Borzni komentar
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 15 glasov Ocenite to novico!
V New Yorku so se vodilni delniški indeksi zadnji teden znižali. Največji padci so bili v četrtek, ko je Dow Jones izgubil skoraj odstotek, S&P 500 1,45 odstotka, tehnološki Nasdaq pa 2,30 odstotka. Foto: Reuters
Takoj ko je malce splahnelo navdušenje na delniških trgih in je Wall Street sestopil z rekordnih vrednosti, se je povečalo zanimanje za zlato. Cena je dosegla 1.294 dolarjev, kar je največ v zadnjih dveh mesecih. Srebro je na tedenski ravni pridobilo pet odstotkov, največ po lanskem juliju. Foto: Reuters
Snap
Snap, ki ima v lasti Snapchat, je z objavo četrtletnih poslovnih rezultatov razočaral analitike, saj je bila izguba večja od pričakovanj, prihodki pa nižji od napovedi. Delnice, ki so bile kmalu po borznem debiju spomladi letos vredne že skoraj 30 dolarjev, so strmoglavile za dodatnih 14 odstotkov in so vredne le še 11,8 dolarja. Foto: Reuters

Dodaj v

Vrednost bitcoina se je letos potrojila, cena nad 4.000 USD

Tedenski pregled dogajanja na finančnih trgih
13. avgust 2017 ob 07:35
Ljubljana - MMC RTV SLO, Reuters

Zaradi napetih odnosov med ZDA in Severno Korejo so se delniški trgi ohladili, povečalo pa se je zanimanje za zlato, švicarski frank in varne obveznice. Bitcoin nadaljuje divjo rast.

V trenutku, ko je Donald Trump v torek Pjongjangu zagrozil z ognjem in besom, je Dow Jones prekinil izjemen niz desetih zaporednih pozitivnih dni, v katerih je neutrudno postavljal nove rekordne vrednosti. Torek, sreda in četrtek so prinesli popravek navzdol, v petek pa je sledila rahla rast tega elitnega delniškega indeksa, potem ko so sveži podatki o inflaciji pregnali strah pred prehitrim zaostrovanjem Fedove denarne politike. Indeks cen življenjskih potrebščin se je namreč v ZDA julija na mesečni ravni zvišal le za 0,1 odstotka (analitiki so napovedovali 0,2-odstotni dvig), na letni ravni pa je bila inflacija julija 1,7-odstotna. Vedno več je napovedi, da morda ameriška centralna banka letos sploh ne bo več zvišala temeljne obrestne mere. Dow Jones je na tedenski ravni izgubil 1,1 odstotka, širši S&P 500 pa 1,4 odstotka, kar pomeni drugi najslabši teden letos. Frankfurtski DAX30 je v petih dneh izgubil 2,3 odstotka, v petek je prvič po aprilu pogledal pod 12 tisoč točk.

Zlato najviše v zadnjih dveh mesecih
Tudi trgi v razvoju so izgubljali, tedenska izguba je bila skoraj 2,5-odstotna in s tem najvišja letos. Izstopala je Južna Koreja s povprečno več kot triodstotnim padcem delnic, največjim po juniju 2016. Če se je razpoloženje na delniških trgih nekoliko ohladilo, pa se je spet povečalo povpraševanje po naložbah, ki veljajo za varno zatočišče. Donosnost desetletne nemške obveznice (višja kot je cena, nižja je zahtevana donosnost) se je prvič po juniju znižala pod 0,4 odstotka in bila tako več kot 20 bazičnih točk pod julijskim vrhom. Pri dveletnih nemških obveznicah je donosnost zdrsnila na minus 0,71 odstotka. Cena zlata je dosegla najvišjo točko v zadnjih dveh mesecih, za unčo (31,1 grama) je bilo treba odšteti le še nekaj dolarjev manj kot 1.300 dolarjev. Srebro se je spet povzpelo nad 17 dolarjev za unčo, petodstotni pribitek na tedenski ravni pa je najvišji po lanskem juliju.

Več zanimanja za "medvedje" vzajemne sklade
Kar nekaj pomembnejših upravljavcev premoženja je v zadnjih dneh opozorilo vlagatelje, naj bodo previdni. Napetosti med ZDA in Severno Korejo so povečale geopolitično tveganje, napovedano zaostrovanje evropske in ameriške monetarne politike ob trenutno zelo visokih vrednotenjih prav tako zmanjšujejo privlačnost delniških naložb. Vedno več je stav, da se bo trg obrnil navzdol. Ameriški vzajemni skladi, ki jim vrednost raste ob negativnih gibanjih na delniških trgih, so v drugem letošnjem četrtletju privabili za 413 milijonov dolarjev svežega denarja, kar je največ po letu 2013. Vlagatelji v tovrstne sklade letos niso imeli razlogov za zadovoljstvo, saj se je od začetka leta newyorški indeks S&P 500 povzpel za več kot deset odstotkov, v zadnjih dneh pa so dobili nekaj malega zadoščenja. V četrtek je S&P šele tretjič letos (in prvič po več kot dveh mesecih) izgubil več kot odstotek.

Dow Jones (ZDA)

21.858 točk

Nasdaq (ZDA)

6.256
DAX30 (Frankfurt)12.014
Nikkei (Tokio)19.952
10-letne am. obvezn.

donos: 2,19 %

10-letne slov. obv.donos: 1,10 %
EUR/USD

1,1774

EUR/CHF

1,1371

bitcoin

4.100 USD

nafta brent51,63 USD
zlato

1.289 USD

euribor (6-mesečni)-0,271 %

.

Najbolj nora napoved: bitcoin do 100 tisoč USD?
Na valutnih trgih sta pozornost vlagateljev pritegnila japonski jen in švicarski frank. Če je bilo treba na začetku avgusta za evro plačati že več kot 1,15 franka, je ob koncu tedna evro lastnike zamenjal pri 1,13 franka. Tedenska rast švicarske valute proti evru je bila najvišja v več kot letu dni. Ker je bila ameriška inflacija nižja od pričakovanj, pa je evro vseeno nadaljeval rast v primerjavi z dolarjem in bil v petek večji del dneva nad mejo 1,18 dolarja za evro. Pri Morgan Stanleyju so napovedali, da bo treba na začetku leta 2018 za enotno evropsko valuto odšteti 1,25 dolarja. Medtem se nadaljuje divja rast kriptovalute bitcoin, saj je njena vrednost prvič presegla 4.000 dolarjev. Letos se je cena bitcoina več kot potrojila! Domišljije, kam se bo povzpel bitcoin, ne manjka, že pred meseci je eden od analitikov banke Saxo bank napovedal, da bi lahko bitcoin v desetih letih dosegel neverjetnih 100 tisoč dolarjev.

Opecova proizvodnja julija najvišja po decembru
Cena nafte brent je po objavi podatka, da so se zaloge surove nafte v ZDA v zadnjem tednu znižale precej bolj od napovedi, pri 53,64 dolarja za sod (159 litrov) dosegla najvišjo raven v zadnjih dveh mesecih in pol. Ob koncu tedna je sledil popravek navzdol, saj je Opec vedno manj dosleden pri spoštovanju dogovora o znižanju proizvodnje. Mednarodna agencija za energijo je sporočila, da so se države Opeca julija le v 75 odstotkih držale dogovora (najmanj po januarju), pri čemer so bile največje kršiteljice Alžirija, Irak in Združeni arabski emirati. Povprečna julijska proizvodnja je tako porasla za 173 tisoč sodov dnevno, na 32,87 milijona sodov, kar je največ po lanskem decembru, ki je bil zadnji mesec pred uveljavitvijo dogovora. Ameriška lahka nafta je zdrsnila na dobrih 48 dolarjev, kar je najnižja vrednost po 26. juliju.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
Matej*.*
# 13.08.2017 ob 07:45
Ce bi danes jaz kupil samo 1 bi bil jutr zihr nazaj na 3000
mlamat
# 13.08.2017 ob 09:06
Bitcoin je samo nova digitalna različica različnih Ponzi shem.

Ljudje hodijo pobirat cente pred valjar z upanjem, da jim ne bo nikoli spotaknilo.
okram23
# 13.08.2017 ob 07:43
Ja bitcoinu se je zmešalo...
igor-za
# 13.08.2017 ob 10:02
Bitcoin je catch the cash internet generacije. Ne razumejo logike, vidijo pa, da raste in ze imajo velike oci.
resnicar
# 13.08.2017 ob 11:40
mb128
# 13.08.2017 ob 11:32

Recimo da bi Petrol uvedel BTC kot plačilno sredstvo. Ti imaš neko BTC denarnico, (v obliki aplikacije na tvojem telefonu) in v tej denarnici imaš določeno število bitcoinov. Prideš na bencinsko, natočiš, in plačaš z bitcoini. Petrol bo imel javni BTC naslov, tam na šalterju verjetno v obliki QR kode. S telefonom poskeniraš ta QR in vpišeš znesek, ter POŠLJI. Petrol bo prejel v njegov bitcoin račun tvoje coine. Potem pa bo verjetno na eni crypto vorzi zamenjal in plačal davek v € državi. Tvoj BTC ali pa € prejme tisti ki črpa nafto. Način plačevanja je debetni.
resnicar
# 13.08.2017 ob 09:47
Nazaj k majici. Ali lahko prodam 0,001 bitcoina? Namreč resnično ne potrebujem 4.100 € za eno majico. Najbrž bodo dodali 3 nule, da bo 1:4 razmerje, kot pri delnicah....

Satoshi, je najmanjša enota bitcoina. https://en.bitcoin.it/wiki/Satoshi_(unit). Ni potrebno nabaviti celotnega bitcoina ali plačati s celim bitcoinom. To je tako kot zlato, ni treba imeti cele unče, lahko kupiš tudi zlata za 50€ ravno tako lahko nabaviš delček BTC in ga potem uporabljaš za online plačila ali pa enostavno držiš kot investicijo.
generusus
# 13.08.2017 ob 10:59
Mala anketa:

Sem že posloval z bitcoini (+)
Nisem še posloval z bitcoini (-)
fiston
# 13.08.2017 ob 10:02
@resničar Ne gre pa povsem zameriti ljudem, ki jih zasipajo z negativizmom okoli Crypto valut, saj se regulatorji, banke, vlade....bojijo izgube moči in nadzora.

Ja banke in vlade se bojijo izgube moči in nadzora, ampak na drugi strani imaš pa nekoga, ki bi zaslužil....
Poglej si oni link, na bankomatu nakup bitcoinov, provizija 6,5%. Ne bi rekel, da je to normalna provizija za nakup valute, no pri valuti bi morala biti razlika med nakupnim in prodajnim tečajem...
Recimo taka provizija je pri investicijskih skladih, recimo vstopna provizija, samo tam je omejena na največ 3%, tukaj pa ni problem 6,5%.
fiston
# 13.08.2017 ob 09:26
@jakobmali Najprej. Bitcoin nikoli ni bil namenjen nakupovanju, zato se razvijajo druge valute. Sicer pa narediš tri klike in imaš na računu evre. Ampak kot pri vsaki drugi stvar se splošna javnost najprej boji/dela norca....vertjetno ni bilo nič drugače pri izumu ognja, kolesa, motorja z notranjim izgorevanjem ;)

E to ti je podobno kot s pokojninskimi skladi, varčuješ, pa dokler se vplačuje ni problem.
Ja narediš one 3 klike in imaš evre na računu. Normalno dokler vsi vplačujejo ni problem, evrov kolikor hočeš. No če bi enkrat malo bolj začeli dvigati nazaj te evre, bi jih pri takem tečaju hitro zmanjkalo, se pravi bi moral tečaj drastično pasti, da jih ne bi zmanjkalo.

Zdaj ali se bo to zgodilo ali se ne bo vprašanje, verjetno pa bodo pretresi kot povsod drugje in bo tečaj krepko nihal gor in dol.
fiston
# 13.08.2017 ob 09:20
@sandiego1995 Ja prav če si napisal in zdaj ko je šlo gor si se oglasil, če bi padlo bi se pa skril v mišjo luknjo.
V glavnem vsi pišejo kako zaslužijo, težko pa najdeš koga, ki napiše da je vse spušil. Zato je potem tudi tak vtis, da vsi zaslužijo, pa od onih ki probajo jih potem velika večina izgubi.

Sicer pa vse odvisno od tega koliko si pripravljen tvegati. Enako lahko kupiš kako podjetje na začetku, pa če mu uspe si car, če propade....
wolfner
# 13.08.2017 ob 11:46
mb128, najprej si kaj preberi o Bitcoinu, ker tvoja vprašanja so zelo nerazumljiva. To kar ti sprašujej je nekako tako, kot bi kolegu nakazal denar na TRR in se spraševal kdo je končni prejemnik.
resnicar
# 13.08.2017 ob 09:51
bitcoin muha enodnevnica? 7 letnica pa res....

do sedaj :) s 100.000% rastjo
severnik
# 13.08.2017 ob 08:09
Zanimivo, avto stane 3 bitcoine...kako pa kupiš kratko majico?
resnicar
# 13.08.2017 ob 11:43
fiston

# 13.08.2017 ob 11:35

https://mladipodjetnik.si/novice-in-dogodki/novice/davcna-obravnava-bitcoinov

Bitcoin je priznana valuta. Durs je sprejel stališče o tem. Cena pa mora biti v vsakem primeru v € izražena. Ni pa prepovedano sprejeti plačila v BTC, in kar ni prepovedano je dovoljeno.
resnicar
# 13.08.2017 ob 10:19
Seveda, krminal cveti. Izsiljevalski virusi, temni splet - vse se plačuje v Bitcoinih, valuta kriminalcev - ja ja saj vem, da vas je nekaj poštenih. Valuta kriminalcev - 90% prometa kriminala na netu je v Bitcoinih.

Ne to ne drži. To je nabijanje CNBC in podobnih ameriških medijev, ki želijo folk nastrojiti proti BTC. 99% BTC je čisto legalnih poslov, investitorji kot npr Microsoft ITD. Kitajci ki menjajo svoje plače za BTC da ohranijo vrednost tud niso neki kriminalci..... Skratka, v naslednji gospodarski krizi, 2020 ko bo trpel USD bodo Američani kupovali BTC, in tega se boji administracija. Saj ni težko razumeti logike. Od tod izvira gonija ala dark net in hackerji in podobno. Prepričan sem da se 99% kriminala financira s cashom $$$ in ne z bitcoini.
mb128
# 13.08.2017 ob 09:42
resnicar
No ekspert pričakujem tvoj ekspoze o kriptovalutah!
resnicar
# 13.08.2017 ob 12:20
Ne razumem, odgovoriš folku na vprašanja, daš še link zraven, kjer si lahko sami preberejo kaj več, da se o tem malce izobrazijo, pa ti prilimajo minus :)
Radoveden
# 13.08.2017 ob 11:48
Bolj raste bolj udrihajo negativci. Nazadnje kot največji luzerji pa kupijo tik pred korekcijo in nato po njej takoj dvignejo in pametujejo kako so vedeli da se bo to zgodilo. Ostali se pa režijo.
Guinness
# 13.08.2017 ob 11:35
Meni je fascinantno, kako večini ljudi tukaj ni najbolj jasno osnovno delovanje bitcoina, namen, potek transakcij in trgovanja, znajo pa povedat, da gre za napihnjen balon, fonzijevo shemo ali za valuto kriminalcev.

Kot debata v vaški gostilni, kjer vsi vse vedo.
Jakob Mali
# 13.08.2017 ob 11:14
No če bi enkrat malo bolj začeli dvigati nazaj te evre, bi jih pri takem tečaju hitro zmanjkalo, se pravi bi moral tečaj drastično pasti, da jih ne bi zmanjkalo

Ker, če bomo pa malo bolj množično začeli prodajati delnice, ali dvigovati evre iz bank se bo pa zgodilo kaj?
mb128
# 13.08.2017 ob 10:25
Serpente
Kot sem že prej zapisal za kriptovalutami stojijo multinacinalke! Ergo, tvoji ojri gredo njim. Gre se za prikrito financiranje! Tudi zato nekateri tu gor pišejo, da je kriptovaluta predvsem naložba. Sploh se ne pričakuje, da jo porabiš oz. to sploh ni zaželjeno!
Mimogrede. A si se kdaj vprašal zakaj so obresti tako nizke? Jep, mnogi zato, da bi imeli višji donos svoja (prosta) sredstva nalagajo v delnice oz. obveznice! Torej gospodarstvo potebuje vseveč sredstev ker poraba očitno ni na zadovoljivi ravni kapitalizem pa temelji na nenehni rasti drugače je hudo. Nahajamo se torej še pred enim gospodarskim zlomom oz. modus vivendi, modus operendi kot ga poznamo danes se je izpel!
fiston
# 13.08.2017 ob 10:21
@resničar
Ali pa menjave med valutami postanejo zastonj, in to seveda ne diši bankam ki ti zaračunajo 3-4% če zamenjaš npr. $ v €

No to je pa isto nabijanje proti banki, kot ti praviš da drugi nabijajo proti bitcoinu, oziroma še hujše.

Ko menjaš v banki, prvič plačaš razliko med nakupnim in prodajnim tečajem, ki ni ravno ne vem kaj, da bi pa kako provizijo plačal se pa ne spomnim, mogoče je zdaj kaj, nisem že dolgo menjal.
No če kupuješ na borzi imaš razliko med nakupnim in prodajnim tečajem in potem še stroške konverzacije, ampak mislim da to pride tam okoli 0,5% ali pa še manj.
Tako, da ne nabijaj o 3-4%.
Vseeno bolje kot neka smrdljiva firma zaslužkarjev, ki ima v tabeli 6,5% provizije za bitcoin, v besedilu pa piše da imajo najugodnejšo 4,2% provizijo.
Navadni goljufivi zaslužkarji.
madli
# 14.08.2017 ob 10:56
@raknac navi

Bitcoinov bo 21 milijonov (nič več in nič manj), trenutno jih je 16.5 milijona v obtoku. Kupiš jih lahko toliko, koliko jih drugi prodajajo. Ne moreš kupiti vseh, tudi če bi imel toliko denarja. Poleg tega bi se cena nenehno poviševala, več kot bi kupoval (supply & demand).
madli
# 13.08.2017 ob 11:26
@GLaDOS

Jap, kupil NEO (takrat še Antshares) pri 7,74$ :D
Best decision ever, poleg investicije v BQX ICO za 5 centov za 1 BQX - trenutno se giblje okrog 1$, pa še sploh ni na nekem večjem exchange-u :D
Tao3
# 13.08.2017 ob 10:25
@resnicar, čisto vsi izsiljevalski virusi do sedaj so zahtevali plačilo v Bitcoinih (ne Moneri).

Preprosto ti ŽELIŠ verjeti, da Bitcoin ni balonček, pa je, ker nima ozadja v REALNI vrednosti. In kar nima ozadja v REALNI vrednosti bo prej ali slej počilo. Nič iz nič ne more nastati.

Sedim in jem kokice in se ti bom smejal. Kdor kupuje Bitcoine pri tej vrednosti je bedak.

Zlatko pravilo: kupuješ ko je poceni, PRODAJAŠ in se ZNEBIŠ vsega, ko je cena visoka. Sedaj kupujejo bedaki - CENA JE VISOKA, kaj sledi? Kamlu bo počil balonček in papa prihranki ;)
heristalski166
# 13.08.2017 ob 10:25
rabiš pa nedvomno še vedno elektriko in dostop do interneta, kar so pa že centri moči, k mislijo da so ti bitcoin nadebudneži zavladali svetu in jim noben nič ne more in nobenega ne rabijo, ledger wallet ma pa pod šapo google in proizvajalec in slej ko prej bodo tut to shekali joj kok smo to neodvisni od centrov moči, skratka ta globalna povezanost milard in milard ljudi prek neta nikakor ne more bit varna
Serpente
# 13.08.2017 ob 10:11
Morda mi nekdo lahko razlozi naslednje moje vprasanje:
Kam grejo ojri oziroma kdo pobere ojre, ki se nalagajo z nakupom bitcoina iz bankomatov?
heristalski166
# 13.08.2017 ob 10:10
a da ni pri bitcoinu pa ni centrov moči, a da ni un tip obogatel s tem, kdo pa "rudari" bitcoine in prodaja to meglo (ki ni nič boljša od papirnatega denarja), drugače se pa zagotovo bodo vzpostavili še dodatni posredniki že zdej obstajajo mnogi in si res neodvisen če ne moreš it po kruh če ti ne dela internet (torej si odvisen od ISPja) oz če nimaš elektrike (torej si odvisen od distrubuterja)
resnicar
# 13.08.2017 ob 10:06
heristalski166
# 13.08.2017 ob 09:59

Ne. Bitcoin je pričetek interneta 2.0 (blockchain) ki vzporedno teče z današnjim internetom. Crypto valute bodo spremenile družbo na bolje, ker bodo novi decentralizirani poslovni modeli, smart contracts ITD izločili veliko posrednikov in centrov moči. NPR WU s svojimi dragimi provizijami za pošiljanje denarja v tretji svet postane odveč. In to koristi milijonom ljudi. Ali pa menjave med valutami postanejo zastonj, in to seveda ne diši bankam ki ti zaračunajo 3-4% če zamenjaš npr. $ v €. Še enkrat, to nabijanje o kriminalu in hackerskih vdorih, prihaja iz režijskih medijev. Pa še to, čisto vse BTC transakcije so 100% transparentne in sledljive. Kriminalci uporabljajo Monero in druge Crypto valute, ki omogočajo anonimnost. Te pa ne bodo nikoli postale glavne Crypto valute.
heristalski166
# 13.08.2017 ob 10:04
ja resnicar heker nedvomno uderejo v swift ali nlb klik plača se jih pa z bitcoinom, kok je pol zanje šele mala malca udreti v računalnik vsakega nadebodneža z bitcoinom in mu pobrat denar
GLaDOS
# 13.08.2017 ob 09:41
investirajte :) mogoce za zacetek NEO...trust me ;) ne bo vam zal
fiston
# 13.08.2017 ob 09:38
No da je pa bitcoin en velik nateg se vidi iz sledečega članka, ne vem zakaj to država ne prepove.
Verjetno ne zato, ker se po novem od bančnih provizij plačuje DDV.

bitcoin bankomat

Ha, ha koja fora postaviš bankomat, ki omogča samo nakupovanje bitcoinov, ki fizično sploh ne obstajajo. Pa to ni normalna država, če nekdo lahko postavi mašino za pobiranje evrov. Ker kot piše je samo enosmerno, lahko kupuješ bitcoine prodati jih pa ne moreš.

Iz tega je vse jasno, kako je to normalna valuta.
mb128
# 13.08.2017 ob 08:15
Jep lepo je že pred kakšnim desetletjem rekel Mišo Alkalaj. V bodočnosti držav več ne bo, vsaj v takem smislu ne kot jih poznamo danes ne. Vseskupaj bodo prevzele multinacionalke in vsaka bo imela svoj fevd.
No pa ste dobili odgovor kdo stoji za kriptovalutami!
resnicar
# 15.08.2017 ob 12:16
Pa nevem, zakaj naša davnčna ne oprosti kriptovalute davka

Kako to misliš? Saj ni davka na kriptovalute. Razen če se ukvarjaš z rudarjenjem.
resnicar
# 14.08.2017 ob 15:37
@skeptiki

Ko se je pojavil internet, so vizionarji prepričevali podjetja naj odprejo spletno stran in pričnejo tržiti produkte ter komunicirati s strankami tudi preko interneta. Mnogi direktorji in mnoga podjetja se za to niso odločili in so se bolj ko ne posmehovali, češ kaj bo ta internet.... Enako se dogaja sedaj, predvsem od ljudi, ki stvari ne poznajo, slišiš pre-nekatere neumnosti.

Na drugi strani so bili pametnejši ljudje, ki so ocenili da internet ni posmehovanja vreden, temveč da je to priložnost. Nastali so Google, Amazon, Alibaba........ težko reči, da ti niso uspešni. Prav zanimivo bi bilo videti, katerega leta je Mercator končno uvedel tudi spletno trgovino.

Nekaterim se posveti prej, nekaterim kasneje, nekaterim nikoli. :)
Rocknrolla
# 14.08.2017 ob 14:09
resnicar - evo, kaj piše na bitstampu: CREDIT CARD DEPOSITS ARE CURRENTLY UNAVAILABLE. WE ARE UPGRADING OUR SYSTEM FOR A BROADER LAUNCH. STAY TUNED. (to je copy-paste, nisem jaz pozabu na CAPS)...
In točno provizije so tiste, kar naredi VELIKO razliko kje kupiti Bitcoin z VISA ali MC - jest še zmeri uporabljam CEX, ker tam kupim Bitcoin NAJCENEJE!!!
GlaDOS - sam uporabljam Bittrex, hitBTC, Cryptopia, Coinexchange, bitfinex...
U glavnem, kriptovalute so prihodnost in prej, ko se malo pozanimate o njih, bolje bo za vas...
Moji starši me gledajo kot bi prvič vidl barvno TV in jim ni nič jasno, fotr je pa itaq še na XP-jih ;)
GLaDOS
# 14.08.2017 ob 13:27
Jaz prisegam na Bittrex ;)
madli
# 14.08.2017 ob 11:03
@Rocknrolla

Meni se načeloma najbolj dopade Bitstamp za nakup bitcoinov. Enostavno za uporabo, pa še slovenska firma je vzadi.

Drugače pa se splača bit pozoren še na OMG, Stratis, BQX in TenX. TenX ima dejansko uporaben produkt za resnični svet (plačevanje s kartico z BTC, ETH, DASH in drugimi valutami).
resnicar
# 13.08.2017 ob 12:13
@fiston

Pri prvem komentarju sem bil v zmoti, dejansko velja drugi komentar. Vse glede obdavčitve in legalnosti pa drži. Bitcoin je legalna priznana valuta v večini držav sveta in nekega dne bo tudi pri nas na tečajni listi, če te to najbolj skrbi.
fiston
# 13.08.2017 ob 12:05
@resničar Bitcoin je priznana valuta. Durs je sprejel stališče o tem. Cena pa mora biti v vsakem primeru v € izražena. Ni pa prepovedano sprejeti plačila v BTC, in kar ni prepovedano je dovoljeno.

Virtualna valuta bitcoin (zaenkrat še) ni uradno priznana valuta, zaradi česar tudi njena davčna obravnava na območju RS ni natančno oziroma sploh ni urejena.

Eto piše to v naslovu. Zdaj ali je DURS sprejel stališče pa nima veze, ker nima podlage, da bi sploh sprejel stališče.
Ja kapital ni to. Kaj je zdaj to, dobro trgovanje z bitcoini so vzeli kot forex se pravi naj bi bila valuta, ker je neobdavčeno.
Samo če bi pa ti nekaj delal za nekoga zunaj in bi ti oni plačal v bitcoinih, lahko DURS nabija kakor hoče, da moraš pretvorit v evre in prijavit. Ja prijavit že, samo pretvorit v evre pa moreš, ker bi moral po srednjem tečaju banke Slovenije. Ne vem ali bi potem prijavil po tečaju na borzi... Tukaj me zanima kakšno stališče bi potem zavzel DURS, očitno je vse nekaj zavzemal, kar jih sploh ne briga oziroma nima veze, do onega kar je bistveno, to je po katerem tečaju preračunati v evre, če ne moreš po srednjem tečaju Banke Slovenije pa nič ne piše, da je zavzel kako stališče.

Pa vidiš da ti piše da ni uradno priznana valuta, kaj pišeš da je priznana valuta. Priznana valuta bo, ko jo bo priznala Banka Slovenije in tudi uvrstila v tečajnico. Durs pa s tem nima veze.
Pač jaz ne vidim problema, da se ne bi dalo preračunati po borznem tečaju, samo problem je v zakonu.

Ja saj v naturalijah tudi ni prepovedano sprejeti plačila, razen če ne gre za kake nezakonite posle, ali pa za izkoriščanje žensek v stiski.... :)
resnicar
# 13.08.2017 ob 11:29
Neo je kul :) pa tudi, popravni izpit za tiste ki smo bili pozno v ETH
resnicar
# 13.08.2017 ob 11:24
mb128
# 13.08.2017 ob 11:18

V knjigovodskem smislu je vsak račun izdan v € in tudi če si prejel plačilo v BTC, je to vredno določeno količino € od katerih podjetnik mora plačati davek v €. Če bi podjetnik prejel vsa plačila v BTCjih, bi moral, državi plačati davek v €. To pomeni, da bi moral najprej BTC zamenjat v € in plačati državi v €

Ni izredni prihodek, ker je BTC tretiran kot valuta in ne naložba. Tečajne razlike valut (rast) niso dohodninska kategorija. Ne predstavljajo dohodka.
mb128
# 13.08.2017 ob 11:18
resnicar
Vsak podjetnik na koncu poslovnega leta plača davek na (čisti) dobiček! Sedaj pa me zanima kako je s tem v knjigovodskem smislu?
Še nekaj. Bicoin (nenehno) raste. A je to za podjetnika izredni prihodek ali kaj drugega?!
heristalski166
# 13.08.2017 ob 11:16
transakcij v bitcoinih ni mogoče izvesti offline, zna bit pa perfect strom interneta naveza facebook bitcoin ko slednji pride v zadosti široko rabo mogoče, kraje vsepovprek, ko se ljudje po fejsu tako (izumetnično) petelinijo in poskušajo nabijat komplekse, pa pomislimo da majo še bitcoine na računalniku, kar kličejo po tem da se jih oropa pa ne bodo niti vedeli uboščki (pretežno informacijsko nepismeni), denar tudi ne more kupiti tok več zaščite kot jo lahko offline če si pripravljen skeširat
fiston
# 13.08.2017 ob 10:53
@resničar
Zakaj bi jih dobil na borzi, če jih kupim na bitcon bankomatu ? Pač pravim, da nimaš pojma, to pač ni nekulturno. Ti postaneš lastnik bitcoinov takoj ko jih kupiš na bankomatu, ne pa tako kot ti pišeš, del gre podjetju, del gre na borzo, kjer se zamenja v bitcoine in ti postaneš lastnik. Ti si kupil po tečaju, dobil bitcoine, kaj te potem briga po koliko bo ono podjetje potem kupilo bitcoine.

No mimogrede ko smo že pri borzi, ne rabiš se drkat z bitcoini, pa po bankomatih lazit. Enako kot za delniške indekse, delnice itd, obstajajo tudi CFD-ji na bitcoine. CFD je pogodba za razliko v ceni.
resnicar
# 13.08.2017 ob 10:52
heristalski166
# 13.08.2017 ob 10:48

Bitcoin se parčka z vsem. Podjetja kot so Apple, Microsoft, razni index skladi, v bistvu veliki vlagatelji molčijo in kupujejo, obenem trosijo negativizem, ker želijo še vedno po ugodni ceni priti do bitcoinov. Ko se bo zgodila vsesplošna uporaba te valute pa bo cena šla v nebo.

Bitcoin tudi hraniš offline, čisto 100% varno. Treba je le vedeti kako. Google - ledger S nano, btc trezor......
fiston
# 13.08.2017 ob 10:43
@generusus Točno tako, tudi prostituke imajo svoje nadzornike. :)
resnicar
# 13.08.2017 ob 10:38
Ni je stvari na svetu, ki bi prinašala dobiček in ne bi imela hkrati nadzora.

Se strinjam, ampak nadzor BTC je možen. Je pa veliko megle okoli tega, predvsem ker mediji želijo prikazati, kot da ta nadzor ni možen. Bitstamp je dobil dovoljenja od vseh EU držav, kot legitimna borza za menjavo € v BTC, Če nadzor ne bi bil možen, tega dovoljenja nikoli ne bi dobili.
generusus
# 13.08.2017 ob 10:33
Ni je stvari na svetu, ki bi prinašala dobiček in ne bi imela hkrati nadzora.
gremyus
# 13.08.2017 ob 10:12
Balonček ki čaka da pukne. Poleg tega, lahko imaš miljon bitcoinov, če tega ne bo nihče kupil na borzi, nikoli ne boš videl denarja.
Kazalo