Na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru so pripravili tako imenovan Kre - aktiven dan. Namen dogodka je ozaveščanje o pomenu dobrega počutja in zdravja med študenti in zaposlenimi na univerzi. S tem želijo prispevati k zavedanju o pomenu konceptov trajnosti in vseživljenjskega učenja.

Foto: MMC RTV SLO/Tamara Zupanič Čučnik
Foto: MMC RTV SLO/Tamara Zupanič Čučnik

Pomembna je tudi regulacija čustev

Kre - aktiven dan sodi v sklop projektov načrta za okrevanje in odpornost, ki ga izvajajo na Univerzi v Mariboru. Vsaka fakulteta izvaja en projekt iz tega sklopa, pove dekanja Pedagoške fakultete Milena Ivanuš Grmek: "Naš projekt nosi naslov Zdrav življenski slog za trajnostni razvoj in vseživljenjsko učenje glede na študijske programe, ki jih na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru izvajamo. V teh programih je tudi šport in pa seveda številne druge vsebine. Izjemnega pomena je, da vzpodbujamo tako zaposlene kot študente k zdravemu načinu življenja, k ohranjanju aktivnosti in zavedanju o pomenu zdrave prehrane, in tudi k zavedanju o tem, kako so nekatere mehke veščine, ki jih v okviru tega projekta razvijamo, pomembne za življenje v družbi." Seveda so vsebine, ki jih razvijajo v predavalnicah izjemnega pomena:
"vendar pa, življenje je široko, potrebno se je zavedati takšnih in drugačnih veščin, tukaj je zagotovo pomembno gibanje, zavedanje o tem, kako pomembno je skrbeti za zdrav življenski slog, zdravo prehrano, in pa tudi skrbeti za to, kako znamo v različnih kriznih situacijah reagirati. K temu pomembno prispeva gibanje in pa regulacija čustev."

Zgodbe skozi umetnost

Profesorica za didaktiko likovne umetnosti na Pedagoški fakulteti Katja Kozjek Varl je pripravila delavnico z naslovom Pripovedujemo zgodbe o sebi, drugemu, svetu z umetnostjo:
"Umetnost skušamo vključiti na različna področja našega življenja, ne le kot področje umetnosti kot umetnosti, ampak v povezavi tudi z našim doživljanjem sveta skozi umetnost. Vemo, da sodobna umetnost vključuje teme, kot so politika, družba, ekologija, osebnostna rast in umetnost je dobro izhodišče za to, da skozi zgodbe, ki jih pripovedujejo umetniki, pripovedujemo tudi lastne zgodbe. Gre za individualno doživljanje likovne umetnosti, tudi za tiste, ki mogoče nekih likovnih del ne poznajo. Naše doživljanje umetnosti se lahko z likovne prenese tudi na druga področja, kot so glasba, drama, literatura, kjer lahko vsak po svoje doživlja neko umetniško delo."
Aljaž Hlastec Škof študira razredni pouk in spoznanja z delavnice bodo v poklicnem življenju prav prišla: "Meni se zdi smisleno, da se povežemo in zbližamo tudi preko takšnih kreativnih delavnic. Pogovarjamo se o pripovedovanju zgodb, s pomočjo katerih približamo snov učencem. Poleg tega jih tako vzpodbudiš, da se bolje učijo."

Pohod na Urbana

Med dejavnostmi, ki so bile na voljo v času Kre - aktivnega dne, je bil tudi pohod na Urbana. Kako pa spodbuditi mlade za pohod, kako jih motivirati: "Težko. Najprej jim je treba vzeti telefone stran, ali pa jih peljati na območje, kjer ni signala. Malo se hecam. Zanimivo pa je, da mali otroci zelo radi hodijo, potem, v puberteti jih to toliko ne zanima, po dvajsetem letu pa ljudje spet radi hodijo v hribe. To je šport, ki nič ne stane, pohod, planinarjenje, zelo dosti se lahko doživi v naravi, v vseh letnih časih," pove predavatelj za področje gibanja in športa na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru Miran Muhič. Pohoda se je udeležil tudi študent Grega Hribar: "Na splošno rad hodim v hribe, pohod pa se mi je zdel dobra izbira med današnjimi delavnicami. Najraje hodim po Gorenjski, tudi na Triglav grem, pa tudi v hribe, kjer je treba malo plezati, da je bolj adrenalinsko. Pohodi me sprostijo, v naravi lahko o marsičem razmišljaš, odmisliš študijske zadeve, tudi uživam v naravi."

Ples kot izrazno sredstvo

Predavateljica za didaktiko plesne vzgoje Ana Tina Jurgec: "Ples je nekaj zelo intimnega, z njim izražamo svoje občutke skozi gib. Mladi so tu še malo zadržani, razen tistih, ki že imajo izkušnje s plesom. Ples tudi najmlajšim omogoča celostni razvoj, zato je ples zelo pomemben tudi v vrtcih." Zakaj se rada s plesom ukvarja Laura Valter? "Rada se ukvarjam s plesom, že v vrtcu sem se vključila v plesno skupino. Sama študiram razredni pouk na tej fakulteti, in rada bi vključevala ples tudi, ko bom v razredu učiteljica."

Udeleženci so torej na kreativnih delavnicah spoznali mnoga znanja in veščine, ki jim bodo pomagala v poklicnem življenju, nekaj dognanj in spoznanj pa bodo lahko uporabili tudi v svojem zasebnem življenju.