Stara železniška postaja Maribor Foto: BoBo
Stara železniška postaja Maribor Foto: BoBo

Obnova mariborske železniške postaje,ki se je začela lanskega maja in spada v sklop nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj, je v sklepni fazi, končala pa naj bi se septembra. Mariborski del projekta, vreden 55 milijonov evrov, zajema izvedbo nadgradnje postaje Tezno, odseka proge Maribor– Počehova in obnovo glavne postaje Maribor. Tako drugo največje slovensko mesto po več desetletjih dobiva sodobnejšo železniško postajo, ki bo namenjena le potniškemu prometu.

Kot poudarja vodja Sektorja za investicije v železnice na Direkciji za infrastrukturo Dejan Jurkovič, je po dobrem letu od začetka obnovitvenih del podoba osrednje mariborske železniške postaje precej spremenjena: »V celoti smo uredili peronsko infrastrukturo, tudi smo zgradili dodaten peron v sklopu nadgradnje železniške postaje, smo tudi podaljšali podhod pod železniško postajo, tako da je sedaj mogoče na območju železniške postaje prečkati vse tire s podhodom«.Za dostop do peronov so namestili tudi dvigala, tekoče stopnice in opremo za gibalno ovirane.

Po novem bo mariborska železniška postaja namenjena le potniškemu prometu, vse delovne operacije in postanke tovornih vlakov so namreč preselili na postajo Tezno, še dodaja Jurkovič. »S tem smo se tudi znebili nekaj hrupa, kajti vlaki so zavirali, ko so se ustavljali na železniški postaji. Ko so speljevali pa je spet bil povzročen hrup«.

Tik pred začetkom je tudi gradnja novega predora Pekel in viadukta med Mariborom in Pesnico, stekla pa je že ureditev določenih železniških nivojskih prehodov. Omenjena dela bodo končana v dveh letih, njihova vrednost pa je 115 milijonov evrov.