Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Topla beseda in objem

28.02.2020

Zakonca Ješe sta na najlepši možni način združila komercialo in tehniko Adrie.

Simon Ješe se spominja:

”Spoznala sva se leta 1984 na sindikalnem izletu, ona je takrat delala v Adrii na Kuzmičevi v Ljubljani, jaz na Brniku, kot vedno. Slučajno sva se spoznala na izletu in ostala skupaj.”

Karmen Ješe pa v smehu doda:

”Slučajno sva obtičala v dvigalu. Tako se je začelo.”

Karmen Ješe je začela kot referentka za rezervacije, obiskovala je številne tečaje, se nenehno izobraževala, postala je tudi mednarodna inštruktorica za izpisovanje vozovnic in izračunavanje cen. Vozovnice so takrat pisali še ročno, imeli so kartone za vsak dan in za vsak let posebej, na katere so vpisovali podatke o potnikih. Karmen Ješe napoveduje, da bo v letalskem prometu še več spletne prodaje in vse manj stikov z ljudmi. Sodelovala je tudi v organizaciji, v katero je vključenih  več kot 260 letalskih prevoznikov, ki medsebojno sklepajo pogodbe o ugodnejših vozovnicah za zaposlene, ki službeno potujejo. Za stevardese in pilote, na primer, ki odhajajo na izobraževanja ali čarterske polete.

Simon Ješe je začel v tehniki Adrie delati leta 1979, postal je licencirani mehanik, pozneje kontrolor inšpektor, vodil je bazno in linijsko vzdrževanje letal. Ko sta se Adria Airways in Adria Tehnika leta 2010 ločili, je ostal pri Adrii Airways in delal v plovnostni organizaciji, ki nadzoruje vzdrževanje letal.

”Srce, življenje in zdravje sem pustil v Adrii. Doživel sem veliko lepega, bilo je tudi hudo in naporno. Vse bi dal za Adrio!”

Simon Ješe je še povedal, da so bile zanj največji delovni izziv zahtevne modifikacije na letalih in odpravljanje napak.

”Nekoč so mi sredi noči telefonirali in me prosili, ali jim lahko pomagam. Sedel sem v avto, se  tri ure vozil do letališča in popravil letalo. Bili so šokirani, saj ga nikjer v Evropi niso znali popraviti. Tudi naš direktor je bil presenečen, ko sem se še isti dan vrnil v Ljubljano.

Zakaj je Simon Ješe pred dobrim letom in pol zapustil Adrio Airways in se zaposlil pri Adrii Tehniki?

”To je bila moja najtežja odločitev. Videl sem, kam gre vse skupaj, nisem želel biti več del ekipe, ki gre v napačno smer. Adria mi je pomenila vse, a moral sem presekati. Takrat sem povedal direktorju, da se s takšnim delovanjem ne strinjam, da moram oditi.”

Simon Ješe pravi, da se še vedno kar naprej izobražuje, saj ne sme zaspati, ker se tehnika tako hitro razvija.

”Tehnologija zdaj omogoča, da imaš od daleč popoln nadzor nad letalom. Pilot pa bo seveda še vedno ključna oseba na letalu.”

V Adrii je bilo veliko letalskih družin in zakonskih parov. Simon Ješe pokima.

”Vso smo bili kot družina, veliko smo delali, ob vseh mogočih urah, med seboj smo se dobro poznali, si pomagali, ustvarjale so se vezi, na koncu tudi družinske …”

Karmen Ješe pove, da sta bila oba vključena v skupino SAT.

”V tej skupini smo bili ljudje, usposobljeni za pomoč v primerih letalskih nesreč. Na izobraževanju so nas ocenjevali in testirali, mene so določili za pomoč svojcem.”

Kako se pomaga svojcem, ko doživijo nekaj tako hudega? Karmen Ješe pravi, da najprej s toplo besedo in objemom.

”Stojiš človeku ob strani,  ga vprašaš, ali ima otroke v vrtcu, potrebuje oblačila, je zaklenil avto, želi kozarec vode, namesto njega izpolnjuješ obrazce. Najpomembnejša pa sta topla beseda in objem.”

Kdo pa je njej ponudil pomoč, ko ji je bilo težko, ker njene Adrie ni bilo več?

 ”Imela sem srečo,  da je bil takrat Simon doma. Skupaj sva to prebrodila, ker mi je bilo neizmerno hudo.”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


Adria4ever

25 epizod


Triindvajsetega septembra 2019 je posadka Adrie Airways na jutranjem letu Ljubljana–Bruselj v evropski zračni prostor ponesla poseben pozivni znak: Adria4ever. Nekaj dni pozneje se je s stečajem končala 58-letna zgodovina slovenskega letalskega prevoznika, ki nam je dal krila. V posebnem podkastu se spominjamo vzponov in padcev Adrie Airways, pilotov, stevardes in številnih drugih (so)potnikov Slovenije nad oblaki. Objavljamo pričevanja, dejstva in mejnike, ki jih je v večmesečnem raziskovalnem delu zbrala Tatjana Pirc.

Topla beseda in objem

28.02.2020

Zakonca Ješe sta na najlepši možni način združila komercialo in tehniko Adrie.

Simon Ješe se spominja:

”Spoznala sva se leta 1984 na sindikalnem izletu, ona je takrat delala v Adrii na Kuzmičevi v Ljubljani, jaz na Brniku, kot vedno. Slučajno sva se spoznala na izletu in ostala skupaj.”

Karmen Ješe pa v smehu doda:

”Slučajno sva obtičala v dvigalu. Tako se je začelo.”

Karmen Ješe je začela kot referentka za rezervacije, obiskovala je številne tečaje, se nenehno izobraževala, postala je tudi mednarodna inštruktorica za izpisovanje vozovnic in izračunavanje cen. Vozovnice so takrat pisali še ročno, imeli so kartone za vsak dan in za vsak let posebej, na katere so vpisovali podatke o potnikih. Karmen Ješe napoveduje, da bo v letalskem prometu še več spletne prodaje in vse manj stikov z ljudmi. Sodelovala je tudi v organizaciji, v katero je vključenih  več kot 260 letalskih prevoznikov, ki medsebojno sklepajo pogodbe o ugodnejših vozovnicah za zaposlene, ki službeno potujejo. Za stevardese in pilote, na primer, ki odhajajo na izobraževanja ali čarterske polete.

Simon Ješe je začel v tehniki Adrie delati leta 1979, postal je licencirani mehanik, pozneje kontrolor inšpektor, vodil je bazno in linijsko vzdrževanje letal. Ko sta se Adria Airways in Adria Tehnika leta 2010 ločili, je ostal pri Adrii Airways in delal v plovnostni organizaciji, ki nadzoruje vzdrževanje letal.

”Srce, življenje in zdravje sem pustil v Adrii. Doživel sem veliko lepega, bilo je tudi hudo in naporno. Vse bi dal za Adrio!”

Simon Ješe je še povedal, da so bile zanj največji delovni izziv zahtevne modifikacije na letalih in odpravljanje napak.

”Nekoč so mi sredi noči telefonirali in me prosili, ali jim lahko pomagam. Sedel sem v avto, se  tri ure vozil do letališča in popravil letalo. Bili so šokirani, saj ga nikjer v Evropi niso znali popraviti. Tudi naš direktor je bil presenečen, ko sem se še isti dan vrnil v Ljubljano.

Zakaj je Simon Ješe pred dobrim letom in pol zapustil Adrio Airways in se zaposlil pri Adrii Tehniki?

”To je bila moja najtežja odločitev. Videl sem, kam gre vse skupaj, nisem želel biti več del ekipe, ki gre v napačno smer. Adria mi je pomenila vse, a moral sem presekati. Takrat sem povedal direktorju, da se s takšnim delovanjem ne strinjam, da moram oditi.”

Simon Ješe pravi, da se še vedno kar naprej izobražuje, saj ne sme zaspati, ker se tehnika tako hitro razvija.

”Tehnologija zdaj omogoča, da imaš od daleč popoln nadzor nad letalom. Pilot pa bo seveda še vedno ključna oseba na letalu.”

V Adrii je bilo veliko letalskih družin in zakonskih parov. Simon Ješe pokima.

”Vso smo bili kot družina, veliko smo delali, ob vseh mogočih urah, med seboj smo se dobro poznali, si pomagali, ustvarjale so se vezi, na koncu tudi družinske …”

Karmen Ješe pove, da sta bila oba vključena v skupino SAT.

”V tej skupini smo bili ljudje, usposobljeni za pomoč v primerih letalskih nesreč. Na izobraževanju so nas ocenjevali in testirali, mene so določili za pomoč svojcem.”

Kako se pomaga svojcem, ko doživijo nekaj tako hudega? Karmen Ješe pravi, da najprej s toplo besedo in objemom.

”Stojiš človeku ob strani,  ga vprašaš, ali ima otroke v vrtcu, potrebuje oblačila, je zaklenil avto, želi kozarec vode, namesto njega izpolnjuješ obrazce. Najpomembnejša pa sta topla beseda in objem.”

Kdo pa je njej ponudil pomoč, ko ji je bilo težko, ker njene Adrie ni bilo več?

 ”Imela sem srečo,  da je bil takrat Simon doma. Skupaj sva to prebrodila, ker mi je bilo neizmerno hudo.”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


11.07.2020

Strah je ubil največ sanj

Primož Jovanović, ki mu prijatelji pravijo Kiko, je bil kapitan pri Adrii Airways. V  letu 2019 se je javno zelo izpostavil, ko je začel skupaj s še nekaterimi sodelavci opozarjati na hude težave Adrie. Iskali so somišljenike in podpornike, trkali na vrata vplivnežev, saj so bili prepričani, da je Adrio še mogoče rešiti. "Poskusili smo vse," pravi Primož, ki je na koncu ugotovil, da jih odločevalci sploh niso jemali resno. Zato je izbral novo pot, odšel k letalskemu prevozniku LOT (poljski nacionalni prevoznik), uspešno opravil prešolanje na večje letalo (s CRJ na Boing 787 Dreamliner), zdaj pa, kot mi vsi, komaj čaka, da se življenje spet normalizira. Covid 19 je namreč letalstvo spravil na kolena. Primož Jovanović pa ob tem dodaja, da se njega, večnega borca in optimista, ne da spraviti na kolena.


09.07.2020

Vrag je spet vzel šalo

Včasih je treba prijeti bika za roge in ugrizniti tudi v kakšno kislo jabolko, pravita zakonca Levičar, ki sta bila stevardesa in pilot pri Adrii Airways.


19.06.2020

Letalu je vseeno, ali ga vozi moški ali ženska

Pilotka Alja Berčič Ivanuš je bila edina kapitanka v Adrii Airways.


29.05.2020

Olivera, Paolo, Tristan, Gabriel, Sjoerd in Janez iz Rovt

Francozi, Nizozemci, Finci, Švedi, Španci, Italijani so se počutili kot del Adrijine družine “558 nas je, vsak s svojim obrazom, imenom in zgodbo,” so konec septembra 2019 v pismu javnosti napisali zaposleni v Adrii Airways. Petsto oseminpetdeset jih je bilo, med njimi vsako leto tudi več tujcev, predvsem pilotov.


15.05.2020

Iztok Kavčič in njegova ptica A320

Koronavirus je naša življenja postavil na glavo, zaradi pandemije se je ustavil tudi letalski promet.


12.03.2020

Letalske nesreče se ne dogajajo posameznikom, ampak organizacijam

Dejan Slodej in Andrej Petelin sta iskala napake v sistemu.  V letalstvu mora biti vse po predpisih, zato nenehno potekajo preverjanja.


10.03.2020

Letel je štirideset let

Slovenija brez nacionalnega prevoznika postaja zaprta vasica, pravi Anton Barbo.


10.03.2020

Včasih uro pred letom še nismo imeli vseh članov posadke

Bolje, da se je končalo, kot se je, pravi Zdenko Bašan, ki je v Adrii Airways vodil oddelek podpore letenja.


07.03.2020

Rekli so, da najprej za druge, potem pa za nas

Katja Mravlje in Dušanka Prelc Premate o delu posadk Adrie Airways.


06.03.2020

To je bila norišnica

Kaj se je dogajalo v ozadju odpovedi in združevanj letov?


05.03.2020

Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega

Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.


26.02.2020

Kot zakonca, ki sta se ločila

Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.


18.02.2020

Če imaš enkrat kerozin v krvi, ga imaš za vedno

Ljerka Zupančič, ki je 12 let vodila službo za odnose z javnostmi Adrie Airways, in stevardesa Adriana Šelj.


13.02.2020

Dva smo kar vrgli iz pisarne

Najprej je bil  pomočnik glavnega direktorja Kocijančiča (od decembra 1985 do decembra 1986), potem komercialni direktor, od 1993 do 2001 pa je bil Peter Grašek generalni direktor Adrie Airways.


08.02.2020

Adria je v tem trenutku moja bolečina

Janez Kocijančič je bil pred kratkim gost podkasta Adria4Ever. Kar enajst let je vodil letalsko družbo Inex Adria Aviopromet, s katero je bila tesno povezana tudi Adria Airways.


04.02.2020

Sveti oče, dobrodošli na krovu Adriinega letala

Jurij Finžgar, pilot, ki je vozil papeža.


29.01.2020

Prosojne bluze niso skrile spodnjega perila

Adrii se je pridružila leta 1978. Prijavila se je na razpis za stevardese in stevarde, kar kmalu se je lahko tudi zaposlila, saj se je Adria v tistem času razvijala, posodabljala floto in širila svojo dejavnost, zato so potrebovali tudi več kabinskega osebja, je povedala Barbara Žnidar, ki jo poznamo tudi iz modnega sveta.


25.01.2020

Ena je bila lepša od druge

Helena Metličar kot iz rokava stresa podatke in zanimivosti o Adrii Airways.


20.01.2020

Včasih so imeli delavci na Adrii pomembno besedo, še posebej piloti, mehaniki in stevardese

Nataša Šramel, upokojena stevardesa inštruktorica, pripoveduje o tem, kako je živela z Adrio in za Adrio.


Stran 1 od 2
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov