Medtem ko so Slovenske železnice v letu 2009 ustvarile 30 milijonov evrov, leto pozneje 19 milijonov evrov, lani pa 12 milijonov evrov izgube, naj bi letos izguba po napovedih znašala približno devet milijonov evrov, kolikor bodo znašale izplačane odpravnine. Foto: BoBo
Medtem ko so Slovenske železnice v letu 2009 ustvarile 30 milijonov evrov, leto pozneje 19 milijonov evrov, lani pa 12 milijonov evrov izgube, naj bi letos izguba po napovedih znašala približno devet milijonov evrov, kolikor bodo znašale izplačane odpravnine. Foto: BoBo

Ne bo lahko, bodo odpori, takšni in drugačni, ampak verjamem, da nam bo na koncu uspelo. Če v tej zgodbi tudi lastnik naredi svoj del posla, potem verjamem, da podpis dogovora ni zaman in da lahko zgodba v končni fazi tudi uspe.

Predsednik sveta delavcev Silvo Berdajs
Zniževanje plač na železnicah

Plače zaposlenim, razen tistim z minimalno plačo, se bodo znižale za štiri ali pet odstotkov. Delavcem z individualnimi pogodbami in vodstvu družbe pa se plače znižujejo za 16 odstotkov. Prepolovile se bodo tudi stimulacije, ki jih prejemajo zaposleni. Regres bo izplačan v višini minimalne plače, tisti z individualnimi pogodbami pa ga ne bodo prejeli.

Manj dopusta, manj denarja za prevoz
Višina povračila stroškov za prevoz na delo bo omejena na višino minimalne plače, poslovodstvo pa bo v roku treh mesecev sprejelo ukrepe za zmanjšanje uporabe lastnih prevoznih sredstev in s tem stroškov prevoza na delo. Manj bo tudi dopusta: enako število dni bodo ohranili le tisti, ki imajo 26 dni letnega dopusta, preostalim se bo znižal - tisti, ki imajo od 27 do vključno 31 dni dopusta, za en dan, tistim z 32 dni in več dopusta pa za dva dni.

Zmanjšali bodo število zaposlenih
Najpozneje do 1. septembra bo uveljavljena tudi nova notranja organiziranost Slovenskih železnic z zmanjšanjem števila ravni vodenja na dve in z bistvenim zmanjšanjem števila vodilnih delovnih mest - z zdajšnjih 226 na 40, kar pomeni, da bo tudi individualnih pogodb 40. "S tem zagotavljamo bolj fleksibilno, vitkejšo organizacijo, ki se bo lažje prilagajala zaostrenim tržnim razmeram in vse hujšo konkurenco," je prepričan prvi mož SŽ-ja Dušan Mes.

Železnice trenutno zaposlujejo 8.640 ljudi. To število bodo zmanjševali s pospešenim upokojevanjem vseh, ki izpolnjujejo pogoje za upokojitev (teh je 1.052), z vključevanjem delavcev v program reševanja presežnih delavcev. Trenutno neproduktivno zaposleni delavci bodo napoteni na čakanje na delo na domu.

Ta dogovor je po Mesovih besedah osnova, da poslovodstvo železnice popelje do pozitivnega poslovanja, je pa tudi ključ za morebitna strateška povezovanja v prihodnosti. "Z dogovorom se odpira boljša prihodnost za Slovenskem železnice in mislim, da bodo železnice v nekaj letih postale eden boljših poslovnih subjektov v Sloveniji," je bil optimističen.

Tudi državo čaka trdo delo
Da je dogovor temelj nadaljnjega razvoja tako Slovenskih železnic kot celotne železniške infrastrukture, je prepričan tudi minister za infrastrukturo Zvonko Černač.

"Dogovor nas obvezuje, da vsak po svoji moči naredimo tisto, ker je potrebno v prihodnjih letih tako na strani razvoja slovenskega železniškega omrežja kot na strani sprejemanja ukrepov za razvoj sistema Slovenskih železnic," je poudaril. Dodal je, da državo na področju razvoja železniškega omrežja čaka trdo delo, saj da je zelo malo pripravljenih projektov.

Ne bo lahko, bodo odpori, takšni in drugačni, ampak verjamem, da nam bo na koncu uspelo. Če v tej zgodbi tudi lastnik naredi svoj del posla, potem verjamem, da podpis dogovora ni zaman in da lahko zgodba v končni fazi tudi uspe.

Predsednik sveta delavcev Silvo Berdajs
Zniževanje plač na železnicah