Trenutno se predvaja:
Maribor 11
1. oktober 2018 ob 13:51 Maribor Novice

Mariborsko letališče naj bi bilo del Kitajske svilne poti

letališče Edvarda Rusjana
Foto: BoBo

Poudarki

  • Kitajski vlagatelj načrtuje črpanje sredstev, namenjenih za kooperacijo 16+1 oz. za nastajajočo novo svilno pot. Vlaganj naj bi bilo za 660 milijonov evrov, vendar jih investitor pogojuje s 50 letno koncesijo in s sprejetjem državnega prostorskega načrta, ki bi omogočil podaljšanje in razširitev pristajalne steze.


Potem ko je bila predstavitev razvoja letališča Edvarda Rusjana Maribor julija preklicana, se investitor še zmeraj ni odločil za javno predstavitev. Po naših podatkih naj bi pri tem čakali na razjasnitev v zvezi z državnim prostorskim načrtom. Ta naj bi bil v javni razpravi še ta mesec.

Po izredno nerodnem komuniciranju ob prvih napovedih kitajskih vlaganj v mariborsko letališče je pri lastništvu podjetja SHS Aviation, ki ima v lasti tudi upravljavca letališke infrastrukture, družbo Aerodrom Maribor, prišlo do spremembe. Podjetje, ki je vstopilo v Slovenijo in tu razpršilo kapital v več neuspelih kitajskih vlaganj v Maribor, je zaradi dolgov pristalo v rokah drugega lastnika. Ta zdaj načrtuje črpanje sredstev, namenjenih za kooperacijo 16+1 oz. za nastajajočo novo svilno pot. Vlaganj naj bi bilo za 660 milijonov evrov, vendar jih investitor pogojuje s 50 letno koncesijo in s sprejetjem državnega prostorskega načrta, ki bi omogočil podaljšanje in razširitev pristajalne steze. Ta naj bi bil v javni razpravi še ta mesec, dviguje pa precej prahu, saj se prebivalci v bližini letališča velike širitve bojijo. Da bi do te lahko prišlo pa je na ministrskem zaslišanju pred parlamentarno komisijo nakazala tudi nova ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Namignila je namreč, da se pripravlja širitev letališča z namenom vzpostavitve tovornega letalskega prometa.

Kitajski investitor pa razlaga drugače, in sicer, da je projekt zastavljen kot kombinacija. Torej kot letališče za potniški promet, glede tovornega pa v zakonsko predpisanih mejah. Pri potniškem prometu pa naj bi šlo za letališče, ki bi predstavljajo izhodišče za regijo.

Kitajska naložba v letališče dilemo predstavlja tudi državi

V primeru, da ministrstvo za infrastrukturo ne izpelje državnega prostorskega načrta, bo najverjetneje ostala brez investitorja. To pa pomeni, da bi letališče, z nalogo letališče narediti finančno vzdržno, najverjetneje prevzel SDH. Kaj bi to pomenilo za 38 zaposlenih, pa ni mogoče predvideti.

Aleks Horvat

Nazaj na vrh