V Zborovskem panoptikumu, ki ga pripravlja Brigita Rovšek, bomo govorili o Festivalu Europa cantat, ki bo prihodnje leto potekal v Ljubljani. 14. oktobra je bila v sprejemni dvorani Cankarjevega doma javna razgrnitev programa enega največjih mednarodnih zborovskih festivalov. Dogodek poteka vsake tri leta v enem izmed izbranih evropskih mest, pri nas ga v sodelovanju z Evropsko zborovsko zvezo organizira ekipa Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti. Pri tem pa sodelujejo številne slovenske organizacije, institucije, podjetja in zavodi. Danes vam bomo postregli z odlomki z nedavne novinarske konference, na kateri so prireditev predstavile voditeljica festivala Urška Bittner Pipan, voditeljica programa Mihela Jagodic in članica mednarodne festivalske komisije Simona Rožman Strnad.
Tomaž Rauch pripravlja oddajo Oddaljeni zvočni svetovi. V današnji in še dveh prihodnjih oddajah se bomo posvetili glasbi ljudstva Dinka, ki danes živi v Južnem Sudanu, kjer je tudi največja etnična skupina. Slišali bomo njegove bojne pesmi, pogrebne pesmi, slavnostne pesmi in ženske plesne pesmi. V prvi oddaji bomo slišali predvsem pesmi, ki so del pogrebnih obredij.
Oddajo Sobotni koncert, ki jo pripravlja Mihael Kozje, tokrat namenjamo glasbi za violino in klavir. Predvajali bomo posnetke s koncerta v Angliji živeče ruske violinistke Aline Ibragimove in v Južni Afriki rojenega avstralskega mojstra inštrumentov s tipkami Kristiana Bezuidenhouta. Dva izjemna glasbenika, ki se v zadnjih letih udejstvujeta predvsem na področju komorne glasbe, sta 16. junija letos nastopila v dvorani Wigmore v Londonu. Na koncertu brez občinstva, ki ga je v živo prenašal BBCjev tretji radijski program, sta najprej izvedla Violinsko sonato v a-molu, D. 385 Franza Schuberta, nato pa še Sonato za violino in klavir št. 5 v F-duru, op. 24, 'Pomladno', Ludwiga van Beethovna.
Sobotni operni večer pripravlja Dejan Juravić, tokrat pa prinaša posnetek opere Madame Butterfly Giacoma Puccinija. Danes se sliši kar neverjetno, da je Puccini ob krstu opere Madame Butterfly doživel pravi polom. Očitali so mu predvsem to, da uporablja glasbo iz svojih preostalih del, pa tudi drugih skladateljev. Skladatelj je bil nad takim sprejemom presenečen in je delo pred drugo uprizoritvijo, tokrat v Velikem gledališču v Brescii, precej spremenil. Zelo uspešno, saj je nova opera začela zmagovito pot po vseh opernih odrih sveta.
Mi bomo poslušali posnetek, ki je nastal sedmega septembra v Dunajski državni operi. Zbor in orkester Dunajske državne opere je vodil novi glasbeni direktor oziroma umetniški vodja Philippe Jordan.