Ali bo Adria Airways poslej v nemški lasti? Foto: BoBo
Ali bo Adria Airways poslej v nemški lasti? Foto: BoBo
Air Berlin
Končni kupec Adrie Airways naj bi bil drugi največji nemški letalski prevoznik Air Berlin. Foto: Air Berlin

Prodaja slovenskega letalskega prevoznika Adrie Airways, ki je v večinski državni lasti, naj bi bila po navedbah Dnevnika v sklepni fazi, čeprav državni upravljavci naložbe v Adrii javnosti niso seznanili z morebitnimi interesi vlagateljev. Ob tem namigujejo, da je morda vzrok za naglico pri prodaji Adrie tudi to, da se švicarskemu svetovalcu pri prodaji, ženevski družbi Barons, še pred koncem tega meseca izteče svetovalna pogodba.

V Slovenski odškodninski družbi (Sod), ki je po ukinitvi Agencije za upravljanje državnih naložb (AUKN) trenutno pristojna za upravljanje državnega deleža Adrie, sicer zatrjujejo, da se konzorciju za prodajo Adrie, v njem so država kot večinska lastnica in banke upnice, glede končnega roka prodaje ne mudi.

Švicarski svetovalci naj bi za svoje storitve prejeli fiksni del plačila, ta naj bi znašal četrt milijona evrov, v primeru uspešne prodaje pa bi prejeli še variabilni del plačila, ki naj bi vreden okoli pol milijona evrov.

V klasifikaciji naložb Slovenskega državnega holdinga (SDH) je predvidena prodaja celotnega deleža Adrie, medtem ko naj bi po predhodnem seznamu naložb, ki ga je potrdil DZ oktobra 2011, država v svoji lasti obdržala četrtinski delež plus eno delnico.

Ali je v ozadju nakupa nemški prevoznik Air Berlin?
V Sodu so skrivnostni, koliko zavezujočih ponudb za nakup Adrie so prejeli. Po neuradnih informacijah naj bi največ zanimanja za nakup Adrie pokazale nemška družba Intro Aviation, avstrijska družba Welcome Aviation Group in nizozemska družba Panta Holdings.

Najverjetnejši kupec Adrie naj bi bila nemška Intro Aviation, ki naj bi le igrala vlogo posrednika, medtem ko naj bi končni kupec čez čas postal drugi največji nemški letalski prevoznik Air Berlin.

Dnevnik ob tem opozarja, da bi bilo za državo kot prodajalko Adrie vse prej kot sprejemljivo, če bi pri prodaji najprej več sto tisoč evrov provizije prejela švicarska svetovalna družba, nato pa bi svoj delež dobili še nemški posredniki.

Nekdanje vodstvo Adrie pa naj bi se znašlo v nemilosti nekdanjega državnega sekretarja na ministrstvu za finance Dejana Krušca, ker naj bi vztrajalo pri strateškem lastniku. Krušca pa je tudi zanimalo, zakaj se predstavniki Adrie srečujejo s predstavniki Air Berlina, ki so ga neuradno želeli videti kot prvega kupca brez posrednikov.

Znižanje vrednosti Adrie
Ukinjeni AUKN kot švicarski Barons naj bi želela, da se vrednost Adrie Airways pred prodajo zniža. Pri tem naj bi računali tudi na ponovno cenitev letal, v kar pa prejšnje vodstvo ni privolilo, saj da se cene rabljenih letal opredeljujejo na podlagi sklenjenih poslov v letalskem prometu in takšne cene so vsak mesec javno objavljene.

Novo vodstvo Adrie pa se je odločilo tudi za nekatere poteze, ki bi lahko povzročile znižanje vrednosti premoženja družbe. Konec prejšnjega tedna so objavili razpis za prodajo hangarja in letališke ploščadi v Cerkljah, prodali naj bi tudi letalsko šolo in družbo Amadeus.

Na drugi strani pa naj bi se pojavljalo vprašanje, ali bo Adria sploh prejela revizorsko mnenje brez pridržka, saj naj bi obstajal dvom o sposobnosti podjetja, da nadaljuje kot delujoče podjetje.

Za to naj bi poskrbel tudi NLB, ki je ob odobritvi revolving posojila konec septembra lani od Adrie zahteval doseganje ustrezne višine kapitala, v nasprotnem primeru pa si je zagotovil možnost odpoklica posojil. To bi Adrio pahnilo v stečaj. Po neuradnih informacijah pa naj bi NLB prejšnji teden odstopil od zahtevanega doseganja kapitala oziroma sankcij in s tem očitno poskusil pomiriti revizorje.