Borzni komentar
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 23 glasov Ocenite to novico!
Bitcoin je po nori rasti v četrtek dosegel že 19 tisoč dolarjev, nato pa je sledil popravek in včeraj padec pod 13 tisoč dolarjev. Foto: Reuters
Kitajsko tehnološko podjetje Tencent utegne po vrednosti kmalu prehiteti Apple, z 870 milijardami dolarjev najvrednejše podjetje, ki kotira na borzi. Novembra je tržna kapitalizacija Tencenta prvič presegla 500 milijard dolarjev in se izenačila z vrednostjo Facebooka. Foto: Reuters
V New Yorku sta delniška indeksa Dow Jones in S&P 500 v zadnjem tednu pridobila 0,4 odstotka, oba sta v petek postavila tudi novi rekordni vrednosti. Foto: Reuters
Dolar je v zadnjih dneh pridobival, saj devizni trgovci pričakujejo, da bo ameriška centralna banka v letu 2018 precej zaostrila denarno politiko. Evro je v primerjavi z dolarjem tako v petih dneh izgubil 1,4 odstotka, njegova vrednost je v petek zdrsnila na 1,173 dolarja. Foto: Reuters

Dodaj v

Divja napoved banke Saxo Bank: bitcoin do 60 tisoč, nato zlom

Ne boditi pujsek, ki ga zakoljejo
10. december 2017 ob 06:22
Ljubljana - MMC RTV SLO

Fed bo izgubil neodvisnost, evro padel na pariteto z dolarjem, kitajski Tencent pa prehitel Apple, napoveduje za leto 2018 Saxo Bank. A to še ni vse - pri dveh prerokbah je treba zajeti sapo.

December je mesec, ko se radi oglasijo napovedovalci prihodnosti. Saxo Bank je z desetimi provokativnimi napovedmi precej razburkal domišljijo, najbolj drzni pa sta naslednji napovedi: Wall Street naj bi v letu 2018 v protireakciji na trenutno rekordno nizko volatilnost doživel kar 25-odstoten enodnevni padec (merjeno z indeksom S&P 500), pri čemer so pri Saxo Bank že določili, da bo to ponedeljek, ki se bo seveda imenoval črni ponedeljek kot tisti zloglasni ponedeljek, 19. oktobra 1987. Dramatično bo tudi trgovanje z bitcoinom. Ta naj bi dosegel 60 tisoč dolarjev, s čimer bi njegova tržna kapitalizacija znašala vrtoglavih tisoč milijard dolarjev, sledil pa bi popoln zlom in padec na vsega tisoč dolarjev, potem ko bi Kitajska in Rusija (vsaj delno) prepovedali bitcoin.

Tencent kmalu pri kapitalizaciji bilijon dolarjev?
Zelo drzne so tudi nekatere preostale napovedi. Ameriška centralna banka Fed bo izgubila neodvisnost, nadzor bo prevzelo finančno ministrstvo. Evro bo po obdobju rasti spet padel, in sicer pod vrednost enega dolarja za evro. Tudi japonskemu jenu se ne piše nič dobrega, tako da naj bi bilo treba za dolar plačati že 150 jenov. Pri Saxo Bank tudi napovedujejo, da bo kitajsko tehnološko podjetje Tencent po vrednosti prehitelo Apple, z 870 milijardami dolarjev najvrednejše podjetje, ki kotira na borzi. Novembra je tržna kapitalizacija Tencenta prvič presegla 500 milijard dolarjev in se izenačila z vrednostjo Facebooka. Tencent, malo znan zunaj Kitajske, uporabnikom ponuja storitve, kot so mobilno plačevanje, računalniške igre, klepetanje (platforma WeChat ima skoraj milijardo uporabnikov) in glasba.

Dow Jones (ZDA)

24.329 točk

Nasdaq (ZDA)

6.840
DAX30 (Frankfurt)13.153
Nikkei (Tokio)22.811
10-letne am. obvezn.

donos: 2,38 %

10-letne slov. obv.donos: 0,63
EUR/USD

1,1769

EUR/CHF

1,1681

bitcoin

13.700 USD

nafta brent63,37 USD
zlato

1.248 USD

euribor (6-mesečni)-0,271 %

.

Kripto-nekaj, vsekakor ne kriptovaluta
Kriptovaluta bitcoin je do četrtka vrtoglavo pridobivala in se le dober teden po tem, ko je prebila mejo 10 tisoč dolarjev, skoraj izstrelila do nove desettisočice, saj je bila cena bitcoina na nekaterih menjalnicah že več kot 19 tisoč dolarjev. Sledil je korenit (okrog 30-odstotni) popravek, tako da je šla včeraj cena pod 13 tisoč dolarjev. Stefan Ingves, prvi mož Baselskega komiteja in guverner Švedske centralne banke Riksbank, je povedal, da pri bitcoinu sploh ne gre za kriptovaluto. "Bitcoin je kripto-nekaj. Neko kriptopremoženje, vsekakor pa ne kriptovaluta." Svetuje skrajno previdnost, saj je volatilnost izjemna, v ozadju pa ni nobene centralne banke ali regulatorjev. Kdor verjame, da je prihodnost le v kriptovalutah, se bo verjetno uštel, je prepričan Ingves.

Boleč spomin na pretekle finančne balone
Ingves je potegnil vzporednice z manijo tulipanovih čebulic leta 1630, s katerimi so trgovali celo na nizozemski borzi vrednostnih papirjev. Cena je šla takrat v nebo, končalo pa se je neslavno, s popolnim zlomom tega trga in s številnimi obubožanimi vlagatelji. Tržna kapitalizacija bitcoina se je povzpela že nad 250 milijard dolarjev, če bi šlo za podjetje, bi bil bitcoin že med 20 največjimi ameriškimi korporacijami. Noro rast so letos doživele tudi številne preostale kriptovalute. Ethereum je poskočil za 5000 odstotkov, litecoin za več kot 2500. Brian Kelly iz finančne družbe BKCM sicer večji potencial kot v bitcoinu vidi v ethereumu, splošno dogajanje na trgu kriptovalut pa primerja z norijo pikakom podjetij v 90. letih in meni, da je med kriptovalutami veliko podjetij, kot je bil Pets.com, ustanovljen leta 1998, na vrhuncu vrednih 100 milijard dolarjev, osem mesecev pozneje pa je bankrotiralo.

Ne boditi pujsek, ki ga zakoljejo
Borzni strokovnjak in zvezda ameriških finančnih poročil Jim Cramer prav tako ne verjame v nadaljnjo rast bitcoina, eden od vzrokov, da bitcoinu ne zaupa, je tudi nevarnost hekerskih napadov, kar so pred dnevi doživeli uporabniki NiceHasha. Cramer meni, da bo današnji začetek sklepanja terminskih pogodb na bitcoin na chicaški borzi CME negativno vplival na to kriptovaluto in da bi lahko četrtkov vrh pri 19 tisoč res pomenil vrh. "Mislim, da smo s pojavom terminskega trga pri bitcoinu blizu vrha. Rad bi čestital vsem, ki so bili zraven na začetku zgodbe, ki so bitcoin prodali pri 19 tisoč dolarjih in obogateli. Ampak, ko bo v igri druga stran trga (pozicije na kratko), biki zaslužijo, medvedje zaslužijo, prašiče zakoljejo. Nočem, da bi bili prašiči, ki bi vas zaklali," je bil s staro borzno modrostjo slikovit Cramer, ki bitcoin primerja z igro monopoli in ljudem svetuje, naj gredo raje kockat v Las Vegas.

V letu 2018 še večja priljubljenost ICO-jev?
Ne gre pa prezreti, da so v letošnjem letu podjetja po vsem svetu (predvsemzagonska podjetja) zbrala več kot tri milijarde dolarjev kapitala z izdajo kriptokovancev v okviru začetne ponudbe kovancev (ICO), kar je seveda posledično povzročilo poplavo kriptokovancev, ki jih je na trgu že več kot tisoč, pri čemer se z večino trguje v centih. Julian Hosp iz zagonskega podjetja TenX napoveduje, da se bodo naslednje leto za ponudbo kovancev odločila tudi uveljavljena podjetja, nekatera pa bi lahko ponudila tudi delež v kapitalu, kar bo velik udarec za investicijske banke, ki bodo ostale brez lepega zaslužka. Trenutno kupec kriptokovanca ni solastnik podjetja, lahko si le obeta, da bo nekoč s tem kovancem plačal storitev podjetja, ki je kovanec izdalo.

Novi rekordi na Wall Streetu
Na delniških trgih je zadnji teden prinesel nov rekord vodilnih indeksov v ZDA. Dow Jones je petkovo trgovanje končal pri 24.329 točkah, potem ko so bili vlagatelji zadovoljni z novembrskimi gibanji na ameriškem trgu dela. Ustvarjenih je bilo neto 228 tisoč delovnih mest (ekonomisti so napovedovali 200 tisoč), stopnja brezposelnosti je pri 4,1 odstotka ostala na 17-letnem dnu. Povprečna urna postavka, ki je za Fed eden ključnih podatkov, se je po oktobrskem minimalnem padcu zvišala za 0,2 odstotka, na letni ravni pa za 2,5 odstotka. Sredi tedna se bo še zadnjič letos sestala ameriška centralna banka, ki bo verjetno za četrt odstotne točke zvišala ključno obrestno mero, pričakovati pa je še vsaj dve zvišanji v letu 2018.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
webman
# 10.12.2017 ob 07:40
No, tole novico si bom shranil, da se bom lahko čez pol leta smejal kaj vse so napovedovali. Ponavadi jim ne uspe :)
ATP
# 10.12.2017 ob 07:12
Odstevanje se je zacelo: tri, dve, ena POK ;-)

Cestitke tistim, ki ste bitcoine kupovali po npr. 1/2 tisocaka, prodali po letos pozno jeseni :-)
Krimsky
# 10.12.2017 ob 07:17
@ sistemc.
Čas je za kakšnega novega Marksa ali Lenina.

Ideja, da rabimo novega mesijo, ki bo namesto nas kaj postoril, je preveč zabušantska, … to bomo morali storiti kar sami. Da ne bom dvakrat tipkal, si sposojam lastni komentar, izpred dveh let, od nekje drugje:

Obstajata dva koncepta spreminjanja sveta:

Po prvem rabimo Mojzesa, ki bi nas popeljal v obljubljene kraje/čase. Ne bi zneslo ... ker bi se za prvim ovinkom spuntali »tam smo imeli vsaj za jest«, in ko bi Mojzes za 5 minut odnesel pete, bi že delali zlato tele ...
~
Po drugem nas mora 50% + 1 človek postati – Mojzes!
Za kaj takega kajpak potrebujemo trpljenje, ki edino sproža refleksijo.

Trpljenje je slab štacunski artikel in ne more tekmovati s prodajnim hitom – zabavo.
Ker pa je že Heraklit vedel, da »je skrita harmonija močnejša od vidne«, trpljenje naraste, ko se dovolj ljudi trudi zabavati, neha misliti in topoumno uboga.

Velika depresija je v ZDA povzročila veliko trpljenja in sprožila veliko refleksije. Milijoni so potem podprli Roosevelta, da je lahko – obdavčil bogate. Tako to gre ... več trpljenja sproži več refleksije ... in zažene se nov cikel ...


Tudi človeštvo kot celota, lahko prav grdo zablodi. A to bo sprožilo refleksijo pri milijonih, ki bodo potem nastopili kot korektiv te zablode. To se dogaja ves čas … nov cikel, nova zabloda, nov korektiv, …
copcop
# 10.12.2017 ob 07:59
Bitcoin zagotovo ni valuta, dokler moraš za plačilo računa v višini 10 eur plačati še 10 eur provizije. Ko bo provizija za kriptovalutno transakcijo dosegla 2-3 % max. in bo transakcija opravljeno v sekundi, se lahko menimo o valuti. Do takrat pa veliko sreče vsem, ki ste z kripto-nekaj zaslužili.
SamoRes
# 10.12.2017 ob 08:21
Če kdo misli, da bodo vlade in posredno prek njih svet banksterjev dopustili, da jim kdo vzame iz rok upravljanje z večino denarja na svetu se verjetno motite. Pustili bodo, do neke rasti, potem pa bo tu sledil padec in vsi tisti, ki bodo izgubili bodo storili kaj? V banke jemat kredite za svoje pufe.
Tisti, ki so vložili svoj denar v kripto svet dovolj zgodaj pa bodo pri tem nekaj tudi spravili v žep, če bodo uspeli pravočasno izstopit. Tisti, ki je prejšnji teden kupil 1 bitcoin je trenutno v 4.000e minusa, kar pa si večina tako ne more privoščit, upam da niste dali denarja, ki ga niste imeli.
Če vam pa hazardiranje uspe in boste ob rasti pravočasno izstopili pa čestitke. Zmagovalcev je na vsakih olimpijskih igrah samo nekaj, tudi to je potrebno imeti v mislih.
grado
# 10.12.2017 ob 07:05
janipapillon
Iz ust bankirjev ne boš nikoli slišal dobrih besed o kriptovalutah, ker s kriptovalutami bank ne potrebuješ več in tega se banksterji še kako zavedajo.
samogledam
# 10.12.2017 ob 07:44
Mene so od nekdaj ucili, da moras za denar nekaj naredit, ustvarit in to tudi prodat...me prav zanima kje se bodo nasli kupci za vse te kripto-nekaj milijard nicesar...pohlep in hazard sta ugrabila internetno tehnologijo.
Gams
# 10.12.2017 ob 07:38
Nadležni že s tem bit kovancem tud če gre do šestdeset jurjev moraš dat preveč denarja če bi hotel res zaslužit zdaj. Delat pejmo.
kislec
# 10.12.2017 ob 08:25
" Primerjava s tulipan(ovimi čebulicami)i pa je tudi popolnoma nesmiselna."

Res je - iz čebulic je nekaj zraslo ...
janipapillon
# 10.12.2017 ob 08:40

grado
# 10.12.2017 ob 07:05
Prijavi neprimerno vsebino
janipapillon
Iz ust bankirjev ne boš nikoli slišal dobrih besed o kriptovalutah, ker s kriptovalutami bank ne potrebuješ več in tega se banksterji še kako zavedajo.

S tem se absolutno strinjam!
Kriptovaluta je valuta s katero sem plačan za svoje delo in plačam delolo drugemu.
BC to ni.
Je v prvi vrsti vaba za špekulante.
Bivši uporabnik
# 10.12.2017 ob 06:58
Čas je za kakšnega novega Marksa ali Lenina.

Res pa je, da borzni mešetarji vedno lahko računajo na človeški pohlep in neumnost.
graf314
# 10.12.2017 ob 11:59
Pred dobrim mesecem ste omenjali predsednika ene največjih bank Jamieja Dimona, da je bitcoin samo še ena prevara in slabši od balona tulipanov. Trg se na to ni odzval, je pa samo nekaj dni kasneje prav njegova banka bila kaznovana v višini 4 milijarde dolarjev za prevaro in pranje denarja.

In glej no glej, samo slab mesec od izrečenih besed Dimona, ta ista banka JP Morgan katere predsednik je Dimon napoveduje, da bi bitcoin lahko postal novo zlato in 'pospešeno pogleduje po priložnostih na kripto trgu'. Zanimivo, kaj?
madli
# 10.12.2017 ob 10:29
Tale youtuber zelo dobro razloži, če je Bitcoin bubble ali ne in primerjavo z dot com bubble-om:

Are Cryptocurrencies in a bubble? | Market History Lesson #2

Priporočam ogled vsem. Marsikdo se ne vpraša kaj se je zgodlo po dot com bubble-u, zelo zanimivo.

Definitivno bo 90% kriptovalut odpadlo v prihodnosti, moje mnenje je, da se bodo obdržale samo tiste z dejanskimi primeri uporabe kot so:

BTC - store of value, trenutno neprimerno za plačila
LTC - glavna kriptovaluta za opravljanje plačil
ETH - za opravljanje plačil, crowdraising (ICO)
MONERO, DASH - anonimna plačila
RIPPLE - banke,
IOTA - ena redkih kriptovalut, ki ne uporablja blockchain tehnologija ampak "tangle", ni fee-jev za plačevat

Imaš še ostale kot so NEO, OMG, POWR, samo ti bodo ostali ta glavni.
tesnilo
# 10.12.2017 ob 09:32
Borzni strokovnjak in zvezda ameriških finančnih poročil Jim Cramer

ok tukaj sem pocil od smeha. jim cramer strokovnjak lol. tip se je opekel (in zraven potegnil se ogromno drugih) med zadnjo krizo ko je bilo ze vsem jasno da so domine zacele padati, se vedno svetoval nakup.

strokovnjak pa tak. talking head
Binder Dandet
# 10.12.2017 ob 08:56
"Zakaj nebi mogel biti plačan z BTC?
Ta trenutek ti lahko nakažem btc za opravljeno delo. Ne razumem tvoje poante."

Raje povej, kaj si nazadnje placal z btc.:)
mooodeeel
# 10.12.2017 ob 07:39
Koliko bitcoinov ima v lasti saxo??
The Stig
# 10.12.2017 ob 13:16
Kriptonekaj je podoben nekdanjim piramidnim sistemom.
Vemo kako so ti končali!
Uspešno "rudarjenje" vam želim!


haha, daj tole prosim obrazloži, da slišim. A če kuhočeš prodati bitcoin potrebuješ 4 za sabo in le ti naprej vsak po štiri?
LOOOL
The Matrix
# 10.12.2017 ob 10:10
Bitcoin:
$0000 - $1000: 1789 dni
* * *
$5000- $6000: 8 dni
$6000- $7000: 13 dni
$7000- $8000: 14 dni
$8000- $9000: 9 dni
$9000-$10000: 2 dneva
$10000-$11000: 1 dan
$11000-$12000: 6 dni
$12,000-$13,000: 17 ur
$13,000-$14,000: 3 ure
$14,000-$15,000: 10 ur
$15,000-$16,000: 5 ur
$16,000-$17,000: 2 uri
resnicar
# 10.12.2017 ob 13:41
BTC je bolj hramba vrednosti kot valuta. Trenutno. Imaš pa mnogo kripto valut, ki jih nakazuješ (tidi velike zneske) z smešnimi provizijami ali celo zastonj (IOTA, SBD, STEEM....)

BTC je trenutno kot zlato. Z zlatom tudi ne kupiš kave. BTC ima vrednost ker mu jo pripisujejo ljudje, ker je redek, in ker je potrebno veliko vloženega inputa (dela in energije) da nastane. Kot pri zlatu. Zlato je vredno, ker se ljudje strinjamo o tej vrednosti, je redko in ga pridobivamo iz zemlje.

Glavna poanta kripto valut, ni špekulacija, čeprav se na trgih z kripto valutami na veliko špekulira. Glavna poanta je decentralizacija, podobno kot s pojavom interneta ljudje obrnejo hrbet nekim založbam in si P2P izmenjujejo filme in glasbo tako se sedaj z uporabo kripto valut ljudje lahko izognejo bankam in provizijam in si med seboj izmenjujejo plačila. S to razliko da je izmenjava mp3 in filmov prek torentov piratstvo, izmenjava kripto valut pa povsem legalna v veliki večini držav.

Balon, ja vsaka stvar ki raste je balon. Bitcoin je bil proglašen za balon že na stotine krat v zadnjih 5ih letih. Bitcoin je v zadnjih 5ih letih tudi padel v ceni 5 X za vsaj 80% ampak je vedno prišel nazaj in presegel prejšnje vrednosti. In ko bo padel iz 14k na 5k bo spet počil. Jaz to vidim kot priložnost in ne kot problem.

Še eno dejstvo. O kripto valutah predvsem pišejo slabo tisti ki jih nimajo in tisti ki stvari ne razumejo :)
fair guy
# 10.12.2017 ob 13:04
Glej, glej. Kar naenkrat banke in neizobražen folk skupaj z roko v roki, proti zagovornikom kriptovalut. Kdo je tukaj ovčka? Kaj se bo zgodilo če bankam uspe uničiti kripto? Spet bomo vsi skupaj j.... ježa. Samo jaz ga bom j.... z veliko denarja v žepu (zasluženega z kriptovalutam), vi pa boste pa še zmeraj brez. In vi boste še naprej odvisni od bank, jaz pa bom iskal novo naložbo, ker kot odrasel človek vem, da denar se v banki ne množi in da namen bank je vzeti čim več denarja uporabniku, kar zaenkrat za kripto ne moremo reči. Vi kar pustite kripto na miru, ker za uspešen sistem rabiš tako podpornike, kot nasprotnike. Pa vedite, če boste drugim želeli da vse zgubijo, sami nikoli nič ne boste imeli
The Stig
# 10.12.2017 ob 12:41
"s kriptovalutami bank ne potrebuješ več"
Potrebuješ pa stabilnost, če imaš vsaj še malo pameti...


katero stabilnost? dokapitalizacije vsakih 5 let in to tudi bank v zasebni lasti? Borzne zlome in balone? držanje ljudi za jajca? manipulacije...?
preveč smo navajeni biti ovce. mene banke od kar služim svoj denar ''stabilno'' odirajo
dude
# 10.12.2017 ob 12:15
Bitcoin ima veliko karakteristik zlata. Nekaj malih slabosti, ter nekaj prednosti.
Pomoje so bo obdrzal. Ampak blockchain in posledice te tehnologije.. mamamija.
Kdorkoli ima delnice Mastercarda in jih ne prodaja - je idiot. Svet se je ze spremenil, samo 99 odstotkov ljudi ne steka. Podobno v zacetku 90-ih skoraj nihce ni razumel, da je internet vec kot email ali usenet.
JC29
# 10.12.2017 ob 10:02
Kaj realnega pa stoji za $$? Zlato ze dolgo ne vec. In kaj doloca vrednost $? Spekulacija! Toliko kot ga ljudje vrednotijo, toliko je vreden.
jureimacure
# 10.12.2017 ob 09:28
Ne si kupovati sanj s vlaganjem v kripto valuto. Izklopite čustva in vklopite razum tako kot se v poslu dela. Preden vlagate naberite čim več znanja o kriptah.
1970b
# 10.12.2017 ob 08:52
Zanimivo je, da velika večina držav in z njimi povezanih finančnih institucij dopušča obstoj trga kriptovalut in ne nasprotuje uporabi le teh kot plačilnega sredstva. To je na določen način nelogično,saj na ta način države in z njimi povezane finančne utanove slabijo svojo pozicijo.

Morda pa to tudi namenoma dopuščajo, saj bodo ob morebitnem (verjetnem) zlomu kriptovalut lahko še okrepile svojo pozicijo kot edini branik stabilnosti in jim bo dovoljeno še več kot v preteklosti.

Nekako tako kot zmanjševanje pravic posameznika v okviru protiteroristične zakonodaje,ki je sledila napadom na stolpnici v NY.
dule5
# 10.12.2017 ob 08:19
naj mi nekdo pove zakaj so neki z kriptovalutami kupili evre in dolarje, ki jih vozijo že z avioni v sefe in banke. Zakaj nimajo več kriptovalut?.
resnicar
# 10.12.2017 ob 15:49
K_ris

Ja ampak Goldman Sachs-a skrbi TREND. Zato že masovno investirajo v kripto in blockchain. Za razliko od poprečnega mmc komentatorja banke vidijo nevarnost v bližnji prihodnosti.

ElTorro

Ko enkrat kupiš BTC in s tem posluješ s tvojimi poslovnimi partnerji v kripto valutah, pa odrežeš banko od vseh provizij. In to se jim bo precej poznalo.
usb-
# 10.12.2017 ob 14:06
Kripto valuta nima pokritja ko se izdela vendar je izdelek tako uporaben, da postane plačilno sredstva, ki ukinja oziroma zmanjšuje uporabo običajnega denarja.
Vsaka kripto valuta ima vloženo delo in veliko elektrike.
To je proizvodna cena izdelka.
Ker je potreba po kripto valuti ogromna in bo še desetletja strmo naraščala, bo tudi cena rasla.
To je izdelek, ki ga našel svojo tržno nišo. Potreba po njem bo še dolgo naraščala.
Strinjam se da je bitcoin trenutno precenjen in da je precej novih kriptovalut tehnično precej boljših. Vendar pričakujem da bo bitcoin še vedo naraščal proti 100.000,00 eur.
Kripto valute so denar, ki ni vezan na države. Vloga dolar,euro itd. se bo zmanjševala.
Pogodbe krediti in poslovanje bo prehajalo na tehnologijo podobno kriptovaluti.
Medbančno poslovanje že sedaj hitro prehaja na kripto valute.
Dolgoročno se bo uporaba kriptovaluta povečevala. Uporaba dolar, euro itd. se bo zmanjševala. Kripto valuta nima mej je svetovno plačilno sredstvo, ki na dolgi rok ukinja dolar in euro. Z vsako vojno oziroma nemiri se uporaba kriptovalut poveča.
Kripto valuta postaja in bo postala najbolj stabilna valuta neodvisina od vojn.
V nasledjih letih se bo tudi sam internet preblikoval in postopno vedno več uporabljal blockchain tehnologijo podobno kot kriptovalute. Blockchain tehnologija je hkrati tudi najboj odporna tehnologija na viruse. Zato je pričakovati da se bo z povečevanjem zmoglivosti računalnikov vedno bolj vklučevala v samo delovanja interneta.
resnicar
# 10.12.2017 ob 14:01
Kai

BTC ima kapitalizacijo 236 B $ trenutno pri ceni 14k za BTC. Ljudje in institucije pa imajo v zlatu 8000 B. Torej, kdo lahko jamči potem izplačilo vsega zlata? Ali pa še en primer, banke imajo v posojilih tudi do 50 krat več sredstev kot je depozitov. Če bi vsi varčevalci ne enkrat hoteli dvigniti denar, bi bila poplačana 2% varčevalcev, vsaka banka vsaka ekonomija bi se zlomila.

Sedaj je BTC še vedno vezan na fiat in potrebno je menjati v € ali $ preden si lahko kaj kupite. To pa se v prihodnosti utegne spremeniti. Če NPR Amazon omogoči BTC kot plačilno sredstvo, bodo tudi cene v BTC.... ampak do tam je še daleč. Tehnološko in po obsegu kapitalizacije. Ko so iznašli internet tudi še niso vedeli, da bo čez 20 let vsak imel internet v svojem žepu in kupoval prek spleta. Takšen način razmišljanja je pravi, ko govorimo o kripto valutah.
lx200
# 10.12.2017 ob 12:26
Kako so pametni tisti, ki nimajo nobenega Bitcoina. Sama fovšarija
Juhu
# 10.12.2017 ob 11:17
Vprašanje. Kmet ima polno njivo krompirja,solate, paradižnika..., klobas ,salam, mislite da jih bo prodal za bitcoine?????
gremyus
# 10.12.2017 ob 09:36
Nihče pa ne omenja da BRIC pripravlja zlato za podlago. Po mojem bo prej odklenkalo dolarju kot pa evru. Kripto je pa itak ena farsa. Nobene dodane vrednosti, pa še v industriji nimaš kje uporabit tega jajca.
Wasabi
# 10.12.2017 ob 09:14
Po moje so Dannyjeve zvezde bolj natančne, da o Maruči sploh ne govorim:D
Tkalka
# 10.12.2017 ob 08:36
Kriptovalute so proces, z vzponi in padci, ampak zdaj, ko so, bodo zagotovo tudi ostale. Moc interneta je neizmerna, kakrsnakoli prepoved je nesmiselna, ostaja samo vprasanje definiranih relacij.
resnicar
# 10.12.2017 ob 16:00
ElTorro

To nima veze. Koliko kav se plača z zlatom?

Sicer pa se z BTC že da kupiti avtomobile, hiše. Uporabljajo ga spletne igralnice za nakazila ker so cenejše provizije, uporablja se za financiranje ICO tov.... (nova oblika startupov).
The Stig
# 10.12.2017 ob 14:36
no, s 1.1.2018 lahko kupite avion pri Pipistrelu z BTC. Na spletu je precej stvari na voljo za BTC.
Ko bo to uvedel najprej Walmart v USA ...

s terminskimi pogodbami uvedenimi danes ob polnoči se bo stabiliziralo nihanje. To pa je vaba za vlagatelje. Danes BTC uporablja 20MIO ljudi. Ko jih bo 40MIO...in to bo prej kot mislite...bo vrednost eksponentno višja
The Stig
# 10.12.2017 ob 12:33
Ce bi spremljal te debate, bi vedel, da si tvoja zena ne more nadeti verzicije iz btc ali uhanov. Pravtako ne mores btc zoba nabavit, ko potrebujes potezo. Itd.

ne bit smešen. ne govorimo o fiziki.
ti bom vrnil tvoje pogosto vprašanje:
Kdaj si nazadnje kaj kupil z zlatom ki naj bi bil podlaga za vse FIAT valute?
Rocknrolla
# 10.12.2017 ob 12:15
copcop - 10.12.2017 ob 07:59 - Bitcoin zagotovo ni valuta, dokler moraš za plačilo računa v višini 10 eur plačati še 10 eur provizije. Ko bo provizija za kriptovalutno transakcijo dosegla 2-3 % max. in bo transakcija opravljeno v sekundi, se lahko menimo o valuti. Do takrat pa veliko sreče vsem, ki ste z kripto-nekaj zaslužili. - Ja to je trenutno največja "slabost" Bitcoina, poleg confirmation times... Zato pa po mojem Bitcoin še nekaj časa ne bo "splošno" plačilno sredstvo in ga bodo prav zaradi teh slabosti prehitel na plačilnem področju druge kriptovalute kot so Ether, PIVX, DASH... PIVX je prvi PoS coin, ki ima popolno ZeroCash anonimnost, skoraj instantno potrditev plačila, zelo nizke fees... PIVX je za 2018 zame najbolj zanimiva kriptovaluta kar se vlaganja tiče... Kar se pa cene Bitcoina tiče... Danes začne en investicijski sklad trgovanje z Bitcoinom, 18.12. bo začel še en drug drug investicijski sklad z trgovanjem z Bitcoinom, kar pomeni kar nekaj sto mio dolarjev novega denarja v Bitcoinu - beri cena GRE SPET GOR in bo Bitcoin za božič vreden cca $20k... "To ni trgovalni" nasvet ampak je moje skromno mnenje...
graf314
# 10.12.2017 ob 10:26
Morda ne bi bilo slabo, da ko pišete o nekih bančnikih in celo TV šov voditeljih, ki dvomijo v kriptovalute in blockchain, včasih dodate tudi drugo mnenje, ki temelji še na čem drugem, kot na besedah. Denimo to, da so tudi Bank of America, Mastercard in Goldman Sachs v zadnjem času patentirale določene postopke/rešitve v kripto svetu, v katerem vidijo prihodnost. To deluje nekako bolj verodostojno, kot pa zgolj viharne BESEDE dvomljivcev in tistih, ki živijo na račun medijske izpostavljenosti.
yoda
# 10.12.2017 ob 10:10
Kaj realnega pa stoji za $$?
***
Ameriška vojska. Videno v Iraku, Libiji...
KdoJeDarthVader
# 10.12.2017 ob 16:39
Nekateri vidijo zdaj, nekateri bodo čez 5, 10 let....
resnicar
# 10.12.2017 ob 16:21
ElTorro

Vse kar sem napisal je res. Da se kupiti avte, hiše, nakazati na stavnice, igralnice, investirati v ICOT-e, poslovati s poslovnimi partnerji in osebami... ni da ni.

Obenem drži tudi, da je BTC tehnološko še na v fazi 3 letnika in da se v glavnem uporablja kot hramba vrednosti /npr zlato). Da bo postal množično uporabljeno plačilno sredstvo, ki nadomešča fiat valute, bo potrebno še nekaj časa.
resnicar
# 10.12.2017 ob 15:37
Z uvedbo lightening network in proof of stake bodo tudi rudarji manj pomembni, transakcije cenejše, pridobivanje BTC bolj ekološko sprejemljivo, "skalabilnost" nad vsako potrebo. Kot rečeno kripto je na začetku, kot internet 1994. S tehnološkim razvojem se bo marsikaj spremenilo.
resnicar
# 10.12.2017 ob 15:24
Banke splohe ne bi opazile, da kriptovalute obstajajo, če o tem pač ne bi prebrali v medijih...

No ja do poletja 2017. Sedaj pa je že BTC kapitalizacija večja od npr. Goldman Sachs in Morgan Stanley. Če ne drugega so banke dovolj pametne, da so ugotovile kakšna žival jih v prihodnje utegne ogrožati. Naporov zrušiti kripto ne bo malo, so pa banke že prišle na plan B. ko namreč podkupljeni nobelovci, diktatorji in WS volkovi niso uspeli prepričati ljudi, da je BTC prevara, so banke same postale ene izmed večjih vlagateljic v blockchain in bitcoin. Obenem se odpira trg derivatov, s katerim se bo poskusilo sejati paniko. Ampak tudi to bomo preživeli :)
KdoJeDarthVader
# 10.12.2017 ob 14:54
@bori
Najbolje vzeti bit-kredit za bit-stanovanje.. in če potem zraste, se na bit-državo spraviti. Kot s CHF..
C:\> format -pohlep

Če je to najbolje potem to naredi. Ne samo pisat kaj je najbolje.
Bubi
# 10.12.2017 ob 14:22
Saxo Bank naj se raje v kolesarstvo vrne, šlogarstvo pa je bolje prepustiti babicam.
The Stig
# 10.12.2017 ob 11:53
a banksterji, ki jih vsako leto dokapitaliziram iz lastnega žepa mi bodo slili pamet.
Postajajo nepotreben vmesni člen in seveda bodo rekli vse, da mešajo drek in se držijo na poziciji.

kakšno kritje pa ima EUR ali USD? ga ni!!!
bebest
# 10.12.2017 ob 11:28
@fiston

S svojim postom torej skušam vplivati da 'novinci' (stari mački tega gotovo ne bomo storili) ne prodajajo BTC in ker me bodo poslušali, cena ne bo padla! Imam pa res vpliv – hvala za kompliment!

V kolikor spremljate kripto zgodbo (vsaj toliko časa kot jaz), boste vedeli, da je BTC doslej v zgodovini 3x doživel hude padce – manjši so stalnica – po katerih je bila njegova vrednost vselej bistveno višja...

Vaši cenjeni poznavalci so ob vsakem takem dogodku z gotovostjo napovedovali smrt BTCja. Ampak glej ga zlomka, to se ni zgodilo?!

Pa še nekaj, nekaj kar tako divje raste, kot se je dogajalo z BTCjem v zadnjih dneh mora nujno spet pasti. To je naravna zakonitost.

Skratka, oglasil sem se zato, da se ne bi kdo, ki je BTC kupil po najvišji ceni in zakonitosti tega trga ne pozna, čez dva meseca tolkel po glavi . To je vse! V skladu z vašim smešnim napotkom – 'buy high, sell low'.

Tako se – žal, tudi na delniških trgih obnašajo slabi poznavalci.

Na tem mestu zaključujem debato in vam želim čim več sreče z investicijo v vezano bančno vlogo (nori donosi – ki so v bistvu nižji od realne rasti življenskih stroškov – posledično imate po zaključku vezave realno manj denarja kot na začetku) ali življenska investicijska zavarovanja (če jih morda sami prodajate, prosim napišite (nam) slabšim poznavalcem tudi koliko znaša hišna oziroma vaša provizija pri tej storitvi.
JC29
# 10.12.2017 ob 09:58
@Mommy_kitty
Za $$$ stoji ZDA, za €€€ stoji EU, gdo pa stoji za BC, gdo jamči z svojim premoženjem za njih?


Haha ta je dobra ja. To dejansko verjames?
K_ris
# 10.12.2017 ob 09:33
@grado

Priporočal bi vam, da se izobrazite kaj blockchain tehnologoja sploh je in kaj so njene prednosti.

Dajmo še enkrat ponovotiiti. Z nakupom bitcoina ne vlagaš v tehnologijo, ki verjetno res ima svetlo prihodnost. Tudi z držanjem gotovine ne vlagaš v papirno in tiskarsko industrijo.

Res me čudi, da se nakup bitcoinov razume kot vlaganje v blockchain.
Kazalo