Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 10 glasov Ocenite to novico!
Magna Steyr
Magna je okoljevarstvenim organizacijam, ki bi se lahko pritožile na izdajo soglasja, poslala pisno zavezo, da bodo že v prvi fazi naložbe zgradili tudi industrijski tir znotraj načrtovanega obrata. Foto: Reuters
VIDEO
Večina okoljevarstvenikov...
VIDEO
E-forum vztraja pri prito...

Dodaj v

Nekdanja mariborska župana prepričevala okoljevarstvenike glede Magne v Hočah

E-forum napovedal pritožbo
28. avgust 2017 ob 18:45,
zadnji poseg: 28. avgust 2017 ob 18:48
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA, Radio Slovenija

Na neformalnem sestanku v Ljubljani so se predstavniki šestih nevladnih organizacij ter nekdanja mariborska župana Boris Sovič in Alojz Križman pogovarjali o podelitvi okoljevarstvenega soglasja Magni za načrtovano naložbo v občini Hoče-Slivnica.

Sovič in Križman, ki sta s predlogom okoljskega partnerstva zbližala stališča nevladnih organizacij, prebivalcev in investitorjev, pozdravljata odločitev večine organizacij, da se na soglasje ne bodo pritožile. Izjema ostaja Slovenski e-forum, kjer so pritožbo napovedali iz procesnih razlogov, je poročal novinar Radia Slovenija Jure Čepin.

Pri pritožbi na okoljevarstveno soglasje za zdaj vztraja samo Gorazd Marinček iz Slovenskega e-foruma, ki želi v soglasje vnesti vse pripombe, ki jih je Magna sicer že sprejela, in sicer glede monitoringa, železniške proge, požarnega načrta in zmanjševanja količine pitne vode v industrijske namene. Ko bo okoljsko ministrstvo te dopolnitve vneslo v soglasje, sem se pripravljen pritožbi odpovedati, s tem pa ne bo zamujen noben rok, je povedal Marinček in dodal: "Zadeve je možno izpeljati do 10. septembra. Magna je rekla, da potrebuje vsa dovoljenja do konca septembra."

Umik Magne bi bil blamaža
Nekdanja mariborska župana Alojz Križman in Boris Sovič sta sestanek z nevladniki ocenila kot konstruktiven. Poudarila sta, da je treba najti ravnovesje med okoljskim vidikom in socialno perspektivo širše regije, za katero takšen projekt pomeni veliko razvojno in gospodarsko možnost.

"Moramo se zavedati, da ko so tako velik koncern umika iz države, ima za to vzrok, ki se bo po svetu hitro razširil. Če si lahko privoščimo tako blamažo, je to druga zadeva," je za Radio Slovenija dejal Alojz Križman. Iskanje skupnih rešitev za začetek projekta Magna je na pomurskem sejmu pozdravil tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek.

Za zdaj sicer še ni jasno, kako se bo glede morebitne pritožbe odločila organizacija Alpe Adria Green, ki je ena od 12 stranskih udeležencev v postopku izdaje okoljevarstvenega dovoljenja. Upravni odbor se bo na to temo sestal predvidoma v sredo ali četrtek.

Železniška povezava do nove tovarne
V postopek izdelave in usklajevanja idejnih zasnov za izvedbo železniške povezave do mariborskega letališča z možnostjo odcepa industrijskega tira na načrtovano industrijsko območje Magne v občini Hoče-Slivnica, ki so ga začeli januarja, je bila kot potencialni investitor vključena tudi Magna, so za STA pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.

Načrt direkcije za infrastrukturo vključuje odcepitev železniškega tira z obstoječe proge Zidani Most-Šentilj na odseku med postajama Rače in Hoče, okoli 30 metrov od viadukta prek štajerske avtoceste.

Novi tir bo po njihovem omogočal povezavo do Letališča Edvarda Rusjana in hkrati navezal bodočo industrijsko cono na obstoječo progo Zidani Most-Šentilj. Gradnjo načrtujejo v dveh fazah, prva pa bo del javne železniške infrastrukture, po kateri bo omogočeno neodvisno nadaljevanje gradnje tirne povezave do letališča in industrijskega območja Magne. Na ministrstvu vrednost prve faze železniške povezave ocenjujejo na 4,3 milijona evrov.

Na ta način bo možen prevoz tovora po železnici, kar naj bi pripomoglo k zmanjšanju škodljivih izpustov iz prometa, to pa je tudi razlog, da je Umanotera že sporočila, da se ne bo pritožila na izdajo okoljevarstvenega soglasja.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Emmure
# 28.08.2017 ob 18:53
pa kaj zdaj ima Ljubljana z Hočami?????
Korošec
# 28.08.2017 ob 19:50
Če magna želela gradit v Ljubljani bi že imeli dovoljenje in ko bi se tovarna zgradila bi imela zeleno fasado in bi se imenovala eko magna, v medijih bi poročali kot velikem uspehu. O teh nevladnih organizacijah nebi bilo ne duha ne sluha...
Gepard007
# 28.08.2017 ob 21:35
Se vidi, da E-Forum to dela iz inata. Upam, da zagarantirajo vsaj 400 delovnih mest, če se Magna umakne!
Kunguruj
# 28.08.2017 ob 19:39
Janša in Marinšek sta si v žlahti?
robespierre
# 28.08.2017 ob 22:44
Upam, da sedaj zaradi zadnjega cepca Gorazda Marinček-a ne propade projekt. Če ja, bo treba tega gospoda zasužnjiti, da bo delal za 400 ljudi.
zapravico
# 29.08.2017 ob 06:44
Pri nas imamo ogromno “strokovnjakov“,ki tako dolgo razmišljajo,da na koncu ne vedo o čem sploh razmišljajo
HOR
# 28.08.2017 ob 23:44
S strani drzave podobna "eko", procesna in organizacijska pocarija na nivoju banana republik, kot v primeru Kemis in Ekosistemi...
Trajnostni "eko" nateg drzavljanov Slovenije se nadaljuje. Z Magno ni prvi in sploh ne zadnji...
felipesko
# 28.08.2017 ob 22:45
Umik Magne bi bil blamaža

Blamaža je pristop,ki smo mu priča.........
amigo
# 29.08.2017 ob 07:45
Slovenija je moralno propadla država. Vse je podkupljeno in povezano. Taka država ne more dolgo obstajati.
amigo
# 29.08.2017 ob 07:23
Potem ko so zaradi pohlepa zagonili na desettisoče delovnih mest, nas bo rešila neka lakirnica sredi njiv.
hombre
# 28.08.2017 ob 22:25
Ekokorupcija...
oziris.va
# 29.08.2017 ob 08:58
Gepard007
# 28.08.2017 ob 21:35

Se vidi, da E-Forum to dela iz inata. Upam, da zagarantirajo vsaj 400 delovnih mest, če se Magna umakne!


Nekako je to pravljica, da bi oni garantirali oz. priskrbeli 400 del. mest. Bodo pa verjetno brezplačno delili 400 g vazelina. ;)
RJSlo
# 29.08.2017 ob 05:57
No ja. V TAMu so imeli lakirnico?
Wasabi
# 28.08.2017 ob 22:52
@wasabi ... kje pri njih bi ti postavil celotni obrat, ne samo lakirnice?

A veš kje? Med Thalheimom in Edlingom. Majo zelo podobno zemljišče kot mi v Hočah.
RoSeR
# 28.08.2017 ob 21:44
@hexen ti si spet, še vedno pri ceni zemljišč? Boš lahko danes sploh spal? :)
m72
# 29.08.2017 ob 10:18
"No ja. V TAMu so imeli lakirnico?"

Tudi. Pa 8500 zaposlenih, ki so delali še precej več od barvanja pločevine.
janko2
# 29.08.2017 ob 10:06
Ko boste placali 20 eur za kilo nestrupene zelenjave, boste drugace razmisljali! In to bo kmalu!
RoSeR
# 28.08.2017 ob 23:20
@izo ... brez veze ti večkrat ena in isto razlagat, če ne razumeš. Obljuba pomeni, da se bodo novi tiri iz 3. faze premaknili v 1A. fazo, kar pomeni verjetno skupno investicijo z državo za izdelavo projektne dokumentacije in potem za gradnjo, torej nekaj let vnaprej. Včasih je stisk roke pomenil več kot papir in pogodbe. Če pismo o nameri, zaveza nič ne pomeni, potem je tudi bz vse skupaj in se gremo raje kmetijstvo, vsak svoj peskovnih paradižnika pa bo. Kaj bi še ti rad? Da nekdo položi 100 kg zlata za menico, če ne bo zgradil, bo ga izgubil?
RoSeR
# 28.08.2017 ob 23:17
@janko2 ... Kje bi ti to postavil drugje? Predvidena 4. fazna gradnja Magne bi predstavljala 2x velikost sedanje Graške Magne.
RoSeR
# 28.08.2017 ob 21:46
@wasabi ... kje pri njih bi ti postavil celotni obrat, ne samo lakirnice? Saj oni ne rabijo samo lakirnice, mora pa prvo biti delujoča lakirnica, da lahko izdeluješ avtomobile. Misliš, da bi prvo tu postavili proizvodnjo ter vozili dele iz Avstrije, kjer imajo vse kapacitete že zapolnjene?
RoSeR
# 29.08.2017 ob 15:05
@pobrisan...koga bodo preganjali? Tiste ki so rekli, da ga bodo obiskali? :) sploh veš kaj je potrebno za pregon?
pobrisan
# 29.08.2017 ob 14:39
RoSeR

@pobrisan ... grožnje so logične in upravičene
---------------

Nobena grožnja ni upravičena. Upam da bodo organi pregona ukrepali.
pobrisan
# 29.08.2017 ob 12:06
@Guinness

Tudi če dobro veste, odkritih groženj Marinčku, ki so dokumentirane na njegovem portalu ne morete zanikat.
pobrisan
# 29.08.2017 ob 11:03
Zanima me kaj bodo na spodnje rekli na Mirovnem inštitutu po nedavno objavljeni iniciativi:

Neža Kogovšek Šalamon, direktorica Mirovnega inštituta, ki je kot parazit prisesan na seske v državnih jaslih, je na družbenem omrežju Twitter objavila naslednji poziv: »Bi radi naredili kaj proti širjenju sovražnega govora po spletu? Prijavite sovražni govor.« In jih napotila na evropsko spletno bazo, kjer se zbirajo podatki o sovražnem govoru.

Se bodo tudi organi pregona odzvali?

Potem ko sta od "napovedane pritožbe" zoper sporno okoljevarstveno soglasje Agencije Republike Slovenije za okolje (Arso) za projekt Magna Steyr v občini Hoče-Slivnica odstopili še dve nevladni organizaciji, Umanotera in društvo TRS, se je vse zgrnilo na Gorazda Marinčka, predsednika Slovenskega E-foruma, ki vztraja pri pritožbi zoper soglasje Arsa iz procesnih razlogov. Ker, kot smo poročali prejšnji teden, vloga za izdajo soglasja v imenu Magne Steyr ni bila podpisana v skladu z obstoječimi zakoni (več tukaj), med samim postopkom pritožbe pa naj bi se v novo okoljsko soglasje vpisale tudi že znane okoljske zahteve nevladnih organizacij, povezane s projektom Magne Steyr. Marinček bo pritožbo Slovenskega E-foruma vložil konec tega tedna ali pa najkasneje v ponedeljek.

Toda Gorazd Marinček, ki je čez noč postal slovenska medijska osebnost številka 1, morda celo v slogu filma Last Man Standing oziroma Zadnji preživeli, je hkrati postal tarča brutalnih napadov na družabnih omrežjih, kjer celo pozivajo, naj se z Marinčkom tudi fizično obračuna. Na posebnem facebook profilu s precej bizarnim naslovom "Ne boste nam vzeli Magne" so na glavo Gorazda Marinčka tako rekoč razpisali tiralico! No, po naših informacijah naj bi omenjeno FB-stran, ki sicer nima ravno veliko všečkov (le nekaj več kot 500), urejala posebna ekipa ljudi okoli Draga Žure, dolgoletnega direktorja Študentske organizacije Univerze v Mariboru.

Tiralica in kar javni pozivi k pretepu Gorazda Marinčka pa sta samo logično nadaljevanje neverjetnih hujskaških pritiskov politike in medijev, povezanih s projektom Magna Steyr. No, zdaj bo zanimivo videti, kako bo te pozive k nasilju in sovražni govor obravnavala policija oziroma državno tožilstvo.

POVEZAVA
janko2
# 29.08.2017 ob 10:02
@roser, tam ko je ze vse zabetonirano! Ne pa v naravi. Narava je tista ki nam da kruha, ne pa Magma!
RoSeR
# 28.08.2017 ob 23:16
@wasabi ... saj se hecaš a ne? :) Najboljše kar na eno goro :)
ABADON
# 28.08.2017 ob 23:12
V ljubljani se se parkirna hisa ne zgradi brez raznoraznih iniciativ, tako da nalagajte in ne prenasajte odgovornosti razni korosci in podobni...
izo
# 28.08.2017 ob 22:32
In sedaj si eni želijo, da se vse to izvede v 1. fazi, torej bi morala država pohiteti z vsemi njenimi plani. Železniški odsek od glavne železnice je stvar države in ne Magne (saj ona si ne lasti železnice).

ok, ampak zakaj potem neka obljuba magne o izgradnji tira v prvi fazi? govorim o delu v njihovi domeni. tole je postalo en miš maš. če bi bili bolj odkriti od začetka (glede ne vse litanije v medeijih) in kaj dejansko je tukaj vse v projektu, bi bilo lažje.
RoSeR
# 28.08.2017 ob 21:43
@izo ... pa saj ti lepo piše, pa tudi sam sem ti že napisal. Ker se to območje razširja - Magna, logistični center letališča, itd., se je predvidela izvedba železniške odseka, del proti Magni (oz. industrijski coni, ki bo enkrat, če ne bo sedaj Magna) ter proti letališču. Letališče je večja prioriteta, po mojem, zato tukaj sodeluje država. In Magna ima v svojih planih izvedbo svojega dela, torej odcepa na odcepu v 3. fazi ... prvo mora narediti odcep, da lahko naredi Magna odcep na to. In sedaj si eni želijo, da se vse to izvede v 1. fazi, torej bi morala država pohiteti z vsemi njenimi plani. Železniški odsek od glavne železnice je stvar države in ne Magne (saj ona si ne lasti železnice).
m72
# 28.08.2017 ob 20:33
"Nekdanja mariborska župana prepričevala okoljevarstvenike glede Magne v Hočah"

Škoda, da nista bila takrat, ko se je v Mariboru uničevala industrija svetovnega ranga, tako zavzeta.
Julijanna
# 29.08.2017 ob 20:43
Pa saj bi ga lahko s protiargumenti uničili, sej niti postopkov ne pozna, kaj šele vsebine okoljevarstvenih soglasij/dovoljenj.
RoSeR
# 29.08.2017 ob 13:27
@pobrisan ... pa še to. Ko se Stajercu ftrga, lahko se samo še beži. Če pa se vključi še kakšna skupina, potem pa ...
RoSeR
# 29.08.2017 ob 13:25
@guinness ... folk noče razumeti, da namerava Magna postaviti tukaj dvakrat večjo zadevo kot je v Grazu na eni lokaciji.
RoSeR
# 29.08.2017 ob 13:24
@pobrisan ... grožnje so logične in upravičene, ker gre za politično dejanje in ne okoljevarstveno. In ko ima enkrat nekdo nekoga za talca, lahko ta kar hitro sam postane tarča. Izsiljevanja niso nikoli obrodila sadovov.
Guinness
# 29.08.2017 ob 12:07
@roser, tam ko je ze vse zabetonirano! Ne pa v naravi. Narava je tista ki nam da kruha, ne pa Magma!

Mas predlog kaksne taksne lokacije, po velikosti primerne za vse faze? Sicer pa ce mislis, da se Magna gradi v naravi, se nisi kaj prevec pozanimal o zadevi. Takoj zraven predvidene lokacije sta avtocesta in letalisce, ne dalec stran pa je tudi druga industrija.

Enih 5 kilometrov stran je pa tudi precej manj moderna lakirnica podjetja ADK, ki je v lasti Friderika Čečka, vidnega clana Zbora za republiko in sodelovca SDS-a, kjer so delavci na minimalki in se zelo bojijo Magne in konkurence, kar je se samo dodaten razlog zakaj se SDS tako bori proti prihodu podjetja.
Guinness
# 29.08.2017 ob 11:57
POVEZAVA

Pozar report. Dobro vemo na kateri strani in zakaj je ta "neodvisni" novinar.
smukač
# 29.08.2017 ob 10:28
Vsi mirovniki, naravovarstveniki, klimatologi itd. so destruktivci, ki znajo samo kritizirat zahtevat NAŠ denar, da nas "učijo" kaj je za nas prav in narobe, kaj dobro in slabo, ko pa imajo priložnost resnično nekaj naredit pa se skrijejo v mišjo luknjo, kot recimo Lučka Kajfež Bogataj, ko ni imela pogum prevzeti okoljsko ministrstvo in resnično udejanit tisto nemogoče kar oni zahtevajo. Kolikor jih poznam so to ljudje, ki do 10 na kofetkih razpredajo, komu bi delali sive lase in kaj bi naredili, da bi bili čim bolj medijsko eksponirani. Za dobrobit prebivalcev R Slovenije jim je toliko kot za lanski sneg.
Guinness
# 29.08.2017 ob 07:09
Upam, da sedaj zaradi zadnjega cepca Gorazda Marinček-a ne propade projekt. Če ja, bo treba tega gospoda zasužnjiti, da bo delal za 400 ljudi.

Clovek je ze zdaj neke vrste suzenj, dela vecinoma za dolgove svojega drustva, ki ze ima 3 leta blokirane vse racune in se pocasi zapira - to je potrdil ze tudi sam, podatke o blokadi je mozno videt na internetu.

Njemu je Magna verjetno zadnja moznost, da nekaj zasluzi in to je to. Argumentov nima.
izo
# 28.08.2017 ob 20:27
Če magna želela gradit v Ljubljani bi že imeli dovoljenje in ko bi se tovarna zgradila bi imela zeleno fasado in bi se imenovala eko magna, v medijih bi poročali kot velikem uspehu. O teh nevladnih organizacijah nebi bilo ne duha ne sluha...

ni bilo večjega projekta v zadnjih 10 letih v lj, da ne bi bil deležen takšne ali drugačnih inciativ ipd.
hexen
# 28.08.2017 ob 20:03
Cene industrijskih zemljišč v Hočah. Tole je primer zemljišča po ceni malo manj kot 1 milijon za hektar. Komunalni priključki niso na parceli ampak v bližini.
https://www.nepremicnine.net/oglasi-prodaja/spodnje-hoce-poslovna-cona-posest_6021788/

Torej teh (nesojenih ex-kmetijskih) 300 hektarov za Magno na strateško top območju med avtocesto, železnico in letališčem naj bi bilo po spremembi namembnosti na tržišču vrednih vsaj pol milijarde evrov.

Za ta zemljišča bo država kmetom v najslabšem primeru izplačala 10 evrov po kvadratu, kar znese 30 milijonov. Razlika do vrednosti, kolikor so vredna industrijska zemljišča na tistem koncu (500 milijonov), pripada Magni. Država bo Magni ta zemljišča podarila. Ali to drži ali ne? Če ne, kako bo Magna postala lastnica teh zemljišč, koliko bo za njih plačala državi?
hexen
# 28.08.2017 ob 22:51
janko2, briga njih za zdravje, tržna vrednost bodočih Magninih zemljišč lahko preseže 500 milijonov evrov. S tem denarjem bi lahko 25 let izplačevali minimalno plačo 2000 delavcem.
Vprašanje je, kdo bo kasiral. Delovna mesta so samo pesek v oči - tudi če na koncu ne bo nobenega, se bodo zgovarjali, da pač Magna sledi poslovnim ciljem in dela ni.
Igra se največji mafijski posel od TEŠ6 dalje.
janko2
# 28.08.2017 ob 22:37
Toliko prostora je primernega za tako tovarno, pa jo bodo postavili na sredi ravninskega dela 1. kategorne zemlje! Tako da bo uniceno vse kar bo zraslo v bliznji okolici. Problem je, da ne bomo nikoli zvedeli ce jemo zastrupljeno zelenjavo ki bo zrasla v bliznji okolici! Ljudem je bol vazno da so delovna mesta kot zdravje in zivljenje. Denar vas bo pokopal!
Wasabi
# 28.08.2017 ob 21:36
Še zdaj ne razumem, zakaj avstrijci ne postavijo lakirnice! pri njih. Ko je tako eko vse.
izo
# 28.08.2017 ob 19:20
sem pogledal tole in ponavljam, kar sem povedal že v prejšnjem prispevku na to temo:

ta obljuba s tirom odpira še miljon zadev, je pa zame definitivno nelogičen redosled upravnega postopka fazno izdanih gradbenih dovoljenje, saj se torej priključek na tir (ki ga bo očitno država izključno zaradi magne potegnila do njih) z njihove obljubo postal del gradnje 1. faze (ne glede ali gre za ločen objekta ali ne), s tem pa mora biti del postopka za gradbeno dovoljenje, jasno tudi izdaje soglasij (vključno z okoljevarstvenih, hrupa itd itd).
tole no morala država še kako pojasnit, da bo zadeva jasno in čista. zakaj informacije po korakih (pa š to napol na silo), če gre za kr izdatno subvencijo države, torej javnega denarja, (plus tudi izgradnjo tistega tira bo moral nekdo plačat in če gre kvazi za javno zadevo, vemo kdo).
DrMrrr
# 28.08.2017 ob 19:39
Nepredstavljivo in absolutno nedopustno, da se klesti po pravicah strank v postopku. Za pogajanja pa so, kot je pri nas folklora, malce pozni (najprej sila, potem pa posipanje s pepelom in pogajanja?!). Tisti, ki so dajali nerealna zagotovila glede časovnice, naj se izpistavijo. In naj pojasnijo, na kateri podlagi so ta bila dana. In ti so kvečjemu "krivci" za to situacijo.
(Takšen čas, kot pri Magni, pri nas neredko trajajo postopki za pridobitev gradbenega dovoljenja za stanovanjski objekt, če se pri tem spreminjajo prostorski ureditveni pogoji oz. občinski zazidalni načrt.)

Mi je pa žal, če bodo zaradi tega na Štajerskem socialne posledice. A ne da se pristati na logiko, da cilj opravičuje sredstva. Ker s tem pokopljemo pravno državo. Kar pa je skoraj zadnje, kar na nek način še imamo (kolikortoliko urejeno).
Kazalo