Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar
Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar

Dokončni rezultati bodo sicer znani konec meseca, v Zavodu za turizem Ptuj pa ocenjujejo, da so bila zadnja tri leta zaradi epidemije statistično precej nerealna, je pa bil Ptuj kljub temu med tistimi mesti, ki so krizne razmere po zaslugi turističnih bonov lažje prebrodila. Opažajo tudi, da so se začeli vračati tuji gostje.
V lanskem letu se je v Turistično-informacijskem centru Ptuj ustavilo okoli 11.500 obiskovalcev, kar je 3000 več kot leto prej, pove direktorica zavoda Tanja Srečkovič Bolšec: »Med njimi so prevladovali domači gostje, sledili pa so jim Nemci, Avstrijci in Italijani, ki so tudi sicer tisti gostje, ki na Ptuju ustvarijo največ nočitev. Ob tem beležijo močno rast števila gostov iz Francije, Španije in Madžarske.«

Lani so izvedli 212 plačljivih vodenj za okoli pet tisoč gostov in 33 brezplačnih vodenj. Po njenem bo v prihodnje treba več vložiti v turistično infrastrukturo, predvsem v dodatne nočitve. V mestu je trenutno na voljo 1200 ležišč, od tega okoli 60 odstotkov v Termah Ptuj. Potrebovali bi jih vsaj še 300, zlasti pri turističnih kmetijah.

Foto: BoBo/Borut Živulović
Foto: BoBo/Borut Živulović

Kurentovanje ostaja najmočnejša večdnevna prireditev

Povprečno doba bivanja gostov je 2,3 dneva, to obdobje bi želeli še nekoliko podaljšali. Zavod za turizem Ptuj sicer skrbi tudi za organizacijo prireditev v mestu. Največja je enajstdnevno kurentovanje, to je tako rekoč pred vrati, uradno se začenja 3. februarja: »Preko kurentovanja ponudniki lažje preživijo zimo, sami pa opažamo, da so se prireditve izboljšale do te mere, da v mesto pripeljejo obiskovalce, ki potem tukaj tudi zapravljajo, to pa je zagotovo pozitiven doprinos mestu.«
Več je zanimanja za obisk tudi v času različnih poletnih prireditev; zelo dober obisk so beležili septembra, v turističnem smislu pa se je začel prebujati tudi december, z adventno ponudbo namreč že počasi vstopajo ob bok ostalim večjim slovenskim mestom.

Veliko vlagajo v promocijo

 Foto: Pokrajinski muzej Ptuj Ormož
Foto: Pokrajinski muzej Ptuj Ormož

Tanja Srečkovič Bolšec je še povedala, da so v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo, Združenjem zgodovinskih mest in letos ustanovljeno destinacijo Štajerska pripravili 18 študijskih tur, ki se jih je udeležilo 63 zlasti tujih novinarjev, med drugim tudi iz Forbesa, National Gegraphica, Corierre della Serra, pa tudi 24 tako imenovanih vplivnežev. Ti so prihajali iz Avstrije, Nemčije, Italije, Madžarske, Španije, ZDA in Slovenije. Sodelovali so na številnih sejmih v Sloveniji in Evropi in pokrili vse svoje najpomembnejše trge. Eno od študijskih tur so opravili tudi z madžarskimi novinarji; opažajo velik porast zanimanja na tem trgu, ki v preteklosti ni bil najbolj zastopan.

Zavod za turizem Ptuj kmalu okrepljen s področjem športa in mladih

Mesto je lani sprejelo strategijo turizma, oblikovali bodo tudi skupine, s pomočjo katerih bodo v sklopu nastajajočega ptujskega "superzavoda" spremljali napredek. Kot je znano spada pod Zavod za turizem mestna galerija, že kmalu pa se mu bosta pridružila še Center interesnih dejavnosti in Zavod za šport. Po najnovejših informacijah naj bi preoblikovani zavod začel delovati konec meseca.