Glede na najdeno neandertalsko frulo (dokaz da so bili bolj glasbeno nadarjeni od "mislečih človečkov") lahko sklepamo, da so bili neposredni predniki članov orkestra Filharmonije ali pa vsaj njihovih sindikalistov...
vito1975
# 04.01.2017 ob 09:31
Ramus in action...
Daj razloži ljudem, kako se človek ni razvil, temveč je bil ustvarjen...
Perunova sekira
# 04.01.2017 ob 19:31
Neandertalci niso izumrli. Njihovi geni živijo v vsakem Evropejcu in nekaj % Azijcev in kot že izpostavljeno, so bili daleč od tega, da bi bili opice, ampak so bili bolj sofisticirani od vseh ostalih takratnih vrst.

Evropejci = Neandertalci + Homo sapiens/Cro magnon
Azijci = Denisovanci (+ Neandertalci) + Homo Sapiens/Cro magnon
Afričani = Homo sapiens

V poskusih kulturnega uničenja bele rase opazujte, kako bo vedno več "znanstvenih" člankov, ki bodo staroselske evropske prednike prikazovali kot divjake.
Binder Dandet
# 04.01.2017 ob 12:49
Ob branju članka se ne morem znebiti vtisa, da so neandertalci bili ena skupnost z enakimi navadami.

Če bo kdo čez 40.000 let odkrival današnje človeške kosti, bo tudi našel dokaze o pokopu in kanibalizmu. Ker navkljub isti vrsti imamo ogromno kultur.
mb128
# 04.01.2017 ob 11:32
Ja no, razlogi so lahko (tudi) sociološke narave. Ni še tako dolgo nazaj ko so tudi nekateri pripadniki naše vrste vrjeli, da s konzumiranjem sovražnika konzumiraš tudi njegovo energijo, njegovo moč.
Saturn
# 04.01.2017 ob 09:34
@Ceshoot hvala za razlago!

Takoj ko se kdo loti govoriti o rzlikah med rasami je označen za rasista, to sem mislil. Na splošno povsod srečaš razlage, da so rase nastale zaradi različnih podnebnih vplivov in prilagoditev na njih, na mešanje z drugimi človeškimi vrstami pa se pri tem pozablja, ker to direktno implicira na ugotovitev, da med rasami dejansko so tako fizične kot umske razlike in ne samo površinske kot je barva kože in obrazne poteze. Če recimo rečeš, da imajo črnci boljše fizične sposobnosti od drugih ras je še ok, če se spraviš pa na iq si pa že na spolzkih tleh. Pa je znano, da imajo azijci v povprečju najvišjega, da ne bom o drugem koncu... Sicer so pa glede na vse napisano razlike logične in pričakovane in bi bilo čudno, če jih ne bi bilo. Problem pa je ker so to dejansko spolzka tla in potencialen vir rasizma.
council
# 04.01.2017 ob 01:30
esspero možno je pa tudi da bodo v prihodnosti kakšni čoveški organi tko a la carte glede na to kam gremo.
bobbek
# 04.01.2017 ob 18:36
In kje je tu Problem,prej so se zrli med seboj,danes,ko pa je hrane za v smeti metat,se pa pac streljamo med seboj,le zakaj ze?
duke
# 04.01.2017 ob 16:25
@esspero

Težko si predstavljam, da bi bil v taki riti, da bi recimo Cerarja pojedel.
oziris.va
# 04.01.2017 ob 18:09
mirka
# 04.01.2017 ob 03:51

lačen si ful drugačen.

Res je. Poglej te slikce :)
oziris.va
# 04.01.2017 ob 18:08
Micesar
# 03.01.2017 ob 22:55

Če hočeš preživet moraš jest.


To nekateri nočejo dojet. Enostavno: tisti, ki jé, bo preživel, tisti, ki ne, pa bo umrl.
Ramus
# 04.01.2017 ob 11:42
Tudi če genetika slučajno vpliva na stopnji inteligence, je to napram vplivom okolja res zanemarljiva kaplja v morje.

Lepo, da znanost napreduje,... še nedavno tega so ljudem merili obseg lobanje, večja lobanja - večji možgani, je pomenilo - napredno in razvito raso. Posledica takšnega slepanja - milijoni pobitih staroselcev.
gkrosl
# 09.01.2017 ob 01:29
Ramus

# 04.01.2017 ob 11:42
Prijavi neprimerno vsebino Tudi če genetika slučajno vpliva na stopnji inteligence, je to napram vplivom okolja res zanemarljiva kaplja v morje.

Lepo, da znanost napreduje,... še nedavno tega so ljudem merili obseg lobanje, večja lobanja - večji možgani, je pomenilo - napredno in razvito raso. Posledica takšnega slepanja - milijoni pobitih staroselcev.


Staroselci so bilo pobiti iz popolnoma "ekonomskih" razlogov (beri osvajanja) in ne nekakšnih psevdo-znanstvenih razlogov, kakor zavajaš. Übermensch je obstajal iz istega razloga kot iraška WMD.
kr79
# 04.01.2017 ob 18:07
Mb128 a to med drugo svetovno
Oranžni
# 04.01.2017 ob 13:40
Ljudje se razpišejo o preizkušanju človeškega mesa (brez ubijanja):

https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1
0852l/ama_request_somebody_who_has_eaten
_human_flesh/
Ceshoot
# 04.01.2017 ob 11:29
Saturn:
ker to direktno implicira na ugotovitev, da med rasami dejansko so tako fizične kot umske razlike in ne samo površinske kot je barva kože in obrazne poteze.

Mislim, da si zdaj zgrešil bistvo. Genske razlike znotraj vrste homo sapiens sapiens seveda obstajajo. Vendar prvenstveno določajo fiziologijo - barvo las, barvo kože, krvno skupino, encim za presnovo alkohola recimo itd. Ko pa gensko razliko vzameš kot razlikovanje med umskimi sposobnostmi med rasami, pa si na zelo spolzkih in ne nujno znanstvenih tleh. To pa zato, ker so razlike v inteligenci lahko bistveno večje znotraj posamezne rase, kot pa npr. med dvema rasama. Gena za inteligenco še namreč nismo odkrili, študije na dvojčkih pa recimo kažejo, da je inteligenca bistveno bolj odvisna od socio-kulturnih dejavnikov kot od genetike. Tudi če genetika slučajno vpliva na stopnji inteligence, je to napram vplivom okolja res zanemarljiva kaplja v morje.
Saturn
# 04.01.2017 ob 09:41
Ker če recimo razmišljamo izven okvirov razlik med rasami samo kot posledica podnebnih vplivov, potem je čisto možno, da belci nismo belci zaradi podnebja ampak ravno zaradi mešanja z neandertalci. Ker sicer bi morale vse rase razen bele, ki živijo v evropi, počasi recimo v zelo oddaljeni prihodnosti limitirati proti beli rasi, torej se z evolucijo dejansko spreminjati v belce.
esspero
# 04.01.2017 ob 01:00
Če se bo tako nadaljevalo in bo huda revščina se to kmalu utegne zgoditi tudi pri nas.
G.Bruno
# 04.01.2017 ob 12:56
Naš notranji Neandertalec - Svante Pääbo - KLIK
G.Bruno
# 05.01.2017 ob 11:47
Perunova sekira
V poskusih kulturnega uničenja bele rase opazujte, kako bo vedno več "znanstvenih" člankov, ki bodo staroselske evropske prednike prikazovali kot divjake.

Bedarija.
Ramus
# 04.01.2017 ob 10:01
Nekoč je sicer veljalo, da gre pri neandertalcih za primitivnega jamskega človečnjaka, ki so ga v izumrtje porinili veliko pametnejši moderni ljudje

Kot tudi ni dokaza ali pojasnila zakaj so "neandertalci" sploh izumrli. Glede na očitno v zadnjih raziskavah, lahko sklepamo, da sploh niso izumrli, saj so bili ljudje in ne neka ločena vrsta, kot nas znanost zavaja s svojimi umetnimi poizkusi ločitvi človeka na razvojne stopnje,...
Ramus
# 04.01.2017 ob 09:50
kako se človek ni razvil

Za trditev da, se je razvil, preprosto ni dokazov,... da se ni razvil, jih je pa čedalje več.

http://news.indiana.edu/releases/iu/univ
ersity-wide/2013/10/last-common-ancestor-neanderthals.shtml
Ramus
# 04.01.2017 ob 09:41
Med človečnjake tako poleg modernih ljudi spadajo še giboni in človeku podobne opice na primer. Tako da ja, neandertalci so bili ljudje, ker jih uvrščamo v družino človečnjakov

Kot sem rekel,... se ni nikoli zgodilo.
Ramus
# 04.01.2017 ob 08:13
Dolgo je veljalo, da gre pri neandertalcih za primitivnega jamskega človečnjaka, kar so novejše študije ovrgle.

Ja, "neandertalci" so bili ljudje, znanost jih je povsem ideološko in umetno prikazovala kot človečnjake za potrebe prikaza domnevnega razvoja človeške vrste, ki pa se v resnici nikoli ni zgodil,...
povzetek
# 03.01.2017 ob 21:57
Prav nasmejal sem se...
"se tamkajšnji neandertalci niso prehranjevali zgolj s konji, jeleni in mamuti pač pa tudi drug z drugim."

Po vrnitvi z neuspešnega lova so najbrž drug drugemu odrezali pol 20 dag mesa od stegna in posrkali malo kostnega mozga.
Kazalo