Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

To je bila norišnica

06.03.2020

Kaj se je dogajalo v ozadju odpovedi in združevanj letov?

Mojca Oberstar, ki je v Adrii postavljala mreže letov, pripoveduje, da je bilo zadnje obdobje zaradi nenehnih odpovedi in združevanj letov zelo stresno, saj so včasih kar pokali po šivih. Razložila je tudi, kaj so sloti, o katerih se je po stečaju Adrie veliko govorilo. Slot je dovoljenje za izvajanje leta na letališče ali z njega na določen datum in ob določeni uri. Ali so sloti Adrie res še živi?

”Ti sloti so napisani na Adrio, Adrie pa ni več. V takšnih primerih slote uvrstijo na nekakšno prioritetno listo in jih ponudijo tistim, ki jih potrebujejo. Tako določajo procedure, ki naj bi se jih držali. Za zimo smo morali vse slote Adrie vrniti.”

Kaj pa se je dogajalo v ozadju združevanja in odpovedovanja letov? Ko so jim povedali za odpoved ali združitev, se je številnim zaposlenim v Adrii življenje postavilo na glavo, saj so se podrle vse kocke, ki so bile že postavljene, pripoveduje Mojca Oberstar. Pogreša svoje delo?

”Pogrešam, čeprav bi delala le še leto in pol. Praznina. Žal mi je. Zelo žal.”

Izpolnjevali so najrazličnejše želje

Adria je bila zelo uspešen čarterski prevoznik.  Čarterski leti so leti za končnega naročnika, ki najame letalo, je razložila Tjaša Bric.  Letala Adrie so najemali turistične agencije,  športni klubi, orkestri … Med čarterske prevoze pa sodijo tudi protokolarni leti. Velikokrat so se znašli pred najrazličnejšimi izzivi. Ko so vozili orkester, so morali na Airbus 320 naložiti tudi harfo, se spominja Tjaša Bric:

”Marsikdo še zdaj ne verjame, ampak našim kolegom je uspelo, da so jo spravili skozi vratca prtljažnega prostora. Zaradi palice za skok v višino, ki ne naredi dovolj loka, pa je bilo treba odstraniti celo prvo steklo v pilotski kabini, le tako so jo lahko dali v letalo.”

Letala so najemali tudi zaradi praznovanj.

”Naročnik iz Slovenije je za svoj rojstni dan družbo peljal na Ibizo.”

Vsako leto je bilo manj čarterjev, razlaga Tjaša Bric, čeprav so bili za Adrio še vedno dober posel:

”Predstavljali so deset odstotkov letov in dvajset odstotkov finančne realizacije.”

 

Vsak dan odpovedi in združevanja

V komerciali Adrie Airways je Marjetka Koglot s svojimi sodelavkami in sodelavci skrbela za to, da so bili leti pravilno objavljeni, popisati so morali vse, od tipa letala do podatkov o sedežih. Povedala je, da so morali v primerih združevanj letov zelo hiteti, saj so jih pogosto o spremembah obvestili tik pred zdajci, kar je povzročilo hudo časovno stisko. Če so lahko, so na pomoč priskočili tudi zaposlenim, ki so bili v neposrednem stiku z nezadovoljnimi in jeznimi potniki. Bili so zelo obremenjeni, saj so se odpovedi in združevanja letov vrstili skoraj vsak dan.

”To je bila norišnica.”

Marjetka Koglot je opisala tudi to, kako so skrbeli za posebne potnike in posebno prtljago.

”Veliko Britancev se je prišlo poročit v Slovenijo, Bled je bil še posebej priljubljen. Bodoče neveste so imele razkošne poročne obleke, ki jih ni bilo mogoče pospraviti v kovčke, zato smo zanje našli prostor v kabini.”

Na dan, ko bi morala praznovati trideseto obletnico svojega službovanja v Adrii, so dobili obvestilo, da gre Adria Airways v stečaj.

”Zelo mešani občutki …”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


Adria4ever

25 epizod


Triindvajsetega septembra 2019 je posadka Adrie Airways na jutranjem letu Ljubljana–Bruselj v evropski zračni prostor ponesla poseben pozivni znak: Adria4ever. Nekaj dni pozneje se je s stečajem končala 58-letna zgodovina slovenskega letalskega prevoznika, ki nam je dal krila. V posebnem podkastu se spominjamo vzponov in padcev Adrie Airways, pilotov, stevardes in številnih drugih (so)potnikov Slovenije nad oblaki. Objavljamo pričevanja, dejstva in mejnike, ki jih je v večmesečnem raziskovalnem delu zbrala Tatjana Pirc.

To je bila norišnica

06.03.2020

Kaj se je dogajalo v ozadju odpovedi in združevanj letov?

Mojca Oberstar, ki je v Adrii postavljala mreže letov, pripoveduje, da je bilo zadnje obdobje zaradi nenehnih odpovedi in združevanj letov zelo stresno, saj so včasih kar pokali po šivih. Razložila je tudi, kaj so sloti, o katerih se je po stečaju Adrie veliko govorilo. Slot je dovoljenje za izvajanje leta na letališče ali z njega na določen datum in ob določeni uri. Ali so sloti Adrie res še živi?

”Ti sloti so napisani na Adrio, Adrie pa ni več. V takšnih primerih slote uvrstijo na nekakšno prioritetno listo in jih ponudijo tistim, ki jih potrebujejo. Tako določajo procedure, ki naj bi se jih držali. Za zimo smo morali vse slote Adrie vrniti.”

Kaj pa se je dogajalo v ozadju združevanja in odpovedovanja letov? Ko so jim povedali za odpoved ali združitev, se je številnim zaposlenim v Adrii življenje postavilo na glavo, saj so se podrle vse kocke, ki so bile že postavljene, pripoveduje Mojca Oberstar. Pogreša svoje delo?

”Pogrešam, čeprav bi delala le še leto in pol. Praznina. Žal mi je. Zelo žal.”

Izpolnjevali so najrazličnejše želje

Adria je bila zelo uspešen čarterski prevoznik.  Čarterski leti so leti za končnega naročnika, ki najame letalo, je razložila Tjaša Bric.  Letala Adrie so najemali turistične agencije,  športni klubi, orkestri … Med čarterske prevoze pa sodijo tudi protokolarni leti. Velikokrat so se znašli pred najrazličnejšimi izzivi. Ko so vozili orkester, so morali na Airbus 320 naložiti tudi harfo, se spominja Tjaša Bric:

”Marsikdo še zdaj ne verjame, ampak našim kolegom je uspelo, da so jo spravili skozi vratca prtljažnega prostora. Zaradi palice za skok v višino, ki ne naredi dovolj loka, pa je bilo treba odstraniti celo prvo steklo v pilotski kabini, le tako so jo lahko dali v letalo.”

Letala so najemali tudi zaradi praznovanj.

”Naročnik iz Slovenije je za svoj rojstni dan družbo peljal na Ibizo.”

Vsako leto je bilo manj čarterjev, razlaga Tjaša Bric, čeprav so bili za Adrio še vedno dober posel:

”Predstavljali so deset odstotkov letov in dvajset odstotkov finančne realizacije.”

 

Vsak dan odpovedi in združevanja

V komerciali Adrie Airways je Marjetka Koglot s svojimi sodelavkami in sodelavci skrbela za to, da so bili leti pravilno objavljeni, popisati so morali vse, od tipa letala do podatkov o sedežih. Povedala je, da so morali v primerih združevanj letov zelo hiteti, saj so jih pogosto o spremembah obvestili tik pred zdajci, kar je povzročilo hudo časovno stisko. Če so lahko, so na pomoč priskočili tudi zaposlenim, ki so bili v neposrednem stiku z nezadovoljnimi in jeznimi potniki. Bili so zelo obremenjeni, saj so se odpovedi in združevanja letov vrstili skoraj vsak dan.

”To je bila norišnica.”

Marjetka Koglot je opisala tudi to, kako so skrbeli za posebne potnike in posebno prtljago.

”Veliko Britancev se je prišlo poročit v Slovenijo, Bled je bil še posebej priljubljen. Bodoče neveste so imele razkošne poročne obleke, ki jih ni bilo mogoče pospraviti v kovčke, zato smo zanje našli prostor v kabini.”

Na dan, ko bi morala praznovati trideseto obletnico svojega službovanja v Adrii, so dobili obvestilo, da gre Adria Airways v stečaj.

”Zelo mešani občutki …”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


11.07.2020

Strah je ubil največ sanj

Primož Jovanović, ki mu prijatelji pravijo Kiko, je bil kapitan pri Adrii Airways. V  letu 2019 se je javno zelo izpostavil, ko je začel skupaj s še nekaterimi sodelavci opozarjati na hude težave Adrie. Iskali so somišljenike in podpornike, trkali na vrata vplivnežev, saj so bili prepričani, da je Adrio še mogoče rešiti. "Poskusili smo vse," pravi Primož, ki je na koncu ugotovil, da jih odločevalci sploh niso jemali resno. Zato je izbral novo pot, odšel k letalskemu prevozniku LOT (poljski nacionalni prevoznik), uspešno opravil prešolanje na večje letalo (s CRJ na Boing 787 Dreamliner), zdaj pa, kot mi vsi, komaj čaka, da se življenje spet normalizira. Covid 19 je namreč letalstvo spravil na kolena. Primož Jovanović pa ob tem dodaja, da se njega, večnega borca in optimista, ne da spraviti na kolena.


09.07.2020

Vrag je spet vzel šalo

Včasih je treba prijeti bika za roge in ugrizniti tudi v kakšno kislo jabolko, pravita zakonca Levičar, ki sta bila stevardesa in pilot pri Adrii Airways.


19.06.2020

Letalu je vseeno, ali ga vozi moški ali ženska

Pilotka Alja Berčič Ivanuš je bila edina kapitanka v Adrii Airways.


29.05.2020

Olivera, Paolo, Tristan, Gabriel, Sjoerd in Janez iz Rovt

Francozi, Nizozemci, Finci, Švedi, Španci, Italijani so se počutili kot del Adrijine družine “558 nas je, vsak s svojim obrazom, imenom in zgodbo,” so konec septembra 2019 v pismu javnosti napisali zaposleni v Adrii Airways. Petsto oseminpetdeset jih je bilo, med njimi vsako leto tudi več tujcev, predvsem pilotov.


15.05.2020

Iztok Kavčič in njegova ptica A320

Koronavirus je naša življenja postavil na glavo, zaradi pandemije se je ustavil tudi letalski promet.


12.03.2020

Letalske nesreče se ne dogajajo posameznikom, ampak organizacijam

Dejan Slodej in Andrej Petelin sta iskala napake v sistemu.  V letalstvu mora biti vse po predpisih, zato nenehno potekajo preverjanja.


10.03.2020

Letel je štirideset let

Slovenija brez nacionalnega prevoznika postaja zaprta vasica, pravi Anton Barbo.


10.03.2020

Včasih uro pred letom še nismo imeli vseh članov posadke

Bolje, da se je končalo, kot se je, pravi Zdenko Bašan, ki je v Adrii Airways vodil oddelek podpore letenja.


07.03.2020

Rekli so, da najprej za druge, potem pa za nas

Katja Mravlje in Dušanka Prelc Premate o delu posadk Adrie Airways.


05.03.2020

Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega

Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.


28.02.2020

Topla beseda in objem

Zakonca Ješe sta na najlepši možni način združila komercialo in tehniko Adrie.


26.02.2020

Kot zakonca, ki sta se ločila

Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.


18.02.2020

Če imaš enkrat kerozin v krvi, ga imaš za vedno

Ljerka Zupančič, ki je 12 let vodila službo za odnose z javnostmi Adrie Airways, in stevardesa Adriana Šelj.


13.02.2020

Dva smo kar vrgli iz pisarne

Najprej je bil  pomočnik glavnega direktorja Kocijančiča (od decembra 1985 do decembra 1986), potem komercialni direktor, od 1993 do 2001 pa je bil Peter Grašek generalni direktor Adrie Airways.


08.02.2020

Adria je v tem trenutku moja bolečina

Janez Kocijančič je bil pred kratkim gost podkasta Adria4Ever. Kar enajst let je vodil letalsko družbo Inex Adria Aviopromet, s katero je bila tesno povezana tudi Adria Airways.


04.02.2020

Sveti oče, dobrodošli na krovu Adriinega letala

Jurij Finžgar, pilot, ki je vozil papeža.


29.01.2020

Prosojne bluze niso skrile spodnjega perila

Adrii se je pridružila leta 1978. Prijavila se je na razpis za stevardese in stevarde, kar kmalu se je lahko tudi zaposlila, saj se je Adria v tistem času razvijala, posodabljala floto in širila svojo dejavnost, zato so potrebovali tudi več kabinskega osebja, je povedala Barbara Žnidar, ki jo poznamo tudi iz modnega sveta.


25.01.2020

Ena je bila lepša od druge

Helena Metličar kot iz rokava stresa podatke in zanimivosti o Adrii Airways.


20.01.2020

Včasih so imeli delavci na Adrii pomembno besedo, še posebej piloti, mehaniki in stevardese

Nataša Šramel, upokojena stevardesa inštruktorica, pripoveduje o tem, kako je živela z Adrio in za Adrio.


Stran 1 od 2
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov