Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 25 glasov Ocenite to novico!
Drugi tir
Pobudo za sporazum z Madžarsko je ministrstvo za infrastrukturo javno objavilo. Foto: BoBo
Da je drugi tir mogoče zgraditi brez madžarskega sodelovanja, je ministrica Bratuškova ponovila tudi v četrtek po seji vlade. Foto: BoBo
       Ministrstvo za infrastrukturo s tem izpolnjuje zavezo, da si bo prizadevalo za kar največjo možno transparentnost, ki jo je ministrica Alenka Bratušek večkrat dala javnosti, projektnemu svetu za civilni nadzor projekta drugi tir in medijem.       

Pobuda za sporazum z Madžarsko glede 2. tira zdaj javna

Ministrstvo z javnostjo dokumentov izkazuje transparentnost postopkov
12. oktober 2018 ob 14:13,
zadnji poseg: 12. oktober 2018 ob 14:45
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Dokumente v zvezi s pobudo za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri projektu 2. tir je ministrstvo za infrastrukturo javno objavilo. Razvidno je, da državni lastniški delež v Luki Koper ni predmet pogajanj, prav tako sporazum ne posega v koncesijo Luke.

Ministrstvo za infrastrukturo je dokumente, v katerih so podrobneje pojasnjeni razlogi za pobudo za sodelovanje z Madžarsko pri izgradnji drugega železniškega tira Koper–Divača, objavilo, potem ko je vlada v četrtek na predlog ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek umaknila oznako zaupnosti.

"Ministrstvo za infrastrukturo s tem izpolnjuje zavezo, da si bo prizadevalo za kar največjo možno transparentnost, ki jo je ministrica Alenka Bratušek večkrat dala javnosti, projektnemu svetu za civilni nadzor projekta drugi tir in medijem," so ob objavi dokumentov zapisali na ministrstvu.

Vlada je pobudo za sklenitev sporazuma med državama o sodelovanju pri drugem tiru sprejela 21. decembra lani, pobuda pa je vse do zdaj nosila oznako zaupnosti. Zaradi tajnosti pogajalskih izhodišč je del politike, pa tudi zaposleni v Luki Koper, vladi očital prikrivanje zahtev Madžarske v zameno za sodelovanje pri projektu. Vlada je sicer vseskozi zatrjevala, da Slovenija Madžarom za sodelovanje pri drugem tiru ničesar ne daje.

Madžarski vložek ne sme doseči slovenskega
V objavljenih dokumentih so stališča Slovenije pri pogajanjih jasna. Skladno z njimi kapitalski vložek Madžarske v projektnem podjetju 2TDK z vložki morebitnih drugih zalednih držav ne sme doseči ali preseči slovenskega vložka, višina donosa na vložen kapital pa ne sme presegati 2,8 odstotka letno.

Podrobnejši pogoji sodelovanja Slovenije in Madžarske v projektnem podjetju, zlasti način upravljanja in nadzora, bodo urejeni v družbeni pogodbi. Število članov upravljanja in nadzora, ki jih imenuje Madžarska, ter obseg njihovih glasovalnih pravic in njihov vpliv na sprejemanje odločitev družbe ne sme presegati višine poslovnega deleža Madžarske v kapitalu 2TDK, upoštevaje tudi pridobljena sredstva EU.

Slovenija v pogajanjih zagovarja tudi stališče, da javna železniška infrastruktura, ki sestavlja drugi tir proge Koper-Divača, po koncu koncesijskega razmerja postane last Slovenije. Lastniški delež v Luki Koper in prednost madžarskih prevoznikov pri uporabi drugega tira nista predmet pogajanj, prav tako pa sporazum ne bo posegal v koncesijsko območje, koncesijsko pogodbo in dejavnosti Luke Koper, je zapisano v pobudi.

Javna naročila
Del postopkov javnih naročil v zvezi z izgradnjo drugega tira bo izveden v Sloveniji po slovenski zakonodaji, del pa na Madžarskem po tamkajšnji zakonodaji. Postopki oddaj javnih naročil na Madžarskem so vredni 43 milijonov evrov in se nanašajo na viadukt Vinjan, tir na togi podlagi in električno vozno mrežo.

Slovenija se z Madžarsko lahko dogovori, da ji v okviru svojih pristojnosti omogoči oz. pomaga pri najemanju okvirno 50.000 kvadratnih metrov površin, ki so potrebne za skladiščenje tovora. Te se po letni najemnini, izračunani po tržni vrednosti, najamejo v območju pristanišča, in sicer izven koncesijskega območja Luke Koper, in znotraj območja, kot ga opredeljuje državni prostorski načrt za celovito prostorsko ureditev pristanišča za mednarodni promet v Kopru.

Slovenija v pogajanjih z Madžarsko izhaja tudi iz stališča, da se tveganja glede prekoračitve predračunske vrednosti projekta - po zadnjih ocenah je projekt vreden 960 milijonov evrov - porazdelijo med obema državama v sorazmerju upravljalskih upravičenj.

Začetki pogovorov
Pogovore z Madžari o njihovem sodelovanju pri projektu drugi tir je sicer začela vlada Mira Cerarja, nova vlada pa jih do zdaj kljub prepričanju ministrice Bratuškove, da je mogoče drugi tir zgraditi brez Madžarov, ni prekinila. Bratuškova je pred časom za Primorske novice namreč dejala, da bi jih bilo nekorektno kar prekiniti.

Da je drugi tir mogoče zgraditi brez madžarskega sodelovanja, je sicer ministrica ponovila tudi v četrtek po seji vlade. "Če bomo ugotovili, da je sodelovanje ene ali več držav dodana vrednost, sem za sodelovanje, a pod pogoji, ki jih postavi naša država," je bila jasna. Bratuškova si ob tem želi, da bi vlada odločitev glede sodelovanja zalednih držav v projektu sprejela do konca leta.

VIDEO
Kakšna so bila izhodišča za sporazum z Madžarsko?
G. K.
Prijavi napako
Komentarji
V-J
# 12.10.2018 ob 14:34
"Vlada je sicer vseskozi zatrjevala, da Slovenija Madžarom za sodelovanje pri drugem tiru ničesar ne daje."

Haha, so pa kar dobričine, ti Madžari.
trska
# 12.10.2018 ob 14:31
in kaj je predmet pogajanj potem?
earnhardt
# 12.10.2018 ob 14:30
Sedaj seveda sledi opravičilo odgovornim s strani "žerjavistov", Vilija in vseh tistih, ki so zganjali krizne razmere in natolcevali neresnice? Se motim? Seveda se. Živim v Sloveniji :) :)
Franc Jožef I.
# 12.10.2018 ob 14:52
Naj že končno začnejo graditi.
zabowski
# 12.10.2018 ob 14:34
a zdaj moramo googlat kaj piše v tej pobudi?
Medomatic
# 12.10.2018 ob 15:51
Če dobro preberete je samo povzeto, kot da vlada ni nič obljubila Madžarom. Če pa preberete natančno potem:
- dajemo Madžarom soupravljanje pristanišča do 49,99%
- 50.000 kvadratnih metrov za pretovor.
to pomeni, da bodo Madžari lahko ustanovili Luko Koper HUNGARY, ki bo konkurenčna po ceni Luki Koper.
Bravo vsi, nekdo stavek obrne in vse zgleda OK. Nategnili so nas, Madžari niso dobričine in vse skupaj je katastrofa.
Muza
# 12.10.2018 ob 14:57
Vlada je sicer vseskozi zatrjevala, da Slovenija Madžarom za sodelovanje pri drugem tiru ničesar ne daje.

Kaj? A kdo razume?
Ljubinica
# 12.10.2018 ob 15:41
Ne verjamem v dobrosrčnost in nesebično prijateljstvo Madžarske.
Živimo namreč v kapitalizmu, kjer ni nič zastonj.
conanbarbarian
# 12.10.2018 ob 15:07
Jaz ti dam denar, ti pa meni ne daš nič :) Ne me basat !
jure456
# 12.10.2018 ob 15:55
če gledamo kako nas nategujejo hrvati se močno bojim da bomo tudi proti madžarom potegnili kratko
maja kibira
# 12.10.2018 ob 16:25
A lahko enkrat samkrat v tej drzavi izpeljemo nek posel posteno in transparentno..ljudstvo bo neizmerno hvalezno
sas
# 12.10.2018 ob 16:02
Če pa preberete natančno potem:
- dajemo Madžarom soupravljanje pristanišča do 49,99%


Kje to piše?
RenatoP
# 12.10.2018 ob 15:25
Ha kot receno, madzari dajo denar v zameno za %delez lastnistva in upravljanja, deli se dobicek, s tem da je njihov delez obrestovan po max 2.8%. Glede na to da slovenija lahko dobi posojila pod 1% se pac ne izplaca iti z madjari ce ne izenacijo mednarodne ponudbe.
Simpl. Prosti trg.
Ples
# 12.10.2018 ob 15:15
Ničesar nočem imet z državo, ki ustvarja brezdomce, potem pa jih z USTAVO pohodi, jih prekvalificira v ilegalce in kriminalce.
runcajz
# 12.10.2018 ob 16:28
@ trska @ v-J @conanbarbarian @Ljubinica in vsi, ki se sprašujete kaj dobijo Madžari

"Madžarski vložek ne sme doseči slovenskega
V objavljenih dokumentih so stališča Slovenije pri pogajanjih jasna. Skladno z njimi kapitalski vložek Madžarske v projektnem podjetju 2TDK z vložki morebitnih drugih zalednih držav ne sme doseči ali preseči slovenskega vložka, višina donosa na vložen kapital pa ne sme presegati 2,8 odstotka letno."
"Javna naročila
Del postopkov javnih naročil v zvezi z izgradnjo drugega tira bo izveden v Sloveniji po slovenski zakonodaji, del pa na Madžarskem po tamkajšnji zakonodaji. Postopki oddaj javnih naročil na Madžarskem so vredni 43 milijonov evrov in se nanašajo na viadukt Vinjan, tir na togi podlagi in električno vozno mrežo."

Vsi komentatorji, ki se sprašujete, zakaj bi Madžari sodelovali in kaj naj bi dobili, bodite toliko dobri in prečitajte celotni članek in ne le naslova in mednaslovov, premislite ( če lahko ) ali razumete prebrani in šele potem modrujte. Škoda vašega časa in časa bralcev komentarjev za vašo površnost !

Zakaj se pa niste vprašali, čemu je ta d0okument imel oznako "tajno" ali pa če je sedaj objavljeno vse ali pa je še nekaj, kar niso objavili ? Saj veste, aneksi !
Nikec3
# 12.10.2018 ob 16:01
Ministrstvo za infrastrukturo s tem izpolnjuje zavezo, da si bo prizadevalo za kar največjo možno transparentnost, ki jo je ministrica Alenka Bratušek večkrat dala javnosti, projektnemu svetu za civilni nadzor projekta drugi tir in medijem," so ob objavi dokumentov zapisali na ministrstvu.

Zaenkrat dobi Bratuškova od mene za njeno ministrovanje same pluse.
Buldog
# 12.10.2018 ob 15:52
@RenatoP
12.10.2018 ob 15:25

Ha kot receno, madzari dajo denar v zameno za %delez lastnistva in upravljanja, deli se dobicek, s tem da je njihov delez obrestovan po max 2.8%. Glede na to da slovenija lahko dobi posojila pod 1% se pac ne izplaca iti z madjari ce ne izenacijo mednarodne ponudbe.
Simpl. Prosti trg.


Nikjer ne piše, da je njihov delež obrestovan. Piše samo, da kapitalski donos ne sme preseči 2,8%. To je pa nekaj drugega kot obrestovanje. Kapitalski donos je v bistvu dobiček deljen s kapitalom oziroma denar, ki ga dobiš za vložen 1 euro.

Če imajo Madžari 50% delež in ima družba 20 mio kapitala, zapisano pomeni, da Madžari ne morejo dobiti izplačanega več kot 560.000 eur dobička, tudi če ima družba 2 mio dobička na leto. Če ima pa družba manj kot 1,12 mio eur dobička, bi pa Madžari dobili sorazmerno manj dobička.
Lupo
# 12.10.2018 ob 18:51
Tudi če bi danes predali v uporabo dokončan drugi tir, kaj pomaga če je ostala železniška infrastruktura na nivoju iz 1862!
dobertek
# 12.10.2018 ob 17:34
čr je na pobudo Bratuškove potem je jasno da je to cenzurirana verzija tega kar se res pogaja.
adamus
# 12.10.2018 ob 16:21
#Nikec3
deli dobiček, ki se bo ustvaril z vožnjo po II. tiru.

kakšen dobiček?
glede na vložek v ta tir bo kakšen dobiček čez 60 let.
REsnica
# 12.10.2018 ob 15:25
Madzari in ostale drzave visegrajske skupine bi rade strateški dostop do jadranskega morja oziroma povezavo severnih pristanisč( poljska) z jadranom.
Če bodo vlagali v drugi tir in se kapitalsko povezovali s Koprom bo to njihov strateski korak.
Če jih ne spustimo zraven bodo morda vložili se več kapitala v Trst ali manj verjetno v resko pristanisce oz povezave z njima.
Sami se moremo odlociti kaj je za nas bolje in kaksen odnos oz povezanost zelimo z visegrajskimi drzavami. Koper je zanje idealen za izhod na jadran, nikakor pa to ni edina moznost zanje.
sledilec
# 13.10.2018 ob 12:24
Kaj ni že dovolj, da jim nudijo 5ha zemljišča, ki bi ga za širitev krvavo potrebovala Luka Koper. Sedaj naj se javi politično nastavljeni predsednik uprave zadel in vele arogantnež tudi politično nastavljeni predsednik nadzornega sveta Ilić. Sram naj bo vse da tako razpolagate z nekoč družbenim premoženjem. Vsi vpleteni delujejo le za lastne interese in jim je za skupne slovenske interese kaj malo mar.
Pohojen
# 13.10.2018 ob 07:12
Veza
Sporazum še ni napisan ali pa še ni objavljen. Tukaj
govorijo o Pobudi, v kateri je veliko nejasnosti.
Tajen je, po moje, zaradi tistih, ki bi radi sprli "leve"
pa "desne" bande. Pri TEŠ6 so nas Francozi lepo
oprali, pa ne verjamem, da so Francozi "levi".
Pri tem pa "desne" bande niso imele niti dobile nič.
Pohojen
# 13.10.2018 ob 06:52
Ni mi jasno, česa bodo Madžari solastniki, državne firme
2TDK ali 2. tira? Le v 2. tir vlagajo 200 mio? Koliko pa v
2TDK?
Če 2TDK ne bo niti vračal kreditov EU, ne bo imel izgub
jasno, če bo upravljal z 2. tirom, sicer bi moral ugasniti po
odprtju 2. tira. Če pa 2TDK ostane upravljavec 2. tira in če
Madžari niso nič vložili v 2TDK, ne morejo imeti deleža v
dobičku. Če pa bodo iskali delež v zaslužku proge, bo ta
dobiček zmanjšan za ostale kredite in šele takrat velja 2,8%.
Če pa bodo Madžari imeli tudi znižano ceno za prevoz svoje
robe, ne vem zakaj bi jim pripadal še dobiček?
Podatek o 49,99 % deležu pa ni moč izračunati na kateri koli
podlagi, niti v 2TDK niti v samem 2. tiru.
GoodFella
# 12.10.2018 ob 21:58
Fora je, ko nas bodo enkrat Madžari imeli poln kufer in se bodo strateško povezali s hrvaško Reko in ko bo laufala njihova železnica do Madžarske, bo padel LK tovor za 30 %, potem bodo pa te koprske gazde in leva banda spet jokali.
RJSlo
# 12.10.2018 ob 14:42
http://www.mzi.gov.si/fileadmin/mzi.gov.
si/pageuploads/KM_naslovnica/novice/1810
12-1__1_.pdf
Bolek
# 13.10.2018 ob 08:55
Tu nekateri pišete tako, kot da bi bili Madžari totalni bedaki, ki bi vložili 200 milijonov kar tako, za to pa dobili nič.

Ta ideja o sodelovanju Madžarov pri 2.tiru je zame popolna neumnost, ker je prekomplicirana in odnosov ni mogoče jasno definirati. Alenka Bratušek ima prav, 2.tir moramo zgraditi sami.
veza
# 12.10.2018 ob 21:34
Če je to pisalo v tem sporazumu, zakaj je bil potem tajen?
Kapetano
# 12.10.2018 ob 17:26
Zaprla se bo pipa za NovoTv, kaj pa zdaj?
REsnica
# 12.10.2018 ob 15:27
Sam denar, posojilo, obresti, sredstva EU...so se najmanjsa tezava.
adamus
# 12.10.2018 ob 15:25
dobro si je tudi tole prebrat :
zozozo
# 15.10.2018 ob 11:57
@veza - Če je to pisalo v tem sporazumu, zakaj je bil potem tajen?

To je zelo dobro vprašanje.
božo1
# 13.10.2018 ob 17:03
Bratuškova bo znala peljati zadeve kot se šika, sicer pa je v preteklosti o vseh detajlih večinoma pravilno sodila Levica.
jekleni
# 13.10.2018 ob 15:20
@Homer., morda niso na ključ, ampak tudi nikoli niso cenejši od ocenjene vrednosti. Če rečeš, da bo stal 1G€, boš dal 2G€; ampak če štartaš na 2G€, pripravi 3-5G€. In tako naprej.
Homer.
# 13.10.2018 ob 14:57
@Bolek
Enostavno!
Znižaš "vgrajene varovalke".
To pomeni, da zmanjša obseg nepredvidenih del, zmanjša obseg podražitev, ........

Taki projekti niso nikoli in nikjer "na ključ" in je končna cena le ocena.
T
Bolek
# 13.10.2018 ob 13:38
Damjan:
To pomeni, da so bili naši skupni pritiski na vlado uspešni, saj smo ob tem, da je bila vlada prisiljena za 200 mio evrov znižati vrednost projekta (iz 1,159 na 961 mio evrov brez DDV).
+++++
Ta Damjan operira tudi z nekimi hišnimi številkami.
Naj mi nekdo obrazloži, kako lahko vlada zniža vrednost projekta? Z izračunavanjem vrednosti projekta se ubada cel kup strokovnjakov, pa do sedaj še niso prišli do ene zanesljive številke, vladini politiki so pa tako sposobni, da so kar tako znižali vrednost projekta?
Ne me hecat no!
veza
# 13.10.2018 ob 12:35
Homer.
# 13.10.2018 ob 11:26

ja, hvala, kot sem nekako že sam slutil, če bi bilo vse v redu, bi ta "pobuda za sporazum" ne bila tajna, mutijo in so mutili, in vsi so ostali na položajih ali so samo zarotirali, , Cerar, Dragonja, Leben in Gašperšič..
Šarec, tu te čakam.
Homer.
# 13.10.2018 ob 11:26
Vredno branja:
https://damijan.org/2018/10/13/umik-zaupnosti-iz-sporazuma-z-madzarsko-dokazuje-da-je-nas-javni-pritisk-uspesno-znizal-vrednost-vladnega-darila-madzarski/#more-62237
https://damijan.org/2018/10/13/umik-zaupnosti-iz-sporazuma-z-madzarsko-dokazuje-da-je-nas-javni-pritisk-uspesno-znizal-vrednost-vladnega-darila-madzarski/#more-62237
Bolek
# 13.10.2018 ob 08:13
Samo povej še, kje bo imel 3.tir dobiček? Neumnost, seveda je 2.tir.
veza
# 13.10.2018 ob 08:10
Sicer je pa tako, če bo prometa veliko, bo LKP delovala tudi brez sodelovanja zalednih držav pri izgradnji naše infrastrukture, če se bodo razmere poslabšale, pa tudi ne bo nič pomagalo, če bo kdo zraven, vedno se bo iskalo najboljše pristanišče.
In to je naš Koper, kljub vsem zapletom.
veza
# 13.10.2018 ob 08:07
Pohojen
# 13.10.2018 ob 07:12

no, se opravičujem, pobuda za sporazum, še vedno ne vidim razloga, zakaj je bila tajna in zakaj je AB na Tarči govorila o nekih njenih škodljivih točkah, če je pa vse v redu.
Lahko sklepamo iz tega marsikaj, lahko tudi to, da so to pobudo sedaj nekoliko sfrizirali ali pa da se je AB lagala.
Bolek
# 13.10.2018 ob 08:07
Pohojen,

Večina, kar si napisal, je v redu.
Samo povej še, kje bo imel 3.tir dobiček?
Ne poznam nobenega infrastrukturnega projekta, ki bi imel dobiček.
Dobiček od 2. tira bo imela samo Luka Koper.
ciracara
# 12.10.2018 ob 18:56
Seveda MMC tega ne objavi. Če bi bla pa desna vlada na oblasti bi pa blo to glavna novica cel teden.
V_n_u_k
# 12.10.2018 ob 17:54
Bratuškova je pred dnevi še zatrjevala , da bo Slovenija sama gradila II. tir brez soudeležbe Madžarske . Jezik zna vrteti, toda z deli ne bo nič brez pomoči EU-ja ali Madžarske !
beninorc
# 12.10.2018 ob 17:28
hudo je bilo za mžarišen ker jj ni zmagal .pa to
themetun
# 12.10.2018 ob 16:46
"Drugi tir bomo gradili izključno s slovenskim denarjem!"
Nikec3
# 12.10.2018 ob 16:35
glede na vložek v ta tir bo kakšen dobiček čez 60 let.

"Direktne dobičke" je iz naslova II. tira zelo težko računat, ker je zadeva državna in ima številne multiplikativne učinke za dolgoročno gospodarstvo celotne države. Madžarsko lahko II. tir postavi na svetovni logistični zemljevid, kar se morda ne pretvori direktno v dobičke II. tira.
Nikec3
# 12.10.2018 ob 16:01
in kaj je predmet pogajanj potem?

Verjetno "uporabnina" II. tira, oziroma se sorazmerno glede na vložek deli dobiček, ki se bo ustvaril z vožnjo po II. tiru.

Nekaj takega se meni zdi logično.
aljo16
# 12.10.2018 ob 15:53
Zdej pa v jok pa na drevo, se par dokumentov naj razkrijejo pa bo sel SDS koncno v pokoj
despi
# 12.10.2018 ob 15:37
Kaj, se niso zacel gradit?
Oglasno sporočilo
link
Fasada ni le strošek, je vaša investicija
15. oktober 2018 ob 08:10 Vgradnja toplotnoizolacijskega sistema JUBIZOL je naložba, ki vam zagotavlja učinkovito in dolgotrajno zaščito vašega objekta.
Več oglasnih sporočil ...
Kazalo