Redna proizvodnja v tovarni Magna Maribor-Hoče je stekla marca letos, štiri mesece kasneje pa je sledila še uradna otvoritev obrata lakirnice. Ker ta predstavlja prvo od treh načrtovanih faz investicije kanadsko-avstrijskega avtomobilskega giganta v Sloveniji, so se že takrat pojavila ugibanja, kdaj bo Magna začela širiti proizvodnjo v Hočah. Kljub nekaterim napovedim se zdi, da bi se to lahko v najboljšem primeru zgodilo čez kakšno leto.

V skladu z načrti bi Magna po končanih vseh treh fazah v občini Hoče-Slivnica zgradila tovarno, v kateri avtomobilov ne bi več le lakirali, ampak tudi izdelovali. Prvi, okrog 140 milijonov evrov vredni investiciji, naj bi tako sledili še dve v vrednosti 540 milijonov evrov. Kot je za VAL 202 povedal gospodarski minister Zdravko Počivalšek, naj bi se gradnja začela že spomladi. Magna za začetek širitve tovarne v Hočah potrebuje okoljevarstveno soglašje, spremembe v občinskem prostorskem načrtu in gradbeno dovoljenje. Vlogo za okoljevarstveno soglasje so na Arso vložili pred poldrugim letom, po vsem tem času pa vloga še vedno čaka na obravnavo. V Magni so se na naše vprašanje glede načrtov odzvali zelo zadržano. Ker preučujejo potencialno širitev za potrebe svojih partnerjev v prihodnosti, bi bil dodaten komentar z njihove strani preuranjen, so pisno sporočili. Kot je mogoče slišati neuradno, pa se Magna ne bo odločila za širitev, dokler se za to ne bodo pokazale potrebe na trgu. V skladu s pogoji za dodelitev državne pomoči ima Magna sicer še nekaj časa. Do oktobra leta 2022 morajo namreč zaposliti 404 delavce. Če bo Magna želela počrpati še dobrih 18 milijonov evrov državnih subvencij, pa bo morala do leta 2027, zaposliti tisoč ljudi. Zdaj v tovarni v Hočah sicer dela okrog 200 delavcev, dosežena zmogljivost proizvodnje pa je poslovna skrivnost.

Foto: Radio Maribor/Lidija Cokan
Foto: Radio Maribor/Lidija Cokan