Država je do zdaj v Adrio vložila že okoli 50 milijonov evrov. Foto: BoBo
Država je do zdaj v Adrio vložila že okoli 50 milijonov evrov. Foto: BoBo
Bo Adria Airways prodana za evro?

Nadzorni svet SDH-ja je to včeraj posredno potrdil, saj je letni načrt upravljanja letalskega prevoznika poslal v potrditev vladi. Ta naj bi načrt potrdila v četrtek.

Skupščina bo v torek, dogovor s kupcem - neuradno gre za nemški sklad 4K Invest iz Münchna - pa naj bi bil že podpisan.

4K Invest doslej ni imel izkušenj z letalstvom. Je pa, kot piše na njihovi spletni strani, že uspešno rešil več kot 150 podobnih družb, njihovo geslo pa je "Mi Popravimo". In Adria potrebuje resno popravilo. Lanska izguba naj bi bila od pet do sedem miljonov.

Po načrtu naj bi zdaj dobila vsaj pet miljonov - tri bi dala država, dva pa novi kupec, ki bi nato Adrio kupil za en evro. Takšno pomoč v Bruslju ne bi šteli za nedovoljeno, saj bi bila v skladu z tržnimi pogoji - torej da poleg države z najmanj 20 odstotki ali več sodeluje tudi kupec, pravi tudi Igor Štemberger, ki je tudi zastopnik nemškega kupca.

"Nekdo tukaj prevzema seveda veliko breme nase. Ne samo to, da bo dal ta znesek kar se dokapitalizacije tiče - imel bo seveda breme ureditve družbe in poslovanja," je dejal. "Glede na to, da gre za nemškega kupca, bo imel karseda dobro sodelovanje seveda tudi z nemškim lastnikom letališča," je dodal.

Nov denar bo Adria porabila za prestrukturiranje, kar najverjetneje pomeni spremembo poslovnega modela.

V SDH-ju izjav pred torkom ne dajejo, v sporočilu so danes zapisali, le da naj pri dokapitalizaciji sodeluje država z hkratno prodajo. Če te ne bo pa bi Adria lahko končala v stečaju.

Licenca po skupščini
Agencija za civilno letalstvo, ki je pristojna za izdajo operativnih licenc, izvaja nadzor nad Adrio Airways, v okviru katerega preverja, ali je njeno finančno stanje dovolj dobro, da obdrži licenco. Če bi Adria Airways izgubila licenco, bi to lahko ogrozilo njen obstoj, vendar je bilo pričakovati, da odločitve o tem pred dokapitalizacijsko skupščino, ki bo prihodnji torek, prek nje pa naj bi družbo privatizirali, še ne bo.

V Adrii Airways so pojasnili, da se je prejšnji teden iztekel rok za oddajo dodatnega gradiva, za katerega je zaprosila agencija. Tam pa so povedali, da je odločitev o licenci pričakovati po skupščini.

Evropska uredba predvideva, da lahko agencija za civilno letalstvo na podlagi svojih ocen začasno odvzame ali prekliče operativno licenco, če ni več prepričana, da lahko letalski prevoznik v obdobju enega leta izpolni svoje dejanske in morebitne obveznosti.

Agencija lahko do finančne sanacije letalskega prevoznika izda tudi začasno licenco, veljavno do enega leta, vendar le pod pogojem, da varnost ni ogrožena in da obstajajo realne možnosti za zadovoljivo finančno sanacijo.

Bo Adria Airways prodana za evro?