Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Kot zakonca, ki sta se ločila

26.02.2020

Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.

”V evropskem in svetovnem merilu smo v tej industriji nekaj pomenili, ” razlaga Pavel Prhavc. Že tretja generacija legendarne družine Prhavc se ukvarja z letalsko tehniko. Jože Prhavc, oče Pavla Prhavca, je bil marca 1962 zaposlen v podjetju Adria Aviopromet, pred ustanovitvijo Adrie pa se je ukvarjal z modelarstvom in delal v Libisu (Letalski inštitut Branko Ivanuš Slovenija), kjer so proizvajali manjša letala.

”Ko sem končal maturo, sem se odločal med študijem medicine in strojništva. Tisto poletje me je letalstvo zasvojilo. Na Brniku sem, čeprav zdaj delam v drugem podjetju, v istem nadstropju iste stavbe  že od leta 1974.”

Pavel Prhavc, ki se že več kot 45 let ukvarja z velikimi letečimi pacienti,  v smehu pravi, da je med medicino in letalsko tehniko kar nekaj podobnosti:

”Zdravniki gledajo notranjost človeka, mi gledamo notranjost motorja … ”

Pavel Prhavc o dosežkih Adrie

Adria je bila prva letalska družba iz vzhodnega bloka, ki je dobila prometne pravice za letenje v Združene države Amerike, pove Pavel Prhavc, ko našteva številne dosežke Adrie in opisuje, kako so potekali nakupi novih letal, najprej DC-9, potem Airbus 320 in Bombardierjevih letal CRJ. Leta 1969 je na Brniku pristal DC-9, ko je vstopil vanj, je dišal po novem, kot avto, se spominja Pavel Prhavc, ki je takrat nestrpno čakal očeta, da se z novim letalom Adrie vrne iz Združenih držav Amerike.

Prhavc omenja tudi očeta Boeinga 747, to je bil Joe Sutter, ki je bil ponosen na svoje slovenske korenine. Pavel Prhavc pripoveduje, da se je rad družil z njim. Joe Sutter je živel za letalstvo, Adrii je bil zelo naklonjen. Zanimivo pa je, da Adria nikoli ni imela Boeingovega letala.

”V letalstvu ni tako enostavno preiti z enega proizvajalca na drugega.”

Tehniki Adrie so za Airbus usposabljali tuje mehanike, tehnika Adrie Airways je vzdrževala letala drugih prevoznikov oziroma tretjih oseb,  po kakovostnih storitvah je kmalu  zaslovela daleč naokrog, postali so tudi prvi vzdrževalni center za CRJ-700 v Evropi.

Podjetje so prodali s sužnji vred

”Čutili smo veliko pripadnost Adrii,” pripoveduje Prhavc. Tehnični sektor je bil sestavni del Adrie Airways do junija 2010, zaradi reševanja podjetja pa so Adrio Tehniko najprej ustanovili kot samostojno pravno enoto, potem pa prodali.

”Vedno pravim, da so prodali firmo s sužnji vred,” doda Pavel Prhavc, ki še pove, da je Adria Tehnika zgodba o uspehu, njen lastnik je po njegovem mnenju dober in odgovoren, saj skrbi za razvoj in širitev poslovanja:

”Smo resen igralec na tem področju v Evropi, mislimo pa se širiti še drugam.”

Pavel Prhavc, ki mu je zaradi tega, kar se je zgodilo z Adrio Airways zelo hudo, je še povedal, da so bili v skladu 4K, ki je leta 2016 kupil Adrio, ljudje, ki niso poznali letalske industrije.

”Spomnim se sestanka s temi Nemci, eden je ves čas razlagal, kako se dela v avtomobilski industriji. Na koncu sem ga imel dovolj, vprašal sem ga, zakaj so kupili Adrio, zakaj niso kupili Volkswagna.”

Andrej Černe je v Adrii videl stvari, ki mu niso bile všeč

Andrej Černe, ki je v Adrii delal od leta 1989, opisuje, kako je potekalo vzdrževanje letal v Adrii,  omenja tudi uspešna leta simbioze med prevoznikom in njegovo tehniko, ko sta poleti dobro služili operativa in komerciala, tehnika pa je podjetju pomagala preživeti zimo.

”Če lahko v istem podjetju delujeta letalski prevoznik in vzdrževanje, ju je najpametneje obdržati skupaj,” pravi Černe, ki je Adrio Airways decembra 2018 zapustil, ker ni bil zadovoljen s tistim, kar je videl, saj so bile po njegovi oceni nekatere odločitve nemških lastnikov Adrie zelo nenavadne in nelogične, zato se je vrnil v Adrio Tehniko.  Kaj pa misli o neuresničeni ideji, da bi Adrio Tehniko odkupili zaposleni? Andrej Černe je bil takrat v petčlanskem odboru za odkup Adrie Tehnike.

”Država Slovenija se je odločila, da Adrio Tehniko proda Linetechu, takrat sem dejal, da ne vem, česa me je bolj strah, zmage ali poraza.”

Podobna zamisel odkupa se je porodila tudi lani pri zadnjem poskusu reševanja Adrie Airways, a so te pobude tisti, ki so imeli za Adrio drugačen scenarij, hitro zatrli …

Andrej Černe o tem, da sta šli podjetji Adria Airways in Adria Tehnika vsak svojo pot:

”Kot zakonca, ki sta se ločila. Bila so lepa skupna leta, še vedno razmišljamo, da je vse kot je bilo, v bistvu pa vsak živi svoje življenje.”

Andrej Černe svoje razmišljanje končuje s kratko oceno propada Adrie Airways:

”Stanje Adrie Airways je bilo povezano s cepitvijo podjetja leta 2010 in z relativno neodgovornimi upravami, v mislih  imam predvsem generacijo Tufka in Ravnikarja.”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


Adria4ever

25 epizod


Triindvajsetega septembra 2019 je posadka Adrie Airways na jutranjem letu Ljubljana–Bruselj v evropski zračni prostor ponesla poseben pozivni znak: Adria4ever. Nekaj dni pozneje se je s stečajem končala 58-letna zgodovina slovenskega letalskega prevoznika, ki nam je dal krila. V posebnem podkastu se spominjamo vzponov in padcev Adrie Airways, pilotov, stevardes in številnih drugih (so)potnikov Slovenije nad oblaki. Objavljamo pričevanja, dejstva in mejnike, ki jih je v večmesečnem raziskovalnem delu zbrala Tatjana Pirc.

Kot zakonca, ki sta se ločila

26.02.2020

Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.

”V evropskem in svetovnem merilu smo v tej industriji nekaj pomenili, ” razlaga Pavel Prhavc. Že tretja generacija legendarne družine Prhavc se ukvarja z letalsko tehniko. Jože Prhavc, oče Pavla Prhavca, je bil marca 1962 zaposlen v podjetju Adria Aviopromet, pred ustanovitvijo Adrie pa se je ukvarjal z modelarstvom in delal v Libisu (Letalski inštitut Branko Ivanuš Slovenija), kjer so proizvajali manjša letala.

”Ko sem končal maturo, sem se odločal med študijem medicine in strojništva. Tisto poletje me je letalstvo zasvojilo. Na Brniku sem, čeprav zdaj delam v drugem podjetju, v istem nadstropju iste stavbe  že od leta 1974.”

Pavel Prhavc, ki se že več kot 45 let ukvarja z velikimi letečimi pacienti,  v smehu pravi, da je med medicino in letalsko tehniko kar nekaj podobnosti:

”Zdravniki gledajo notranjost človeka, mi gledamo notranjost motorja … ”

Pavel Prhavc o dosežkih Adrie

Adria je bila prva letalska družba iz vzhodnega bloka, ki je dobila prometne pravice za letenje v Združene države Amerike, pove Pavel Prhavc, ko našteva številne dosežke Adrie in opisuje, kako so potekali nakupi novih letal, najprej DC-9, potem Airbus 320 in Bombardierjevih letal CRJ. Leta 1969 je na Brniku pristal DC-9, ko je vstopil vanj, je dišal po novem, kot avto, se spominja Pavel Prhavc, ki je takrat nestrpno čakal očeta, da se z novim letalom Adrie vrne iz Združenih držav Amerike.

Prhavc omenja tudi očeta Boeinga 747, to je bil Joe Sutter, ki je bil ponosen na svoje slovenske korenine. Pavel Prhavc pripoveduje, da se je rad družil z njim. Joe Sutter je živel za letalstvo, Adrii je bil zelo naklonjen. Zanimivo pa je, da Adria nikoli ni imela Boeingovega letala.

”V letalstvu ni tako enostavno preiti z enega proizvajalca na drugega.”

Tehniki Adrie so za Airbus usposabljali tuje mehanike, tehnika Adrie Airways je vzdrževala letala drugih prevoznikov oziroma tretjih oseb,  po kakovostnih storitvah je kmalu  zaslovela daleč naokrog, postali so tudi prvi vzdrževalni center za CRJ-700 v Evropi.

Podjetje so prodali s sužnji vred

”Čutili smo veliko pripadnost Adrii,” pripoveduje Prhavc. Tehnični sektor je bil sestavni del Adrie Airways do junija 2010, zaradi reševanja podjetja pa so Adrio Tehniko najprej ustanovili kot samostojno pravno enoto, potem pa prodali.

”Vedno pravim, da so prodali firmo s sužnji vred,” doda Pavel Prhavc, ki še pove, da je Adria Tehnika zgodba o uspehu, njen lastnik je po njegovem mnenju dober in odgovoren, saj skrbi za razvoj in širitev poslovanja:

”Smo resen igralec na tem področju v Evropi, mislimo pa se širiti še drugam.”

Pavel Prhavc, ki mu je zaradi tega, kar se je zgodilo z Adrio Airways zelo hudo, je še povedal, da so bili v skladu 4K, ki je leta 2016 kupil Adrio, ljudje, ki niso poznali letalske industrije.

”Spomnim se sestanka s temi Nemci, eden je ves čas razlagal, kako se dela v avtomobilski industriji. Na koncu sem ga imel dovolj, vprašal sem ga, zakaj so kupili Adrio, zakaj niso kupili Volkswagna.”

Andrej Černe je v Adrii videl stvari, ki mu niso bile všeč

Andrej Černe, ki je v Adrii delal od leta 1989, opisuje, kako je potekalo vzdrževanje letal v Adrii,  omenja tudi uspešna leta simbioze med prevoznikom in njegovo tehniko, ko sta poleti dobro služili operativa in komerciala, tehnika pa je podjetju pomagala preživeti zimo.

”Če lahko v istem podjetju delujeta letalski prevoznik in vzdrževanje, ju je najpametneje obdržati skupaj,” pravi Černe, ki je Adrio Airways decembra 2018 zapustil, ker ni bil zadovoljen s tistim, kar je videl, saj so bile po njegovi oceni nekatere odločitve nemških lastnikov Adrie zelo nenavadne in nelogične, zato se je vrnil v Adrio Tehniko.  Kaj pa misli o neuresničeni ideji, da bi Adrio Tehniko odkupili zaposleni? Andrej Černe je bil takrat v petčlanskem odboru za odkup Adrie Tehnike.

”Država Slovenija se je odločila, da Adrio Tehniko proda Linetechu, takrat sem dejal, da ne vem, česa me je bolj strah, zmage ali poraza.”

Podobna zamisel odkupa se je porodila tudi lani pri zadnjem poskusu reševanja Adrie Airways, a so te pobude tisti, ki so imeli za Adrio drugačen scenarij, hitro zatrli …

Andrej Černe o tem, da sta šli podjetji Adria Airways in Adria Tehnika vsak svojo pot:

”Kot zakonca, ki sta se ločila. Bila so lepa skupna leta, še vedno razmišljamo, da je vse kot je bilo, v bistvu pa vsak živi svoje življenje.”

Andrej Černe svoje razmišljanje končuje s kratko oceno propada Adrie Airways:

”Stanje Adrie Airways je bilo povezano s cepitvijo podjetja leta 2010 in z relativno neodgovornimi upravami, v mislih  imam predvsem generacijo Tufka in Ravnikarja.”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever


11.07.2020

Strah je ubil največ sanj

Primož Jovanović, ki mu prijatelji pravijo Kiko, je bil kapitan pri Adrii Airways. V  letu 2019 se je javno zelo izpostavil, ko je začel skupaj s še nekaterimi sodelavci opozarjati na hude težave Adrie. Iskali so somišljenike in podpornike, trkali na vrata vplivnežev, saj so bili prepričani, da je Adrio še mogoče rešiti. "Poskusili smo vse," pravi Primož, ki je na koncu ugotovil, da jih odločevalci sploh niso jemali resno. Zato je izbral novo pot, odšel k letalskemu prevozniku LOT (poljski nacionalni prevoznik), uspešno opravil prešolanje na večje letalo (s CRJ na Boing 787 Dreamliner), zdaj pa, kot mi vsi, komaj čaka, da se življenje spet normalizira. Covid 19 je namreč letalstvo spravil na kolena. Primož Jovanović pa ob tem dodaja, da se njega, večnega borca in optimista, ne da spraviti na kolena.


09.07.2020

Vrag je spet vzel šalo

Včasih je treba prijeti bika za roge in ugrizniti tudi v kakšno kislo jabolko, pravita zakonca Levičar, ki sta bila stevardesa in pilot pri Adrii Airways.


19.06.2020

Letalu je vseeno, ali ga vozi moški ali ženska

Pilotka Alja Berčič Ivanuš je bila edina kapitanka v Adrii Airways.


29.05.2020

Olivera, Paolo, Tristan, Gabriel, Sjoerd in Janez iz Rovt

Francozi, Nizozemci, Finci, Švedi, Španci, Italijani so se počutili kot del Adrijine družine “558 nas je, vsak s svojim obrazom, imenom in zgodbo,” so konec septembra 2019 v pismu javnosti napisali zaposleni v Adrii Airways. Petsto oseminpetdeset jih je bilo, med njimi vsako leto tudi več tujcev, predvsem pilotov.


15.05.2020

Iztok Kavčič in njegova ptica A320

Koronavirus je naša življenja postavil na glavo, zaradi pandemije se je ustavil tudi letalski promet.


12.03.2020

Letalske nesreče se ne dogajajo posameznikom, ampak organizacijam

Dejan Slodej in Andrej Petelin sta iskala napake v sistemu.  V letalstvu mora biti vse po predpisih, zato nenehno potekajo preverjanja.


10.03.2020

Letel je štirideset let

Slovenija brez nacionalnega prevoznika postaja zaprta vasica, pravi Anton Barbo.


10.03.2020

Včasih uro pred letom še nismo imeli vseh članov posadke

Bolje, da se je končalo, kot se je, pravi Zdenko Bašan, ki je v Adrii Airways vodil oddelek podpore letenja.


07.03.2020

Rekli so, da najprej za druge, potem pa za nas

Katja Mravlje in Dušanka Prelc Premate o delu posadk Adrie Airways.


06.03.2020

To je bila norišnica

Kaj se je dogajalo v ozadju odpovedi in združevanj letov?


05.03.2020

Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega

Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.


28.02.2020

Topla beseda in objem

Zakonca Ješe sta na najlepši možni način združila komercialo in tehniko Adrie.


18.02.2020

Če imaš enkrat kerozin v krvi, ga imaš za vedno

Ljerka Zupančič, ki je 12 let vodila službo za odnose z javnostmi Adrie Airways, in stevardesa Adriana Šelj.


13.02.2020

Dva smo kar vrgli iz pisarne

Najprej je bil  pomočnik glavnega direktorja Kocijančiča (od decembra 1985 do decembra 1986), potem komercialni direktor, od 1993 do 2001 pa je bil Peter Grašek generalni direktor Adrie Airways.


08.02.2020

Adria je v tem trenutku moja bolečina

Janez Kocijančič je bil pred kratkim gost podkasta Adria4Ever. Kar enajst let je vodil letalsko družbo Inex Adria Aviopromet, s katero je bila tesno povezana tudi Adria Airways.


04.02.2020

Sveti oče, dobrodošli na krovu Adriinega letala

Jurij Finžgar, pilot, ki je vozil papeža.


29.01.2020

Prosojne bluze niso skrile spodnjega perila

Adrii se je pridružila leta 1978. Prijavila se je na razpis za stevardese in stevarde, kar kmalu se je lahko tudi zaposlila, saj se je Adria v tistem času razvijala, posodabljala floto in širila svojo dejavnost, zato so potrebovali tudi več kabinskega osebja, je povedala Barbara Žnidar, ki jo poznamo tudi iz modnega sveta.


25.01.2020

Ena je bila lepša od druge

Helena Metličar kot iz rokava stresa podatke in zanimivosti o Adrii Airways.


20.01.2020

Včasih so imeli delavci na Adrii pomembno besedo, še posebej piloti, mehaniki in stevardese

Nataša Šramel, upokojena stevardesa inštruktorica, pripoveduje o tem, kako je živela z Adrio in za Adrio.


Stran 1 od 2
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov