Izbor novice

Poudarki

  • Za 53 voznikov, ki tožijo LPP, je sodišče naročilo pripravo izračunov neizplačanega poklicnega zavarovanja, ki bi jim pripadlo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 21 glasov Ocenite to novico!
LPP
Sodišče je v sodnem postopku s sklepom ugotovilo, da tožniki izpolnjujejo pogoje za poklicno zavarovanje Foto: BoBo
Socialistična republika Slovenija
Pravni temelj, na podlagi katerega so pri LPP-ju prenehali plačevati poklicno zavarovanje, je starejši od samostojne Slovenije. Foto: MMC RTV SLO
LPP
Pri LPP-ju so s sindikati pripravljeni skleniti dogovor glede izplačevanja poklicnega zavarovanja. Foto: BoBo

Dodaj v

LPP pred 300 novimi tožbami zaradi neplačevanja poklicnega zavarovanja voznikom

V družbi so z vozniki pripravljeni skleniti dogovor
21. marec 2018 ob 20:24
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ljubljanski potniški promet (LPP), ki je leta 2013 voznikom prenehal plačevati poklicno zavarovanje, se bo moral poleg 50-ih spoprijeti še z dodatnimi 300 tožbami svojih voznikov. Če bodo uspešni, jim bo morala družba povrniti skoraj 5 milijonov evrov. V LPP-ju so sindikatu predlagali dogovor.

Prvih 53 voznikov avtobusov, ki se je odločilo za tožbo zaradi neplačevanja poklicnega zavarovanja, je že v sodnem postopku, v katerem je na zadnjem naroku izvedenka pripravila izračune za vsakega tožnika. Sodišče je izvedenki naročilo pripravo izračunov na podlagi sklepa, v katerem je sodišče že ugotovilo, da so tožniki izpolnjevali pogoje za poklicno zavarovanje, čemur v LPP-ju ugovarjajo.

Pri LPP-ju so, kot smo pred časom že poročali, na začetku leta 2013 voznikom prenehali izplačevati poklicnega zavarovanja. To so storili takoj, ko je začel veljati zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2), ki je določal, da bo vlada določila seznam zdravju škodljivih delovnih mest, česar pa še ni storila.

Ukinitev na pravni podlagi iz časov Socialistične republike Slovenije
Pri LPP-ju so se zato po posvetovanju pri komisiji Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ) in Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) odločili, da prenehajo plačevati pokojninsko zavarovanje. Pri tem je komisija navedla, da so do poklicnega zavarovanja upravičeni samo vozniki, če v avtobusu preživijo 80 odstotkov delovnega časa oziroma prevozijo 60 tisoč kilometrov v koledarskem letu. Pri določitvi teh pogojev pa so se oprli na sklep Skupščine skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja, ki temelji na družbenem dogovoru, objavljenem v Uradnem listu Socialistične republike Slovenije leta 1974.

Prav tako so nekateri delavci podvomili o pristnosti podatkov, ki jih je LPP posredoval ZPIZ-u glede časa, ki ga vozniki na delovnem mestu preživijo v avtobusu. Ob pritožbi so jih tako na ministrstvu za delo kot tudi pri ZPIZ-u preusmerili nazaj k delodajalcu, s katerim morajo reševati dileme glede delovnega časa. Nepravilnosti pri vodenju evidence o izrabi delovnega časa pa je pred dvema letoma ugotovil tudi inšpektorat za delo.

Pri LPP-ju voznikom ponujajo dogovor
Sodni postopek, v katerem 53 voznikov zahteva plačilo poklicnega zavarovanja, je spodbudil tudi preostale voznike pri LPP-ju k podobnim zahtevkom, zlasti po sklepu sodišča, ki je izvedenki naročil pripravo izračunov za vse tožnike. Od skupno 593 zaposlenih voznikov se jih na tožbo pripravlja še dodatnih 300. Predsednik Samostojnega sindikata JP LPP Radoslav Balažić je ob tem dejal, da pri tem sodelujejo tudi z drugimi sindikati znotraj podjetja, priključitev k tožbi pa so omogočili vsem voznikom, ne glede na članstvo.

Čeprav v LPP-ju tudi med sodnim postopkom vztrajajo, da vozniki v njihovem podjetju ne izpolnjujejo navedenih pogojev, ki temeljijo na predpisih izpred več kot 40 let, pa se, kot kaže, pripravljajo tudi na to, da bo sodišče presodilo v korist voznikov. Tako so v družbi preostalim voznikom, ki se odločajo za tožbe, nazadnje predlagali, da bi sklenili dogovor, da bo družba poravnala pokojninsko zavarovanje, če bo izgubila sodni postopek proti 53-im voznikom.

Čakanje na razplet sodnega postopka
Balažić je ob tem povedal, da bi bili na tak dogovor pripravljeni, saj nikomur ni v interesu plačevati visokih sodnih stroškov, a se bodo pred sklenitvijo dogovora še posvetovali z odvetniki in preverili morebitne pasti sklenitve takega dogovora. Balažić je ob tem poudaril tudi, da ostaja odprto vprašanje, kdaj bo do pravnomočne sodbe prišlo, saj bo sodba prvostopenjskega sodišča najverjetneje deležna pritožbe. Razplet sodnega postopka z zanimanjem spremljajo tudi sindikalisti drugih avtobusnih podjetij, kjer so jim prav tako leta 2013 prenehali plačevati poklicno zavarovanje.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
LjudjeSoOvce
# 21.03.2018 ob 20:47
Ljubljanski potniški promet (LPP), ki je leta 2013 voznikom prenehal plačevati poklicno zavarovanje, se bo moral poleg 50-ih spoprijeti še z dodatnimi 300 tožbami svojih voznikov. Če bodo uspešni, jim bo morala družba povrniti skoraj 5 milijonov evrov. V LPP-ju so sindikatu predlagali dogovor.

Aja? A zdaj bi se pa dogovarjali? Upam, da jih iztožijo za vsak cent, ki ga niso plačevali. Z obrestmi vred.
alcatraz
# 21.03.2018 ob 20:42
vse to se dogaja zato, ker:
1. ni učinkovite kontrole nad tem, kaj se v naši državi počne, ali pa
2. kontrola je, pa se pospravlja pod preprogo po naročilu.
Jožeine
# 21.03.2018 ob 20:52
Plemenitenje denarja preko tožb na račun države je najboljša naložba, saj so obresti največje! Če bi naša država bila zdrava država bi človeka, ki je sprejel sklep in se podpisal pod to, do-življenjsko prepovedala opravljanje dela v javnih službah oz. v podjetjih povezanih z državo.
Robiland
# 21.03.2018 ob 20:52
LPP mocno prireja podatke o casu, ki ga prebije voznik za volanom/v avtobusu.
Kako je ukrepala inspekcija, ko je to ugotovila, kaj se je zgodilo?
Zakaj je potrebno izkoriscati voznike do iznemoglosti, koliko evrov tako prisparajo?
Vozili naj bi po najvec 6 ur dnevno ali kako ze. Pa se to z primernimi odmori za wc, malico...
Teh odmorov v realnosti NI!!
dr Strangelove
# 22.03.2018 ob 02:36
@MAN0 a si ti nor... javni prevoz je povsod subvencioniran, drugače bi bile cene nenormalno visoke. Minus, ki ga naredijo javne službe v mestih, se mora pokriti s plusom tistih storitev, ki poslujejo z dobičkom (npr lekarne, najemnine lokalov itd).

Samo pri nas bi vsi radi dobičke pobasali v žepe, ljudje naj pa pokrivajo minus...
bosko38
# 21.03.2018 ob 20:50
pravilno
Berbasecks
# 22.03.2018 ob 08:44
@Robiland

ne vem no, dnevno hodim z busom iz končne postaje Vižmarje, pa majo šoferji ponavadi kr 5+minut pavze, ko pridejo na končno. In to ob glavni konici (js grem na bus 16.20 ali 16.30)
tko da tole s pavzami ne bo držalo.

Je pa en moj znanec tud šofer pri LPPju in pravi, da daleč najbolj ubija deljen delovni čas, sploh če nisi doma iz LJ in imaš vmes 3-4 ure pavze.
Resnica123
# 24.03.2018 ob 11:08
@fafaron

Jankovic ti tega ne bo pustil brez politicnih mahinacij in polen pod noge. Ima ze rezervirano.
Berbasecks
# 22.03.2018 ob 08:45
Itak ti gre pol 12ur+ dneva
gkrosl
# 25.03.2018 ob 00:29

MAN0
# 22.03.2018 ob 00:25
Prijavi neprimerno vsebino
Nimam nič proti njihovim zahtevam in jim privoščim še več.
Zahtevam pa da MOL neha subvencionirati LPP in se naj sami vzdržujejo.


Povej, katero mesto na svetu ima mestni potniški promet, ki se financira sam (brez subvencij).
S podatki, prosim.
fafaron
# 23.03.2018 ob 00:33
Malo še počakam pa kupim lpp za en evro
ps11
# 21.03.2018 ob 21:58
Koga privatniki (hrbtenica drzave) lahko tozijo, ce jim kaj ne pase?
TML
# 24.03.2018 ob 20:44
...ljubi državljani in predvsem Ljubljančani. Kaj se boste kmalu začeli zavedati, da je vaš navidezni "razcvet" v veliki meri ustvarjen na "krhkih" temeljih šerifa. Največja brca v "rit" ali izgradnja Stožic je zraven bolj ali manj velikega spomenika sredi Ljubljane za sabo pustila nemalo "vseslovenskih" dolgov, propadlih malih podjetij in nekaterih posameznikov. Mestna občina s pomočjo svojega nedotakljivega botra deluje tako nekako. Kot ena velika družina iz Sicilije, ki deluje le v interesu zelo majhne skupine med seboj povezanih ljudi. Po novem so ugotovili, da v LPP-ju torej ne plačujejo obveznih poklicnih zavarovanj. Pri celotnih "dobrih delih g. Zorrota "prijateljska" sodišča s pomočjo odvetnikov skrbijo za izredno močan zid za njegovim hrbtom in mu omogočajo pogoste manevre v privatnem in poslovnem svetu. Vse, kar večini ni dano ustvariti, njemu uspeva. S pomočjo nenehnih prevar, sprenevedanj in ob veliki podpori naklonjenega sistema, ki je občutljiv bolj na mulce, ki kradejo Snikerse iz trgovinskih polic, kot na takšne "junake slovenskega naroda"! Nikjer, kjer so vzpostavljene koliko toliko urejene razmere za življenje ne bi bil omenjeni gospod nič več kot človek, ki bi za rešetkami, s črtasto majico gledal na svet iz malo "drugačne perspektive". Žalost!!!
MAN0
# 22.03.2018 ob 00:25
Nimam nič proti njihovim zahtevam in jim privoščim še več.
Zahtevam pa da MOL neha subvencionirati LPP in se naj sami vzdržujejo.
Kazalo