Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.7 od 33 glasov Ocenite to novico!
V Kopru bo v sredo odkritje podrobne makete drugega tira z nagovorom premierja Mira Cerarja. Maketa, neuradno naj bi stala 100.000 evrov, bo čez mesec dni na ogled tudi v Ljubljani. Foto: BoBo
Projekt drugi tir, ki ga vodi državni sekretar Jure Leben, je bil na razpisu kombiniranih projektov (IPE Blending) drugi najbolje ocenjen projekt. Boljšo oceno je dobil le predor Nemčija–Danska. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
O drugem tiru intenzivna...

Dodaj v

Drugi tir: Madžari so slabe volje zaradi političnega in medijskega pritiska v Sloveniji

Ministrstvo rešuje evropska sredstva, ki bi jih za drugi tir lahko počrpala Slovenija
6. marec 2018 ob 16:43
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Moram reči, da sem kar malo razočaran," je glede prijav za civilne nadzornike gradnje drugega tira dejal državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu. Za osem mest je prišlo sedem prijav, popolne so bile le tri.

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je predstavil trenutni potek dogodkov glede največjega infrastrukturnega projekta v Sloveniji v prihodnjih letih, gradnje drugega tira Divača–Koper, ki ga bo Slovenija predvidoma gradila skupaj s strateškim partnerjem Madžarsko.

Pogajanja z Madžari naj bi se začela v kratkem, pogajalska izhodišča pa je tudi že potrdil odbor DZ-ja za zunanjo politiko. Vsebina je označena za zaupno. Leben je pojasnil, da je predvidenih šest krogov pogovorov z Madžari (6-krat po dva dni), tako da bi aprila o izidu pogajanj obvestili vlado, ki se bo nato odločila, ali doseženi dogovor pošlje v potrditev DZ-ju.

Na infrastrukturnem ministrstvu pričakujejo, da bi lahko meddržavni sporazum z Madžari parafirali že letošnjega maja. Vendar sodelovanje z Madžari ni odvisno zgolj od volje slovenskih poslancev. Potrpljenje naj bi zaradi odpora dela slovenske javnosti minevalo tudi Madžare. "Vemo, da je madžarska stran slabe volje zaradi političnega in medijskega pritiska v Sloveniji," je pojasnil državni sekretar, vodja projekta drugi tir.

Reševanje evropskih sredstev
Ministrstvo za infrastrukturo pri pripravah na gradnjo drugega tira precej zaposluje tudi reševanje evropskega denarja, ki je namenjen za pripravljalna dela (44 milijonov evrov).

Za evropska sredstva je kandidiralo projektno podjetje 2TDK, ki pa jih zaradi sodnih postopkov ne more črpati. Vrhovno sodišče bo namreč sredi marca začelo presojati, ali je bil referendum o drugem tiru zakonit ali ne. Ministrstvo za infrastrukturo je zato evropski komisiji predlagalo prenos pravice do porabe evropskih sredstev z 2TDK-ja na direkcijo za infrastrukturo (Drsi).

Ogroženih je tudi 109 milijonov evrov
Ogrožena so tudi sredstva iz t. i. kombiniranega "blending" razpisa. Na podlagi skupnega projekta z Madžari je Slovenija pridobila možnost črpanja 109 milijonov evrov. Toda če bi se Madžari zaradi nezadovoljstva v Sloveniji umaknili iz projekta, bi lahko projekt drugi tir ostal brez teh sredstev. "Komisiji smo zato predlagali, da v delu, ki govori, da finančni vložek zagotovita Slovenija in Madžarska, piše Slovenija in druga evropska država," je pojasnil Leben. Ob morebitnem odstopu Madžarov bi morala torej Slovenija k sodelovanju pritegniti drugo državo EU-ja, če želi črpati omenjena sredstva. V preteklosti so se za sodelovanje v projektu zanimali tudi Slovaki in Čehi, vendar do resnejših pogovorov pozneje ni prišlo.

Zapiranje evropskega financiranja
Leben je bil bolj navdušen nad tem, da se je začel podroben postopek evropske investicijske banke (EIB) za kreditiranje projekta drugi tir. "Računam, da bi lahko v pol leta prišli do osnutka pogodbe pogojev kreditiranja EIB-ja," je dejal. Postopek pa bo, kot pravi, dolg, saj bodo v EIB-ju natančno pregledali tehnične in finančne okvire projekta.

80 milijonov evropskih evrov za drugi tir naj bi Slovenija pridobila tudi iz kohezijskih sredstev. "Na tak način bi zaprli sliko črpanja evropskih sredstev. Od ciljnih 250 milijonov jih imamo že 234 milijonov. Razliko bomo skušali pokriti z razpisi v prihodnjih letih," je pojasnil državni sekretar, ki je sicer razočaran nad odzivom glede civilnega nadzora projekta.

Slab odziv civilnih nadzornikov
"Moram povedati, da sem kar malo razočaran. Med samim sprejemanjem zakona in pred referendumom je bilo veliko komentarjev, da je treba projekt nadzirati, in bilo je veliko kandidatov, ki bili radi zraven. Tega na koncu ni bilo, bile so le tri popolne prijave. Še vedno si želimo, da naredimo nov korak pri nadzoru javnosti nad infrastrukturnimi projekti, zato bomo javni poziv ponovili," je dejal Leben in dodal, da bi aprila lahko zaživel svet za civilni nadzor.

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
Damoklej
# 06.03.2018 ob 18:11
2 TDK šest zaposlenih plača v januarju skupno 34.000 Glavni Metod Dragonja 8.000.
Pa naj mi še kdo reče da to ni politična mafija

Pa hitro brišite.
pirat1
# 06.03.2018 ob 17:39
Tako mafijsko voden projekt, v katerem je več sto milijonov evrov rezerviranih za dvorne gradbince, bi morala pod drobnogled vzeti Evropska komisija in Olaf!
Euripides
# 06.03.2018 ob 18:02
Kako nadzirati tajna pogajanja?
podatnik
# 06.03.2018 ob 18:23
"V Kopru bo v sredo odkritje podrobne makete drugega tira ...neuradno naj bi stala 100.000 evrov"

Da bo malce bolj realno izpadlo vse skupaj, za skromnih 20.000€, praktično zastonj, prodam komplet električne lokomotive s tremi vagoni - Mehanotehnika HO, Izola 1974.
prim00z
# 06.03.2018 ob 18:54
teš je končan, gremo znova
Epafrodit
# 06.03.2018 ob 18:11
"Vemo, da je madžarska stran slabe volje zaradi političnega in medijskega pritiska v Sloveniji"...

...čeprav, da so lastniki najboljše, najpoštenejše, nakorektnejše in najpravičnejše TV v Sloveniji.
anity
# 06.03.2018 ob 18:29
Norcujejo se in vlecejo tujce v ta projekt, da bi izgledalo bolj posteno, morda zato da lahko kasneje recejo Madzari so krivi, a najverjetneje, da si vse te elite iz obeh drzav delijo denar vseh nas.
Matkop
# 06.03.2018 ob 18:05
10.729.798 € za leto 2017/8 tu pa piše 44 milijonov.... Ni čudno, da se smeje
darkwader
# 06.03.2018 ob 19:12
Še zdaj ne vemo, kaj v zameno bomo morali dati Madžarom za ta vložek???

Dokler to ni jasno, sem proti!!!
Coli
# 06.03.2018 ob 19:11
Tale pavijan ima nalogo ubraniti provizije in nič drugega!
runcajz
# 06.03.2018 ob 18:30
Ta Jurček Leben je vedno bolj podoben Jurčku Cekuti, le da ne mala, ampak farba vesoljno Slovenijo. s svojimi za lase privlečenimi trditvami o nujnosti sodelovanja z Madžari ? Za kakšno ceno in za koliko pod mizo ? Verjetno tistim, ki so pri koritu !
FancyBoy
# 06.03.2018 ob 18:42
in v alpski Bosni nic novega...Avstrija se nam pa v fris smeje.

https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/avstr
ija-pospeseno-gradi-hitre-zelezniske-povezave-s-severnim-jadranom/430208
zozozo
# 06.03.2018 ob 20:50
Pogajanja z Madžari naj bi se začela v kratkem, pogajalska izhodišča pa je tudi že potrdil odbor DZ-ja za zunanjo politiko. Vsebina je označena za zaupno.

In potem se čudite, da so ljudje proti? In temu pravite "medijski in politični pritisk"?
jerkos
# 06.03.2018 ob 19:26
Projekt je zastavljen nelegalno in nelegitimno. Kako si Leben sploh drzne govoriti o transparentnosti.
Radoveden
# 06.03.2018 ob 18:34
Ta Jurček Leben je vedno bolj podoben Jurčku Cekuti, le da ne mala, ampak farba vesoljno Slovenijo. s svojimi za lase privlečenimi trditvami

Bo že držalo, lase je res vlekel na orenk.
apollo11
# 06.03.2018 ob 18:47
Mam obcutek da bomo se to zafurali. Ko bodo Madzari imeli vsega dovolj, bodo samo precrtali Koper in se preusmerili v Trst ali Rijeko. Potem bo pa res veselica, nam pa bo ostal novi lepi 2.tir z zlatimi tirnicami in vec miljardnim pufom.
gorcin
# 06.03.2018 ob 20:47
Zakaj rabimo Madžare zraven, če lahko sami vse pokrademo?
xes
# 06.03.2018 ob 19:46
Če smo sposobni sami metat miljarde v brezno NLB smo sposobni tudi sami zgraditi drugi tir!
Kobilica-poet
# 06.03.2018 ob 18:30
...ni zanimanja za nadzor.... hm.... glavno da ljudje čvekate po forumih in novicah...

brez veze...javite se v nadzor, pa tam kaj ukrenite...

gobcat zna vsak za šankom...!!!
hexen
# 06.03.2018 ob 20:14
Če ste na referendumu izrazili podporo temu projektu, nikar ne jokajte in rajši pripravite denar.
DrKošarke
# 06.03.2018 ob 20:10
madžarom še kar ni jasno, da jih bodo slovenci nategnili? oz. so jih že?
tuintam
# 06.03.2018 ob 19:30
Komu mislijo uturiti stari tir, potem ko bo drugi prvi in edini, zakopan globoko pod zemljo?
tuintam
# 06.03.2018 ob 19:28
Projekt drugi tir, ki ga vodi državni sekretar Jure Leben, je bil na razpisu kombiniranih projektov (IPE Blending) drugi najbolje ocenjen projekt. Boljšo oceno je dobil le predor Nemčija–Danska.

Lastna hvala se pod mizo vala?
dmejz
# 07.03.2018 ob 10:47
Madžari bodo za zelo majhen vložek dobili zelooo veliko. Smrdi po korupciji.
zapravico
# 06.03.2018 ob 19:22
Karkoli se pri nas gradi naredijo stratežki načrt,kako čim več denarja pokrast,pa z minimalnim vložkom tisto stvar nekako izpeljat.Upam da se vam tisti milijoni enkrat zataknejo
Homer.
# 07.03.2018 ob 10:49
Če se financiranje civilnega projekta označi kot zaupno, potem smrdi "do nebes"!
Kiklop
# 06.03.2018 ob 21:33
A da so nejevoljni? Ja kmečka pamet mi pravi, da mački ki stopiš na rep, zacvili.
Toliko.
foxhunt
# 06.03.2018 ob 20:29
KAko lahko kritizirate vladni projket 2 tir, ko pa je na referendumu zmagal?
ajvard
# 06.03.2018 ob 20:25
Drugi tir: Madžari so slabe volje zaradi političnega in medijskega pritiska v Sloveniji

Drugi tir: Slovenci smo slabe volje zaradi političnega in medijskega pritiska v Sloveniji
pravaresnica123
# 06.03.2018 ob 20:19
Če so Madžari slabe volje, potem smo lahko mi dobre volje!
aktivist
# 06.03.2018 ob 19:48
Upognit hrbet in poslusat kot nam Madzar veleva
REsnica
# 06.03.2018 ob 19:33
seveda bodo pokradli, kar se bo pokrast dalo.

ampak sodelovanje madžarov je strateška "naložba", Gre za to, da bo s to naložno Kopersko pristanišče izhodišče za vse države višegrajske skupine in povezava do severnega morja (poljska,..)

Če ne želimo madžarskegfa denarja, se prav lahko zgodi, da ga vložijo v reško ali tržaško pristanišče toliko ali dvakrat več. Potem bo roba za višegrajske države iz jadrana pač začela iskati pot, kjer bodo višegrajci solastniki....

Ni problem denar za izgradnjo tira, kot dolgoročna povezava z državami, ki bodo koristile pristanišče. Prej ali slej bo v kopru zgrajen nov pomol in tudi parkirišča avtomobilov bo potrebno pokriti in razširiti tudi na račun ankarana.

Večji problem je stalna odvisnost luke od političnih razmerij v parlamentu in njegovih lovkah. SDH je imel prav, ko je kljub veliki rasti pretovora in dobička prićakoval še boljše rezultate. Ne pove pa, da prav zaradi SDHja in politike taki rezultati niso bili doseženi. Če je celo Kekec HikHik Miško pijan vodil luko in pri tem večal promet.... Tisto noč ko je pijan seveda bežal pred policisti in jih žalil je bil pijan ko daska. Naslednje jutro pa ga je čakala Kitajska delegacija v Loki.... Pa ni nihče smel pomislit na kakšen alkotest .... politika pač...
galoper
# 07.03.2018 ob 09:25
"...zaradi političnega in medijskega pritiska v Sloveniji"
Novinarji verjetno ne pišejo samovoljno v stilu pritiska, ampak nekdo to naroča. Kdo?
Springbok
# 07.03.2018 ob 08:33
Slovenijo sta ugrabila dva lokalna lobija: Obalanski in Velenjski.
smartass2011
# 07.03.2018 ob 02:34
Tole z maketo je super ideja in bi se dalo implementirat še na drugih področjih. Na primer, lahko bi naredili maketo naše vojske s kositrnimi vojaki, maketo zdravstva, maketo zadovoljnega slovenskega naroda in še kaj.
Lupo
# 06.03.2018 ob 22:51
V Kopru bo v sredo odkritje podrobne makete drugega tira z nagovorom premierja Mira Cerarja. Maketa, neuradno naj bi stala 100.000 evrov, bo čez mesec dni na ogled tudi v Ljubljani.

...imbecili!
@twwwter
# 06.03.2018 ob 22:47
apollo11: Bi vi poslovali in se vezali z drzavo, kjer niste zaželeni, vasega predsednika pa zmerjajo s fasistom?

Si prepričan, da mu takšno "zmerjanje" ne laska?

Sicer pa, Madžari so že bili naši okupatorji in če se bi ponudila zmešnjava, bi jo zagotovo izkoristili in prišli zaščitit svoje rojake - tja do Kopra, če bi bilo treba.
johann
# 06.03.2018 ob 22:15
Preberite si, koliko je stala železniška povezava med Berlinom in Münchnom, koliko tirov in tunelov ima in kolikšna je hitrost vlakov, potem pa to primerjajte z našim projektom in ceno...
nikhrast
# 06.03.2018 ob 21:38
Ne vem zakaj Madžari ne investirajo v Trst, prevoz preko Avstrije do Madžarska bi bil hitrejši in bolj siguren.
Kiklop
# 06.03.2018 ob 21:36
Joj kako zelo si želim (enkrat je komentar s to vsebino moderator že vrgel ven) da bi se nekdo, (ki je poučen), spravil in naredil preglednico: kateri projekt, kdo je stal za njim, koliko denarja je bilo izgubljenega ali prekanaliziranega, kdo so bili pajdaši... obdobje 1990 - danes najmanj. Najmanj 4 tedne red volitvami prosim!!!!!
MZ
# 07.03.2018 ob 07:05
Drugi tir je kot repriza gradnje avtocestnega križa. En kup nejasnosti in obotavljanja/prelaganja (avtocestni križ se je pričel graditi že leta 1972, pa tudi drugi tir mečkamo že 20 let), "najcenejši" ponudnik bo ves čas pisal anekse, da bomo na koncu projekt nekajkrat preplačali - očitno pa bo zadeva v končni fazi bolj koristila tujcem, kot pa nam.

In potem se še kdo čudi, da se ljudje sprašujejo po vlogi tega in onega v celotni zgodbi? Res je, da drugi tir potrebujemo, ampak ne s takim slepomišenjem, kot ga gledamo zdaj.
smukač
# 07.03.2018 ob 07:03
Pogajalska vsebina označena z ZAUPNO, tako da je resnično vse transparentno
smoky77
# 07.03.2018 ob 06:23
Zakaj rabimo Madžare za teh 15km železnice!??
bori
# 07.03.2018 ob 04:07
@twwwter, # 06.03.2018 ob 22:30
če bi se Madžari zaradi nezadovoljstva v Sloveniji umaknili iz projekta, bi lahko projekt drugi tir ostal brez 109 mio€ sredstev.
109 / 27km proge = 4 mio€ na km proge
/ 1000 = 4000€ na 1m profila trase proge
/ 20m = 200€ / 1m2
Ministrstvo za infrastrukturo torej po cca 200€ za m2 prodaja slovensko ozemlje.
Je to veliko? Premalo?


Za odkup vseh zemljišč, če se ne motim, je šlo vsega 7mio. Nekoč je bilo na tdk-jevi strani..
tone7
# 06.03.2018 ob 21:56
Drugi tir ali T6 v nadaljevanju, Res je, da je potrebena dvotirna železnica do Kopra, toda nikakor ne za tako vrednost. Politiki jemljejo na vsakem koraku.......Mafijska država
kramp123
# 06.03.2018 ob 20:38
Samo to bom povedal, imeli ste referendum pa ga niste izkoristili.
tuintam
# 06.03.2018 ob 19:40
Tuji upravitelj naj bi čez par desetletij lastniško predal tir upraviteljici Državi. Ta pa kdaj že 'narodu', ki bo to plačeval? Kdaj že? Kdaj misli kdo davkoplačevalsko celoto priznati kot makro pravno osebo lastnico, ki sama tokrat ne bi bila tisti upravitelj. Ne en in ne drug? Ko bi nehali enačiti lastnika in upravitelja, ko bi kakšna Država državi kaj tudi predala. Ko bi se morala tudi ona držati nekih pogodb do celote. Ko bi celota potem lažje zadihala, imela kaj v lasti, ko ne bi samo plačevala, ko bi lahko prodali, kupnino pa preusmerili v kakšno novo investicijo ali v zmanjšanje davkov... Po mojem se me težko razume, kao. :) Dvomim, da finančna konstrukcija čisto res štima, s tem pa seveda tudi tehnična..
pobrisan
# 09.03.2018 ob 11:14
Slišal sem, da je ta slovita maketa 2.tira, ki so jo ta teden predstavili na obali, davkoplačevalce stala vrtoglavih 100.000€!!!! Kaj bo šele pri pravi gradnji?
dusan21
# 07.03.2018 ob 15:18
Tak sekretar kot je Leben, bi moral že zdavnaj odstopiti.
Netransparentno vodenje projekta, javna razprava ki traja bore tri dni, absolutistično vodenje projekta ( kot da ima možgane le on sam in nihče drug ), tajna dogovarjanja z Madžarsko, ki so za nas neugodna, pa še kaj bi se našlo.
Nesposoben sodelovanja z ljudmi, ki imajo o projektu drugačno razmišljanje...
Teh borih 200 MIO bi lahko vložila naša država sama ( samo lani je imela NLB cca 200 MIO dobička ) , kar bi lahko takoj investirali v ta famozni drugi tir in Madžarov NE potrebujemo.
pero-perica
# 07.03.2018 ob 11:40
preberte si tole,samo,da ne bo koga kap

http://donmarkom.blog/2017/05/31/proti-2-tiru-v-socializmu-zgrajeno-240-km-proge-na-roke-v-05-leta-brezplacno-v-slo-27-km-v-5-letih-za-3-milijarde/
Kazalo