Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 30 glasov Ocenite to novico!
Teran
Hrvaška v času pristopnih pogajanj k EU-ju ni zahtevala odobritve za uporabo imena teran, je znova spomnil minister za kmetijstvo. Foto: BoBo
Dejan Židan
Židan je prepričan, da Evropska komisija namesto, da bi sankcionirala Hrvaško, išče način legalizacije nelegalnega delovanja, in to tako za zdaj pa tudi za nazaj. Foto: BoBo
VIDEO
Zaščita terana pred odboroma

Dodaj v

Židan: Evropska komisija je postopek vodila nepregledno in nepošteno do Slovenije

Skupna seja o zaščiti terana
2. februar 2017 ob 18:32,
zadnji poseg: 2. februar 2017 ob 21:25
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejan Židan je ponovil, da Hrvaška v času pristopnih pogajanj k EU-ju ni zahtevala odobritve izjeme za uporabo imena teran, in dodal, da bo Slovenija svoje pravice branila.

V zadnjem mesecu se znova odpira problematika terana kot zaščitene vinske sorte, saj želi Evropska komisija Hrvaški omogočiti izjemo pri uporabi imena teran. Na seji sta se na zahtevo SDS-a sešla odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter odbor za zadeve EU-ja, ki obravnavata zaščito porekla terana.

Na začetku skupne seje je minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejan Židan poudaril, da je ministrstvo naredilo vse, da bi zaščitilo pridelovalce terana. Ponovil je tudi, da bo Slovenija svoje pravice branila z vsemi razpoložljivimi sredstvi.

"Smo dva koraka za Hrvaško"
A ministrova zagotovila pobudnikov seje niso pomirila. Ljubo Žnidar iz SDS-a je spomnil, da je ministrstvo trdilo, da je Slovenija uredila vse podrobno in da glede zaščite terana ne bo težav, "danes pa smo ne en korak pred Brusljem, temveč dva koraka za Hrvaško".

Židan je odgovoril, da Hrvaška v času pristopnih pogajanj k EU-ju ni zahtevala odobritve izjeme za uporabo imena teran. Kar se dogaja zadnji mesec, so po ministrovih besedah kršitve, ki so bile očitno dogovorjene že pred vstopom Hrvaške v EU, ministrstvo pa se trudi, da bi komisiji preprečilo njihovo legalizacijo.

Ministrstvo je, kot je poudaril Židan, slovenska stališča že predstavilo vsem relevantnim institucijam EU-ja. Židan pa se je štirikrat srečal tudi z evropskim komisarjem za kmetijstvo in razvoj podeželja Philom Hoganom. "Ker sem dobil občutek, da Hogan ne razume, sem se srečal tudi z namestnikom predsednika Evropske komisije Fransom Timmermansom," je povedal.

Slovenija je poleg tega posredovala dodatne študije in utemeljitve: "Odzvali smo se nemudoma, ko smo zaznali spremembo stališča komisije, in nekajkrat preprečili sprejem izjeme z delegiranim aktom."

Židan: Evropska komisija je postopek vodila nepregledno
Evropska komisija po njegovih besedah namesto uvedbe sankcij proti Hrvaški išče način legalizacije nezakonitega delovanja za zdaj in za nazaj. Kršitve je ministrstvo sicer zaznavalo že dlje časa, nanje pa je opozarjalo tudi Evropsko komisijo. Ta je po Židanovih besedah postopek vodila nepregledno in tudi nepošteno, prav tako pa je ogorčen, ker Slovenija še vedno ni prejela celotne dokumentacije o hrvaški zahtevi za dodelitev izjeme.

Židanovemu stališču se je pridružila tudi državna sekretarka na ministrstvu za zunanje zadeve Darja Bavdaž Kuret, ki je tako kot minister poudarila, da je zaščita pravic z vsemi pravnimi sredstvi smiselna in nujna.

Fajon: Komisija Slovenije ne obravnava resno
Evropska poslanka Tanja Fajon je aktualno ravnanje Evropske komisije označila za "dokaz tega, da Slovenije v tem postopku ne obravnava resno". Komisija je po njenih besedah kot institucija pristojna za reševanje kršitev, a ni v vsem tem času predstavila nobenih ukrepov, ki bi zaustavili kršitve. Njeno ravnanje v postopku je po ocenah Fajonove nesprejemljivo.

Tudi evropski poslanec Franc Bogovič je izrazil polno podporo stališčem pridelovalcev, stroke in ministrstva. Opozoril je, da bo delegirani akt sicer zelo težko ustaviti, saj bo težko dobiti večino v parlamentu. Meni, da bo potrebna tožba, ki pa naj bo na "maksimalno profesionalni ravni", saj javno obračunavanje ne bo prineslo koristi nikomur.

Odbora zavrnila sklepe predlagateljev
Odbora sta na glasovanju ločeno zavrnila vse sklepe predlagatelja, pri čemer so člani kot najbolj problematičen izpostavili predlagani predlog vladi, da razmisli o odgovornosti kmetijskega ministrstva zaradi "nedelovanja oziroma slabega delovanja v smeri zaščite terana kot imena za slovensko vino, pridelano na Krasu".

Brez glasu proti pa sta prav tako ločeno potrdila sklepe, ki so jih predlagale poslanske skupine SMC-ja, DeSUS-a in SD-ja. Odbora tako podpirata ohranitev celovitosti zaščitene označbe porekla za slovensko vino teran in podpirata vlado pri nasprotovanju podelitvi izjeme za hrvaške pridelovalce od Evropske komisije. Vlado in pristojni ministrstvi prav tako pozivata, da uporabijo vsa politična in pravna sredstva za ohranitev ekskluzivne uporabe imena teran samo za zaščiteno vino s planote Kras v Sloveniji.

Sa. J., L. L.
Prijavi napako
Komentarji
izo
# 02.02.2017 ob 18:40
Evropska komisija je postopek vodila nepregledno in nepošteno do Slovenije

no, zdej jim pa še v fris to povej, da te vidimo..
penzl
# 02.02.2017 ob 18:47
Eh bog ve kaj je res... Temu Židanu ne gre nič verjet.
zapatist
# 02.02.2017 ob 19:16
Židan 23. januarja: Z našo potezo smo korak pred Brusljem

Židan 2. februar "Smo dva koraka za Hrvaško"

HM...

Torej Hrvaška prva, sledi Slovenija, ki zaostaja za dva koraka, zadnji pa je Bruselj, ki za Slovenijo zaostaja še en korak?
Mauquin
# 02.02.2017 ob 18:42
Hrvatom je potrebno reči ne.
Roko_europe
# 02.02.2017 ob 18:58
Šalabajzerji...lepo govorijo pa nič dobrega ne naredijo...nagnat vse... Slovenistan
brane37
# 02.02.2017 ob 18:44
Židan odstop.
sistemc.
# 02.02.2017 ob 18:45
Kalimero.
Lord Vader9
# 02.02.2017 ob 19:53
Ne razumem tega razburjenja zaradi izgube Terana. Saj vam je Cerar dal vodo :)
tone7
# 02.02.2017 ob 19:26
Židan, se sedaj napihuje, ko je že izgubljeno. Kaj za vraga naši politiki sploh delajo??? Razen škode, seveda???
Naj bo raje tiho, da ne bodo na koncu samo Hrvati prodajali Teran, mi pa le še špricerje.
Do sedaj smo vse spore s Hrvati izgubili in težko verjamem, da bo sedaj pa bolje
severnik
# 02.02.2017 ob 19:36
Židan: Evropska komisija je postopek vodila nepregledno in nepošteno do Slovenije

Who cares....izgubili ste bitko, največ pa spet izgublja Slovenec.
dopisnik
# 02.02.2017 ob 19:08
Židan, Židan. Ta tvoja SD je slovenskih interesov grob.
Anar Hija
# 02.02.2017 ob 19:11
Tam, kjer je SD, tam so problemi!
Gepard007
# 02.02.2017 ob 18:48
Jaz hrvate nikoli ne bi spustil v EU. Takrat bi morali prejudicirati mejo preden bi jih spustili v EU. Skratka debilni naši politiki so zreli za odstop. Če bi bil jaz Židan bi predlagal, da ostane Teran naš ali pa izstopimo iz EU. Itak bi se posrali...
garmond
# 02.02.2017 ob 20:56
Zlatnina in srebrnina je že šla. Zdaj pa nam ostane le še borba za teran...
M 48
# 02.02.2017 ob 20:02
Vidi se, da Židan ni gledal risanke o Kalimerotu, ker je premlad in poln sebe.
Mindmaster
# 02.02.2017 ob 18:48
Glug glug glug ...

Ne, to ni zvok terana, ki tece po grlu. To je potop Zidanove politicne kariere.
Frankie2010
# 02.02.2017 ob 20:32
Hm, zanimivo zgodovinsko vprašanje. Teran v Istri je, seveda zato, ker je tam zgodovinsko. In ker je Teran vino iz slovenskega trsa Refošk, je res zanimivo, da evropska komisija, ki je to spoznala, ni pogledala zgodovinskih dejstev, da Istra do leta 1943 NIKOLI ni bila Hrvaška, od leta 1800 stalno del vojvodine Kranjske, potem pa so jo zasedli nacistični sodelavci ustaši in tako je ostala Istra Hrvaška. Seveda so potem "partizani" po zmagi prevzeli Istro, jo dodelili republiki Hrvaški okoli leta 1953, do takrat pa so vsaj v coni B vse zemljiške knjige vodili v Piranu. Potem so za vikende na Hrvaškem slovenski vodilni politiki zataušali Istro do Dragonje, čeprav je po londonskem sporazumu cona B v Istri slovnenski do Mirne, po zgodovinskih dejstvih pa v mejah vojvodine Kranjske (cela Istra in Kvarnerski otoki).
hepan
# 02.02.2017 ob 20:13
Bravo zidan. Reso nas bos... papak
urosh444
# 02.02.2017 ob 19:30
Ti si nesposoben in še nepismen zraven. Tudi, če je to res, kar pravi, če bi bili naši za kaj, bi jih razkrinkali in po sodni poti dosegli svoj prav. To je to, ko politični nastavki vodijo našo državo in ne zares sposobni ljudje.
čarli
# 02.02.2017 ob 23:18
Židan: Evropska komisija je postopek vodila nepregledno in nepošteno do Slovenije

Matr tale prašiček je pa že prav nadležen ko zmeraj hoče razlagat kakšna krivica se dela, v bistvu mu pa se gre samo za to da je v medijih in je kao borec za našo đamahirijo.
firtoh
# 02.02.2017 ob 23:02
Hrvati so dobili prvo restavracijo z Michelinovo zvezdico.
@twwwter
# 02.02.2017 ob 21:53
g. Židan,
Vse to, kar nam tako lepo razložiš in prepričaš prepričane, razloži in prepričaj one v Bruslju. Bojim se, da ta prepričevalska samozavest uplahne še preden tam pritisneš na kljuko, da otopi vsa ostrina, ko vstopiš, pa da hlače same zlezejo dol?
NAUTILUS
# 02.02.2017 ob 21:31
Jurij Orvel

TERAN Z ŽIVALSKE FARME

Na živalski farmi znani,
Orwellovi najbolj pristni,
kjer sosedje so zavistni,
tam se domovina brani.

Orwell tole je sporočil:
»Mastno bodo se nalili,
pujsi ves teran popili,
hrbet se je ves usločil.«

»Naš je vendar ta teran,«
je potarnal farmar prvi,
mož dejanj, za njim pa črvi
so brbljali tja v en dan.

Farmar, vrli mož dejanj,
bi s teranom si nazdravil,
toda kaj ko je zapravil
vso zadevo, bil izdan.

Židane prav nič ni volje,
vsa ga židanost mineva,
isto godljo le pogreva,
da lahko bilo bi bolje.

»Tujci grdi so, pristranski,«
toži prvi kmetovalec,
glavni s farme pogajalec,
»stroški spora pa neznanski.«

Toči solze krokodilske,
kot opitež kmétič tarna,
farma pa vsa malomarna
zgleda kot obale nilske.

Nilske kajpak po poplavi,
ko odneslo je pridelek
in ko se domač izdelek
v tuji znašel je opravi.

Tam, kjer se tako kmetuje,
kot na farmi tej živalski,
čudno ni, da poznavalski
svet nad njo zgolj obupuje.

Sosed pa, veselju vdan,
ta zdaj židane je volje,
saj počuti se najbolje,
butcev pije ko teran.
lightning.si
# 02.02.2017 ob 20:00
židan...židane volje...alkohol ali mamila?

vsekakor nepriseben, ker drugače bi se že zakopal v luknjo, da ga nihče več nikoli ne najde
Komisar
# 02.02.2017 ob 19:02
Najbolj znano poceni nabiranje političnih točk je že tradicionalno jamranje in tožarjenje, kakšna krivica se dogaja v Bruslju..
The Stig
# 03.02.2017 ob 04:27
A ta klošar ne misli odstopit?
NAUTILUS
# 02.02.2017 ob 21:56
Čezkolpsko-tostrankolpska žalostinka

Jedan Žedan

POSLIJE TUČE – PO TOČI

Vrlo da je Jedan žedan,
rekli braća su Hrvati,
treba dečku vode dati,
jer je ipak momak vrijedan.

Još su oni rekli ovo,
kad se napio je vode,
da je dosta razonode,
nek potraži nešto novo.

»Što sad plačeš, dečko jadan,
poslije tuče ti ne vrijedi,
dobro znaš što sada slijedi,
bit ćeš žedan pa i gladan.«

»Htio bih bar čašu vina,«
onaj Jedan braću moli,
siromaka jako boli
žuč i muči kiselina.«

»Siromák sam, ´znutra ´zvana,«
žali im se Jedan bijedan.
Odgovor je: »Kad si žedan,
kloni našeg se terana!«

---

Po slovensko še povejmo,
da fant židane ni volje
in nikoli ne bo bolje,
z njim ničesar ne imejmo.

Kot je židana marela
v naši pesmi parazol,
fant doživlja karambol,
da je polomija cela.

Vedno stoka in se pači,
kot da kislico naliva,
sebe pere, se umiva,
javno pred ljudmi se slači.

Mu po toči je zvoniti
stokrat že bilo prepozno,
stanje skrajno je porozno,
bi kazalo mu oditi.

Rekli so mu Fant dejanj,
ko se svojčas je postavljal,
se v resnici je poslavljal
po hrvaško Zgubidan.
bb33
# 03.02.2017 ob 06:14
Malce dvomim da EK laže, ko za svoj argument uporablja dejstvo, da Slovenija pravzaprav ni končala postopkov s samo zaščito imena. Če smo postopek končali, potem se nimamo česa bati, dvomim pa da ba si šla EK takšno blamažo pred sodiščem, v kolikor bi vedeli, da bi mogoče mi dobili tožbo. Naši sedaj samo veliko lajajo, čez čas bodo začeli kazati prste en na drugega, čez čas pa bodo na ta problem pozabili, klasika :)
abcabc
# 02.02.2017 ob 23:30
Revše Židan je tako kot cela slovenska vlada. Bednik. Če bi v Sloveniji imeli Trumpa, se to ne bi dogajalo.
Prvič, bi obdavčil vse Slovence, ki imajo na Hrvaškem hiše, s 50% davkom. Pa naj prodajo premoženje v Sloveniji in se preselijo na Korčulo, Zadar, Pulo, s šoloobveznimi otroci vred, če hočejo.
Kot drugo, bi zagrozil z izstopom Slovenije iz EU. Potem bi Timmermanns hitro dobil velika ušesa za slovenske interese. Primer "teran" bi bil nemudoma rešen. Pa tudi meja v Piranskem zalivu.
In kot tretje bi še dodatno poglobil partnerstvi z Avstrijo in Madžarsko. Balkanska pot se lahko tudi ukine.
mike81
# 02.02.2017 ob 19:38
Gospodje to lahko rešimo na čisto preprost način...kaj kmalu bodo hrvatje hočeš ali nočeš hoteli v Schengen in takrat jih je treba blokirati in obenem pritisnati na njih...lahko grete v Schengen ampak najprej podpišite par stvari...pa da jih vidimo frajerje kako bodo jokcali pa to in ono pa tretje...
Dajo
# 02.02.2017 ob 19:04
Napaka države Židan, Erjavec odstop.
Tajana16
# 02.02.2017 ob 18:59
Ja, Židan, če vrjameš.......
Bolek
# 03.02.2017 ob 08:48
@Canis.Lupus, # 03.02.2017 ob 08:26
Pa se zavedate kako malo terana sploh je? Naš tran je kaplja v kaplji svetovne poridelave vina.

Se strinjam, kolhoznik Židan bo verjetno za svoja potovanja in delo njegovega ministerstva zapravil več denarja, kot pa je vreden ves teran pridelan v Sloveniji.
grom-instrela
# 03.02.2017 ob 08:21
Pa poglejmo celo zgodbo malo bolj od daleč. Večina živilske industrije je prodana prav Hrvatom. Večina kmetov je odvisna od volje lastnikov na jugu in prodaja svoje pridelke po ceni, ki jim jo kroji tajkun Todorovič. Mar tam nismo prepoznali nevarnosti za samooskrbo in prehransko neodvisnost?
Sedaj, ko je hrana v tujih rokah pa besnimo zaradi Terana in na njem in z njim naj bi padla ali stala Slovenija? Kje so bili takrat politiki s svojimi skrbmi? Seveda, takrat ni bil pravi čas za ta vprašanja, treba je bilo reševati posledice tajkunizacije države, ki so jo omogočili ravno ti isti borci za Slovenijo.

Haj hočemo, imamo politike in ne državnike, imamo politične tekače na kratke proge in ne maratonce in imamo teater absurda namesto resno in premišljeno politiko.
Predvsem pa nam manjka nekaj hrbteničnih vretenc.
Dori
# 03.02.2017 ob 06:34
A drugo leto nas Hrvaška pripoji? Koncno dobimo sposobno vlado..
bb33
# 03.02.2017 ob 06:16
Predvsem pa se mi zdi to odvračanje od resnih problemov. Skratka neumnost.
samburin
# 02.02.2017 ob 22:07
Židan je katastrofa za državo!
Bahami
# 02.02.2017 ob 21:29
Ja, EU ni samo "poštenost", ampak tudi"dil", lobiranje in možnost spretne diplomacije (beri lisjaške, to je zvite).
Židan in naši...Že ko sem slišal lepe besede naših "kvazi gobezd***", kako bomo ubranili teran in na drugi strani Hrvate (z USA podporo) sem sumil,da iz tega ne bo nič. Kaviar socialisti pač. Polni nazivov iz teorije, v praksi pa...Saj vidimo.
AM
# 02.02.2017 ob 20:53
Sem s Teranom nazdravil bron slovenske reprezentance !
DrMrrr
# 02.02.2017 ob 20:18
@Komisar
Evropsko sodisce (SEU) je v Luksemburgu. To ni isto sodisce, kot je ESČP, ki je v Strasbourgu.
darko56
# 02.02.2017 ob 19:42
glih v delegiranih aktih je problem, ker so to upravni akti in ne zakonski oz. podzakonski akti in zato pride v poštev le tožba. poslušaj http://4d.rtvslo.si/arhiv/studio-ob-17h/174452572
POIVRE
# 02.02.2017 ob 19:26
Židan ponovno kar nekaj govori. Tudi če Slovenija uspe s teransko tožbo na sodišču, se ne bo spremenilo nič, ker delegirani akt Evropske komisije menda nihče več, razen parlamenta, ne more spreminjati. Ne vemo, če ga tudi parlament lahko spremeni. Mogoče se motimo? Kaj bodo povedali naši evropski pravniki? Kakšen je smisel tožbe, ki se ne da implementirati? Kako se bo implementirala morebitna za Slovenijo pozitivna sodba sprašujemo Židana?
Canis.Lupus
# 03.02.2017 ob 09:12
Bolek

# 03.02.2017 ob 08:38
Prijavi neprimerno vsebino @Canis.Lupus, # 03.02.2017 ob 08:26

Lepo si to obrazložil, pozabil si pa na šanski teran:

http://www.bottedivino.ch/epages/175916.
sf/de_CH/?ObjectPath=/Shops/175916/Categ
ories/Category1/Spanien/Rioja/Marques_de
_Teran_Ollauri

Povej še kaj o tem, da bomo razumeli.


tega pa ne poznam. vsak dan se kaj niovega človk nauči :)
Canis.Lupus
# 03.02.2017 ob 08:26
grom-instrela

# 03.02.2017 ob 08:21
Prijavi neprimerno vsebino Pa poglejmo celo zgodbo malo bolj od daleč. Večina živilske industrije je prodana prav Hrvatom. Večina kmetov je odvisna od volje lastnikov na jugu in prodaja svoje pridelke po ceni, ki jim jo kroji tajkun Todorovič. Mar tam nismo prepoznali nevarnosti za samooskrbo in prehransko neodvisnost?
Sedaj, ko je hrana v tujih rokah pa besnimo zaradi Terana in na njem in z njim naj bi padla ali stala Slovenija? Kje so bili takrat politiki s svojimi skrbmi? Seveda, takrat ni bil pravi čas za ta vprašanja, treba je bilo reševati posledice tajkunizacije države, ki so jo omogočili ravno ti isti borci za Slovenijo.

Haj hočemo, imamo politike in ne državnike, imamo politične tekače na kratke proge in ne maratonce in imamo teater absurda namesto resno in premišljeno politiko.
Predvsem pa nam manjka nekaj hrbteničnih vretenc.


Tajkuni so pri tej zgodbi zadnji problem. Pa se zavedate kako malo terana sploh je? Naš tran je kaplja v kaplji svetovne poridelave vina.
Bolek
# 03.02.2017 ob 06:45
Kolhoznik Židan, nehaj že jamrati in se spravi delat.
Zaradi tvoje lenobe in nesposobnosti si moramo deliti ime Teran z Španci, Italijani in Hrvati.

http://www.coloursofistria.com/de/gastro
nomie/wein/teran-wein-der-starken

To svojo mantro goniš kar naprej, učinek pa bo nula! Raje začni delati kaj bolj pametnega, če sploh znaš.
gnusfraba
# 03.02.2017 ob 02:09
Pička, a res to rabimo?

OK, mađari so težil s tokajem. Ampak so Mađari, saj se jim lohk oprosti...

Švabi z rizlingom niso težil.
Avstrijci s tramincem niso težil.
Italijani z rebulo niso težil.
Francozi s kabernejcem, merlotom, .... (tuki bi se res dalo naštevati) niso težil.

Kdo kle koga jebe????
Ejnštajn
# 02.02.2017 ob 19:46
@zapatist

Preberi članek, pod drugo izjavo je podpisan Ljubo Žnidar iz SDS.
aktivist
# 02.02.2017 ob 19:39
Vino je vino. Zame je vse skupaj samo ideolosko-politicni dvoboj hrvati:slovenci, dejansko pa bom zivel kot v časih pred tem odlokom.
Barbikat
# 03.02.2017 ob 10:39
BOMO šli pit Teran v Savudrijsko Valo.Rešeno!
kotzi
# 03.02.2017 ob 10:36
jansa je kriv...ja kdo pa drug
Kazalo