Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 32 glasov Ocenite to novico!
Foto: Mateja Brežan
Odličnim prodajnim številkam v nebo sledijo tudi cene. Foto: Radio Koper
false
Igor Masten je prepričan, da smo "trdno" na poti v vnovično pregrevanje nepremičninskega trga. Foto: BoBo
false
Ljubljana je poleg Obale najbolj iskana lokacija. Foto: BoBo
       Novih nepremičnin je malo, postajajo pa zelo drage. Ni redko, da se pričakovane cene v manjših vilablokih na bolj zanimivih lokacijah prodajajo po štiri tisoč evrov za kvadratni meter ali več. Nova stanovanja so praktično razprodana, še preden so zgrajena.       
 Stanka Solar o ponudbi novih stanovanj
Celovški dvori
Celovški dvori so bili razgrabljeni, večino stanovanj pa so pokupili investitorji za oddajanje. Foto: BoBo
false
Po velikem padcu po letu 2008 je bilo pričakovano, da se bo trend obrnil, je dejal Jože Mencinger. Foto: BoBo
       Investitorjem bi svetoval, naj ne kupujejo predragih parcel, kjer ni mogoče realizirati končne prodajne cene pod tri tisoč evri za kvadratni meter, razen vrhunsko dobrih lokacij v centru mesta, kupcem pa, naj ne hitijo, saj se pripravlja zelo veliko, glede na cene rabljenih nepremičnin, relativno ugodnih projektov.       
 Nasvet Zorana Đukića
false
Pri nakupu nepremičnine je pomembna lokacija, lokacija in še enkrat lokacija, je poudarila Stanka Solar. Foto: Stanka Solar
false
Za "poceni" posojila skrbi Evropska centralna banka, ki "sprošča" velike količine denarja v lovu za dveodstotno inflacijo. Foto: Reuters
false
Ni redko, da se stanovanja prodajo tudi po višji ceni od oglaševane, ko se pojavi preveč zainteresiranih kupcev hkrati, je dejal Zoran Đukić. Foto: Zoran Đukić
       Že kot študenta so me v Ameriki prepričevali, da velike krize iz 30. let ne more biti več, saj imajo države in banke zdaj toliko kontrole, da tega ne bodo dovolile, a ni bilo tako, saj je leta 2008 v svetu prišlo do velike krize, ki so jo zakrivile zasebne finančne institucije, okrivili pa so javni sektor, ki ni bil nič kriv, se je pa moral zadolževati in reševati zasebne banke.       
 Jože Mencinger o krizi
false
Povprečna cena novogradnje naj bi se v Ljubljani ustalila pri okoli treh tisočakih za kvadratni meter. Foto: BoBo

Dodaj v

"Nepremičninski trg kaže klasične znake nastajajočega balona"

Se nepremičnine prodajajo kar same?
7. november 2017 ob 06:29
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Rabljena stanovanja na najboljših lokacijah v Ljubljani, kot sta Center in Trnovo, se lahko podražijo tudi do pet ali pa šest tisoč evrov za kvadratni meter," je prepričan strokovnjak za nepremičnine Zoran Đukić.

Slovenski nepremičninski trg znova raste, kar dokazuje rekordno število kupoprodaj stanovanjskih nepremičnin v prvi polovici letošnjega leta, kot je razvidno iz poročila geodetske uprave za leto 2017. Prodanih je bilo namreč kar 17.200 nepremičnin v skupni vrednosti več kot ene milijarde evrov.

Odličnim prodajnim številkam v nebo sledijo tudi cene in na najbolj vročih lokacijah, kot sta Ljubljana in Obala, cene rabljenih stanovanj tako rekoč dosegajo ceno novih. Se je ob pomoči trenutno izredno ugodnega kreditiranja začel napihovati nepremičninski balon ali pa se cene zgolj vračajo na normalno raven?

Nepremičninski trg trenutno v Sloveniji cveti zaradi "poceni posojil in pričakovanja, da se bodo cene še naprej zviševale," je za MMC evforijo na nepremičninskem trgu komentiral ekonomist Igor Masten in dodal, da je "opaziti klasične karakteristike nastajajočega balončka". Rekordnim vrednostim pred krizo še nismo blizu, a smo "trdno na poti, da bomo znova imeli opravka s pregretim trgom", je opomnil.

Prodajo poganja ugodno kreditiranje
Ko nepremičninam začnejo cene rasti, ljudje nanje začnejo gledati kot na naložbeno priložnost v smislu kupiš zdaj in prodaš dražje kasneje. Vlagatelji tako prepoznajo dobro naložbo, vse skupaj pa poganjajo poceni posojila. "Nizek strošek financiranja oziroma velika količina poceni likvidnosti se pozna tudi pri nepremičninskem trgu, večina tega denarja pa se je prelila na borzo, kjer imamo po ciklično prilagojenih indikatorjih historično rekordne vrednosti, ki jih svet še ni videl," je pojasnil Masten in hkrati opozoril, da je balon na svetovnih borzah prisoten že nekaj let.

"Glavni razlog za dvig cen nepremičnin je velik padec po letu 2008, slej ko prej se je moral trend obrniti nazaj navzgor proti ravnem, kjer so cene že bile, gradbeništvo, ki je bilo takrat močno pretirano, je na primer še vedno 40 odstotkov niže," pa je dvig cen nepremičnin komentiral ekonomist Jože Mencinger, ki je prepričan, da se na slovenskem nepremičninskem trgu za zdaj še ne napihuje balon, ampak se cene vračajo na normalno raven.

"Posojila za gospodarstvo se sploh še ne povečujejo, se pa zelo hitro povečujejo za prebivalstvo, a je slovensko prebivalstvo zelo nezadolženo v primerjavi z drugimi Evropejci," je pojasnil in dodal, da se Slovenci največ zadolžujejo prav zaradi stanovanj. Če bi se takšna rast zadolževanja, ki ga omogoča "poceni" kreditiranje, nadaljevala še nekaj let, bi to tudi v Sloveniji lahko postalo problem, je opozoril.

Nespecifičen slovenski trg nepremičnin
V Sloveniji drobnoprodajni segment bančnih portfeljev ni bil nikoli problematičen, se je strinjal tudi Masten in dodal, da bančna luknja ni nastala zaradi financiranja predragih stanovanj. Čezmerna zadolžitev prebivalstva zaradi nepremičnin ni nikoli predstavljala nevarnosti, glavni problem slovenskih bank so bila posojila podjetjem, je spomnil. Slovenski položaj je specifičen, saj je v Sloveniji lastniških več kot 80 odstotkov stanovanj.

"Slovenija ima ogromno lastniških stanovanj, najemnih je zelo malo, kar je posledica socialističnih časov, ko so s posojili ljudje gradili, odplačevala pa jih je inflacija," je dejal Mencinger in hkrati spomnil tudi na Jazbinškov zakon, s katerim so ljudje postali lastniki družbenih stanovanj, v katerih so prebivali.

Mencinger: ECB-jev finančni balon se napihuje
Kako je gospodarsko in finančno dogajanje na borzi povezano z nepremičninskim trgom? "V borzno dogajanje osebno ne verjamem, borze napihuje predvsem denarna politika, ki ustvarja velike količine denarja, ki se ne preliva v kredite, ampak ostaja na finančnih trgih in gre v nakupe delnic, to pa vodi v velik finančni balon, ki ga ustvarja Evropska centralna banka (ECB); ta je doslej mesečno kreirala 80 milijard evrov novega primarnega denarja (do marca 2017), gre za skoraj dvakratni letni BDP Slovenije," je odvrnil Mencinger, da se bodo posledice "kvantitativnega sproščanja" denarja, ki omogoča poceni kreditiranje, pri ECB-ju slej kot prej pokazale, saj bo "balon najverjetneje počil".

ECB-jeva denarna politika po Mencingerjevih besedah ne deluje, saj bi ničelne oziroma celo negativne obresti morale spodbuditi naložbe, pa ni tako. "Nov poceni denar ne gre nikamor, ampak ostaja v finančnem sektorju, kjer se kopiči, deloma celo banke denar, ki ga ne potrebujejo, posojajo nazaj centralni banki za negativne obresti; svojčas je bilo normalno, da če si nekomu posodil denar, si zaslužil z obrestmi, zdaj pa plačuješ za to, da ti denar sploh spravijo," je poudaril paradoksalni položaj, da "banke zdaj živijo zgolj od plačilnega prometa".

Bodo cene znižale novogradnje ali nova kriza?
"Novogradnje bodo deloma zbile ceno, a za to bo treba nekaj časa. Novogradnje ta hip so dograjevanje tistega, kar so leta 2008 in 2009 opustili, kar so napol zgradili, pa je potem propadalo, ali pa so bile gradbene jame v tisti evforiji skopane, šele zdaj pa se te jame počasi polnijo," je odvrnil Mencinger. "Že kot študenta so me v Ameriki prepričevali, da velike krize iz 30. let ne more biti več, saj imajo države in banke zdaj toliko nadzora, da tega ne bodo dovolile, a ni bilo tako, saj je leta 2008 v svetu prišlo do velike krize, ki so jo zakrivile zasebne finančne institucije, okrivili pa so javni sektor, ki ni bil nič kriv, se je pa moral zadolževati in reševati zasebne banke," je še dodal.

Cene nepremičnin bo znižala šele naslednja gospodarska kriza, ki jo bo najverjetneje povzročila "motnja" v obliki nove finančne krize, ko bo počil balon, je odvrnil Masten in hkrati opozoril, da je zdaj bančni sistem bistveno bolj robusten in sposoben absorbirati tovrstne pretrese, ker je mnogo bolje kapitaliziran kot pred zadnjo krizo. Na vprašanje, kdaj bo počil balon, pa je diplomatsko odvrnil: "Prav kmalu še ne, v 12 mesecih še ne." Se pa to lahko zgodi ob zviševanju obrestne mere, čeprav v centralnih bankah upajo, da se bo zgodil "lahek pristanek", ne pa pok balona.

"V prihodnjih letih bo samo v Ljubljani prišlo na trg približno 2.500 stanovanj. To pa je že število, ki lahko preseže povpraševanje. Posebej zato, ker se v glavnem gradijo stanovanja višjega cenovnega razreda, kupna moč pa še vedno ni tako visoka, saj mladi pari in družine, ki so brez staršev, babic in dedkov, niso zmožni nakupa," je za MMC poudarila direktorica nepremičninske agencije Stan Stanka Solar.

Se nepremičnine prodajajo same?
"Lahko potrdim izjavo, da se prodajajo same, saj je povpraševanje res veliko, promet se hitro odvija, stvari pa so zelo likvidne," je za MMC potrdil direktor nepremičninske agencije Stoja Zoran Đukić in dodal, da vse skupaj spominja na leti 2005 in 2006, preden je udarila zadnja kriza. "Sedem let smo čakali, da je trg dosegel dno, ljudje so se stiskali v najemih ali pri starših in čakali, drug razlog pa je trenutno zelo aktivno financiranje bank po izredno ugodnih pogojih," je sklenil.

Izredno nizka fiksna obrestna mera je po Đukićevih besedah povzročila, da je "ponovno matematika postala zanimiva za investitorje, ki stanovanja oddajajo. Če kupiš s posojilom z dvoodstotno fiksno obrestno mero, stanovanje pa oddajaš z od 4- do 5-odstotnim donosom, se posojilo sam odplačuje, pa še za davke ostane".

"Povpraševanje je predvsem po manjših stanovanjskih enotah na dobrih lokacija, primernih za naložbo, in daleč presega ponudbo. Med današnjimi kupci se povečuje število tujcev, česar v letih pred krizo ni bilo," pa je dejala Solarjeva.

Najbolj vroče v centru Ljubljane, sledi Obala
Največje povpraševanje je po Đukićevih besedah v centru Ljubljane, takoj za njo pa sledijo lepši kraji ob slovenski obali. "Razlog teh nakupov je pogosto kratkoročno oddajanje turistom, in sicer tudi prek aplikacij, kot sta Airbnb in Booking.com," je poudaril. Drugje po Sloveniji neke evforije ni opaziti, razen morda v Novi Gorici, kjer prav tako primanjkuje stanovanj, je dodal.

Cene so že blizu vrha, tako da naj veliko prostora za dodatne podražitve ne bi bilo več. "Rabljena stanovanja se bodo morda še podražila, sploh najboljše lokacije v Ljubljani, kot so Center, Trnovo, Argentinski park itd., stanovanja, velika 50 ali 60 kvadratnih metrov, s parkiriščem in vsem, se lahko podražijo tudi do pet ali pa šest tisoč evrov za kvadratni meter," je navedel, kje v Ljubljani cene dosegajo najbolj vrtoglave številke. A to so zgolj ekstremni primeri, realna povprečna cena novogradnje se bo po njegovih besedah v Ljubljani ustalila pri okoli treh tisočakih za kvadratni meter.

"Novih nepremičnin je malo, postajajo pa zelo drage. Ni redko, da se pričakovane cene v manjših vilablokih na bolj zanimivih lokacijah prodajajo po štiri tisoč evrov za kvadratni meter ali več. Nova stanovanja so praktično razprodana, še preden so zgrajena," je potrdila tudi Solarjeva.

Celovški dvori: 600 ponudb za 60 stanovanj
Razprodaja Celovških dvorov v Ljubljani po Đukićevih besedah na trg nepremičnin ni imela nikakršnega vpliva, saj je v Ljubljani pomanjkanje stanovanj tako veliko, da "bi lahko imeli še troje Celovške dvore, pa se ne bi spremenilo nič". Pri prodaji Celovških dvorov je povpraševanje tudi do desetkrat preseglo ponudbo. "Imeli smo od 500 do 600 ponudb za od 60 do 100 stanovanj v treh fazah prodaje," je navedel.

"Celovški dvori so se v zadnjem delu prodajali po tržnih cenah, večina stanovanj pa je bila prodana investitorjem za oddajo v najem. Zanimivo bo opazovati, kaj se bo s ceno teh stanovanj dogajalo v prihodnje," je pojasnila Solarjeva.

Kako realne so oglaševane cene?
Med krizo so bile realizirane tudi do 30 odstotkov nižje cene od oglaševanih, zdaj pa ni redko, da se stanovanja prodajo tudi po višji ceni od oglaševane, ko se pojavi preveč zainteresiranih kupcev hkrati, je izpostavil Đukić. "Investitorjem bi svetoval, naj ne kupujejo predragih parcel, kjer ni mogoče realizirati končne prodajne cene pod tri tisoč evri za kvadratni meter, razen vrhunsko dobrih lokacij v centru mesta, kupcem pa, naj ne hitijo, saj se pripravlja zelo veliko, glede na cene rabljenih nepremičnin, relativno ugodnih projektov," je svetoval Đukić.

Po besedah Sojerjeve je v določenih primerih ceno mogoče znižati za kakšnih pet odstotkov, v primeru zares zanimivih nepremičnin pa je dosežena cena pogosto lahko celo višja od oglaševane. "Ob nakupu nepremičnine s hipotekarnimi posojili bi svetovala previdnost in upoštevala glavno pravilo, da je pri nakupu nepremičnine pomembna lokacija, lokacija in lokacija oz. par kvadratnih metrov manj na iskani lokaciji je bolje kot par kvadratnih metrov več na manj iskani lokaciji," pa je sklenila Sojerjeva.

Gorazd Kosmač
Prijavi napako
Komentarji
nemi
# 07.11.2017 ob 07:33
Vlada se ukvarja pa z nedeljskim delom trgovk. To, da pa mora povprečen delavec delati 6 mesecev za 1 kvadratni meter, se jim pa ne zdi alarmantno.
AM
# 07.11.2017 ob 07:32
"Nepremičninski trg kaže klasične znake nastajajočega balona"

Končno se je začelo o tem poročati !

Naloga države pa je, da to prepreči ! Kako ? Na trg je potrebno ponuditi veliko najemnih stanovanj z zmerno najemnino, tako da ljudje ne bodo razmišljali o nakupu. Cene bodo tako padle, ljudje pa se ne bodo do konca zakreditirali, ampak bodo denar raje namenili storitvam slovenskih podjetnikov: Več bo dopustov, več bo nove opreme v stanovanjih, več ko prometa pri gostincih....

Le zakaj vlada ne naredi tega ??
Flegica
# 07.11.2017 ob 07:54
Dragi moji-če vam na zazvoniji alarmi ob takih izjavah da je popolnoma normalno da je cena za flet v trnovem 5-6 k potem ne vem no...realno je kvaliteta 97% nepremičnin v Lj več kot porazna. In je realno bol primerna za rušitev kot pa nakup. Od popolnoma zgrešenih tlorisov, slabih materialov itd. Trg nepremičnin je totalen magijski posel in ni mi jasno od kje res tako povpraševanje ker pri takih cenah raje kupim flet na Dunaju! Samo podatek da je povprečen zaslužek gradinca pri gradnji stanovanjskih nepremičnin v Nemčiji okoli 15% pri nas pa so bili zaslužki čez 100% pred krizo pove kaku nategunski je trg in kako idiotsko državo imamo kjer se recimo stanovanjski sklad obnaša kot privatna firma in ponuja stanovanja za 4K z širino dnevne sobe 2 metra (zeleni gaj). Kriza je realno pokazala kaj so prave cene v Lj-to sedaj je samo uvertura v novo katastrofo.
mmeeddoo
# 07.11.2017 ob 07:44
Največja težava v Sloveniji bo, ko tisti, ki so ali še vedno mnogo preplačujejo stanovanja, ne bodo dovolili realnih vrednosti.

Jaz še vedno trdim, da v Lj, moderno novo stanovanje, z vsemi plačanimi delavci, dobavitelji in dobički, ne bi smelo presegati 900€/m2.
Si predstavljate kaj se zgodi z vsemi temi hazarderji, če se začnejo neprofitna stanovanja dejansko prodajat brez profita in podkupnin?
zapravico
# 07.11.2017 ob 07:46
Nikoli ne verjemi bankam
mmeeddoo
# 07.11.2017 ob 07:34
"ljudje so se stiskali v najemih ali pri starših "

Ti ljudje se še vedno stiskajo pri starših in redki si lahko privoščijo najemnino oz. kakor gre to v Sloveniji, da nekomu drugemu odplačajo stanovanje.
webman
# 07.11.2017 ob 07:20
Bo pa zanimivo, kako bodo ob vrednotenju nepremicnin vsi jokal ko bo njihova 6tisoč/m2 kupljena nepremičnina tudi toliko ocenjena in obdavčena.
GoodFella
# 07.11.2017 ob 08:15
Stanovanjska politika v tej državi je katastrofalna in usmerjajo jo špekulanti z nepremičninami, potem pa imamo takle "londonske" cene.
sosman
# 07.11.2017 ob 07:23
Hmm, "garaža" po 3k na m2, ali konkretna hiša izven LJ, težka odločitev.. not.
lozb
# 07.11.2017 ob 08:13
Jaz osebno sem se raje odločila za nakup izven LJ, v Kamniku, kjer imaš prav vse na dosegu roke - od trgovskih centrov, mestnega središča, narava in parki... Pri tem mi je bilo bolj pomembno, da imam samostojno hišo, dovolj prostora in še vrt, da se ne počutim čisto natlačena in ujeta. Za ceno, za katero sem dobila hišo bi mogoče dobila garažo v okolici LJ.

Ne vidim zakaj bi kupoval stanovanje v LJ, ker kot je že nekdo napisal, so res v groznem stanju in izjemno majhna, še posebej glede na ceno + živiš še z 50 sostanovalci v istem bloku/meščanski hiši. Torej se strinjam z nepremičninskimi agenti, da se splača v LJ kupovati samo, če si investitor in oddaš nato to luknjo nekomu v najem/AirBnB. Ampak nismo vsi enako misleči, tako da, če ti nakup takega stanovanja v LJ ustreza, super. Luksuzna stanovanja pa so sploh samo domena elite in zopet investitorjev.
el CARTEL
# 07.11.2017 ob 08:04
da bi balon uspešno počil, kar bi bilo ugodno za kupce in neugodno za velike investitorje tipa banke, bi bilo potrebno predvsem dvoje:

1. uvesti davek na nepremičnine
2. razbustiti DUTB ali pa jim vsaj preprečiti da se vtikajo v povpraševanje in ponubo stanovanj. namreč DUTB je odkupoval "nasedle nepremičninske investicij" (torej z našim davkoplačevalskim denarjem kupoval stanovanja po predragih cenah, samo zato, da jim cena ne pade - nato umetno ustvarjal pomanjkanje ponudbe s tem ko je "doziral" stanovanja na trg). v resnici pa bi cena teh stanovanj padla, ker je bila kriza in ljudje niso mogli kupiti niti po znižanih cenah stanovanj.

sedaj, ko pa krize ni več, pa dvomim, da je zvišanje cene upravičeno - plače niso šle tako zelo gor v priemrjavi z 2008
Vongobongo
# 07.11.2017 ob 07:56
Lani je blo 170.000 praznih stanovanj v Slo. Kok jih je letos?
Deep_G
# 07.11.2017 ob 09:16
Edina nepremičnina karero si lahko privoščim je Golf III s prepihano dihtungo.
džeko
# 07.11.2017 ob 06:56
Pol bodo pa jokcali ko bodo obresti zrasle....
DLeagueStar
# 07.11.2017 ob 08:35
Ponudba- pohlep- povprasevanje.

Pri nas gre vedno vmes za pohlep, ker nekateri na vsak nacin vidijo ogromno zasluzka v stanovanjih in se cene napihujejo brez kontrole.

Poznam dosti primerov (in to jih je verjetno se zelo malo), ki jih ne briga ali imajo stanovanje polno ali prazno, samo da dobijo kolikor zahtevajo in pika. Pa nima veze a je stanovanje prazno ze vec kot eno leto in sploh ni toliko vredno- ker ima nekdo v isti soseski komplet prenovljeno stanovanje na prodaji za 300.000€, ga bo imel tudi on.

Res smo kratkovidni. Se 2 leti nazaj so vsi jamral kaksna kriza je, takoj ko si pa gospodarstvo opomore in folk pride do neki dnarja se pa vrzemo na glavo nazaj isto luknjo kopat. Cez 5 let pa spet jamranje kako je tezko pa kako se nic ne prodaja.
hizli tren
# 07.11.2017 ob 07:16
Problem je da je nepremičnin premalo, saj se nič ni gradilo. Zato so visoke cene.
Pa se nategunski javni stanovanjski sklad odkupuje nasedle projekte po previsoki ceni.
Peca
# 07.11.2017 ob 09:59
3000€/m2 za novogradnjo? Upam, da tukaj mislite nadstandardna stanovanja na elitnih lokacijah!
Več kot 1500€/m2 ne vzdrži slovenskega standarda! Jaz si s plačo 1800€, ne morem kupiti novega 1-sobnega stanovanja! In NE! Ne bom se zakreditiral za 30 let! Več kot 10 let je prevelik riziko! Očitno vas kriza 2008 ni nič naučila.
SamoRes
# 07.11.2017 ob 09:45
Tako kot piše, kdor nima babic in premožnih staršev si stanovanja v Ljubljani ne bo kupoval za prvo bivanje, špekulantom z več stanovanji pa naj država nabije davke na drugo nepremičnino.
mihael1
# 07.11.2017 ob 08:33
Mnogi mediji s svojimi zainteresiranimi strokovnjaki pravzaprav povzročajo evforijo.

Zainteresirani strokovnjaki so pa nepremičninarji , ki bi radi delali posel in na veliko razlagajo , da je treba kupit.

In tako zares nastaja balon.
elGringo
# 07.11.2017 ob 08:22
jaz bom kr lepo pocakal na novo krizo... pol pa akcija u shopping :)
prizemljen
# 07.11.2017 ob 07:44
hizli tren

Pri vseh praznih hišah in stanovanjih? Aja, niso na elitnih lokacijah.

mmeeddoo

Velikokrat se sploh ne stiskajo, ampak iščejo v graščinah s tremi stanovanj. Ali pa razmišljajo ali bi živeli v x-nadstropju pri njenih ali pri njegovih, potem pa zgradijo ali kupijo novo, da ne bo prepira. Pri tem se po možnosti zakreditirajo. Oboji starši pa postanejo ubogi upokojenci, ki nimajo dovolj niti za položnice.
zigag
# 07.11.2017 ob 10:51
Pa dobro no, sedaj vas imam novinarji pa že počasi dovolj. Vsak dan posiljevanje s temi nepremičninskimi "novicami".

In če je za razliko od včeraj, danes pozitivno, da ste omenili prenapihnjenost balončka, ki bo zdaj zdaj počil, vas za ostalo ne razumem povsem.

Kdo je naročnik v ozadju, vas sprašujem? Kajti tega ne objavljate na lastno pest, saj imate mnenja le "izbranih strokovnjakov" za nepremičninski trg. In če mnenja akademikov še nekako razumem, da bodo imeli vedno svoja in prav take analize, me zanima, zakaj vedno ene iste agencije in njih ljudi sprašujete za nasvet?

Ogromno podobnih novic smo od istih ljudi tocno teden ali dva nazaj brali. Zakaj potem ne vprašate še koga drugega?

Obenem, lepo vas prosim glede zaželjenih lokacij.

Živiva s partnerko na tej kao opevani lokaciji, ki je kao top in oh in sploh sodec po tem prispevku, kajti tu so cene kao najvišje. To je Trnovo in center Lj, ki ga omenjate. Res je blizu centra in ce imas tu službo je ok zaradi bližine, ampak dajte se malo prej pozanimat pa pojdite na teren. Tu pri tunelu pod gradom imamo gradbišče non stop in petek in svetek že vsaj od pomladi. Bivši propadli kraški zidar in sedaj nek investitor, ki dela kao luksuz. Ker živim blizu, vam povem, da to se dela malo po naše, kvadratura pa tudi ne bo luksuzna in ko boš odprl okno je smog iz tunela. Tu na Prulah ratuje pravo mravljišče,nič kaj bolje ni čez Ljubljanico, kjer imajo druge probleme stanovalci bloka s parkiranjem pa še bi lahko našteval. Vsak konec Lj je lep. Koseze, Bežigrad, Savsko, Fužine, Rudnik, Vič. Ampak ustvarjanje neke fame o tem, kako je tukaj kao ful fency je pa prevec.

In potem, ko preberem, da pišete, da naj bi bile tu cene tudi do 6000€/kvadratni meter se mi kocine naježijo. Pa dobro, a mislite, da smo na Dunaju ali v Parizu? To je Ljubljana. Lepa je. Ampak na lokaciji, ki jo lahko komentiram, to je Prule oz Trnovo, razen blokov iz Juge in stanovanjskih hiš tu ni vil, vsaj ne večini in povprečni sosedje smo cisto navadni ljudje, s povprecnimi placami. Vsaj ne takimi, ki bi komot odšteli za kv.meter 6k€. Sedaj mi pa prosim novinarji, ki ste stali za prispevkom, razlozite v naslednjem, zakaj tako pretiravate pri oceni?
Da se potem oni, ki kao zivijo drugje, sprašujejo kaj zamujajo oz kako nečesa nimajo?

Ustvarjanje lažne potrebe po nečmem, kar "golob na strehi", če se izrazim metaforično, saj ne poveste, da vrabec v roki je pravzaprav že golob, samo radi bi v ljudeh vzbudili neke potrebe kaj?

Ne pocnite tega.

Raje analizirajte zakaj je stanovanjski sklad tak kot je, kaj drzava in konkretno ta vlada naredi oz mnogo bolje česa ne naredi za sprostitev trga, pri čemer za nasvete poglejte komentarje komentatorjev pod vašo vcerajšnjo novico: "Se je nepremičninski trg že sprostil?" In tako naprej.

Ampak ne pojdte se več rumeno medijskega poročanja o stanju na nepremičninskem trgu s promoviranjem nepremičnskih agencij.
Prismuknjen
# 07.11.2017 ob 08:22
Slovenija ima ogromno lastniških stanovanj, najemnih je zelo malo, kar je posledica socialističnih časov, ko so s krediti ljudje gradili, odplačevala pa jih je inflacija

Toliko o tezi, da je v Jugi prevladovala blaginja.

Mencinger in hkrati spomnil tudi na Jazbinškov zakon, s katerim so ljudje postali lastniki družbenih stanovanj, v katerih so prebivali.

Nekateri so jih kupili tudi po 6. Tako so se rodili nepremičninski baroni.
HOR
# 07.11.2017 ob 10:39
Že zdavnaj bi morala intervenirat država z gradnjo pravih poceni socijalnih stanovanj!
Če bi seveda bila servis državljanov, ne pa kapitalskih interesov ozkih skupin nasproti večini...
Peca
# 07.11.2017 ob 10:06
Flegica# 07.11.2017 ob 07:54
Samo podatek da je povprečen zaslužek gradinca pri gradnji stanovanjskih nepremičnin v Nemčiji okoli 15% pri nas pa so bili zaslužki čez 100% pred krizo pove kaku nategunski je trg in kako idiotsko državo imamo kjer se recimo stanovanjski sklad obnaša kot privatna firma in ponuja stanovanja za 4K z širino dnevne sobe 2 metra (zeleni gaj). Kriza je realno pokazala kaj so prave cene v Lj-to sedaj je samo uvertura v novo katastrofo.


Odlično povedano!!!

če vam na zazvoniji alarmi ob takih izjavah da je popolnoma normalno da je cena za flet v trnovem 5-6 k potem ne vem no.


...si raje kupim stanovanje na Dunaju ali v Berlinu!
lozb
# 07.11.2017 ob 08:21
prizemljen

Bolje kredit, ki bo odplačan ko grem v pokoj, kot pa najem, ko bo moja pokojnina 400-600€. Ampak tako je moje mišljenje.

Glede komentarja o ''ubogih upokojencih'' in pokvarjenih ''ta mladih'' ker si drznejo kupiti nekaj svojega pa tako, osebno raje živim samostojno, kot pa nenehno pričkanje in na koncu včasih nisi niti lastnik ničesar, kadarkoli te lahko vržejo na cesto...
Binder Dandet
# 07.11.2017 ob 10:57
@el torr:
"Danes, ko je Euribor negativen, je to res.
Ko se vrne na 2-3%, bo najem spet cenejši....tako kot je bil pred desetimi leti.

Pa čeprav marsikomu ne gre v glavo, kako je lahko 300 EUR najema za nepremičnino ceneje kot 450 EUR kredita za enako nepremičnino, ki bo čez 25 let moja last."

Ni bistveno, kaj je cenejše danes (za čas aktivnega življenja). Bistveno je, kaj bo cenejše, ko boš šel v pokoj. Dejstvo je, da nihče od najemnikov ne nalaga razlike na poseben račun, da mu bo služila za plačevanje najemnine v letih, ko bo odvisen od slabe pokojnine.
Peca
# 07.11.2017 ob 10:01
AM# 07.11.2017 ob 07:32
Naloga države pa je, da to prepreči ! Kako ? Na trg je potrebno ponuditi veliko najemnih stanovanj z zmerno najemnino, tako da ljudje ne bodo razmišljali o nakupu. Cene bodo tako padle, ljudje pa se ne bodo do konca zakreditirali, ampak bodo denar raje namenili storitvam slovenskih podjetnikov: Več bo dopustov, več bo nove opreme v stanovanjih, več ko prometa pri gostincih....

Le zakaj vlada ne naredi tega ??


Ker imajo ti tvoji politiki vsi neka podjetja še poleg svoje funkcije, ki ravno od vseh teh stvari, ki so v državi narobe, zelo dobro živijo!
fah-q
# 07.11.2017 ob 10:56
včasih se splača kupit, včasih prodat...ampak članki na rtvslo so pa redni, vedno strašijo z višjo ceno in vsak milimetrski dvig prodaje česarkoli zaradi bogvekakega razloga razlagajo kot #nepremičnine letijo v nebo...ergo"kupujte takoj, na kredit..." to je barabija. očitno kupujejo za investicijo-zdej bi radi pa še reveže potegnili v kredite...

ljudje, po pameti....nepremičninski agent bo VEDNO trdil, da je danes super čas,jutri bo pa 300% višja cena...če bi blo res bi on sam počakal in prodal po višji ceni....
pepar
# 07.11.2017 ob 10:44
Tako malo za vmes.
A ni malo čudno,da se v nepremičnine,ki ne proizvajajo nič iz bank skozi poceni kredite meče tako enormne vsote denarja,ker počilo bo vsekakor,samo nihče si noče priznat.
Skratka čaka nas nova dokapitalizacija bank,,novo zadolževanje države (nas državljanov) in novo izsiljevanje s strani mednarodnih finančnih ustanov.
Politiki pa glave v pesek in veselo naprej.
Grozovito.
Jon
# 07.11.2017 ob 18:16
Slovenija je menda lepa dežela. Tudi sam menim, da je narava čudovita, ampak to kar so ustvarili ljudje pa prav nasprotno. Nepremičnine so narejene so na hitro iz neprijaznih materialov, z nizkimi stropi, slabimi tlorisi, zadnja leta pa še pobarvane z nemogočimi barvami. Ampak tisto kar je najbolj očitno je, da med seboj niso usklajene, niso v harmoniji. Kot bi se oblike in barve med seboj pretepale. Mislim, da so za slovenski gradbeni kič najbolj zaslužni urbanisti.
pobrisan
# 07.11.2017 ob 14:30
el CARTEL

da bi balon uspešno počil, kar bi bilo ugodno za kupce in neugodno za velike investitorje tipa banke,
---------------

Zato pa je treba NLB čimprej prodat. Ko bo balon počil, bo spet sledila dokapitalizacija.
fritaja
# 07.11.2017 ob 13:14
Zadeti Derviš
# 07.11.2017 ob 10:27
Visoke cene nepremičnin --> več najemnikov, ki si ne morejo privoščiti nakupa
Več najemnikov --> dražje najemnine


To ne drži. Do 2008 so cene nepremičnin rasle precej hitreje od najemnin, po krizi pa se najemnine niso toliko znižale, kot cene nepremičnin. Po mojem zato, ker so najemnine bolj odvisne od tekočih prihodkov prebivalstva kot od špekulacij glede rasti.
rdečinavijač
# 07.11.2017 ob 10:04
Pri prejšnji krizi so bile morke sanje večine tu, da bodo vene v ljubljani 1500€/m2 ali celo samo 1000.
In da je pametno čakat in čakat. Lepo ste spet dočakali povpračje 3000€/m2. Dajte še malo čakat.

Pa še enkrat povem kar sem pred kakim tednom. Sloh ne more biti dileme med 60m2 stanovanja v ljubljani ali 10-15 let stara hiša s 400m2 zemljišča na Vrhniki. Ampak eni tega nikoli ne bodo razumeli.
ElTorro
# 07.11.2017 ob 09:34
Pol bodo pa jokcali ko bodo obresti zrasle

To sem rekel že pred časom.....zdaj so ubogi tisti, ki so jih banke zavedle s franki, jutri bodo ubogi tisti, ki so bili zavedeni z nizkim Euriborom....
smallbudget
# 07.11.2017 ob 10:14
@elGringo
jaz bom kr lepo pocakal na novo krizo... pol pa akcija u shopping :)

Ne bo ti potrebno dolgo čakati.
Seneca
# 07.11.2017 ob 09:21
jaz bom kr lepo pocakal na novo krizo... pol pa akcija u shopping :)

Zaradi nizkih obrestnih mer je prava odločitev takojšen nakup nepremičnine, čakati dokler vrednost raste, prodati tik pred krizo in kupiti novo, večjo nepremičnino v času najnižjih cen v največji krizi! :)
boro007
# 07.11.2017 ob 23:20
@fritaja

ThePianoGuy
# 07.11.2017 ob 10:22
Nepremičnina nikoli ni bila in ne bo slaba investicija. Kam bi pa ti investiral denar?

torej so po tvojem vsi razen Slovencev (in ostalih balkancev) idioti, ker denar investirajo drugam, ne le v nepremičnine. :)


Ja ja investirajo, ampak dvomim da ti veleinvestitorji nimajo rešenega stanovanjskega problema... Najprej si povezni kapo na glavo, potem so pa na vrsti finančne malverzacije.

Vsi zagovarjate investicije, kot da so le te vedno pozitivne. Če investiraš v svoje PRVO stanovanje, to vsekakor ni zgrešena investicija. Kot pa je že nekdo komentiral, tisti ki živijo v podnajemu le redko razliko porabijo smiselno. Običajno si na ta račun privoščijo boljši avtomobil.
MikiSkokc
# 07.11.2017 ob 10:23
Na trg je potrebno ponuditi veliko najemnih stanovanj z zmerno najemnino, tako da ljudje ne bodo razmišljali o nakupu.

To sicer ni nobeno zagotovilo, da balon ne nastaja in ne poči. Balon samo pomeni, da nekaj ni dolgoročno vzdržno in tudi poceni državna stanovanja niso nujno dolgoročno vzdržna oz. lahko porušijo dolgoročno vzdržnost trenutne situacije...
Poleg tega ni problem, da ljudje razmišljajo o nakupu stanovanja, ampak da razmišljajo o investiciji v stanovanja, ki jih bodo oddajali, ali preprodajali naprej. Če se trend ne ustavi dovolj hitro, slej kot prej zmanjka povpraševanja, s tem pa investicija propade. Država bi lahko s svojim konkurenčnim vmešavanjem to tudi pospešila, če ne celo direktno povzročila. Skratka ni tako enostavno...
mmeeddoo
# 07.11.2017 ob 10:00
Vsakemu državljanu Slovenije eno nepremičnino brez kakršnih koli davkov. Dva zakonca - dve nepremičnini - dve vili.

Vsako naslednjo obdavčiti z 1/5 vrednosti.
Če pa se oddaja, pa zopet neobdavčeno (razen davek od prometa), vendar uvesti kapico na 1/60 vrednosti nepremičnine.

Kdor potrebuje nepremičnino zase, bo v tem primeru prišel do nje po realni ceni. Tistim, ki pa bi bogateli z njimi, se pa ne bo več splačalo "sedeti" na njih ali jih oddajati. Oddajal bo samo nekdo, ki tisti čas še ne potrebuje stanovanja, vendar ga v kratkem bo.
ElTorro
# 07.11.2017 ob 18:57
Bistveno je, kaj bo cenejše, ko boš šel v pokoj. Dejstvo je, da nihče od najemnikov ne nalaga razlike na poseben račun, da mu bo služila za plačevanje najemnine v letih, ko bo odvisen od slabe pokojnine

To, da večina ne zna računati še ne pomeni, da matematika laže.
tore
# 07.11.2017 ob 11:37
večina stanovanj pa je bila prodana investitorjem za oddajo v najem.

Torej to nenadno povečanje povpraševanja po nepremičninah ni zaradi reševanja lastnega stanovanjskega problema, ampak zaradi reševanje problema negativnih obrestnih mer (glede na inflacijo), ki ga imajo varčevalci na bankah.
Krivec za to je pa ECB (in naša BS) z politiko negativnih obrestnih mer za varčevanje. Če bi bile obrestne mere normalne, balona ne bi bilo.
raintaker
# 07.11.2017 ob 10:55
@elGringo
jaz bom kr lepo pocakal na novo krizo... pol pa akcija u shopping :)


Ja kje si bil pa 2 leti nazaj. Sredi 2015 je bilo popolnoma jasno, da je bilo dno doseženo konec 2014, če si redno spremljal trg. Meni je bilo po eni dražbi, kjer so ljudje tudi za 30% dvignili cene in se je večinoma prodajalo dražje kot na prejšnji dražbi za ista stanovanja vse jasno.
bitner
# 09.11.2017 ob 18:07
"Celovški dvori so bili razgrabljeni, večino stanovanj pa so pokupili investitorji za oddajanje."

Tukaj vse pise kdo v veliki vecini pokupi stanovanja na trgu. Na tem podrocju bi drzava mogla uvesti varovalko...
boskid
# 09.11.2017 ob 14:48
@fritaja

Plačevati najemnino in varčevati je možno le, če živiš pri mamici.

Združenje želi, da banke sanirajo lopovske kredite, kar lahko država uredi z zakonom, če ne, bo posledice nosila država. Ta je bila dolžna ustaviti švicarske kredite, pa je gledala stran.
Mundus
# 08.11.2017 ob 21:18
Rabljena stanovanja se bodo morda še podražila, sploh najboljše lokacije v Ljubljani, kot so Center, Trnovo, Argentinski park itd.,

Tako pravi direktor nepremičninske agencije, ki ima v lasti stanovanje na edini mikrolokaciji, ki jo izrecno omeni, da naj bi se podražila ...
In zaradi ovc, ki sledijo takemu napihovanju,ima najbrž celo prav.
galoper
# 08.11.2017 ob 12:23
So se nepremičninarji s pretiranimi špekulacijskimi nakupi zainvestirali in hočejo pretentati kupce?
Bahami
# 07.11.2017 ob 18:19
Pa ne samo nepremičinskega....
Hehe, kako je že tista...Gospodje, ki "vedo", zapuščajo stranska vrata bordelov še preden vanj uletijo blue angelsi.
timoti
# 07.11.2017 ob 17:35
Guzijo nas, in samo še bolj nas bodo guzili.. nazaj v sužnjelastništvo gremo, filmu se pa sanja ne.
izo
# 07.11.2017 ob 12:25
ponos, kollikokrart je treba še razložit, da davek na nepremičnine asamo nadomešča že obstoječe dajatve (no, zavisi, kako bodo naredili indeksacijo ipd). zaradi mene ga komot zmanjšajo ali celo ukinejo na prvo nepremičnino, point je samo, da se enkrat začne pobirat vsem, da ne bo folk sedel na nepremičninah, ki jih nucajo vemo za kaj. od bank naprej..
Kazalo