Gospodarstvo

Poudarki

  • Pobuda GZS-ja in OZS-ja je namreč naletela na številne kritike. Sindikat poklcinih voznikov Slovenije tako opozarja, da so tuji delavci v prevozništvu že zdaj podvrženi številnim kršitvam svojih pravic.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 36 glasov Ocenite to novico!
Tovornjaki
Sindikati opozarjajo, da se tuji delavci v avtoprevozništvu srečujejo s številnimi kršitvami pravic: od odtegljaja fiktivnih stroškov do neizplačila regresa in čezmernega delovnega časa. Foto: BoBo
OZS
V Obrtni zbornici Slovenije poudarjajo, da je bila njihova pobuda razumljena napačno in da se tudi sami zavzemajo za pregon kršilcev pravic delavcev. Foto: BoBo

Dodaj v

OZS: Naš namen ni ustvarjanje suženjstva, a prevozniki postajamo avtošola za nemško gospodarstvo

Odziv na pobudo OZS-ja in GZS-ja o podaljšanju obvezne zaposlitve za državljane BiH-a na pet let
4. julij 2018 ob 07:36
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po našem razkritju, da sta GZS in OZS ministrstvu predlagala podaljšanje obdobja, po katerem bi morali biti tuji delavci iz BiH-a za ohranitev delovnega dovoljenja zaposleni najmanj pet let pri istem delodajalcu, so se burno odzvali sindikati, medtem ko v OZS-ju mirijo, da je bila pobuda narobe razumljena in da je vključevala tudi varovalke.

Predsednik sekcije za promet pri OZS-ju Peter Pišek poudarja, da je pobudo dalo članstvo, saj se pogosto srečujejo s pojavom, da novega delavca izobražujejo, potem pa se odpravi drugam. "Vedeti morate, da podjetja dobivajo voznike z opravljenim izpitom in brez nekih dodatnih izkušenj ali znanj. Podjetja jih potem izobražujejo, jim zagotavljajo inštruktorje, celoten proces, da takega človeka usposobimo do točke, da postane samostojen, pa traja dve leti," poudarja Pišek in dodaja, da je to povezano tudi z določenimi stroški.

V praksi pa tuji delavci svojega delodajalca zapustijo prej. Večinoma se odločijo svojo kariero nadaljevati v Nemčiji. "Dejansko smo postali avtošola za nemško gospodarstvo," pravi Pišek in poudarja, da motiv delavcev niso le višje plače, temveč gredo v Nemčijo tudi zaradi boljših možnosti za družino, saj država ponudi "celotni družini boljši socialni status". Na vprašanje, ali je mogoče takega delavca zadržati tudi brez prisile, pa Pišek odgovarja, da bi morali povečati kupno moč v Sloveniji, kar bi lahko naredili z razbremenitvijo dela, a obenem dodaja tudi, da z vidika plač "Slovenija ni Nemčija".

"Izobraževanje primerljivo s štipendiranjem"
Težava pri prevzemu delavcev pa so tudi podjetja, ki poslujejo nezakonito in predstavljajo nelojalno konkurenco. "Ti ljudje jim potem obljubljajo, da bodo delali neomejeno, brez upoštevanja pravil in na mesec potem lahko prejmejo do 4.000 evrov prihodka na črno." V praksi se, tako Pišek, pogosto zgodi, da so ti delavci potem izigrani, saj ne prejmejo celotnega plačila, ali pa so kako drugače ogoljufani.

"Naš namen ni ustvarjanje suženjstva ali siliti delavcev delati pod slabimi pogoji," poudarja Pišek in navaja, da je to izobraževanje primerljivo s štipendijami, ki jih je, v primeru neizpolnjevanja dogovora s tistim, ki jo zagotavlja, treba vračati. Prav zato meni, da bi se morala država ostro lotiti podjetij, ki poslujejo nepošteno in s tem predstavljajo tudi nelojalno konkurenco zdravim podjetjem. Zato so, kot pravi Pišek, v pobudo vključili tudi predlog, da bi delodajalcem, ki ne izplačujejo plač, prispevkov, regresa ali kako drugače kršijo pravice delavcev, prepovedali novo zaposlovanje tujcev. "Prav tako pa svoje člane in vse vedno pozivamo k prijavi kršilcev zakonodaje."

Sindikat: Že danes je zlorab preveč
Pobuda GZS-ja in OZS-ja je namreč naletela na številne kritike. Tako so v Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije ogorčeno zapisali, da predlaganemu podaljšanju obvezne zaposlitve državljanov BiH-a odločno nasprotujejo. "Tuji delavci, predvsem v transportu zaposleni kot vozniki težkih tovornih vozil, so že zdaj v zelo slabem položaju – dejansko še slabšem od slovenskih voznikov. Osnovna plača je največkrat nižja od minimalne, prevoženi kilometer dobijo plačan manj - če ima Slovenec kilometer plačan po 14 ali 15 centov, tujci praviloma vozijo za 12 do 13 centov ali manj," so zapisali v sindikatu.

Obenem so opozorili, da veliko prevoznikov tujcem odteguje od plače fiktivne stroške zdravstvenega pregleda, delovnega dovoljenja in podobno, kar bi moral biti strošek delodajalca. Ta odtegljaj pa se nikjer ne vidi, ker mu preprosto zmanjšajo število prevoženih kilometrov. V sindikatu opozarjajo, da nekateri prevozniki tujcem odtegujejo tudi izmišljene stroške za najemnino in spanje v tovornjaku, veliko tujcev pa ne dobi regresa. Prav tako se po navedbah sindikata pogodbe s tujci pišejo praviloma za določen čas nekaj mesecev in se jim zahvali za sodelovanje, če zbolijo ali pa se jim zgodi prometna nesreča.

OZS: Tudi delodajalci se zavzemamo za pregon kršilcev
Zato so v Sindikatu poklicnih voznikov Slovenije odločno nasprotovali predlagani spremembi. Podobno ogorčeno pa so se odzvali tudi v Delavski svetovalnici, kjer so opozorili, da se pogosto srečujejo s primeri, ko tujci zaradi strahu pred izgubo delovnega dovoljenja ne prijavljajo kršitev delodajalcev. Na Delavski svetovalnici so zato prepričani, da bi tak predlog odprl le nova vrata zlorabam in ponudil kršilcem pravic delavcev nove možnosti.

Pišek pa poudarja, da se tudi delodajalci zavzemajo za večji pregon slabih praks in kršilcev pravic delavcev, ki predstavljajo nelojalno konkurenco "zdravim podjetjem," zato so se tudi zavzeli za prepoved zaposlovanja tujcev za kršilce pravic delavcev. Prav zato tudi pripravljajo predloge za sankcioniranje kršitev zakonodaje na področju poslovanja. "Ni prav, da imamo podjetja poštni nabiralnik ena, dva in tri, kot tudi ni normalno, da ima pet podjetij isto odgovorno osebo." Sankcije za kršilce pa bi potem povzročile strah in bi se manj podjetij upalo goljufati, je prepričan Pišek.

"Dobro podjetje skrbi za dobrega delavca"
"Dobro podjetje se zaveda, da mora dobrega delavca zadržati in poskrbeti za kakovostne razmere in dobro delovno okolje, potem pa tudi za finančno nagrado," pravi Pišek in dodaja, da dobra podjetja dajejo stimulacije in božičnice, kolikor pač razmere v panogi to dopuščajo. Pišek poudarja, da se v panogi srečujejo s številnimi nepredvidljivimi situacijami, kot je cena bencina ali cestnin, zato je tudi poslovanje večkrat oteženo. Pri določanju pogodbenih cen pa so velika težava nepoštena podjetja, ki nastopajo z nizkimi cenami in so tako nelojalna konkurenca. Tudi zato se delodajalci, tako Pišek, pri plačevanju delavcev zanašajo tudi na dnevnice, saj "če bi ukinili dnevnice in bi plačevali slovenski bruto bruto, bi lahko vsa prevozna podjetja jutri zaprla svoja vrata."

Na vprašanje, ali se ne boji novih zlorab pri petletni obveznosti, če upoštevamo, da je nadzor nad nepoštenimi delodajalci v Sloveniji otežen tudi zaradi kadrovske podhranjenosti inšpektorata za delo, o čemer smo že poročali, pa Pišek poudarja, da bi država najprej morala poskrbeti za debirokratizacijo in pavšalno obdavčitev podjetij, ki ustvarjajo do 300 tisoč evrov prihodkov na letni ravni. S tem pa bi bilo po njegovem mnenju tudi sproščenih dovolj kadrov za uspešen nadzor kršilcev pravic delavcev.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
TIGR
# 04.07.2018 ob 07:40
...a prevozniki postajamo avtošola za nemško gospodarstvo.

Če bi jih pošteno plačevali se to verjetno ne bi dogajalo...
Banban
# 04.07.2018 ob 07:53
Enako delo, enake destinacije, enak tovor, za slovenskega in avstrijskega delodajalca. Placa pri avstrijcu x3, plus nov, redno servisiran in preobuvan traktor. Zadovoln lastnik, zadovolni soferji. Kako je to mozno? In zakaj ne bi poskrbel zase? Iz alturizma in prijaznosti do gazde, ki mi dovoli delat zanj, in zvet z rok v usta? Rs ste hecni s temi vprasanji.
jekleni
# 04.07.2018 ob 07:50
Namen ni ustvarjanje, ampak utrjevanje suženjstva.
Tudi druge panoge imajo težave, da morajo izobraževati delavce in potem ti nehvaležno odhajajo. IT npr je zelo očiten primer, pa daleč od edinega. Pa se tega problema ne lotijo s suženjstvom, ampak z boljšimi pogoji za dobre in pogodbenim odnosom za izobraževanje. Tako sem v eni firmi imel 6-mesečno obvezo ostati pri delodajalcu za izobraževanje/konferenco, pri drugem celo 24 mesecev - ali pa vračilo sorazmernega dela stroškov izobraževanja. Tako da izgovor o stroških ne zdrži; še več, če je tega res toliko, je sama "avtošola" poslovna priložnost.

Če se pri Telemach/T2/Telekom/Gen-i/Vzajemna/kjerkoli vežem kot kupec na 1 ali 2 leti, dobim neke (merljive) ugodnosti. Kaj dobi bosanski delavec, ki ga država veže na 5 let? Nič. (OK, službo, ampak to je v obojestransko korist tudi brez 5 letnega suženjstva.) Ali OZS ima, npr, zavarovalno shemo, s katero delavcu ob podpisu pogodbe za 60 mesecev jamči izplačilo 60 plač (s prispevki in vsem) ne glede na to, kaj dela delodajalec? Nima. Delavcu okove in tveganje, delodajalcu v službo državno prisilo in ključ do štampiljk.
Homer.
# 04.07.2018 ob 07:51
@Skippy
Če se ti dejavnost ne splača, jo pač ne počneš........
Pa ne vidim ravno, da bi avtoprevoznikom šlo najslabše.....
TIGR
# 04.07.2018 ob 07:54
Skippy
V bistvu se tudi s tvojim komentarjem strinjam, na eni strani ogromna konkurenca s prevozniki od vsepovsod, na drugi strani požrešna država, ki preko delodajalca in v končni fazi šoferja, futra cel kup pijavk na raznoraznih agencijah, direkcijah, ministrstvih, da o posebni kategoriji folka, ki "traži posao i moli boga, da ga ne nađe...", raje ne začnem.

Prvi ukrep bi vsekakor moral biti znižanje obdavčitve plač in dvig osnovne minimalne plače ob ukinitvi lažne sociale. Sociala da, ampak ne za takega, ki me pri 25-ih letih žica za drobiž ob parkomatu v Tivoliju...
Slovan65
# 04.07.2018 ob 08:24
V Nemčiji in Avstriji so le velika špediterska podjetja, majhnih zasebnikov ne poznajo.
Tarifa za prevoženi kilometer je znana in dokaj visoka.
Cene ne spuščajo, saj ob nižji tarifi ne morejo pokriti stroškov (šofer, amortizacija, davki in prispevki...)

V utečene prevozniške posle se vmešajo slovenski majhni prevozniki katerih edina točka konkurenčnosti je nizka cena kilometra. Gre za klasični cenovni dumping, drugače slovenski privatnik ne more priti do posla. Posledica je pa normalno nizka plača, izkoriščanje zaposlenih, neplačevanje davkov...
KLIPAN
# 04.07.2018 ob 07:45
Brez sindikatov bi delodajalci delavce pojedli.
Koga pa pri nas najbolj motijo sindikati, pa se tudi ve.
zoid
# 04.07.2018 ob 08:31
Delavci so predragi, davki previsoki, standard je prenizek, mi nismo nemčija...
Ti lastniki raznih firm, pa se vseeno vozijo z istimi bmw-ji in mercedezi kot lastniki podjetij v nemčiji.
Pri nas delavci ne ustvarijo premalo ali delajo manj kot v nemčiji. Pri nas si nekdo, ki kupi dve transportni vozili ali pa vodi podjetje z 5 zaposlenimi misli, da je to vredno 10x več, kot plačuje delavce. Pa ni tako. Tudi lastnik, ki je pri nas še ponavadi direktor firme, mora trdo delati za vsak euro.
Če zrihtaš posel za firmo na način, da postaviš ceno nižjo od konukrenčnih podjetij pri nas in v tujini, ne moreš pričakovati, da je 10% vrednosti posla kar tvojega.
Pol pa jadrnico in vlki avto na firmo, saj gre tak v stroške pa ni obdavčeno, sebe na minimalca, pa nakupe v trgovini in v gostilnah na davčno... To je mentaliteta velike večine slovenskih podjetnikov, ki je za moje pojme čisto zgrešena.
izo
# 04.07.2018 ob 07:58
pa čist tako, baj d mimo, vsak ki ima trenutno posel v prevozništvu, obrača konkretni denar..
generacija56
# 04.07.2018 ob 08:22
To se zgodi, ko deldajalci oblikujejo predlog, ravno tile, ki so vsega krivi!
Sindikat pa nesposoben.
V družini imamo voznika.
Preden je našel delodajalca, ki ga pošteno plača, doma, v Sloveniji, jih je menjlal 5-6.
Napravil kopico izpitov, praktično vse, saj je lahko na koncu vozil vse do bezina, plina...
Po vseh teh izpitih je še vedno imel minimalca...
Kaj to pomeni, je ugotovil, ko si je dal izračunati pokojnino.
500 Eur.... Spet minimalec....
Ta izkoriščevalski ceh je za pred zid in še kroglo bi jim zaračunal....
Kot pa sem dejal, obstajajo izjeme. Od njih nihče ne odide....
Homer.
# 04.07.2018 ob 08:11
@Skippy
Delavec dela natanko toliko kot delodajalec od njega zahteva. Pri voznikih je to običajno več kot zakonodaja dovoljuje.
Večina stroškov v Sloveniji je podobna kot v sosednjih državah, s tem da so plače pri nas nižje.
Problem je v tem, da lastniki podjetij hočejo imeti več kot objektivno lahko zaslužijo. In potem je kriva država .....
Saj vemo kako gre.... Delavci na minimalcu, lastnik pa "premičnine" v marinah in letališčih, nepremičnine pa na lepih otočkih, firma pa finančno na nuli.
Seveda da ne bom pristranski, vsa čast tistim, ki poskrbijo, da so zaposleni primerno plačani.
jekleni
# 04.07.2018 ob 07:57
@Skippy: Razumemo. Za 2.000€ delodajalca dobi delavec 1.050€ neto plače (brez olajšav) in 160€ za prevoz in malico.
Po drugi strani bo delavec ustvaril dodano vrednost v skladu s poslovnim načrtom firme. Če je poslovni načrt tak, da v enem mesecu ne prinese dovolj denarja na vozilo/voznika (medtem ko v Nemčiji npr kljub višjim plačam gre - torej se da), naj pač raje ne zaposluje. Ker sili v bolečino zase in za delavca.
Mr.Mr.
# 04.07.2018 ob 09:01
Tega pišeka ste ja imeli pred leti na Tedniku, da ne plačuje svojih delavcev.
mb128
# 04.07.2018 ob 08:09
Ne Slovenija ni Nemčija, Slovenija ne bo nikoli Nemčija!
Lahko pa bi bili recimo nekaj takega kot Luksembur npr..
Le zakaj nismo, le zakaj velja tisto, kot znajo reči naša južna brača, što južnije to tužnije?!
Tista glede kupne moči pa je bosa. Pomeni namreč več voznikov! Dejstvo je namreč, da lahko nek voznik z kamionom lahko na dan naredi max. toliko in toliko km, prepelje toliko in toliko tovora in nič več!
Glede razbremenitve gospodarstva pa samo sledeče. To v večini primerov preprosto pomeni, da ti v levi žep dajo 5. € le zato, da bi ti iz desnega vzeli 10. €.
Ne tovoriti VAŠEGA stroškovnika na pleča vseh prebivalcev RS lepo vas prosim!
Še ena zakaj Slovenija nikoli ne bo Nemčija Luksemburg pa še toliko manj. Tam takšni eksemplarji a la g. Šešok niso možni, tam bi ga ljudje, če bi jim samo poskusil zaračunati parkirno mesto ki ga plačujejo zgolj zato ker pač hodijo k njem na delo, nesli ven!
Jep OZS, GZS, zaradi tega in še mnogih drugih stvari je Slovenija zgolj Slovenija in ne bo, če bo še tako nadaljevala v bodoče, nikoli nič drugega. Sankcioniranje, ne vem sploh kako bi zapisal, recimo jim preveč pogoltnih, pa prepuščam predvsem vam. Oni so vaši člani vsaka organizacija, ki pa da količkaj kaj nase pa skrbi za svoj image!
Ergo?!
Mikita
# 04.07.2018 ob 08:58
Ah, ponovno jamranje. Ne splača se imet avtoprevozniške firme, slovenska dvorišča pa polna šleperjev. V vsaki vasi je en avtoprevoznik, ki ima vsaj par šleperjev.
Homer.
# 04.07.2018 ob 07:49
@TIGR
Natanko tako!
Joker
# 04.07.2018 ob 10:04
HOR,

Slovenski delavec večinoma brez problema naredi precj dodane vrednosti v Avstriji ali v Nemčiji.

Točno tako, slovenski problem so delodajalci z miselnostjo Skippy-a. Za vse so krivi drugi: država s pobiranjem davkov, delavci, ki nočejo delati zastonj, "nelojalna" konkurenca, ker dela ceneje, javni uslužbenci. Da bi pa pometli pred svojim pragom in ustvarili ustrezen poslovni model, jim pa še na misel ne pride.
GORILA
# 04.07.2018 ob 09:01
@Skippy
Vi pa vaš "pošteno". Potem pa že enkrat povejte, kaj to je? Da delavcu daš malenkost več od minimalca, te stane že 2.000 evrov. To je dodana vrednost, ki jo mora delavec ustvariti, da se sploh pokrije. A sploh kdo razume vsaj te osnove?

...očitno Nemci ne razumejo te osnove!
Simba
# 04.07.2018 ob 08:38
@Slovan65: se strinjam. enako so počeli slovenski gradbeniki v avstriji: cenovni dumping, dokler jih avstrijci niso privili, potem pa jok. Cenovni dumping se greš lahko edino pod pogojem da si enako velik kot tekmec. Vse ostalo je pogreb tako za podjetje kot za zaposlene (nižje plače, neplačevanje prispevkov, hvatanje krivin,...).

Če se prevozniki počutijo kot avtošole za nemčijo, naj najprej pogledajo zakaj je temu tako pri sebi.
Pač se bodo morali naučiti (zlepa ali zgrda) da je delavec dobrina in ne strošek.
Seveda pri nas tudi država nosi velik del krivde ker pristavi kar veliko prazno vrečo k bruto plači glede davkov. Na spletu lahko hitro in enostavno si izračunaš bruto v neto za vsako državo v EU posebej in ti je zelo hitro jasno da slovenija ni mati država ampak zvodnik, ki ti pobere večino tvojega prisluženega denarja.
Če bi pa to želeli izboljšati pa bi morali javni sektor zdesetkati.
In tako se ponovno vzpostavi vojno bojišče imenovano: privatni sektor vs javni sektor
norisatir
# 04.07.2018 ob 09:21
Vi pa vaš "pošteno". Potem pa že enkrat povejte, kaj to je? Da delavcu daš malenkost več od minimalca, te stane že 2.000 evrov. To je dodana vrednost, ki jo mora delavec ustvariti, da se sploh pokrije. A sploh kdo razume vsaj te osnove?

Konkurenčnost gradiš na minimalni plači, istočasno pa od delavca pričakuješ dodano vrednost. Še posebej v prevozništvu kjer le-ta sploh ni odvisna od njega. Še v proizvodnih podjetjih, če je dodana vrednost odvisna od delavca, potem ta podjetja ne vlagajo v nove tehnologije. Dobički gredo pač drugam. Pri nas še posebej velja, bolje vrabec v roki kot golob na strehi.
Je pa sicer opazen trend večjega vlaganja tudi pri nas. Še posebej pri mlajših menedžerjih, ki jim je to bolj jasno. Stara garda pa sploh, no comment.
KLIPAN
# 04.07.2018 ob 09:09
@Skippy
"Vi pa vaš "pošteno". Potem pa že enkrat povejte, kaj to je? Da delavcu daš malenkost več od minimalca, te stane že 2.000 evrov. To je dodana vrednost, ki jo mora delavec ustvariti, da se sploh pokrije. A sploh kdo razume vsaj te osnove?"

Razen tebe, nihče.
Da preživiš mesec z družino, rabiš najmanj 1000 eur ali več.
A sploh kdo razume, da morajo ljudje jesti in plačati položnice?
A zato je v kapitalističnem raju Bangladešu plača dolar na uro, ker so tam preveliki prispevki in država vse pobere? Ne bi rekel. Prej gre za pohlep multinacionalk, ampak mi itak nič ne razumemo.
groman
# 04.07.2018 ob 08:56
Aja pa dajmo ne pozabit da je plača čez severno (tudi zahodno) mejo ob praktično istih stroških za katerikoli profil dvakrat-trikrat večja od naših. Zakaj bi gastarbajter delal pri nas za drobiž če lahko za isto delo pokasira trikrat več, itak je zdoma kaj je še tista dodatna ura-dve vožnje? Ko bodo dvignili plače se bo kadra kar trlo, do takrat pa naj jočejo. Itak so plače pri nas gladek nateg, še posebej pri raznih mednarodnih podjetjih tipa Krka, Lek, Helios itd. ki imajo dobesedno zastonj vrhunske razvojne oddelke. Začetne plače tipa 2k bruto za doktorje znanosti, v resni razviti državi bi za to dobili ravno kakšne s poklicno srednjo.
barezi
# 04.07.2018 ob 08:21
Ne potrebujemo nobenih migrantov. Imamo 200.000 brezposelnih Slovencev, k jim vlada na pritisk delodajalci zbijajo plače z uvozom migrantom, državljani pa jim moramo plačevati zdravstvo, šolstvo socialo....
HOR
# 04.07.2018 ob 09:56
@Skippy
# 04.07.2018 ob 07:47

Slovenski delavec večinoma brez problema naredi precj dodane vrednosti v Avstriji ali v Nemčiji. V Sloveniji pa so delodajalci precej manj sposobni od avstrijskih in nemških pri ustvarjanju delovnih mest z ustrezno dodano vrednostjo, ki prinese zadovoljivo plačo in mnogi tako rekoč parazitirajo na mizernih delavskih plačah ali celo na neplačevanju tudi takšnih...
ErikD
# 04.07.2018 ob 09:17
tekom let je izraz delodajalec postal sinonim za lopova
Hijena
# 04.07.2018 ob 07:56
@ Skippy
Država bi manj pobrala in delavcu bi ostalo več, brez dodatnega stroška za delodajalce. Rešitve so velikokrat enostavne, samo pri nas se komplicira do onemoglosti.
Če pa ne razumeš, da delavci odhajajo, ker imajo v tujini boljše pogoje, ti nobeden ne more pomagati.
generacija56
# 04.07.2018 ob 14:26
Prevozništvo poznam iz simpl razloga.
Imam človeka, ki si ure vožnje po avtocestah krajša s pogovori, sedaj, ko je telefonija zastonj in v kamionih uporabljajo sodobne komunikacije...
Poznam vse, kar se v tem cehu dogaja....
Lopovi, kot sem zapisal, za pred zid...
Razen svetlih izjem.
ElTorro
# 04.07.2018 ob 10:13
Je pa sicer opazen trend večjega vlaganja tudi pri nas. Še posebej pri mlajših menedžerjih, ki jim je to bolj jasno. Stara garda pa sploh, no comment.

Ta trend je opazen predvsem pri tistih, ki so morali sami nekaj ustvariti iz nič, ali pa so se tega naučili v praksi.
Nima toliko veze s stara garda, nova garda. Bolj je povezano s tem, da imamo kup podjetnikov, ki so ali prišli do podjetja preko naše neposrečene pri(h)vatizacije, ali pa na račun nepoštenih praks, ki jih naši organi nadzora in pregona ne znajo (ali nočejo) uspešno zatirati.

Pri teh "podjetnikih" je pač jasno, da jih ne zanima dolgoročen razvoj podjetja, ampak jim gre le za to, da čim hitreje dobijo ven čim več denarja.
FancyBoy
# 04.07.2018 ob 09:35
Pri nas so soferji placani na prevozeni kilometer (isto v Romuniji), v Avstriji so pa placani na uro. Razlika na koncu meseca je ocitna. Zato pa so soferji vecinoma iz Bosne pri nas, ker Slovenci nocemo delati za tako majhen denar.
samogledam
# 05.07.2018 ob 06:32
Poznam srednje velikega prevoznika podjetja v katerem dela 38 šoferjev, ki se menjajo ker ne izpolnjujejo kriterijev lastnika za življenje na visoki nogi, da z družino tudi po petkrat na leto potujejo turistično po svetu, da o nakupih nepremičnin in razkošnega življenja ne pišem...si ga lahko ogledajo vsi na FB. Na tem primeru vidi vsak sosed, da se prevozništvo zelo izplača, tako kot Avto saloni. Je pa res, da vsak ni sposoben v kalnem plavat.
generacija56
# 04.07.2018 ob 11:48
Ta Slovenski sramotni ceh je do nedavnega uporabljal magnet za manipulacije tahografa.
Tipično balkansko sprenevedanje...
Dokler jim proizvajalci kamionov niso stopili na rep!
Težko je kupiti dragega Mercedesa, BMW-ja, če imaš 5-10 kamionov in voznike, ki ti bežijo, ker jih ne plačaš, ne plačaš redno, jim daješ del plače na roko, jim ne plačuješ prispevkov.....
Ah, pa še jahto in graščino....
Drummer
# 04.07.2018 ob 11:08
Zakaj jih lahko v Nemčiji pošteno plačajo pri nas pa ne. A ni načalo kapitalizma odprt trg. Vsi pravijo da je konkurenca zdrava. Da ima Avstija cenejši bencin ravno zaradi ponudnikov (pri nas bo ravno obratno...cene gredo gor, plače pa nazadujejo)
alcatraz
# 04.07.2018 ob 10:33
problem je da nad podjetji ni učinkovite kontrole.
dobri stari sdk...
ajša55555
# 04.07.2018 ob 09:11
"Vedeti morate, da podjetja dobivajo voznike z opravljenim izpitom in brez nekih dodatnih izkušenj ali znanj. Podjetja jih potem izobražujejo, jim zagotavljajo inštruktorje, celoten proces, da takega človeka usposobimo do točke, da postane samostojen, pa traja dve leti," poudarja Pišek in dodaja, da je to povezano tudi z določenimi stroški.
2 leti ?????? ---- pa saj jih ne pripravljajo za polet na Mars ?????
Definitivno je za ves kaos kriv sistem !!!
Samo SISTEM je uvedel človek, izobražen človek, ki nima stika z realnostjo, ampak samo s teorijo...
Zakomplicirali so nam življenje do onemoglosti, samo zato , da opravičijo svoj položaj (beri: krajo državnega denarja ) s pisanjem zakonov in predpisov !!!!
Vsaka "kapitalistična" država ima več stika z realnostjo in je bolj socialna...in nima toliko sistemskih ljudi, ki nam krojijo življenje, kradejo življenje !!!
GORILA
# 04.07.2018 ob 09:10
Prvi ukrep bi vsekakor moral biti znižanje obdavčitve plač in dvig osnovne minimalne plače ob ukinitvi lažne sociale. Sociala da, ampak ne za takega, ki me pri 25-ih letih žica za drobiž ob parkomatu v Tivoliju...

...glej, sociala ni avtomatična v smislu jaz ne delam in takoj dobim 350€ na roko, in ta 25-letni žicar je nima (razen če je invalid). Sploh pa nekdo brez otrok z minimalcem plača 60€ dohodnine...torej če dohodnino prepolovimo (od kje bodo potem občine dobile denar je seveda že drugo vprašanje) bo dobil celih 30 (trideset!) evrov več in jasno, da potem ne bo šel v Nemčijo...človek je ja bogat, saj ima 30€ več!
VICTORIA99
# 04.07.2018 ob 08:39
Delavcem iz držav južno od nas je Slovenija samo odskočna deska, za Avstrijo, Nemčijo, Švico...mi smo pa tako radodarni z delovnimi dovoljenji. Po prejemu dovoljeja za stalno prebivanje jih Slovenija več ne zanima.
izo
# 04.07.2018 ob 08:04
skippy, o čem ti to zdej?
Mirko Tipka
# 04.07.2018 ob 12:40
alcatraz
# 04.07.2018 ob 10:33
problem je da nad podjetji ni učinkovite kontrole.
dobri stari sdk...


SDK so ukinili, da bi lahko kradli delavcem in državljanom(državi). Hvala za tako samostojnost!
amigo
# 04.07.2018 ob 11:59
&zoid
Poleg tega je šofer poklic, ki bo v naslednjih 10 letih izurml. Glede na to, da se avti že praktično vozijo sami,bo prihodnost da bo en inžiner upravljal floto tovornih vozil, ali pa bo človek v kabini samo kot kvazi varnostnik, ki ne bo imel nobenega pravega dela, razen da je fizično tam.
Bo pa treba globje seči v žep za tako vozilo oziroma sistem upravljanja, tako da bodo ta mini in mikro prevozniška podjetja šla rakom žvižgat.

Ne vidim smisla v tem kar pišeš. Podjetje bo moralo globoko seči v žep, da nadomesti šoferja. Iz tega ne bo nič.
taprauslovenc
# 04.07.2018 ob 10:50
Slovencem dajte delo,pa ne bodo nikamor bežali. Pa plačilo po zakonu in ne minimalca prikazat,razliko pa na roke,kot se to nekateri počno .In potem dobijo najvišje doklade,otroc najvišje štipendije,plača pa kuverta+prikazano tolk kot nekateri lahko le sanjamo,cca 2000 eur
groman
# 04.07.2018 ob 08:50
Ponovno jok o davkih, razbremenitvi gospodarstva itd., klasika.
Vsakič bi morali izpostaviti da je bruto bruto -> neto obremenitev (edina ki šteje) praktično enaka v Avstriji kot v Sloveniji. Kako lahko Avstrijcem uspeva (pa še s trinajsto in štirinajsto plačo)? Nehajte nasedat propagandi, vsak % obdavčitve ki bo šel dol bo šel v dobiček, ne pa v plače.
medo357
# 15.07.2018 ob 09:05
Dejstvo je, da šoferji večinoma dobijo minimalno plačo + jurja ali dva na roko, tako je tudi v številnih malih firmah (kjer so dodatki na roko praviloma manjši). To je eden od razlogov, zakaj moramo nekateri plačevati enormne davke in prispevke, drugi pa minimalne ali nič. To je tradicija prejšnjega sistema, kjer se je kradlo po dolgem in počez, kaznovani pa so bili samo nekateri brez pravih (KP) vez in poznanstev.
Naj mi nekdo razloži, kako je mogoče:
1. uvoznik rabljenih vozil zasluži 1.000.000 €, da ima minimalno plačo.
2. SP, lastnik in prokurist oba skupaj zaslužita manj kot 15.000 €, torej nimata niti za prispevke, pred vrati njunega lokala pa stoji lep nov avto.
Tisti, ki bo morda nekoč zagrizel v to gnilo jabolko, ima moj glas.
Enako velja tudi članek. Imamo 80000 brezposelnih in uvažamo poceni delovno silo. Le zakaj? Zato, da bo lastnik mastno služil in hkrati jamral kako ubog da je.
generacija56
# 04.07.2018 ob 12:04
Ah, opravičujem se, pozno se mi je posvetilo, zakaj ta pritisk na voznike...
Nisem bil pripravljen....
Zakonodaja v Nemčiji, Avstriji, novi kamioni, goljufije nemogoče....
Sedaj pa jim teče voda v grlo...
Želijo, da postane voznik last podjetja, ne glede na goljufive lastnike....
Seveda!!!!!
smallbudget
# 04.07.2018 ob 11:50
Ja, tole s 5 leti kar pretiravajo. Kr neki.

Delodajalci, ki veliko jokcajo da ni kadra, bodo morali nekaj premakniti v glavi. Da je težko dobiti dobrega delavca, še težje ga je zadržati. Pri nas je še vedno vse preveč miselnosti, da je usposobljenih in izkušenih delavcev na pretek. Saj bodo delali Jugosi ali pa "migranti" za minimalce. No, tudi oni niso glupi.

Star slovenski pregovor pravi, da se iz dobre hiše, še pes išče.
ElTorro
# 04.07.2018 ob 10:18
@Joker
Na drugi strani delavec za vse krivi "požrešnega lastnika", on sam pa je vedno pravi vzor, kot iz učbenika. Tudi ko je v službi pol časa na Facebooku, ko mu zdravnik napiše tri dni bolniške da lahko gre na trgatev, ko dela ravno toliko, da mu ne morejo dati odpoved zaradi nesposobnosti.

Vsi vpleteni vidijo pri sebi le dobro, krivi pa so vsi drugi. Tako delodajalci, kot delavci.

In potem prideš v začaran krog.....delavec se za "miloščino" že ne bo kaj posebej pretegnil....delodajalec pa "lenuhu" pač ne bo dal večje plače. In kažeta s prstom eden na drugega.
naš človek
# 04.07.2018 ob 09:34
Podjetja jih potem izobražujejo, jim zagotavljajo inštruktorje, celoten proces, da takega človeka usposobimo do točke, da postane samostojen, pa traja dve leti

A po dveh letih mu "predlagajo", da odpre s.p., če hoče še naprej delat zanje? Pol pa jokajo, da jim bežijo v Nemčijo.
groman
# 04.07.2018 ob 09:26
@Gorila če kdo plača 60€ "dohodnine" (poračuna) je za to krivo računovodstvo delodajalca ki čez leto ne odvaja pravilne obdavčitve ne pa država. Aja pol bi bla plača 5€ nižja na mesec pa bi meli sranje po drugi strani.
windmaster
# 04.07.2018 ob 09:13
No ja. Slovenija je imela kar nekaj dobrih prevozniških cirm. Recimo Viator, ki ga je privatiziral in okradel Kučanov človek, Pavček...
xnplater
# 04.07.2018 ob 08:48
tovornjakarji so daleč od avtošole! "profesionalni" vozniki pa slabše vozijo kot jaz. ne upoštevajo nobenih cestno prometnih predpisov.

ni izgovor, da se mudi! če bi vozili po predpisih, bi rekli, da se hitreje ne da. sami si kopljete jamo, da vas izsiljujejo.
samogledam
# 04.07.2018 ob 07:57
Vsi delamo za denar in vsak ima pravico poiskati boljše delovne pogoje, urnik in plačilo.
Se pa strinjam, v vseh poklicih bi morala obstajati varovalka, kadar delodajalec vlaga cas in denar v izobraževanje zaposlenega...Vsak zaposleni bi moral delodajalcu plačati denarno odškodnino v kolikor krši delovno pogodbo z predčasno odpovedjo.

Zakaj so politiki v gospodarstvu spisali zakon, da ob predčasni prekinitvi prejmejo visoko odpravnino, meni nikoli ne bo jasno...nenazadnje je tudi delavec pridobil ustrezno znanje, za katerega ni nič plačal, bil pa je vsak mesec bogato nagrajen. Zakaj odpravnina? če bo delovni proces okrnjen z njegovim odhodom ? zopet bodo morali drugega učit, leto ali dve.
Kazalo