Novi prvi mož Volkswagna  je postal Matthias Müller, ki je bil do zdaj na čelu Porscheja. Foto: EPA
Novi prvi mož Volkswagna je postal Matthias Müller, ki je bil do zdaj na čelu Porscheja. Foto: EPA
false
Volkswagen je zaradi prirejanja izidov o izpustih na udaru hudih kritik. Foto: EPA

Ob nastopu funkcije je poudaril, da bo njegova prednostna naloga povrniti zaupanje v podjetje. "Pod mojim vodstvom bo Volkswagen naredil vse, kar je v njegovi moči, da bo razvil in izvajal najstrožja pravila in standarde za celotno industrijo."

Volkswagen se je znašel sredi afere, ko je pred dnevi priznal, da je v več kot 11 milijonov modelov z dizelskim pogonom vgradil programsko opremo, s katero so prirejali izkaze izpušnih plinov. Po današnjih besedah nemškega ministra za promet Alexandra Dobrindta je Volkswagen samo v Nemčiji takšno programsko opremo vgradil v približno 2,8 milijona avtomobilov na dizelski pogon.

Medtem je nemški proizvajalec luksuznih avtomobilov Daimler danes zanikal vpletenost v škandal, povezan z manipulacijami pri merjenju škodljivih izpušnih plinov. "Kategorično zanikamo obtožbe, da smo manipulirali pri merjenju izpušnih plinov. Spornega programa nikoli nismo in nikoli ne bomo vgrajevali v naše avtomobile," so zapisali v družbi.

Da je poleg Volkswagna in Audija tudi Daimler vpleten v škandal z izpušnimi plini, so trdili v nemškem združenju za varstvo okolja DUH. V škandal sta po mnenju združenja vpletena tudi BMW in Opel. BMW je vpletenost že v četrtek zanikal, in sicer po tem, ko so delnice podjetja močno padle.

Bo škoda nemškega podjetja voda na mlin drugim?
Medtem Reuters piše, da bi lahko trenutno dogajanje močno koristilo nekaterim evropskim rafinerijam, ki so se v zadnjih desetletjih, ko so vlade spodbujale razvoj in nakup vozil na dizelski pogon, znašle v hudih škripcih. Vzpon vozil na dizelski pogon, lani je bilo takih polovica vseh prodanih avtomobilov, je Evropo prisilil v iskanje trgov zunaj stare celine, kar pa je imelo močno negativen vpliv na njihove dobičke in je privedlo do niza zaprtij. "Če bo Evropa znova več uporabljala bencin, bo to za nas zelo dobro, saj bo to pomenilo, da moramo manj izvažati," je dejal Patrick de la Chevardiere, vodilni finančnik v Totalu, največjem evropskem naftnem podjetju.

Strožji nadzor proizvajalcev
Ameriški okoljski regulatorji so sporočili, da so vsem avtomobilskim izdelovalcem poslali pismo, v katerem so jih obvestili, da bodo razširili dejavnosti, s katerimi preverjajo izpuste. "Dali bomo v višjo prestavo," je dejal Chris Grundler, vodja sekcije za kakovost prometa in zraka v agenciji za zaščito okolja (EPA), in ob tem dodal, da izdelovalcev avtomobilov ne bodo obveščali, kako natanko bodo izboljšali načine preverjanja, ali so nameščene naprave, ki znižujejo izide testiranj izpustov. "Tega jim ni treba vedeti."